IPR prověří vedení metra D přes Žižkov do Vysočan, možná až na Prosek
Stanice metra D Nemocnice Krč. Vizualizace: DPP, Metroprojekt
Rada hlavního města dnes řešila zásadní otázku: kudy povede plánovaná trasa metra D přes centrum a dál na sever. Ze
Prověřovat to klidně můžou, ale ekonomicky mi to nedává smysl. Žižkov by si sice metro možná zasloužil (i s přihlédnutím k plánovanému zastavění Nákladového nádraží), ale nevěřím, že bude v relaci Vysočany – Žižkov taková přepravní poptávka, která by stavbu metra do Vysočan opodstatnila. To samé Prosek – Vysočany. Ten záměr vnímám jako pozůstatek starších plánů na metro ve stejné relaci, který pohřbil závlek metra C na Prosek. V dnešní době mi to už nedává smysl, protože by si metro D akorát přetahovalo cestující s céčkem (na Proseku) i béčkem (ve Vysočanech). A pokud nová trasa nepropojí Žižkov s centrem… Číst vice »
mohla by se taky zvážit přirozená varianta ‘rovně’, z hlavního nádraží přes náměstí Republiky, Letenské náměstí a ZOO do Bohnic, než opět takto ohýbat jednu linku metra…
K čemu je výstavba dalších de facto téměř souběžných tras metra, když v jiných oblastech taková obsluha chybí?
Už samotný téměř souběh tras „C“ a „D“ mezi Pankrácí a hlavním nádražím je svým způsobem luxus, byť v tomto případě pochopitelný – trasa spojující Žižkov s oblastí Proseka a Letňan před Vysočany je určitě logičtější, N.B. když spojení Letné (a Prahy 7 obecně) s centrem může kromě MHD kvalifikovaně zajistit i (modernizovaná) železnice.
„Žižkov považuje za dostatečně obsloužený tramvajovou dopravou.“ Ještě před pár lety bych asi souhlasil. Ale poslední dobou platí mezi Hlavním nádražím a Ohradou prakticky v libovolnou denní dobu „stojím na jedné noze a ještě ne na své“. S výstavbou, která se plánuje kolem a na nákladovém nádraží, si to nedokážu představit už vůbec.
Když tramvajovou trať v Husitské ulici před už více než 40 roky město bez jakékoli adekvátní náhrady obětovalo automobilistům, tak se nelze divit …