Italové věří vodíku. Pro úzkokolejky na jihu země objednali u Stadleru další jednotky
K dodání jednotek dojde v roce 2026.
Italský dopravce Ferrovie della Calabria (FdC) se ještě před zahájením provozu nových jednotek na vodík rozhodl objednat další tři. Na využití opce se dohodl se společností Stadler Rail, u které si první jednotky objednal loni v červnu.
Loni si objednal šest vozidel, letos na počátku roku podepsal smlouvu na další tři. Opce umožňuje dodat ještě dalších šest jednotek. Stadler Rail je prvním výrobcem na světě, který přišel s vodíkovým pohonem i pro úzkorozchodné tratě. Další objednávku oznámil Stadler v tiskové zprávě. Stejné jednotky si loni objednaly dráhy na Sardinii.
Stadler má první zakázku na vodíkové vlaky pro úzkokolejky, dodá je na Sardinii a do Kalábrie
Nové jednotky pro provoz na tratích o rozchodu 950 mm mají začít jezdit v roce 2026. Vyrábět se budou v hlavním závodě Stadleru v Bussnangu.
„Je to krok k další modernizaci našeho provozu. Počítáme současně s velkými úpravami infrastruktury i do výroby vodíku,“ řekl šéf FdC Ernesto Ferraro. Jediným akcionářem firmy je Kalábrie.
Region do přechodu na vodíkovou dopravu včetně úpravy tratí investuje 400 milionů eur. Nákup bude financován z Národního plánu obnovy.
Půjde o dvouvozové jednotky z hliníku, mezi oběma vozy bude powerpack s palivovými články a nádržemi na vodík. Jednotka bude měřit zhruba 50 metrů, nabídne 89 míst k sezení a dalších 66 k stání. Jednotky budou bezbariérové, umožní přepravu jízdních kol či kočárků nebo invalidních vozíků.