Itálie se stane pátým domácím trhem Lufthansy, dopravce může převzít podíl v ITA Airways
Letadla skupiny Lufthansa Group a Airbus A350 v barvách ITA Airways. Zdroj: Lufthansa
Rozhodnutí povolit plánovanou akvizici vzniklo na základě provedeného hloubkového šetření.
Zdá sa že EC ten boj proti monopolom myslí vážne len kým o ich vznik nemá záujem niektorý členský štát. Škoda no, myslím že vytriezvenie pre talianskych zákazníkov príde veľmi rýchlo.
proc? konecne dostanou po 50 letech aerolinku, ktera funguje, a ktera neni jen cernou dirou na penize 🙂
Do Talianska takých aeroliniek lietajú desiatky. Posilnenie monopolu Lufthansy v regióne strednej Európy bude znamenať vyššie ceny a rovnako mizernú kvalitu ako LHG poskytuje na ostatných trhoch.
ITA bola čiernou dierou na peniaze len preto že ju talianska vláda nezmyselne financovala.
Aneb i v Itálii mají svého LuftJardu…
Koupe ITA lufthansou bude mit vliv na ceny letenek marginalni, az nulovy.
Samozrejme že nebude. ITA bude používať presne tú istú stratégiu čo zvyšok LHG, preto to napokon LHG kupuje. Carsten sa ani veľmi netají že ich cieľom je budovať si dominantné postavenie na „svojom“ trhu čo im potom umožňuje mať vysoký yield keďže značná časť cestujúcich nemá na výber letieť s niekým iným keďže na mnohých letiskách existuje len Lufthansa a low costy.
… a AF/KL, a BA a dalsi ….
Upozornění pro autora – těch 325 milionů mělo být asi EUR.
„za 325 milionů korun, tedy v přepočtu asi 8,2 miliardy korun.“
Ježíš, to je teda inflace!
Chápu dobře tedy, že ITA mění Sky team za Star aliance?
Ne hned, ale ano (“v blizke budoucnosti”).
A naopak SAS zase mění SA za ST 🙂
Od kdy?
od zari. dusledek koupeni podilu v SASu AF/KLM