Investice do nevyužívaných tratí. Nový přejezd vznikl tam, kde jezdí čtyři páry vlaků týdně
Nový přejezd v Zavidově. Foto: Jiří Andrle
Správa železnic plánuje i opravu trati, kde chce Středočeský kraj příští rok zastavit provoz osobní dopravy.
Podle Eberl Friebové: „Správa železnic má povinnost udržovat trať v provozuschopném stavu i za podmínky omezení železničního provozu. To může v některých případech znamenat, že i přes výrazné omezení dopravy v daném kraji, je potřeba některé opravné či udržovací práce realizovat“.
Tohle bych tesal do všech kamenů podél Koziny. Zajímavé, že v souvislostí s ní jsem tuto větu z úst kohokoli ze SŽDC/SŽ nikdy neslyšel.
Do tunelu mezi Prahou a Berounem se ještě ani nekoplo, ale už tu v diskuzi od expertů na vsechno a celou republiku, jako Kocurek, zaznivaji návrhy zrusit rovnou i celé rychlíky a dopravu horem pres Kladno do Rakovniku, protože bus to prý jede za 44 minut a vlak na Veleslavín pres 70 a pro na(k)ladku stačí jezdit spodem kolem Berounky, kde Kocurek spokojí mapy.cz vyprojektoval přeložku. Tunel už bude za pár let otevren a naopak stavba rychlodrahy vubec rychlíky do Rakovniku neurychli a nebude mnohem dříve než ten tunel Českým králem. A nějaká lehká forma eleltrifikace od Kladna do Raku… Číst vice »
To je jako u nás na lokálce Číčenice Týn nad Vltavou osobní doprava x let zastavená a těch pár manipulaku co vezou dva uhláky do Týna. Tak že kulí tomu se udělaly návěstidla v Týně počítače náprav to se dělalo vloni no a letos nový přejezd mezi Čicenicema a Temelínem se zavorama a to tam před tím byly klasický světelný který se před pár lety taky opravovali. No prostě to asi normální člověk nepochopí.
Normální člověk ví, že je tam jaderka.
Když je zmodernizuji tak jen dobře, treba pak ty šašky z kraje napadne tam vrátit vlaky 😏
POZOR,POZOR … Ono pokud je tam dopravní moment vyšší než 10000, tak by tam měla být dle legislativy světelná zařízení. S ohledem na sčítání dopravy v roce 2020 tam projede cca 3000 aut denně, zjednodušeně krát 4 jde o DM=12 000. Pokud se vezme v úvahu, že denně tu musí zastavit 3000 aut a nyní mohou plynule projet, jedná se o skvělou investici !!! S ohledem na životní prostředí, tak peněženky majitelů vozidel.
Sorry, 4 páry vlaků, tedy krát 8 … DM=24 000
Není nad to, když do koncepce dopravy na pár stech kilometrech čtverečních mluví alespoň čtyři subjekty, z toho nejméně dva každé volební období jinak. To se to potom plánuje a realizuje…
Ale na druhou stranu: prostor pro ty spávné zakázky těm správným realizátorům to vytváří nádherný!
Tady v diskuzi jsem opet narazil na to, že se řeší kolik lidí jelo vlaku. A teď si vezměte tohle. Pokud tam jede jen jeden člověk neznamená to, že tam nejedou ve skutenosti třeba dva ;- )
Pokud je to dostupné místo (stanice, přejezd,…) tak počet lidí při přijezdu IZS skutečně může být menší než počet cestujících.
„…nárůst hluku vlivem jízdy po nerovném povrchu“
To tam musela auta pravidelně prorážet olejovou vanu, ne. Nebo o jakém hluku je řeč? Každopádně úsměvné vysvětlení, když výsledkem je dosazení vyzváněcího zařízení místo Stopky.
„To mělo za následek snižovaní plynulosti silničního provozu a nárůst hluku vlivem jízdy po nerovném povrchu,“
Jo tohle znám a zrovna nedávno jsem to tady zmiňoval. Přejezd bída, ale má nové zab.zař a závory. Ovšem ta plynulost silniční dopravy bez opravy přejezdu příliš nevzroste a co se týče hluku…no jo, člověk musí jet velmi pomalu, aby se v autě při přejíždění takového přejezdu neumlátil a nemusel řvát jak pavián ,když je mu jasné, že ty nové tlumiče a pružiny na autě nebude platit nikdo jiný než on sám.
By mě zajímalo, kam Středočeský rušič převede kilometry KŽC, když mu není po chuti rychlík do Kralovic (který prázdný rozhodně nejezdí mimochodem).
Očekávám rozšíření provozu na Mšence jako náhradu ČD šukafonu.
Pro me jakykoli zavory apod maji smysl. Nezabezpecene prejezdy jsou sileny
Nejsou. Alespoň je člověk přejíždí po rozjezdu tak, že vozidlo příliš netrpí.
Pro me jakykoli zavory apod maji smysl. Nezabezpecene zavory jsou sileny
Nejsou, na lokálce kde je max rychlost dejme tomu 40 a kříží se s cestou po které denně projede jedno, dvě auta je zbytečné pořizovat PZZ za několik milionů korun. V takovém místě je lepší dát stopku a z každé strany trati pískáček, nanejvýš dvě světla na cestu aby tam byla trochu zvýšená bezpečnost když už.
Tak na přejezdech jezdí taky silniční doprava a taky nákladní železniční takže moc nerozumím tomu divení. Na trati z Loun do slaného zůstane nákladní doprava předpokládám ještě hodně dlouho. Nakonec objednatelé sami tvrdí že zrušení objednávky znamená rušení tratě. Jen oprava bude ekonomický méně výhodná než kdyby osobka jel, ale to předpokládám že všichni chápou.
Tj. dobře, že tam bude nákladní doprava dál. Dnes ve Slaným pěkně zářil brejlovec.
Osobka je tam naprosto zoufalá , naposled viděno tento týden, nic se s lepším vozidlem nezměnilo, i s přihlédnutím na prázdniny.
Ty vlaky bych dal na Vlašim, na úsek jen Kralupy- Slaný by šlo nějaký vozidla ušetřit.
Kdyby byla modernizovaná železnice do Kladna a resp Rakovníku. Situace by asi vypadala jinak. Ale Borecký – hlavně vrt. To je ta modla a řešení všeho.
Koncepci dopravy ve Středočeském kraji jste četl ?
Otázkou je, kdo a kdy ji dělal. Kde je k mání?
Kdyby byla modernizovaná železnice do Rakovníku, stále by bylo výhodnější, aby na trase Kralovice – Rakovník – Praha jezdil autobus, který to zvládne za 90 minut a obsluhuje i obce, kde koleje nevedou.
Kdyby ta trať modernizovaná byla tak to bude rychlejší a ještě bude v centru Prahy a ne v polích u Zličína.
Zkuste počítat, na jakou rychlost by se musela modernizovat trať Praha – Kladno – Rakovník především v úseku Rynholec – Rakovník, kolik by to stálo a jestli to vůbec jde, aby byl ten vlak rychlejší než autobus. Rychlík z Rakovníka na Veleslavín jede teď 72 minut. Autobus na Zličín 44 minut. Aby jel ten vlak 44 minut, musela by se ta trať rekonstruovat alespoň na 100 km/h. To znamená postavit jí celou novou, protože ty oblouky jinak nenarovnáte.
No kousek nad tím se v nové stopě staví dálnice, takže to jde…To že my, voliči, na to netlačíme a proto se nic neděje je věc druhá
Dálnice má podélný sklon až 35 promile. Pro konvenční železnici (nákladní vlak) je ekonomický problém už 20 promile a technický limit cca 25 promile. To vás zažene do tunelu.
Jako jo, někde jezdí 50 nákladních vlaků za den. Ale proč Praha-Kladno-Rakovník, když může jet do Rakovníka podél vody, aniž by se vlak musel dělit na dva, a jezdí 4x týdně?
No ano!!! Ještě více vlaků na přetížený koridor Praha-Beroun…
A do žatce budeme jezdit přez Vídeň ve stopách salonků císaře pána Masaryka…
Na tunely je SŽ expert každej tak nebojte, oni to zvládnou..
Jako nemám nic proti fanouškům železnice, ale trochu to zatemňuje mozek. Po takové trati, jako je Praha – Kladno – Rakovník protáhnete maximálně jeden rychlík za hodinu se 2-3 vozy a jeden osobák za hodinu… víc ne, protože by to nemělo koho vozit. Tam prostě nežije dost lidí, aby to naplnili. Do toho protáhnete třeba 2 náklady, pokud bude zájem? Investovat kvůli tomu několik miliard do nové tratě je ekonomický nerozum. Po dálnici projede dálková veřejná doprava, IAD, mezinárodní kamionová doprava, místní nákladní doprava, pošta, kurýrní služby, IZS. Zkuste dostat rohlíky z pekárny na železnici? Kam byste je asi tak… Číst vice »
Tak jako silnice taky zatemňují mozek víte.. otočím vaší argumentaciChjo argumentace IZS to známe. Odmítám… IZS nezatíží, a neopotřebují silniice stejně jako přetížené kamiony a že jich na silnicích je… Takže když dostamene přetíženou dálkovinu z našich dálnic tak na tom vyděláme, daně platí jinde… dále rohlíky.. oni z Vaší místní pekárny opravdu vozí po dálnici kamionem?? ne takže argument je to lichý… Just in time princip je pouze privatizace zisku a socializace ztrát.. proč mám platit rozšiřování silnic kvůli přepravě materiálu kterej, pokud by si podnikatel postavil sklad se může vozit jinak…
Už jsem to tady někde psal. Minulé pondělí jsem jel z Prahy do Rakokovníka na otočku. Z Kladna jsem jel regionovou v 14:46. V motorovém čumáku 814 bylo obsazení přesně 1 člověk na čtyřku, výstup začal hned v Rozdělově a z Bubákova jsem byl v 814 sám s jednou paná, která vystupovala v Lužné. Jaké bylo obsazení v 914 nevím, ale pohledem na Kladně přibližně stejné. V Lužné vzal vlak ztečí dav asi 5 lidí. Uznávám, jsou prázdniny, kdybych jel za měsíc, bude nás tam o pár kusů více. Obráceně z Rakovníka odjezd v 16:10, do Kladna v motorovém čumáku… Číst vice »
A kam tu přetíženou dálkovinu z dálnic dostanete? To jako po dálnicích nejezdí nic jiného než kamiony? A ne každý podnikatel potřebuje dopravu just in time, ale ona mu snad železnice při mezinárodní i národní přepravě bude garantovat aspoň den, kdy to zboží dopraví? A kvůli časové nespolehlivosti železnice si má každý podnikatel stavět velké sklady a zbytečně tím zabírat prostor?
I železnice se dají rozšírovat nejenom dálnice..Rožíšujme a modernizujme železinční sít aspoň z poloviny jako se to dělá u dálnic, spolehlivost budete mít taky… Dalnice a IAD jsou na prostor jak ve městech, tak mimo mnohem náročněší než železnice, to i na těch pár skladů zbyde… Navíc si to podnikatel zakešuje ze svýho a zbydou prachy na vystavbu..
Takže jste pro zabírání půdu skladovacíma prostorama ? A místní pekárna sice rohlíky kamionem nevozí, ale jistý řetězec pekáren ano. Každá pekárna peče něco jinýho a pak klidně jede po dálnici několik kamionů se stejným logem a každej něco jinýho. Do Prahy se vozí klidně chleba, tousťáky, sladký a zpět se rozváží třebas rohlíky. A to jde denně o desítky návěsů oběma směrama.
A u silnice se to dělá jinak?Proč se také nedivíte,že se staví některé silnice zcela znovu a že to stojí hodně peněz?
Viz odpověď výše. Využití silnice pro různé druhy a možství dopravy a využití železnice je zcela nesouměřitelné.
A odpověděl jste si proč?
Ano. Protože železnice je ze svého principu vhodná pouze pro časté a kapacitní přepravy nákladu i osob. Potřebuje mj. speciální vozidla (kolejová), která jsou nákladná, a nedoveze vám nic do míst, kam koleje nevedou. Silniční vozidlo (osobní i nákladní) vás narozdíl od železnice odveze, budete-li mít zájem od prahu k prahu, povede-li k tomu prahu aspoň polní cesta. Prostě železnice je vhodná pouze pro určitý druh přeprav. Tak jako námořní lodní doprava nebo letecká nákladní doprava jsou vhodné pouze pro určitý druh přeprav. Lodí odvezete kontejnery nebo komodity ve velkém množství, nikoho by asi nenapadlo, objednat si loď pro přepravu… Číst vice »
A Vy jste přesvědčen,že hlavní komodita,která se přepravuje po dálnicích,jsou rohlíky z pekárny do obchodů?
Ne a nic takového jsem nenapsal.
Ale napsal.
Reagoval jsem na Váš první příspěvek z těch třech.Taky jste napsal,že se na této trase vlak nenaplní,protože tam žije málo lidí.Můžete mi tedy vysvětlit,proč,když tam žije málo lidí,se tam staví tak kapacitní dopravní systém jako je dálnice?
Stavět trať na 100 km/h v nové stopě je drahé a nesmyslné..aspon 120km/h. Nevím kdo vymyslel tenkrát modernizaci Ostrava- Svinov – Opava východ na 100 km/h ..parodie…i když tenkrát tam bylo 50 km/h
Stavět trať na 120 km/h v nové stopě pro 2 vlaky s cestujícími a 2 vlaky s nákladem za hodinu je drahé a nesmyslné.
Tak on kdyby to byl opravdu rychlík Ane jen náhrada za osobák stavící i v Kačici a jezdily to nějaké současné jednotky s pořádnou akcelerací, a byla již hotová připravovaná modernizace Kladno – Praha , tak by na úsek k Rakovníku ani moc jít nemuselo.
Kdyby… ale trať Praha – Kladno modernizovaná není, do Rakovníka nejezdí současné jednotky, protože jejich provoz nikdo nezaplatí a v Kačici ten rychlík staví, protože i Kačici je třeba dopravně obsloužit a přidávat tam další osobák nebo autobus by znamenalo další náklady i to, že mj. v tom rychlíku ubydou další cestující.
Jo a do Rakovníka jezdí současná vozidla s pořádnou akcelerací. Jmenují se třeba Iveco Crossway Line 12M. Na jízdu trvající 44-53 minut plně dostačují.
Nabízí s tunel-most-tunel Křivoklát, k tomu nějaké menší stavby. Z Berouna dále tunelem Beroun-Praha na Smíchov. https://mapy.cz/s/noretekapu
Rozhodně levnější než bázový tunel Rakovník-Nové Strašecí. Ty oblouky tam nejsou proto, že se inženýři na stavbě ožrali.
Borecký chce zrušit dopravu Žatec – Lužná. Jezdí zde v kladiva tři páry. Z Lužné do Milostína je to 11 km.
Asi se Borecký myslí, že ušetří majlant. Chápu zrušení lokálky, která vede do koncové stanice, ale přerušit souvislou trať?
Nejvyšší obsazenost mezi Žatcem a Lužnou je mezi Milostínem a Lužnou.
Ale on neche přerušit souvislout trať, nikomu nezakazuje tak jezdit s nákladem.
Ale s kolem už třeba neprojedu.
Z Milostína je to od zastávky autobusu na nádraží 1,2 km, z Nábřeží na Masyryčku zhruba polovic. Na Nébřeží by si neměli stěžovat, že to mají na vlak daleko, ale děkovat obyvatelům Milostína, že vůbec na ten vlak chodí.
PS: Zkoumal někdo do hloubky propojení tratí u Janova? Zastávka Svojetín by taky mohla být blíž obci. Na Rakovnicku je to prostě všude na vlak daleko.
Opravdu jak kdy, já zažil největší obsazenost o víkendu z Lužné do Mutějovic a naopak v kladiva z Milostína do Žatce.
stredocesky kraj bude stavet vrt?
Opravdu VRT připravuje Středodčeský kraj a nikoliv ministerstvo dorpavy se SŽ? Nebo zase tele mele ocasem?
A že by lidi v Rakovníku přesedli na 810 do Kralovic místo autobusu, protože do Prahy vede trať jak z Čelákovic?
je na příští rok na této trati přidělena kapacita pro čtyři páry nákladních vlaků za týden.
Jak může Správa přidělovat kapacitu, když Kraj tu železnici podle všech potrhlých šotoušků zrušil a vytrhal?
Tak tady něco k chování řidičů na přejezdech na tratích se slabým provozem. Jedná se o silnici II.třídy, a pzz je tak naprosto logická investice. Co se Slaný – Louny týče, tam i v případě neobjednání osobní dopravy o provoz opravdu nouze nebude, a oprava mostů je prostě nutná.
https://www.youtube.com/watch?v=1bhJC0X4WvM
Hlavně už je načase, aby na tratích, kde skoro nic nejezdí, Spržel zavedl tento způsob jízdy vlaku přes přejezd a sundal stopky:
https://youtu.be/ewPBVPtSUT8?t=130
Proč? To při poruše PZZ.
Ale kde je minimální provoz, tam PZZ nemusí být vůbec, stačí hlídat rozhledový trojúhelník.
Co je na tom videu špatně? Ten přejezd je nezabezpečený takže signalizaci neignorovali a všichni s velkou rezervou bezpečně projeli.
Vjezd na železniční přejezd je však zakázán také v případech:
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
Patrně rozhodnutí pochází z doby,kdy výše odměn byla podle proinvestovaných peněz, ne podle jejich efektivity.
Nejspíš ano, plán oprav a s tím spojených výluk Správa uzavírá někdy v listopadu. Tj. tohle se naplánovalo ještě nejspíš před volbama.
A ministr dopravy fakt nemá kapacitu na to, aby kontroloval SŽ na každém kroku a vodil ji za ručičku jak 4leté umanuté děcko.
O způsobu zabezpečení rozhoduje drážní úřad a pořád to je silnice druhé třídy a tam závory být mají. Já bych byl pro aby opravy přejezdů šli za vlastníky silnic. Jejich opotřebení jde především za silniční dopravou a odpadlo by toto divení viz článek.
Ta silnice (II/229) je opotřebená proto, že už je to třetím nebo čtvrtým rokem objízdná trasa za I/27 kvůli uzavírce v Jesenici. Za normálního stavu je to obyčejná dvojka, kde žádná vysoká intenzita dopravy není.
Obávám se, že výsledkem by byl tlak na zrušení přejezdu a málo využívané tratě. Znám dost lidí i v rodině, kteří klidně řeknou, že tam léta nic jet neviděli. Jenže pokud jezdí 2x denně přes jeden a ten samý přejezd přibližně ve stejném čase a vlaky prostě v tu chvíli nejezdí? A nebo opačný extrém, kdy před lety ještě předchůdce SŽ navrhoval DSZO, aby zrušila trolejbusové vedení na Podvesné a nasadila parciální trolejbusy. Že je to jeden ze dvou příjezdů do vozovny je vůbec netrápí.
Znám některé silnice do různých obcí co jsou v dezolátním stavu a málo využívané. Co je neopravovat a zrušit je. Copak je potřeba mít tři silnice do každé vesnice?
https://mapy.cz/s/kabafoguju
Zrušením takovéhle silnice se jistě ušetří milióny ročně. Určitě to máte vyfutorované rozpočetm.
Jinak ty silnice patří obci. Nikoliv státu, idiote.
Obcím patří jen místní účelové komunikace. Jakmile je to II. nebo III. třída, pak je to kraje, I. třída patří ŘSD. V katastrech je ovšem nehorázný nepořádek, co se týče převodů pozemků pod silnicemi. Krajské silnice ovšem nikdo ani z části nezruší, neboť Kraje jsou obecně politicky slabé, aby ustály tlak „vlivných“ starostů, kteří u každého zrušeného metru krajské silnice jsou schopni kvičet jak podebraný vepř.
Nechápu bulvární nadpis. Jakákoli oprava na trati ze Slaného do Loun je v pořádku, trať nadále bude fungovat pro nákladní dopravu a zatím ani není zcela jisté, že se v osobní dopravě úplně zavře. Nevyjádřily se obce, nevyjádřil se Ústecký kraj. Zatím víme akorát, že Středočeský kraj nechce platit svůj úsek. U trati do Mšena, zmíněné v diskuzi, take není zcela jasno, co bude. Obce se nevyjadrily, zda přispějí na například víkendovou dopravu a tedy nějaký provoz zůstane. U trati do Kralovic osoba skutečně valný smysl nedávala, pro ni ta trať vede skutečně velmi špatně, ale pokud je tam nákladní… Číst vice »
4 páry vlaků (naplánovaná kapacita, realita zcela jinde) je využívaná trať? Nebo co je na titulku bulvárního?
Mě by jen zajímalo, proč jste tak zaujatý? Proč jste např. neoslovil někoho z POVEDu, jak se změnil jejich přístup k železnici od r. 2016 a konkrétně i k této trati? Co dělá např. nyní PK jinak než dříve? Nebo jak funguje veřejná doprava v Ústeckém kraji? Jak tam přistupují k turistickým linkám i jiným? Proč tak moc tlačíte na čtenost alá Blesk (viz článek pana Boreckého a nadpis tohoto článku) na úkor kvality? Mrzí mne, že se v některých případech neumíte ovládnout a Vaše nestrannost mizí. Proč např. takto neinformujete o dvouleté uzavírce v Jesenici na I/27? Proč nepranýřujete… Číst vice »
Nesouhlas s vyhazovaním peněz není zaujatost. Fakt jste takový hlupec, ze odpor k oné akci prameni podle vás z toho, ze jsme nedostali lístek? Fakt jste takový hrdina, ze se ani nepodepisete?
Přes přejezd nejezdí jenom vlaky ale především auta a taky kvůli tomu se přejezd rekonstruuje, aby si tam někdo neurval kolo. Miluju přejezdy na vlečkách, kde sice jezdí jen jeden vlak za rok ( takže to nemá cenu opravovat) ale já tam denně projíždím 10km/h.
Takže když doma měníte žárovku, rovnou uděláte i nové elektrorozvody?
Když se něco opravuje má se to dělat pořádně. Pokud se někde osadí nové závory a bliká tam krásné studené bílé světlo mělo by být možno onen přejezd přejíždět 50km/h. Pokud tomu tak není a je třeba jet rychlostí kolem 20km/h nemusí tam vůbec žádné bílé světlo blikat a ještě se ušetří za el.energii ;- )
*Opravuje nebo renovuje
Navíc ten řidič který daný přejezd nezná a vidí nové závory a nové zab.zař s novým bílým světlem si řekne : Super, tady mají opraveno. Vjede na přejezd 50 a v lepším případě to odnese po zhoupnutí kryt pod motorem nebo nárazník (dnešní světlá výška často neodpovídá stavu komunikací vhodných pro vozidla z předrevoluční doby) a to nemluvím o tom, že současná vozidla mají zavěšení dosti charné. Žádná plechová lichoběžníková ramena, ale zavěšení kdy mnoho částí je z lehkých slitin. Ovšem i taková vozidla z období kolem roku 2000 kdy jsou ramena litinová, ale svislý spodní čep je jejjich součástí… Číst vice »
Míchání tratě ze Slaného do Loun s trati do Kralovic. Nadpis podsouvá, ze je situace černobílá, ale není. Trať do Kralovic je i dle mého názoru sporná, ale trať Slany-Louny tady s vysokou pravděpodobností bude i za dalších 30 let. Je použitelná v nákladní dopravě, myslím že to tu psali i nějací odborníci na nákladní dopravu, tuším pan Sládek a pan Šimral?, je odklonova, nedává žádný smysl ji přestat udržovat za situace, kdy jsme stale tak bohatý stát, že udržujeme lokalky do Vejprt, z Blatné do Nepomuku nebo obnovujeme Kozí dráhy atd, kde nakládka dávno zanikla a jejich odklonovy význam… Číst vice »
V čem vede trať do Kralovic špatně? Směřuje přímo do spádového města, kdyby se obnovil úsek do Mladotic, bude směřovat i směrem ke druhému spádovému městu (tím myslím Plzeň). Ano u většiny obcí vede jen po jejich okraji, ale i u kolejí bydlí lidi a není jich úplně málo. A nikdo neví, jak to tam bude vypadat za pár let, jestli se někde u trati nebudou stavět nové domy.
Kéž by.. Stačí pár stížností na hluk a buď se nastaví PHS, nebo se u slabých tratí zruší provoz..
Trať do Kralovic vede špatně, protože ve všech obcích staví vlak na kraji nebo daleko za obcí nebo obec úplně míjí. Ta trať, i kdyby vedla až do Plzně, nikdy nezajistí lepší dopravní spojení než autobus. Prostě ne. Příčina, Všesulov, Kožlany, Trojany je zastávka úplně mimo, Lubná, Zavidov, Čistá, Kralovice na kraji obce, Petrovicím, Břežanům a Hradecku se trať vyhýbá. A ne, nikdy tam nevyroste kolem trati taková zástavba, aby to bylo významné a většina obce to neměla na vlak 15-20 minut.
Je problém upravit polohu zastávek?
Pokud nezměníte stopu té tratě, tak to problém je. Ona prostě blíž nevede. Teda kromě Trojan, ale tam už místo kolejí stejně rostou břízy.
Co PZZ na této trati přinese reálně? Nebylo by výhodnější stejnou částku investovat tam, kde je očekáváno více vlaků a rychlostní propady škodí víc?
Zkuste se na ten přejezd někdy podívat taky z druhé strany těch závor. Rychlostní propad na silnici je úplně stejný problém jako na železnici a po II/229 rozhodně projede víc než 4 páry kamionů.
Znám ten přejezd z obou stran závor. Rychlostní propad na železnici tam není nijak výrazný, protože v jednom směru se ten vlak rozjíždí ze zastávky Zavidov a v druhém směru do ní stejně brzdí. Auta ve směru do Rakovníka stejně zpomalují 100 m před přejezdem z 80 (90) km/h na 50. Z druhé strany jedou těch 40-50 km/h. Ta stopka tam byla posledních 50 let a nikomu nikdy nevadila.
§1 – Vždycky se to tak dělalo.
Do dopravní infrastruktury se běžně investuje, aby se zlepšil stav. A to se tady stalo – auta mohou těch 50 projet a nemusejí zastavovat na stopce.
Ta STOPka mimo jiné zajišťovala, aby auta přes Zavidov nejela 70 km/h. Když se totiž před přejezdem zastavilo, tak se dolů směrem na Rakovník auto rozjíždělo z nuly a obytnou zástavbou to neprofrčelo. Teď se přejede přejezd padesátkou a dolů se to rozjede na těch 70. A pak budou všichni nadávat, že tam policajti chytají.
V tom případě ať to Spržel řeší akorát technicky(pokud na té trati ještě není nic, co by spolehlivě řeklo, jestli lze přejezd otevřít) ale platí se to z peněz na silnice.
Víc než 50 let byla na tom přejezdu STOPka a jezdilo tam i 10 párů vlaků denně. Teď tam budou možná jezdit 4 týdně. Ty závory jsou peníze vyhozené z okna. A na titulku není nic bulvárního.
To je ale úplně jedno, kolik jezdí po trati vlaků – u stopky se musí zastavit i kdyby tam projela jenom jednou do roka MUVka.
…Což mě vede k očekávání, jak pěkně budou opraveny přejezdy na II/273 (kompletní rekonstrukce), třeba jako nedávno ten na II/259 o kus dál – ten byl skutečně strašný (ano, všechny Mšenka). Jde samozřejmě o opravy a investice „do silnice“. Souhlasím, že nepravidelná doprava je de facto rizikem. Efektem je, že místní, co vědí, přeskáčou přejezd bez pořádného rozhlédnutí, ne-li ho přeletí. Nebo jsou vytočeni (zatroubení, gestikulace) ze zpomalení, když řidič před nimi jede tak, aby měl čas se pořádně rozhlédnout (nebliká bílé světlo), tj. i za tu vzrostlou kukuřici, nebo dokonce respektuje stopku. Na II/273 bylo takové chování zcela běžné… Číst vice »
Proč to nedají na Bezdružickou, kde se pak regína s lidma sápe desítkou do kopce po x přejezdech a opravdu to zdržuje? Chápu investice do přejezdu, nechápu volbu přejezdu…
Opravíme nad přehradou most, ale na přejezd ve stoupání a oblouku hned za ním už nezbude….
Vyhozené peníze za jeden přejezd.
Trať není využívána ani pro osobní dopravu .
Jezdí zde autobusová doprava, nádraží nechali zdevastované na celé trati.
Zřejmě si někdo namastil vlastní kapsu.
Kdy konečně bude někdo stíhán za plýtvání a rozkrádání státních peněz.
Jak je vidět asi na to máme.
Ministři dopravy podle toho konají 😠😠😠😠
Přesně to jsem čekal, takže když se trať neudržuje, tak je to špatně, a když se udržuje tak taky?
To neříkají ti samí lidé.
Když je nesjizdná (nebo zbytečná zdržení jsou duvodem nepoužitelnosti).
A ta autobusová doprava má pokaždé zastavovat na stopce?
Ty autobusy přes ten přejezd jezdí taky, takže pokud nechcete vylétnout ze sedačky tak je potřeba rekonstrukce.
A tohle (vozovku mezi kolenicemi a úplně mimo přejezd) proč řeší Spržel a utrácí na to prachy určené na dráhu?
Protože silničáři nemají kvalifikaci na to, aby mohli dělat na dráze (např. vstupy do koleje)?
To je zdůvodnění, proč tam technicky je někdo od dráhy, řeší se případná výluka(nebo jízda vlaku přes stavbu)….
Ale finačně, proč vozovka pro auta je placená z peněz na dráhu, ne z peněz na silnice?
Protože si železničáři prosadili že přejezdy do určité vzdálenosti od koleje nebo závory nejsou součástí silnice. Asi měli strach že by jim ti zlobiví silničáři narušovali skvělou spolehlivost železniční dopravy.
Oprava přejezdu mě mile překvapila, jednak byl rozbitý, jednak to bývala oblíbení mýtnice místní hlídky PČR, protože upřímně, tu stopku tam dodržoval málokdo..
Ale pravda, také mě napadlo, kolik to stálo.
Škoda, že se v minulosti nepodařilo prosadit opravu trati až k Mariánské Týnici.
15 mil za přejezd to je ze zlata?
je na to předpis!
Ne, jen to dělá AŽD, takže není konkurence.
Ale je třeba přejezdy typ ARE od Até Cheb nebo starmon Chocen má vyvinutý závory i vystrazniky ale tlak od AŽD na ty co rozhodují je velký.
Mají je schválené? Ptám se, protože to opravdu nevím.
Prakticky se ale nedají nasazovat. Schválené sice byly, ale pak AŽD zařídilo, aby se nesmělo montovat nic, co není zapojitelné do ESA. Starmon, který přišel s moderní architekturou distribuovaných stavědel AŽD projistotu koupilo a program zrušilo, aby mohlo dál montovat extrémně zastaralou a drahou technologii ESA.
Azd dodá technologií a montuje to jiná firma.proc si SZ neudělá kontrakt na více přejezdu rovnou a bylo by to levnější.
Tak se to delalo vzdycky!
Jen ty panely ( po kterých jezdí auta) budou stát tak 3 miliony
Chapu, že přejezd je součástí dráhy, ale v případě Zavidova je to spíš investice do silnice.
Přesně tak. A na 110 to není investice, ale oprava. Takže ten senzační titulek má k realitě dost daleko.
Takže správný postup má být nechat trať zpustnout, tak jako Kozí dráhu? Pak se změní vedení kraje a všichni zase budou křičet na SŽ, proč se trať nechala zpustnout. Trochu dvojí metr někdy…
Prostě jak se jim to hodí.
Výměna přejezdu je zpustnutí?
Přejezdy se stopkou, pokud to teda není polní nebo lesní cesta, prostě jsou potenciálním rizikem pro obě strany, jak silnici, tak železnici. Vlaky zde musí zpomalovat, vznikají emise i hluk od brzdění a houkání. A v tomto případě musím zcela výjimečně souhlasit s mluvčí SŽ, že právě na tratích, kde toho moc nejezdí, vzniká u řidičů aut ten efekt „však tady nic nejezdí zpomalovat ani nemusim“.
Samozřejmě, proč ne rovnou nadjezd, zdroje jsou a mezi krajskými městy můžeme u nadále jezdit průměrnou rychlosti 40 km/h.
Takže pokud SŽ neinvestuje do Kozí dráhy, tak je to vlastně správně
Možná si pletete údržbu a investice. Nový přejezd údržba (i když se to tak samozřejmě v rozpočtu tváří)
Pane Sůro, zákon hovoří jasně. A kdyby se tady nekradlo, máme tratě ze zlata. Všechny. Co se „ztratilo“ materiálu při stavbách na koridorech a ještě ztratí…SŽ vyhazuje peníze okny, na údržbu a lidi pak chybí.
Ponechání stopky mezi okresními městy je dost podobné té čtyřicítce mezi krajskými.
Kolik lidi denně v tomto úseku jezdí, že tak pěkně přirovnáváte? Myslím ve všech druzích dopravy. Určitě více, než mezi Libercem a Hradcem, ze?
Nesouhlasím s Vámi ani v jednom bodě.
SZ má tratě udržovat pokud nejsou zrušené..a peníze na kozinu brala a neudržovala.
a to je právě chyba! SŽ má tratě udržovat, ale jen ty co se používají smysluplně!!!
SŽ má dle zákona udržovat všechny nezrušené tratě
Tak potom nechápu tento článek…
Ten nechápe více lidí, já taky ne.
SŽ, jako správce cizího majetku, má ze zákona povinnost postupovat s péčí řádného hospodáře. A řádný hospodář nebude cpát peníze do nesmyslných ztrátových tratí.
Na kozině byl zájem i o nákladní dopravu ale svým přístupem ji SZ likviduje.
Ano?
Ano.
Zájem opravdu byl.Taky jsem tomu zpočátku nevěřil.Ale teď už je dle mých informací SŽ ochotná podmínky pro nákladní dopravu vytvořit a snad už je dokonce i realizuje.
Souhlasím. Rovněž mi přijde nepochopitelné když se na trati jež je vyhlášena kulturní památkou bourají budovy i když je zájem o jejich odkup.
„Správa železnic má povinnost udržovat trať v provozuschopném stavu i za podmínky omezení železničního provozu.“ Nádherným dokladem je trať Děčín – Oldřichov u Duchova, Polná a další. 😂
Kdyby to chtěli začít konečně naplňovat, je to špatně?
Kéž by.
Jenže SŽ nechce. Jako obvykle se soustředí na výmluvy jako děti a jako obvykle je bezpečně pozná každý rodič…
Taky jsem si vybavil několik příkladů, kudy dopravci prostě neprojedou a není to jen Kozina. Takhle se střelit do vlastní nohy….😀
Jeje, nejsme opět na hranicích středočeského kraje?
Pak taky nějaký pitomec tu trať zkrátil z Mladotic.
Tyjo no za 30 let nainvestovali jeden přejezd tyjo za 15m? No tyjo.
Na zbytečný přejezd.
Že tam teď skončí osobní doprava neznamená, že se tam po dalších krajských volbách nemůže zase vrátit. Třeba na trať Mělník – Mšeno – MB, kde se letos investovalo do závor ve Lhotce a v Nebuželech a v prosinci bude zcela opuštěna, tam se zcela určitě doprava brzy vrátí, jelikož zdravý rozum jasně říká, že tady je rušit vlaky absolutní nesmysl.
Když jim pošlete sponzorský dar tak se tam zcela jistě vrátí.
Zatímco veřejné rozpočty už chystají další kapacitní dálkovou silnici kousek od nyní stavěné D11, tentokrát přes Dolní Lipku, a tam se prý další auta z/do Polska jen pohrnou (pak, že neexistuje dopravní indukce :-)), na to peníze jsou. Je asi potřeba sponzorovat ropný a zdravotní průmysl spíše než přesun stávajících hromadnějších přeprav na koleje.
Jasně, Mladotice, typický uzel dálkové dopravy. Každý pojede do Karlových Varů motorákem tudy.
A nákladní dopravci jsou diví po každé lokálce, která končí v lese. Pošlou ucelenku raději tam, než do přístavu, když je kolem Labe plno, zákazník ať si je přístě neobjedná.
Já osobně jim ho posílat určitě nebudu. Stačí, aby někdo ve vedení kraje měl alespoň špetku rozumu.
Když jsem tam nedávno jel, tak mě to zaujalo, stejně tak jako přejezd v Kralovicích, který je ve výstraze pouze při obratu soupravy. Překvapily a potěšily mě tam také tři ložené vozy dřevem. Obsazenost vlaku KŽC vůbec nebyla marná. Je to škoda. Minimálně v létě ty vlaky smysl dávají.
Ty závory v Zavidově mají něco do sebe, když řidiči odvyknou na železniční provoz. Ale v kontextu nákladů a provozu to dost vyčnívá.
Trať má jezdit celý rok. Letní vlaky jsou jen záminka rušičů, aby voliči a cestující nerencali tak moc najednou. Postupně. Nejdřív letní. Pak úplně.
Trať nemá jezdit vůbec, pokud jezdí, jedná se pravděpodobně o sesuv půdy a to je velmi nebezpečná situace.
A když bude jezdit 0 lidí, tak co? Platit výplané, aby jezdil vláček, jinak tam úderka z Dlážděné zbourá lidem domy a rozorá obecní silnice?