Israir podal nabídku na koupi sta procent akcií Smartwings

Boeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings. Foto: SmartwingsBoeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings. Foto: Smartwings

Oba dopravci už delší dobu spolupracují v oblasti pronájmu letadel.

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Ale minulá vláda a Havlíček přeci říkal, že SW jsou strategická společnost pro naší vlast a také se neprodávají… já bych koupil CSA a vymazal bych poté SW

Jiří Kocurek

To by bylo pro naši vlast skvělé, kdyby mohl někdo prohlásit jednu firmu v oboru za nadřazenou a vymazat všecky konkurenční. Hádám že Babiš by vyskočil až na Měsíc.

Ondřej

To naznačuje, že pokus o znovuvybudování ČSA „na zelené louce“ se blíží. Uvolnit si ruce tím, že prodáte svou low cost sekci a vygenerujete tak další kapitál, se v takovém případě zdá jako logický krok. Obzvlášť poté, co se zbavíte starých neefektivních letounů. Držím palce!

Air Traveller

A které jsou ty „neefektivní“ letouny? Které? Myslíte ty celosvětově hojně využívané 737 a 738 (a k tomu maxy?) Zajímavá myšlenka.

A .. k tomu, aby se jich zbavil, musí prodávat celou společnost? Nestačilo by prostě prodat ta letadla?

Ondřej

Žádný Boeing 738 není 💁‍♂️

Chrakai

737-800 se zkracuje často jen na 738.

N. B.

B738 je ICAO kód pro Boeing 737-800.

Xaver

Tak SW vlastních letadel moc nemá. Většina je leasingovek 😉

Beija

Tak by mě zajímalo, jak to pak dopadne s jednou nenápadnou státní zárukou za skoro 2miliardy.. Mluvím samozřejmě o tomhle pro ty, co mají krátkou a instantní paměť:
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-spolecnost-smartwings-ziskala-uver-skoro-dve-miliardy-vetsinu-pokryje-stat-40355185
Dovedu si docela dobře představit takovou pěknou akvizici skrze likvidaci, kdy na tom vydělá jak Šimáně a spol., tak Israir..A kdo na to doplatí??

Air Traveller

boze 😀 jaka likvidace? nebo smad si myslis, ze prodejem spolecnosti jeji zavazky zanikaji?

Y.K.

Je to záruka, máte nějaké indicie, že nejsou a nebudou schopní bankám úvěr splatit a ručitel by musel cálovat? Nebo indicie, že by ta firma měla zaniknout? Kdo je majitel na to nemá vliv, ručí firma, ne majitel.

Hofi

Zdravím,dotaz: Jedna SW také o prodeji LH???? O EW nic nevím….Diky,pokud má někdo nejake info ..

Air Traveller

taky s emirates a s united

Hofi

Asi jsi to nepochopil p.Air Traveller….ptal jsem se ,jestli někdo neví o tom,že SW jedna o prodeji LUFTHANSE???? A pokud nevíš,tak na to neodpovídej……dekuji,ze jsi to již pochopil….

Pavel B

Nene, tento zoufaleček se musí vyjádřit ke všemu. To musí být život.

rn42

a co ti Emirates a United?

Air Traveller

a vy nevíte, že jednají i s emirates a united?

Adam H

44m€ za celý SmartWings zdá se býti málo.

Otázka zní – je to za český nebo čínský podíl?

Jirka

A s jak velkými závazky se to bude prodávat.

Adam H

Taky tam je ve vzduchu odškodné od Boeingu.

Vlastně nevíme vůbec nic 🙂

Jirka

Malo to je, ale dabel se skryva v detailu. Jestli je to finalni cena a ne EV, tak by to mohli davat smysl. Jsou tam velky zavazky vuci spolecnikum.

Air Traveller

tak ono to muze byt i treba jen za cast ceskeho podilu … buhvi 🙂

Jirka

V nadpisu se píše o 100 %akcií.

Honza

Tipoval bych čínský podíl nebo jeho část. Většina by podle mě měla zůstat v EU kvůli evropskému statutu dopravce a přepravním právům.

Antonín

Trochu humoru k pátku: 44m€ je opravdu málo, za to to koupím hned (=4,4 centu), ale za 44M€ už to nekoupím. 😉

Zakon kaze

‚m‘ se pouziva bezne, navazuje na ‚k‘, pote se bezne pouziva ‚b‘
Je to kvuli lepsi vizualizaci pri cteni

Antonín

malé k je v pohodě, ale malé m je mili, kdežto velké M je mega…

Petr

Ano, je u jednotek SI.

Y.K.

Těžko říct. Asi bych počkal co z toho vyleze.

Robert

Podle článku zde – https://www.airways.cz/zprava/israir-aviation-ma-zajem-koupit-smartwings-nabizi-pres-miliardu-korun/ – se jedná o nabídku za 100 % akcií. Jen netuším, jak by se pak vyřešil status Smartwings jako českého dopravce.

jkjk

Za 2020:
– EBITDA -2,3 mld. Kč, ztráta 2,5 mld. Kč
K 31.12.2020:
– vlastní kapitál -852 mil. Kč
– závazky po splatnosti 4,2 mld. Kč
44 mil. eur je tedy ještě hodně dobrá cena, Šimáněho a spol. myslím víc zajímá ta 600 mil. Kč úvěr od Unimexu.

Johny B

Nevíte někdo, jak dopadl soud, kterým Číňani napadli navyšování kapitálu ve Smartwings? V Justili je jen vymazané předběžné opatření, které to zakazovalo = soud už musel nějak rozhodnout….

Jméno

AirTraveller samozřejmě ví. Jako vždy všechno.

Apex

Podle toho izraelského serveru je celá ta záležitost asi složitější a zjevně je v běhu výběrové řízení na prodej QS, kde těch zájemců je více…“Podle oznámení je Israir „jedním z posledních uchazečů“, kteří předloží konečnou nabídku na koupi společnosti – Israir zdůrazňuje, že jeho nabídka není jediná předložená ve výběrovém řízení a že „Israir nemá možnost posoudit v této fázi své šance na úspěch v procesu“. Klíčová otázka by v případě Israir bylo, jaký podíl by kupovali nebo jak by se řešilo, aby QS zůstal status Evropského dopravce, což vyžaduje 50% +1 akcii ve vlastnictví EU subjektu. Jinak, pro komentář… Číst vice »

Xaver

A ti další zájemci jsou kdo?

Jizut

Eurowings

noerf

Je rozdíl mezi evropským dopravcem a dopravcem EU. Paradoxní pak je, že Rusko, Turecko jsou většinou území geograficky v Asii, ale počítají se většinou do Evropy. Podobně jako Izrael je geograficky v Asii, ale například ve sportu se účastní evropských šampionátů.

Zdeněk

Izraelský podíl ve firmě by zcela určitě vypadal líp, než čínský. Že by činského spolumajitele už někdo konečně přiměl komunikovat?

Zakon kaze

Za tim bude jen business, Cina nechce drzet penize v necem, co nema perspektivu a nikdo je nebude uctivat, Zeman konci. To stejny by se stalo se Slavii, kdyz by koncil Tvrdik.

Y.K.

Čínský spolumajitel hlavně nechce investovat. Pokud se mu ale pozdá, že prodej podílu je to nejlepší a dobrá šance na zpeněžení, tak to udělá (stejně jim to spadlo do klína po bankrotu a zmizení kamaráda Miloše Zemana).

Kuba

Tak to čumím. Ale třeba je plán za dobrých podmínek prodat Smartwings a teď když už je ČSA osamostatněná, tak peníze z prodeje nalít do rozvoje. Když tak nad tím přemýšlím, není to po téhle zprávě úplně sci-fi.

Adam H

Taky mi to tak přijde. V ten moment by záchrana ČSA dávala smysl.

Smartwings musí být pro majitele něco jako bolavá noha – mají tam podílníky, kteří údajně podíl prodat nechtějí, nechtějí investovat a jako bonus ani komunikovat. Co s takovou firmou?

Další otázka zní, jak dopadne spor Smartwings vs. Boeing a komu by případné finance připadly.

Air Traveller

jsem to přivolal, když jsem tady pred tydnem psal, že se snad duvod zachrany čsa brzo dozvime … 😀

dopad by byl jedinej .. místní „anti-swg“ pindalové by se překabátili na „anti-čsa“ pindaly 🙂

Frank Drabin

Ty si buď profi troll nebo trpíš nějakým strašným komplexem, ty rozumbrado….

M19

A musí se to vzájemně vylučovat? Nemůže to být obojí za ráz?

Hofi

…doopravdy,Tvoje příspěvky a stále narážky jsou mimo misu…..tak radši sem nepiš 🙈

Zvědavá opice

SmartWings jednal o prodeji s Eurowings

Honza

ale jen českého podílu?

Radim

Nejsou to jen zbožná přání zaměstnanců SW? Nebo odkud máte tuto informaci. Máte ji čím podložit?

Frank Drabin

a vy si jako myslíte, že když má nějaký zaměstnanec interní info, kteér zatím nebylo oznámeno, tak sem bude psát od koho ho má, aby tomu dotyčnému udělal průšvih za vynášení informací?

Radim

Tak nikdo tady jména slyšet nechce :). Jenom všichni víme, jaká je to u SW drbárna a kolik společností už je kdy mělo kupovat. Tak jestli to říkala nějaká uklízečka z baráku, tak to asi bude pravda.

Air Traveller

nekdy mi prijde, ze ti zamestnanci se jen delaji zajiamvi … a nebo si umyslne vymýšli .. na to bych vůbec nebral ohled .)

pred pár lety byl jeden, ktery neustale presvedcoval okolí, že jsou uz podepsané smlouvy týkající se přestupu ČSA k *A, a že se jen čeká, až skončí smlouva se sky teamem .)

David Tomáško

Interní věci neřešilo se to na veřejnosti

Air Traveller

a čsa zase chtěla koupit lufthansa … a … no, prostě jen další povídačka .)

rn42

Stejne by jim to na protimonopolnim zatrhli

Sabrina

Nebylo to spíš s Lufthansa Group?

Dudeck

Nebylo to spíš s Lufthansa Group?

Honza

A nejedná se jen o podíl Číňanů?

Jan

Doufám, žě to prodají, protože asi vše bude pro zákazníka lepší, než současnej typicky čecháčsky vychytralej management. Jen nevím zda zrovna noname dopravce se sedmi letadly je ta správná volba. Ideální by byl někdo z trojce AirFrance-KLM/AIG/Lufthansa a následovná změna marketingu, rebranding na ČSA a renovace starších kabin.

Adam

To by bylo spíše z říše snů…

Jan

Měl jsem na mysli IAG samozřejmě… 🙂

Jenki

Když se škrtne „rebranding na ČSA“ tak bych to docela bral.

Masinka85

Pořád platí, že je to jedna z nejstarších firem v Evropě, což se ještě dá marketingově využít. Jen jí renomé pokazil Tvrdík a dorazil to Smartwings.

Tomáš H.

To je furt „marketingově využít“, a jakej je „OK“ skvělej distinctive asset … jenže to vůbec neni pravda. Všem je úplně jedno, že nějaká aerolinka slaví kilo. Lidi v zahraničí mají o značce ČSA naprosto nulový povědomí, awareness je mizivá. Tenhle přetrvávající sentiment po ČSA jako dopravci lítajícím na 5 kontinentů je sice dojemnej, ale je úplně mimo. Ta aerolinka má jedno letadlo a už před covidem měla naprosto žalostnej letovej řád. Mám ten brand rád, má svojí heritage, tohle všechno chápu. Ale pojďme bejt realističtí.

Panoramix

Samozřejmě záleží na tom, jaký by měly ČSA aktuální produkt a cenovou politiku. V obecné rovině tam marketingový potenciál pro tak dlouhou historii, kdy v zásadě spoluvytvářely obor letectví v Evropě, rozhodně je. Ale muselo by to jít logicky ruku v ruce s tím, že na tu historii budou moci navázat tvrzení o aktuálních produktech a službách. Jinak je to fakt k ničemu.

vtvt

Hm… takže marketingový potenciál má i nejstarší automobilka světa Panhard? Že by znovu obnovili výrobu osobních aut?

Ringle

😳 Nauč se česky. To se nedá číst…

Tomáš H.

Tak to nečti, co je mi po tom.

Petr

Můžeš to prosím přeložit z frikulínštiny do češtiny?

Ondra

Tvl ty si musíš připadat strašně důležitě když takhle píšeš..

Air Traveller

to, že je to jedna z nejstarších firem v evropě, naprosto nikoho nezajímá. 99,999% lidí kupuje letenku tak, že zadá FROM, TO … a kliká na některou z prvních řádek ve výsledcích setříděných podle ceny vzestupně, případně si to setřídí ještě podle času odletu /příletu.

marketingový potenciál značky čsa je limitně nulový.

Jiří Kocurek

Marketingové využití značky jedné z nestarších autmobilek na světě je taky … nanic. Autokar?

Adam H

Smartwings značku ČSA nevlastní.

Air Traveller

jenže ten „čecháčsky vychytralej management“ dotáhl smartwings tam, kde je 🙂 čili do pozice úspěšného a výdělečného dopravce.

jako že by proč by KLM/AIG / LH kupovala smartwings? k čemu by jim byl?

Honza

naprostý souhlas.

vtvt

Takže když Smartwings si vybral auditorskou firmu, jejíž majitel je z německy mluvícího regionu, tak opravdu nevyjde cíl prodat SW do Německa/Švýcarska/Rakouska/Holandska?

Zakon kaze

Jak by to spolu melo souviset?