Itálie ruší povinné kontroly dokladů při nástupu na lety v rámci Schengenu

Letiště Bergamo s letouny Eurowings a Ryanair. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLetiště Bergamo s letouny Eurowings a Ryanair. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Kontroly dokladů budou dál probíhat už jen namátkově, má to zrychlit odbavení.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gabriela

V sobotu jsem letěla z Trevisa do Prahy a kontroly dokladů běžně probíhaly

Honza

Pri odletu ze svycarska do schengenu mi nikdo nikdy doklady nekontroloval (od r. 2015)

mne

Mohu potvrdit. Nevzpomínám si na Ženevu, ale v Curychu nekontrolují.

Jenda

Zvláštní pravidlo má pro odlety z Itálie Wizz Air. Pokud není cestující občanem EU, musí se dostavit na check-in překážku, kde mu vytisknou boarding pass a dají na něj razítko, že mu byly zkontrolovány doklady (moje žena je cizinka, tak to mám ověřeno osobně). U jiné aerolinky jsme se s takovou podmínkou nesetkali. Zajímalo by mě, jestli to teď konečně taky zruší.

Matfyzák

Ryanair dela totez, ale jen pro lety z/do neSchengenu, vtipne je, ze obcane EU je nezajimaji, i prestoze napr. do Britanie potrebuji elektronicke „vizum“.

Samo

ETA sa overuje elektronicky na základe API údajov zadaných pri check-ine.

Matfyzák

Stale to nedava smysl, ze napriklad Cech nikam chodit nemusi a muze rovnou pres security ke gatu, a American, ktery stejne jako Cech ma ETA do UK, musi jit na prepazku a nechat si orazitkovat boarding pass i prestoze podminky na vstup do UK maji oba uplne stejne.

NFF

DACH – žádná kontrola, automatické turnikety při nástupu
FR, ES, IT, PT, GR – kontroly pokaždé, automatických turniketů minimum

Air Traveller

no vidíte, a zrovna v nemecku jsem u LH uz kontroly obcanek zazil (pri intra schengen letu) take.

MajsterN

Já potkal ve FRA na příletu z prahy před autobusem polizei. Random check.

Air Traveller

i v mnichove jsme je zazili 🙂

Samo

Stať sa to môže, ale rutinná prax to nie je. Odlety z DACH sú väčšinou bez kontroly dokladov (mimo lowcostov ktoré ich kontrolujú z komerčných dôvodov). To isté platí pre Poľsko, Škandináviu, Pobaltie…

Air Traveller

tak samozrejme :))) jen tim poukazuju, ze se neda pausalizovat “tam se to nedela” na zaklade geografie, neb se to neodviji jen od letiste/destinace ale i pozadavku aerolinek

Tomāš

Mně teda přijde, že i v jiných zemích napříč schengenem jsou ty kontroly dokladu dost namátkové a záleží na tom, jak moc který agent spěchá na boarding.

mgr.pavel

Popravdě já si za poslední řadu let pasové kontroly na letištích nepamatuju (v rámci EU, ofc). Víc si pamatuju ty v mezinárodních vlacích (zdravím Němce co zpozdili snad každý náš vlak z Rakouska).

Lii

Řeč je o tom, že ukazujete pas nebo občanku při nástupu do letadla společně s palubním lístkem boarding agentovi, ne o klasické pásové kontrole imigrační policií.
Vzhledem k tomu, že celkově je trend opačný, kontrol pasů všude možně přibývá a mockrát se už mluvilo o možném zhroucení Schengenu, tak mě tato zpráva (příjemně) překvapila.

mgr.pavel

Ano, já to tak pochopil. A třeba minulý týden jsme ani ve Vídni, ani v Kodani, neukazovali mimo palubní vstupenky nic. Žádný doklad totožnosti, jen palubní lístek.

Omlouvám se za nepřesný termín, „pasovou kontrolou“ jsem myslel kontrolu totožnosti. Protože přece v rámci EU člověk nikdy pas nepotřebuje, že.

StonyCZ

Tak zrovna v kodani jsem nedavno obcanku ukazoval. Tak asi podle nalady.

Air Traveller

obcas to pri boardingu nejaka spolecnost chce.

Air Traveller

ono to tak uplne neni podle toho, jak moc specha agent, ale o pozadavku letecke spolecnosti – nektere vyzaduji kontrolu kvuli overeni, ze letenka nebyla “preprodana” nekomu jinemu.

treba csa v praze dlouha leta (alespon pred covidem) pri boardingu overovala identitu, zatimco nekterejine spolecnosti ne

Ted

A kolik tím ušetří? 3 vteřiny na cestujícího?

Air Traveller

U 737-800 3 vteriny na cestujiciho znamenaji 567 sekund na letadlo. cili (kdyz to zaokrouhlime) 10 minut.

a v letectvi dvojnasob plati, ze cas jsou penize

anonym

Tak v urcity okamzik se pak lidi stejne zacnou hromadit v ulicce a pred letadlem, takze realne je to vyrazne min. Ale nejaky usetreny cas (pripadne letistni personal) tam bude.

mgr.pavel

Krát 240 lidí na palubě, to je 12 minut.

Jasně, není to zdržení odletu letadla o 12 minut, ale vliv na délku front na letišti tam bude.