Italové místo Italů. Část D3 u Budějovic postaví Salini Impregilo, stavbě už nic nebrání
Výstavba D3 severně od Českých Budějovic (podzim 2018). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ředitelství silnic a dálnic může zahájit stavbu části obchvatu Českých Budějovic mezi Hodějovicemi a Třebonínem, což je jedna z největších chystaných
Hmm, a dál na jich navazující úsek Třebonín – Kaplice nádraží ke dle webu ŘSD v plánu stavět v letech 2020-2022, tož kdyby to vyšlo, bude se na konci roku 2022 otevírat v kuse úsek D3 o délce 28 km a na hranice by chybělo už jen 15km, třeba překvapí a vyjde to 😀
*Na jih… to mi ustřelilo, musel jsem upravit 😀
15 u nás ale dira bude dlouhá asi 40km, v Rakousku jsou zatím u Freistadtu. Ale i tak jsme rádi že se to pohnulo i když jsem ochoten se vsadit že ještě v roce 23 z Budějovic po D3 se do Kaplice nedostanu.
V Rakousku chybí jen 15km… V letech 2021-2024 je v plánu stavba dalších 7km až za Rainbach: https://www.asfinag.at/verkehrssicherheit/bauen/bauprojekte/s-10-muehlviertler-schnellstrasse-freistadt-nord-rainbach-nord/
Nebyl nahodou Doprastav součástí Cesko-italsko-kazasskeho konsorcia, které nedostavelo usek D1 Humpolec – Vetrny Jenikov? Pak by mne zajímala vazba mezi touto firmou co ma realizovat D3 s firmami co dělali na D1. Jinak pozitivní bude, pokud se začne stavět co nejdříve.
Vy nemáte google? S tímhle Doprastav (dceřinka velké slovenské stavební firmy) nemá nic společného. V tomhle krom Italů a Kazachů jeli hoši z Geosanu.
Děkuji za info.
Italové jsou povaleči a flákači, neříkám, že všichni. Ale vzpomeňme si třeba na Grandi Stazioni…
Myslíte firmu, která po mnoha létech v péči čistotných, pracovitých a organizovaných Čechů zkulturnila odbavovací halu pražského hlaváku?
Která po odchodu povalečů a flákačů je čím dál špinavější a opět se utěšeně plní smažkami a houmlesáky…
Italove v ceskych zemi stavi od nepameti. Stovky let jsou sem zvani mistri ruznych cechu. Staveli treba renezacni palace a mestanske domy a zeleznici
Co do kvality a dodržování dohod ovšem „bejvávalo“ …
A pokud jde třeba o úroveň smluv s nimi, na které Češi přistoupili, tak právě „Grandi Stazioni“ jsou skvělým příkladem toho, jak by to vypadat nemělo: podívejte se třeba i na Mariánské Lázně.
V Polsku je v tomto okamžiku v různém stupni rozestavěnosti 1.304 km dálnic. Doporučuji se na to číslo podívat ještě jednou. Je to totiž téměř dvojnásobek toho, co se u nás do budoucna vůbec plánuje (765 km). Letos a příští rok se u sousedů otevřou 709 km. Takže kdyby se chtělo, mohlo být i u nás téměř hotovo. Jenže ono je daleko jednodušší nahánět v ČR neexistující uprchlíky, než něco budovat. ANO, makáme 🙂
Tak Polsko i přes to hluboké sektářství a rozdělení společnosti dokázalo od vstupu do EU táhnout za jeden provaz v oblasti rozvoje nejen infrastruktury, chytili příležitost za pačesy a ten pokrok je fenomenální. Podívejte se, jak vypadá např. modernizace hlavních stanic v síti PKP a jak švejkovsky a low costově vedle toho vypadají modernizace v síti SŽDC. Mají tam společnou vizi, která se týká rozvoje země. U nás žádná společná vize od vstupu do EU není a všechen pokrok je spíš výsledkem takového plácání a plánování v daném momentu… sice se posouváme slušně i tak, ale potenciál máme větší a… Číst vice »
My to tak rádi.
No to držím palce. U nás tá istá talianska firma jeden (síce komplikovaný) úsek absolútne nezvláda.
https://myzilina.sme.sk/c/20973519/na-stavbe-tunela-visnove-na-d1-prepustaju-ludi-dialniciari-su-znepokojeni.html
https://myturiec.sme.sk/c/22002156/tunel-visnove-dubna-skala-tak-skoro-hotovy-nebude-stavba-vyrazne-meska.html
Zarazila ma tiež tá neschopnosť rýchlo sa vysporiadať so zjavne účelovými a bezpredmetnými námietkami. (v prípade severneého úseku). Prečo je taký problém to proste zamietnúť a stavať?
Nechápu proč si ŘSD nepodmíní účast v těchto velkých tendrech předchozí bezproblémovou stavbou menšího rozsahu. Pak se k zakázce za miliardy dostane firma, která u nás nikdy nekopla do země a bude zase průšvih jako na D1.
Výborně, všude řešíme cenu, ale už neřešíme to, co to stojí společnost, když to není postavené 🙁
O dvě miliardy levněji (tedy o třetinu ceny druhého v pořadí) – to je docela síla. Kdybychom uměli cestovat v čase, tak bych je to ze zvědavosti nechal postavit (a v případě neúspěchu to vrátil zpátky). 🙂 Ovšem nedávná zkušenost z rozestavěnou D1 v zimě je, myslím, dostatečně výmluvná. Dalších experimentů netřeba.
A co teprve, až to bude postavené. 🙂
Jojo,místo rovné silnice sinusoida.