Itálie ruší povinné kontroly dokladů při nástupu na lety v rámci Schengenu
Letiště Bergamo s letouny Eurowings a Ryanair. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Kontroly dokladů budou dál probíhat už jen namátkově, má to zrychlit odbavení.
Zvláštní pravidlo má pro odlety z Itálie Wizz Air. Pokud není cestující občanem EU, musí se dostavit na check-in překážku, kde mu vytisknou boarding pass a dají na něj razítko, že mu byly zkontrolovány doklady (moje žena je cizinka, tak to mám ověřeno osobně). U jiné aerolinky jsme se s takovou podmínkou nesetkali. Zajímalo by mě, jestli to teď konečně taky zruší.
DACH – žádná kontrola, automatické turnikety při nástupu
FR, ES, IT, PT, GR – kontroly pokaždé, automatických turniketů minimum
no vidíte, a zrovna v nemecku jsem u LH uz kontroly obcanek zazil (pri intra schengen letu) take.
Mně teda přijde, že i v jiných zemích napříč schengenem jsou ty kontroly dokladu dost namátkové a záleží na tom, jak moc který agent spěchá na boarding.
Popravdě já si za poslední řadu let pasové kontroly na letištích nepamatuju (v rámci EU, ofc). Víc si pamatuju ty v mezinárodních vlacích (zdravím Němce co zpozdili snad každý náš vlak z Rakouska).
Řeč je o tom, že ukazujete pas nebo občanku při nástupu do letadla společně s palubním lístkem boarding agentovi, ne o klasické pásové kontrole imigrační policií.
Vzhledem k tomu, že celkově je trend opačný, kontrol pasů všude možně přibývá a mockrát se už mluvilo o možném zhroucení Schengenu, tak mě tato zpráva (příjemně) překvapila.
Ano, já to tak pochopil. A třeba minulý týden jsme ani ve Vídni, ani v Kodani, neukazovali mimo palubní vstupenky nic. Žádný doklad totožnosti, jen palubní lístek.
Omlouvám se za nepřesný termín, „pasovou kontrolou“ jsem myslel kontrolu totožnosti. Protože přece v rámci EU člověk nikdy pas nepotřebuje, že.
obcas to pri boardingu nejaka spolecnost chce.
ono to tak uplne neni podle toho, jak moc specha agent, ale o pozadavku letecke spolecnosti – nektere vyzaduji kontrolu kvuli overeni, ze letenka nebyla “preprodana” nekomu jinemu.
treba csa v praze dlouha leta (alespon pred covidem) pri boardingu overovala identitu, zatimco nekterejine spolecnosti ne
A kolik tím ušetří? 3 vteřiny na cestujícího?
U 737-800 3 vteriny na cestujiciho znamenaji 567 sekund na letadlo. cili (kdyz to zaokrouhlime) 10 minut.
a v letectvi dvojnasob plati, ze cas jsou penize
Krát 240 lidí na palubě, to je 12 minut.
Jasně, není to zdržení odletu letadla o 12 minut, ale vliv na délku front na letišti tam bude.