Írán má první data z černých skříněk ukrajinského letadla, zasáhly ho dvě rakety během 25 vteřin

Boeing 737-800 společnosti Ukraine International v Mošnově. Foto: LKMT SpottersBoeing 737-800 společnosti Ukraine International v Mošnově. Foto: LKMT Spotters

Ukrajinský boeing, který letos v lednu omylem sestřelila íránská armáda, byl v intervalu 25 vteřin zasažen dvěma raketami. Ukázala to

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Taky nechápu, proč Íránci nezastavili komerční provoz. K tomu neštěstí došlo snad hodinu či dvě po tom, co zaútočili na americké základny v Iráku. Celá země byla na nohou a očekávala odvetu Američanů nebo dokonce válku.

Martin

Ani ne, Iranci varovali americany, ze zautoci jako odvetu na jejich zakladnu a take vedeli, ze americane nebudou utok opetovat… Proto byla zakladna vyklizena… Tohle byla jasna chyba Irancu, navic slo o letadlo startujici z Iranu…

beija

Mohli být tak mimo, že je vůbec nenapadlo zavřít komerční provoz. (To je neomlouvá.)
Vojáci očekávající útok a obsluhující rakety prostě vypálili rakety, když uviděli pohybující se stroj. Určitě to nebyli žádní Petrovové ( pro neznalce – ruský voják, co díky svému úsudku zabránil rozpoutání 3. světové války v 80.letech, atmosféra byla tehdy také velmi napjatá, Rusové krátce předtím sestřelili jihokorejské civilní letadlo, zahynul i člen Kongresu USA).

beija

Mimo ve smyslu, že se zabývali jinými askpekty hrozící odvety Američanů.

Ondra

Co nechápu, že když jsou jednotky v nejvyšší pohotovosti kvůli očekávanému útoku (tento případ) nebo už se dokonce bojuje (Ukrajina 2014), tak v oblasti dál probíhají komerční lety. Přitom těch případů v historii, kdy to odneslo civilní éro kvůli špatné identifikaci cíle, je víc než dost.

Martin

Tak na ukrajine byly povoleny lety v tzv. bezpecne vysce, buhuzel nikdo neocekaval, ze rusove budou utocit raketami BUK, ktere te vysky dosahnou,… Ukrajinci v dane oblasti rakety buk nemeli…
Ale pravda, ze uzavren mel byt cely vzdusny prostor mnohem drive, alespon nad uvedenymi oblastmi boju…

MildaIV

Není to tak úplně pravda. Už před sestřelením MH17 se to dost probíralo jestli je bezpečné tam létat a některé aerolinky se této oblasti vyhýbali. O tom, že za separatisty je Rusko a že jim dodává zbraně se taky vědělo.

Jiří Kocurek

Uzavřít vzdušný prostor nad Ukrajinou? Otázkou je do jaké výšky. Ukrajinská vláda měla za to, že se na území Ukrajiny nenachází prostředky PVO schopné zásahu nad 7 km výšky. Kdyby tam někdo propašoval S-400 namísto Buku, tak by nestačilo uzavřít vzdušný prostor do výšky 25 km.
Dokonce existuje technika schopná dosáhnout výšky přes 420 km. Ad absurdum tak měla Ukrajina zakázat přelety Mezinárovní vesmírné stanice nad svým územím. Co kdyby tam někdo propašoval…

Ondra

Orbit ISS je nad všemi existujícími hodnotami (je jich víc – 30, 100, 160km) pro strop vzdušného prostoru. Ale zpátky blíž k zemi: Odvolávat se na stav na bojišti (resp. na informace, které o něm měla) bylo ze strany Ukrajiny úplné diletantství. Situace v oblasti bojů se může změnit (a taky se mění) během hodin, i rychleji, a nemusí tam nikdo pašovat S-400, stačí, aby tam byly poslány třeba Su-27 (ať už z kterékoli strany, ve výzbroji je mají obě) s nějakým protipozemním úkolem, během letu v oblasti uvidí na radaru vzdušný cíl, IFF mlčí, RWR taky, nervy zapracujou, vypálí… Číst vice »

bohyn

Tady to letadlo aspon pristavalo, nad Ukrajinou to byl jen prelet. Letet pres cerny more by jim zily neutrhlo.

Analytik

2 dávky

ABC

nebyl čas zjištovat kdo je kdo