Investice do brněnské MHD: nové tramvaje ze stavebnic i další tratě

První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMBPrvní parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB

Dopravní podnik města Brna (DPMB) představil své plány na další investice do městské hromadné dopravy. Počítá příští rok s budováním

Dopravní podnik města Brna (DPMB) představil své plány na další investice do městské hromadné dopravy. Počítá příští rok s budováním nových tramvajových tratí i nákupem nových vozidel.

Už během příštího roku se má rozjet projekt Tramvaj pro Brno, který počítá s kompletací nízkopodlažních středněkapacitních tramvají v ústředních dílnách DPMB. Za 1,085 miliardy až 41 stavebnic tramvají dodají Krnovské opravny a strojírny. Nikdo jiný se do zakázky nepřihlásil. První dvě tramvaje se mají objevit v brněnských ulicích na konci příštího roku.

Po prvním zakázce na parciální trolejbusy chce DPMB příští rok vypsat soutěž na dalších 25 kloubových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, který umožňuje jízdu bez trolejového vedení. „Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže v letech 2019 – 2020. Po jejich dodání bude možné vyřadit všechny vysokopodlažní trolejbusy, cestující se tak mohou těšit na 100% nízkopodlažní provoz trolejbusů v Brně,“ uvedl DPMB v tiskové zprávě.

Během příštího roku má dojít i částečně k obměně dvanáctimetrových autobusů na na naftu. Dvacet autobusů Iveco Citelis splňující ještě emisní normy Euro 4 zmizí a nahradí je nové. Patnáct kusů autobusů bude v městském provedení a pět kusů autobusů v příměstském provedení. Příměstské autobusy budou standardně nasazovány na linky vyjíždějící za hranice města Brna (např. 51, 303 a další). Tyto autobusy budou vybaveny bezpečnostními pásy a budou využitelné i pro zájezdovou dopravu.

Tramvaje by se měly dočkat i pohodlnějšího provozu. Bude pokračovat rekonstrukce ulice Údolní v úseku Úvoz – Náměstí Míru, dále stavba odhlučnění tramvajové trati Cejl – Zábrdovická s navazující opravou zbylých tramvajových úseků v ulicích Cejl a Bubeníčkova. Bude pokračovat stavba tramvajové tratě v ulici Plotní, chystá stavba tramvajové tratě z Osové na Kampus. DPMB opraví vlastními náklady tramvajovou trať linky číslo 8 v úseku Ostravská – Novolíšeňská v návaznosti na loňskou úpravu této tratě v úseku Táborská – Ostravská. Na trati dojde k rekonstrukci zastávek Bílá hora, Bělohorská, Líšeňská na bezbariérové. Pro trolejbusy by měla vzniknout nová trasa Novolíšeňská – Jírova

Tagy Dopravní podnik města Brna DPMB investice DPMB v roce 2019
7 komentářů