iRozhlas: Místo konkurence holport. Středočeský tendr na opravy silnic skončil fiaskem
Oprava výmolu, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Kraj nejspíš přistoupí k vytvoření vlastních kapacit na opravy silnic.
Kraj nejspíš přistoupí k vytvoření vlastních kapacit na opravy silnic.
Myslel jsem i dělníky a techniku, ne jen uředníky.
Ostatní kraje mají svoje správy silnic přímo pod krajem a funguje to. Středočeský kraj byl vždycky jak nalitej cecík pro …… (dosaďte si jména sami) 🙂
Smutné je, že by mě v našich podmínkách překvapilo spíše to, kdyby ten holport nevznikl…
V Středočeském kraji je to jako mezi Scyllou a Charibdou. Na jedné straně ANO a Hermanovou či Havlíčkem a na druhé straně prohnila ODS přisátá na pochybné kšefty s veřejnými zakázkami.
*Jermanovou
A nebyl by to kartel náhodou kdyby jiná firma/jiné sdružení, podalo „krycí“ dražší nabídku? Tady se asi moc dobře nedomluvili, když se podle ZZVZ výběrko má zrušit.
Podle zákona se již při podání jediné nabídky soutěž rušit nemusí.
Takže jsme kolečkem došli ke zjištění pana Bati. Tedy, že nejlevnější a nejspolehlivější je vyrábět si vše, pokud zcela naplním kapacitu této výroby. Viz tkaničky, nebo krém na boty. V devadesátkách sice všichni tvrdili, že neviditelná ruka zlevní subdodávky. Nikdo tehdy nechtěl slyšet, že i subdodavateli zaplatíte náklady plus to sprosté slovo, tedy zisk.
Ale i když si to budu dělat sám pro sebe, tak stejně musím zaplatit náklady plus ušlý zisk z vloženého kapitálu.
Takže externě nebo doma, nula od nuly pojde a ve výsledku záleží jen na tom, kdo to umí udělat lépe (rychleji, levněji, kvalitněji).
Vsadil bych se ze realnou praci na silnici budou delat ti sami udrzbari, jen pod jinym zamestnavatelem. K cemu by je mela mit ta proxy firma ktera asi 10 – 15 let akorat vysavala rozpocet na opravy.
Nepustili se nám tu panáčkové na tenký led kartelu?
Tak zase je hezké, když se lidi umí spolu domluvit… 🙂
Třeba se jen nechali inspirovat naší politickou scénou.
Rozdíl je pouze v terminologii, tam je to koalice, tady zas sdružení. 🙂
Došly prášky?
Poznali, že v tomhle rovnost s politiky neplatí. Tedy pokud do kartelu nezapojí i druhou stranu. 😀
To, že nikdo nepodá nabídku na zjevně prodělečný kšeft, má do kartelu hooodně daleko. Vedení kraje si tak aspoň může vychutnat zákony tržního prostředí – za mizerné peníze dostane jen mizerné služby. 🙂
Co je na tom zjevně prodělečného?
„Do tendru přišla pouze jediná nabídka, a to od sdružení, které utvořili původní dodavatelé. Nabídka je zhruba o miliardu vyšší než maximální cena, “
– takže tam falíruje zhruba miliarda, o kterou chtěl kraj podseknout ceny služeb, a nikdo mu na to neskočil. To by totiž byl prodělek jak víno.
A to jste odvodil z toho? A všiml jste si, že to sdružení jsou ti co už to poskytují? A tudíž to o tom, zda by to bylo či nebylo ztrátové nic nevypovídá, ale jen o tom, že si nechtějí snížit zisky? 😉
Ono je to spíše o tom, že hledat dneska lidi, kteří odvedou danou práci je čím dál složitější. A na to, aby někdo vyjel v listopadu či v únoru nebo v březnu se sypačem potrebuje zaplatit jednak techniku (odpisy, provoz) a také osoby, které si tu pohotovost nechají zaplatit.
A co, chcete jistý hejtman z ODS potřeboval dohodit kšeft příbuznému ZPS Kladno, tak se rozprodala technika a práce se rozhodila mezi externisty a výsledek je vidět.
Kdyžtak ZKP, aspoň si zjisti informace, než začneš šířit lži, zrzku. ZKP je navíc už 7 let po změně majitele, který nemá nic společného s původním majitelem. A když se krajští radní v čele s paní Peckovou chtěli udělat hezcí, že budou přesoutěžovat smlouvy, díky nimž naopak kraj platil ceny staré asi 15 let, navýšené pouze o inflaci, a teď se jim najednou výsledky soutěže nelíbí, mohou si maximálně sypat popel na vlastní hlavy. Ve firmě jsem působil, vím dobře, jaké byly ceny, že se často v některých položkách nedalo dostat do zisku. Příklad: Nákupní cena směrového sloupku 190 Kč… Číst vice »