Islandská nízkonákladová společnost nabídne své dálkové lety poprvé i do Asie. Od prosince by měla začít létat z Reykjavíku do indického hlavního města Dillí. Start nové linky dnes firma oznámila v Indii, lety se už v pondělí objevily v rezervačních systémech.
Podobně jako u letů mezi Evropou a USA bude zákazníky oslovovat marketingově extrémně nízkou cenou, nejlevnější letenky jedním směrem vyjdou na 13 499 rupií, tedy zhruba 4 250 Kč. V případě letů mezi Evropou a USA nabízí WOW Air letenky za 99 dolarů, vždy jde ale o velmi omezený počet.
WOW Air počítá se třemi lety týdně od 6. prosince, od 7. ledna pak s pěti týdně. Lety mají navazovat na spojení WOW Air do USA, mají tak vytvořit alternativu k jiným dopravcům pro lety mezi USA a Indií. Cestující podle letových řádů mají strávit na cestě zhruba dvacet hodin i s přestupem na Islandu. To je o hodinu kratší doba, než když se létá s přestupem v Evropě. Přímý let z Dillí do New Yorku trvá pod patnáct hodin, bývá ale výrazně dražší.
WOW Air počítá na trase s letadlem Airbus A330-900neo. Už dříve firma uvedla, že chce využít polohy letiště Keflavík pro lety s přestupem mezi Severní Amerikou a Asií. Cestující chce lákat i na přerušení letu zdarma na několik dní na Islandu. Šéf firmy Skuli Mogesen chce z Keflavíku udělat „Dubaj severu“, tedy letiště s dobrou polohou pro přestupy na dálkové lety. Orientací na jiné státy by mohla firma navíc snížit i sezónnost, tedy zejména slabší poptávku po letech na Island během zimy.
Wow Air aktuálně létá do 38 destinací, z toho 14 je v Kanadě a USA. Firma patří mezi průkopníky nízkonákladového létání na dlouhé vzdálenosti. Většinu tras obsluhuje úzkotrupými airbusy A321 a A320, ve flotile má tři A330 a objednané 4 A330neo.
Vzdycky me pobavi fascinace novinaru temi cenami „od“ o které aktivne referuji, ale kterou ziska pet lidí z tisice, když letenku koupí rok předem a v destinaci budou minimalne tyden (k jejich cti nutno dodat, ze to vice ci méně naznaci, ci zmini).
u kvalitni novinarske práce bych ocekaval, ze si da novinar tu praci a podiva se (nebo si zjisti) jake jsou ceny „normalni“, ve „vyssich“ booking class. z toho si clovek udela skutecny obrazek o tom, nakolik jsou ty ceny konkurencni a o kolik nižší bude skutecna cenova hladina.
Jáa si třeba udělal díky tomu obrázek o tobě, inženýre. Takhle je to se vším, u všech produktuů se inzeruje nejnižší možná cena, a to že jich je pomálu je přeci úplně irelevantní. Prostě na to mta cena začíná, je nízka, je a o tom ten článek je. Navíc zmiňuje, že jich bude málo. O booking class si piš do deníčku.
Jen malý dotaz: co je pro vás „normální“ cena? Podle čeho ji odvozujete?
JS: uznavam, to je velmi tezka otázka .. s ještě tezsi odpovedi. ale více příkladů ceny by určitě neuškodilo. třeba v případě WOW airu ceny nejen „WOW basic“, ale i třeba „WOW Plus“, coz je normalni economy s aspoň baglem atd.
O tom by to mělo byt, ne jen jednoduse opsat „nejnizsi cenu“, podle které si clovek ani nemůže udelat srovnání s konkurencí, neb napr při zbeznem pohledu do jejich systemu na cervenec/srpen pro linky USA / Evropa tam clovek najde ne ceny kolem 99 OW, ale 250 – 350 OW, cili poněkud … jiné 🙂
Proto uvádím cenu „od“. Ty ceny, které píšu, tam najdete. Každý má jiné požadavky a preference. A každý při nákupu letenek jistě umí porovnat ceny sám.
JS: jojo, proto tam ty aerolinky tu cenu od davaji, aby novinari (a davy) mohli zasnout nad tim, jak jsou levni, a proto by clovek od specializovaného portalu cekal i trosku vetsi informacni davku, nez vicemene obslehlou tiskovou zpravu. o tom, ze lide si dovedou cenu letenek srovnat sami … rad bych souhlasil, ale mam obavu, ze lide jsou prave zblbli onemi cenami od … mají v hlave diky tomu zafixovano, jak jsou LC dopravci levni, a „classics“ drazi … spousta lidi, kteří kupuji letenky, vůbec nechape, ze se ceny letenek v case meni, nechapou principy jakymi k tem zmenam… Číst vice »
Data o cenách sbírané takto externě nemají jakoukoliv relevanci. I teď vám může stejný let ve stejný den ukázat jinou cenu, než mě. Proto jsou tato data tak dobrý byznys.
Ta data sama o sobe samozrejme nemaji zadnou relevanci, ale pokud se uvedou ve spravnem kontextu, budou velmi relevantni . Ono staci když by autor uvedl „novou uzasnou“ cenu v několik danych dat a ve stejná data uvedl i ceny konkurence.
Zasazenim do určitého kontextu získají ta data vcelku solidni relevanci.
A myslíte, že konkurence hned reaguje první den?
To byste se divil, jak rychle reaguje konkurence.
Dle mého odborného názoru je za těmi levnějšími letenkami z Indie do USA jasná věc. Trump chce v USA více call center.