Inženýři míří na první úsek VRT. SŽ hledá zhotovitele podrobného průzkumu úseku Moravské brány
VRT Moravská Brána II. Foto: RTNext

Hodnota veřejné zakázky je 160 milionů korun.
Hodnota veřejné zakázky je 160 milionů korun.
KONEČNĚ, po Dukovanech nejdůležitější projekt.
No, tak ten Temelín 3+4 bych si ještě dovolil přece jen vidět o chlup výše. 🙂
Mimochodem, je nějaká vize po dokončení Brno-Přerov přehodit EC Rakousko-Polsko z Ferdinandky na trať přes Brno? Nebo je to výrazně pomalejší?
Po dokončení celého uzlu Brno a trati Brno-Přerov by to mohlo být, ale to je hodně vzdálená budoucnost. Do té doby to moc smysl nemá, mimo jiné kvůli úvrati v Brně.
Další zpráva, po které má čtenář nabýt dojmu, že se už konečně něco děje a zítra se začnou prodávat jízdenky. Neděje. Byla vypsána soutěž na PodrGT. Potrvá nejméně 2 roky než budou výsledky k dispozici a může se začít projektovat. Tedy dojde k tomu avizovanému vpuštění inženýrů do ringu.
(Samozřejmě i geotechnici jsou inženýři a doktoři přírodních věd, ale hlavní vypuknutí akce se většinou časuje od příchodu projektantů, resp. od vyjetí bagrů.)
A na základě čeho přesně bych si takový dojem měl udělat? Mluví se o průzkumu, přípravě…
Jak to bude s napojením na Polsko? Už se ví, kudy a kam povede trasa v Polsku?
V každém případě probíhá rekonstrukce katowického uzlu a má být nový rychlý průjezd směr CMK.
Budou se vyrábět nějaké předměty, na kterých bude vždy součástí nápisu nebo loga číslice 2028? Případně by se tak pojmenovala SŽ. V tom roce tu nebude místo, kde by se něco nezačalo stavět.
2028 je jenom takové číslo. Více bych za tím nehledal.
Kapacity jsou určitě, otázka jsou prachy…
to stejně nebude ….
Fajn by bylo nějaké vyjádření, co tedy vlastně ještě chybí, aby bylo stavební povolení. Podrobný projekt? A bude se soutěžit rovnou s realizací…?
Ono je docela možné, že jsme tak 1-2 veřejné zakázky od kopnutí do země.
Musi se připravit dokumentace pro Územní rozhodnutí společně se stavebním povolením (nově u nových staveb jeden proces), archeologický průzkum + výkupy pozemků a pak samotná stavba
Územko+Povolení bude od DESÚ za půl roku, max rok (už jim to tam leželo jednou a tuší, kde je co za problémy), tj SŽ má dost nahnáno, aby to tam poslala a vedle už začala vykupovat a hledat na archeologický průzkum.
Podzim 2028 v našich podmínkách je optimitický, kdybychom byli v Polsku, tak kopnou do země přespříští léto.
A DESÚ je s tím vyhodilo, že nemají podrobný průzkum?
Na DESU žádná VRT neleží ve fázi povolování (žadost o povolení) takže ani nemohou vědět o nějakém problému.
Prováděcí dokumentace bude v gesci koncesionáře, nebo ji také bude obstarávat dobrá správa?
Podrobný IGP není podmínkou pro povolení stavby. Podrobný IGP má být dostupný pro soutěž koncesionaře aby byl schopen zvážit geotechnická rizika při tvorbě nabídky. Pokud dotaz na soutěž s realizací směřuje k nejasnosti další přípravy, tak zhotovitel bude zpracovávat prováděcí dokumentaci. Podkladem mu bude dokumentace (jednostupňová) „povolení záměru“ a např. právě tento zadaný podrobný IGP.
Neboli ještě vysoutěžit a zpracovat „povolení záměru“, pak nechat DESÚ úřadovat a během toho soutěžit koncesionáře, rok-dva na to začátek stavby…?
Kde je tag #rok2028 ? 🙂
Na realizaci nebudou finance. Jak jednoduché…
Tak hlavne, aby bylo na slevy, ze ano…🙄
Ty se voličům prodají lépe, navíc jsou vidět hned a jistá skupina voličů žije jen přítomností a budoucnost je jim jedno
Voliči kteří využívají železnici pro dopravu jsou ti, kteří s ní jezdí do práce a nebo na výlety a to obvykle po České republice. Z nich je jen malá část denně cestující mezi metropolemi Praha Brno Ostrava aby jim VRT urychlilo spojení. Zastávek na VRT je limitované množství, takže všichni ostatní ze zbývajících měst a obcí opět budou muset použít standardní železnici pro dopravu do zastávky VRT. Souhlasím, že španělské francouzské i německé rychlovlaky jsou super (osobně vyzkoušeno), ale jde o státy s násobně větší rozlohou a vzdálenostmi. A kolik lidí denně cestuje na trase Františkovy Lázně – Český Těšín… Číst vice »
Jezdim vlakem denne do prace a VRT vitam. Proc? Protoze „moje“ trat je ucpana vsemoznou dopravou a pokud se alespon cast presune na VRT zbyde vic mista na regionalni courak.
Tenhle úsek se staví jako první úsek VRT z kapacitních důvodů, potkává se na něm vytížený II. a III. koridor.
Dodatečné dvě koleje tak budou zároveň i rychlé a jestli s tím máš problém, řeš na straně přijímače.
Vím o tom a nemám s tím problém. Ten problém je spíše na straně SŽDC a nebo MD, protože když se v roce cca 1997 začal rekonstruovat II. koridor v této části, tak se minimálně 1 kolej mohla přidat. A proč se to neudělalo ? Už tehdy se o tom vědělo. Chyběly vize do budoucna nebo peníze ? Mgr. Pavel níže píše že peníze nejsou pro železnici problém…
Jak tam těch „více lidí“ narvete, když kapacita dráhy je vyčerpaná?
Novými kolejemi, Watsone, jak prosté.
Slevy jsou velké téma „Jak přilákat další uživatele železnice“, takže proč ne, ale v přiměřené míře.
Dá se namítnout, že 50 % je přiměřených.
Hmm, 51x palec dolů za 5 hodin. Je vidět že příkaz zněl jasně …
To je takovy blabol, ze za nej byl Bures uz nejmene jednou odsouzen k omluve
Sundejte si ten alobal z hlavy, prosím.
Já jsem jeden z palců dolů. Nikdo mi žádné příkazy nedává. Jen si myslím, že je váš příspěvek (resp. oba dva) dost hloupý.
Klidně to i vysvětlím, že peníze na železnici jsou tím nejmenším problémem (protože #mynic SŽ), ale nechci házet perly.
Zvládám to i bez alobalu. Pokud jsou tedy peníze na železnici nejmenším problémem, tak by mě zajímalo proč se při rekonstrukci II. koridoru nepřidala jedna kolej navíc a nebo rovnou dvě.
Ze své pozice jsem nucen koukat se na tento problém takto (příklad): pokud je Labe u Děčína špatně splavné, nebudeme přeci kvůli tomu stavět nový paralelní plavební kanál.
Hlavní problém nebyly peníze, ale přesvědčení že to bude stačit, stavělo se to málo kapacitní, rušily se stanice (tady Hladké Životice). Je ale pravda že se to projektovalo okolo roku 2000, kdy nikdo moc netušil, kolik vlaků tam bude jezdit. Teď se to už trochu tuší a proto se projektuje VRT.
Ah, oblíbené rok zahájení 2028…
Tady by to vyjít mohlo při současném tempu. Přecijen je to úzké hrdlo na spojnic 4 hlavních měst, o využití bych se nebál.
Plus vláda bude mít motivaci to rozjet, aby se tím mohli chlubit, že už oni to už opravdu začali.
Obávám se, že příští vládě budou tleskat maximálně důchodci 😁 Jo, jedině snad to prezentovat tak, že až to postavíme, budou tím jezdit zdarma. To by mohlo zafungovat.
Takhle je potřeba jim to podstrčit pod nos. Zbývá jen doufat, že to na populisty zabere.
Varšava, Vídeň, Bratislava, Praha, budapest a další budou následovat.