iRozhlas.cz: Nejvíce peněz za reklamu utratily České dráhy v Mafře
Pendolino mezi Českým Brodem a Úvaly. Foto: České dráhy
České dráhy v minulých letech za reklamu a marketing nejvíce utrácely v mediální skupině Mafra, která patří do svěřenského fondu
A že to ještě někoho překvapuje… Babiš šel do politiky s cílem rozkrást tuto zemi. Doporučuji všem si přečíst/poslechnout knihu Boss Babiš.
https://uloz.to/file/NqNbyEPU8WxW/boss-babis-zip
Jen si ji prosím od pana Kmenty kupte…
Je zcela pochopitelné, že ČD inzerují primárně na idnes, nejznámějším zpravodajském deníku, kromě toho, na doméně idnes.cz už léta mají svůj vyhledávač IDOS, který přes firmu CHAPS vlastní České dráhy. Holt, žádná senzace se opět nekoná:)
V čem je to prosím pochopitelné? Proč zadávat reklamu právě v jednom mediálním domě, a ne jiných? Zvlášť když oficiálně žádné zdůvodnění není?
Ad idos.cz: děkuji, tak nepřehledný paskvil nepoužívám. A i když jsem dřív používal, pak naprosto nezávisle na idnes.cz. Které je zase celkem nezávislé na reklamě pro MF Dnes.
Oni ale inzerují i v jiných, jak bylo uvedeno. Je logické, že inzerce na nejznámějším zpravodajském deníku znamená zároveň oslovení nejvíce lidí, potenciálních zákazníků. IDOS je zdaleka nejpropracovanější vyhledávač spojení pro veřejnou dopravu.
ale v jakém poměru?)
A co je na tom, platit za reklamu v nejčtenějších nebulvárních a nesportovních novinách, ať už si o jejich obsahu myslíte cokoliv?
Nebulvární bych neřekl 😀
Na tom že státem vlastněná firma dává zakázky premiérem vlastněné firmě je špatně třeba fakt, že se tomu říkalo tunelování.
Źe se proporčně neplatí reklama i v jiných médiích?
Že tento mediální dům patří premiérovi, a jde tak o zjevný střet zájmů?
Že ČD nedokázaly vysvětlit, proč právě MF Dnes?
Zásadní je především ten nepoměr vůči jiným médiím.
A v jakém poměru to bylo než to koupil Babiš?
Tak jestli do Mafry patří i idos, tak to je skutečný marketing a v nějaké míře a nějakým způsobem by to bylo v pořádku. Podobně s tiskem jízdních řádů v různé podobě. Ale takováta představa, jakoby ČD měly utrácet značné částky za reklamu typu „ČD Váš národní dopravce“, je zvrácená. O existenci této firmy ta část populace, kterou to může zajímat, kupodivu víceméně ví, a o kvalitě nabídky musí ČD přesvědčovat kvalitou nabídky, a ne duchaprázdnou reklamou.
Dokud bude eSTB Babiš ve vládě, tak bude vždy ve střetu zájmů, kamkoli se podíváš. Je to prasečina.
Ceske drahy to je taky hruza.. Jeste kdyz se vlak zaplni gratis jedoucimi geronty
Jednou budes taky geront. Nebo možna ne.
Honsa? to bude Věc Makropulos … krasavec nabušenej
A take na nelegalnich billboards na D5 a D0. To je okay radecku matle. Ze jo
Možná byl výběr fotky Pendolina u nádherného žlutého pole náhodou, ale pokud ne, tak Honzovi všechny palce nahoru! 🙂
Mafra – 120 milionů, druhé v pořadí CNC – 17 milionů. To se to člověku podniká, když má takovéhle kamarády.
Inzerát v Dnes, E15 nebo Hospodářských novinách je pro dopravce určitě učinější než v bulvárním Blesku nebo Aha. Už jen s ohledem na serióznost média, tudíž i čtenářů. Jestliže je v novinách více než polovina zpráv prokazatelně nepravdivá, zkreslená či vykonstruovaná, tak čtenář musí být zákonitě debil. A takový může být potencionálním zákazníkem jedině na koupi AntiCovidoCoronaSuper mýdla jen za 199,90 ale nikoliv zákazníkem dopravce, který si chce zakládat na serióznosti.
Noviny dnes čtou jen důchodci, primární je online reklama, print jim k tomu mediální dům většinou nacpe jako bonus.
Vaše analýza reklamního trhu je jinak pozoruhodná, ale plánování médií skutečně nevychází z premisy, že většina lidí jsou blbci. Vychází z toho, že jich je hodně a nějakou kupní sílu přece jen mají… 🙂
A co tedy udělal Kupec z titulu svých funkcí ve vedení ČD, když tu situaci teď kritizuje? Nebo se snad časem dovíme, že ze své hodně lukrativní pozice musel odejít vlastně právě kvůli tomu, že se snažil situaci změnit?
Kupec toho neudělal mnoho, neboť neměl čas. Chtěl změnit způsob interního fungování firmy, k čemuž chtě nechtě patří i přerušování léta vžitých a velmi silně zakořeněných „neviditelných vztahů“ a zájmů. Což ale logicky hlavám těchto chobotnic nebylo vhodno. Proto byl odejit za tak velmi netradičních okolností. Nic víc v odchodu Kupce nehledejte.
Kupec neudělal mnoho, protože byl neschopný (jak rychle vyletěl od Regiojetu, kde se nehraje na dojem, ale na práci?), stará „drážní“ struktura budující ty „neviditelné vztahy“, dlouhodobě „jeden z nich“ (byť postupně na obou stranách kamaráčoftu – nejdřív to z té Vagónky a Škodovky prodával, pak z ČD nakupoval).
Co asi tak měl udělat?
Když ale sám nic neudělal, tak když teď až „post festum“ tu situaci kritizuje, proč také neřekne, proč nic neudělal, když měl funkci, v níž něco udělat skutečně mohl, a jenom vydává mlžící prohlášení, z něhož stejně není jasné, „kdo za to může“? Kromě toho se domnívám, že využívání těch médií k reklamě navíc asi souviselo s „reciprocitou“ v podobě rozdávání těch tiskovin ve vlacích ČD zdarma, takže cena reklamy byla v praxi platbou za ty zdarma rozdávané výtisky novin. A propos: je navíc možné, že „Blesk“ a podobné laciné bulváry se se svojí cenou požadovanou za zveřejňování reklamy ani… Číst vice »
spolupráce trvá dlouho a začala dávno předtím, než do skupiny vstoupil Agrofert.
Na a dle některých za to může jistě Babiš…
Není nutné, aby Babiš psal SMS Kupcovi, aby u něj inzeroval. Klidně věřím, že se to děje samospádem jako důsledek chorého systému, kdy předseda vlády a majitel nejsilnější politické strany zároveň podniká z valné části v oborech, kde má střety zájmů – dotované zemědělství, dotovaná biopaliva, média – kde inzerují jiné jím ovládané subjekty. Dokud to 30% voličů (a 40% populace – nevoličům) bude nevadit, tak v tom pojedeme dál. Jen ta zlá ošklivá EU mu do tohoto konceptu hází vidle a už se cuká i s nárokovýma zemdělskýma platbama. Maj jen platit a držet pysk, co je jim do… Číst vice »
Víte takové články o ničem ale Babiš. Ale bylo by dobré když by novináři napsali kolik ČD platili za reklamy než je koupil agrofert. Pan Sůra tam má kontakty tak by to mohl třeba zjistit.
Já bych radši, kdyby napsal
1) Cenové srovnání reklam. (Po přepočtu na Pay per promote vychází jízdenka prodána díky reklamě od Mafry na 1Kč, jízdenka prodána díky reklamě CNC na 2Kč).
2) komentář ekonoma k účetní závěrka ČD. (Nesou víc než předchozí rok, všechny ukazatele jsou ok,….)
Tak jistě, slyšel jsem, že Babiš může i za to, že kafe chladne moc rychle 😉
„České dráhy v minulých letech za reklamu a marketing nejvíce utrácely v mediální skupině Mafra, která patří do svěřenského fondu premiéra Andreje Baše.„ Tak Andrej Baš…:D
Tak očekávat že v Mafře řeknou, že tu reklamu mají díky Andymu, je trochu naivní