Italové otevřeli nový most, který nahradil zřícený v Janově
Nově otevřený most v Janově. Foto: Commune di Genoa
Dva roky po zřícení dálničního mostu v severoitalském Janově dnes vrcholní italští představitelé posvětili otevření nově zbudovaného mostu. Zároveň si
V ČR by se za 2 roky nestihla ani architektonická soutěž.
Druhá věc je ten soud. To bude taky zajímavé srovnání např. se Studénkou.
Ve srovnání s Trojskou lávkou jde bohužel opravdu o důkaz toho, že u nás byrokrat a lokální zájmy vítězí nad pravdou a láskou, ale také nad lží a nenávistí, zatímco jinde se maká ve prospěch celku. Stačilo mi včerejší sdělení, že na Praze 4 členka Pirátské strany bojuje proti metru D kvůli parku, který zcela jistě půjde později obnovit. Přemýšlím, jak mohl bolševik postavit tolik linek metra za dvacet let. Přiznám se, že v případě Trojské lávky bych za bolševické postupy přimluvil. Je vidět, že v Itálii je to možné…. Vlastně co to plácám. V Janově šlo o demokratické a… Číst vice »
Ten původní co spadl byl postaven také rychle, dokonce v předstihu. Tak nevím zda rychlost jde ruku v ruce s kvalitou. Ono neustále otevírat nové a nové stavby a nemít peníze na jejich údržbu, či ji odbývat, neboť to odčerpává kapacity na výstavbu vede ke stavu jak v Itálii – každý rok něco spadne…
U nás spadly 3 mosty za posledních 12 let + mnoho mostů je/bylo v havarijním stavu, takže byl provoz omezen/přerušen. Podotýkám, že jsme 4x menší země s menší hustotou zalidnění a s výrazně menším počtem velkých mostů…
Jen ten rok se do našich médií dostaly 3 pády mostů v Itálii, ono toho tam padá či se se souvá docela dost a každý rok. V havarijním stavu je tam toho také dost. Takže 3 mosty za 12let u nás je nic… V Itáli se zase platí mýto i osobáků. Systém jednání stavím, ale nestarám se, nesouvisí ani tak s velikostí či zalidněním země, jako politikou a mentálním nastavením obyvatelstva.
Občas se hodí porovnat provoz, na který byl Morandiho most dimenzován a jaký provoz na něm reálně byl. Most byl projektován před rokem 1967 a doprava od té doby drobet zhoustla. Protože však politici potřebují označit viníka, na kterého se to svede, řeklo se, že to byla zanedbaná údržba. Těžko se přiznává, že zátěž byla mnohem větší, než na jakou byl most dimenzován.
Což souvisí zase s tou údržbou… Ty poruchy na mostě klidně mohla způsobit nepřiměřená zátěž, to však neznamená, že se o most a jeho stav neměl nikdo starat. To jsou klasické výmluvy, ta zátěž byla větší, je to staré… Řešil to někdo, staral se? Evidentně ne, když to spadlo.
Bolševik připravoval metro od války, resp. dokonce využil předválečné plány.
Te dzungli na novodvorske rikaji park? 😀
Tak u nás to taky jde. Např 16 let se hádat s babou u Hradce aby se pak tři roky stavěli 2 km dálnice na rovném poli. Taky jsme v něčem jedineční.
Tak u nás by se teprve vybíral podruhé projektant poté, co první výběr zrušil ÚOHS, protože si všichni stěžovali. Havlíček by ale ve 3 ráno tweetoval, že to zazdil úřednický šiml ze stavebního úřau, neboť bába nedala razítko a Babiš by ve svém mokrém děníčku psal, jak si představuje, že ten most je nejmodernější na světě.
Za 2 roky most postavit nelze. Není to fake news? #ŘSD
U nás, pokud vím, tak důležitý most nespadl. Nemáme s čím srovnávat.
Jak dlouho se fixoval Žďákov?
Italové udělali dálniční most a nám tu stále chybí 1 spadlá lávka.
Je pravda, že u Slováků toho padalo víc.
Tak především Ždákov nespadl.
Flákači. To my jsme s D3 a D52 skoro na hranicích. Stejně jako D11. D35 před dokončením. Kam se na nás hrabou.
No co, my zase máme na hlavním tahu do Vídně pontonový most na 30 km/h. To ani v Itálii nemají…. Je mi smutno z toho, co se u nás (ne)děje…
Ale pořád máme kudy jet, byť pomalu. Oni měli díru uprostřed zásadní dálnice. A tak jim nezbylo než makat za každou cenu. Naštěstí u nás tak kritické stavby nepadají, tam můžeme stavět za normálních podmínek.
pravda, kde není dálnice tak v ní ani nemůže být díra 🙂
V podstatě ano. Kdyby spadl dálniční most ve Velkém Meziříčí a všechno by jezdilo přes město (pro většinu řidičů pořád lepší než jet úplně jinudy), to bychom koukali jak rychle by se nový most postavil. Ne tak jako stavíme dálnice tam, kde dosud nejsou.
„A my jsme za tu dobu ještě ani nepostavili blbou Trojskou lávku pro pěší“ za 3, 2, 1…
U nas na Slovensku sme na tom podobne …. 🙁
Pokud jde o Spišskou Novou Ves, postavení mostu za 4 dny snad ani po nikom nelze chtít. Most v Kurimanech spadl před 8 lety a v té době ještě nebyl dostavěn. Ještě něco vám tam v poslední době popadalo?
A pokud někdo chce rýpat, tak tu je most kolem Kerče na Krym.
Jakože kdyby Putin dobyl Prahu, tak je obchvat dávno hotový?
Měl by aspoň 1 důvod zatlačit na dostavbu – přesun vojsk.
Je tragédie, co se stalo před dvěmi roky, ale jinak super, že víceméně za rok za dva s plánováním dokázali italové postavit takový most 🙂 To u nás by to bylo za tu dobu tak max na papíře. Tak snad bude dlouho a dobře sloužit, oproti původnímu mostu vypadá fakt dobře 🙂
Hm, no… Morandiho most byl zcela mimořádný, jak použitím materiálu, tak esteticky. Nevím, jestli jste po něm jel – pro mne to byl zážitek, a to přestože jsem tehdy nevěděl, že má slavného autora, nebo že se mám zrovna rozhlížet po architektuře. Podle mého byl mimořádně krásný.
Naopak ten nový, ačkoli chápu, že nebyl na místě tragedie zájem o exhibici, je mimořádně nudný.
Já mám tedy osobně raději nudné mosty co nepadají, asi si ovšem užiju víc v posteli než ostatní, co musí hledat extázi na mostě.
Zatím trochu nesmyslný vývod, ne? Třeba tenhle – nechci to přivolávat – bez řádné údržby spadne po tolika letech úplně stejně, akorát potěší oko toho, jenž nemyslí celou dobu jen na to jedno. Možná bude stačit i jeden přetížený kamion. Snad pod ním nepostaví nové domy. Udržovat věci nám totiž v posledních desetiletích vůbec nejde.
zážitek to byl krásný, pro posledních pár účastníků nakonec také hluboký.
Vec nazoru, mne na tom miste prisel monstrozni a osklivy. Puente General Rafael Urdaneta je neco jineho, ten se tam hodi.