Autobusy Doprava ve městě Tramvaje Trolejbusy

Investice do brněnské MHD: nové tramvaje ze stavebnic i další tratě

První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB
První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily v roce 2018, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB

Dopravní podnik města Brna (DPMB) představil své plány na další investice do městské hromadné dopravy. Počítá příští rok s budováním nových tramvajových tratí i nákupem nových vozidel.

Už během příštího roku se má rozjet projekt Tramvaj pro Brno, který počítá s kompletací nízkopodlažních středněkapacitních tramvají v ústředních dílnách DPMB. Za 1,085 miliardy až 41 stavebnic tramvají dodají Krnovské opravny a strojírny. Nikdo jiný se do zakázky nepřihlásil. První dvě tramvaje se mají objevit v brněnských ulicích na konci příštího roku.

Po prvním zakázce na parciální trolejbusy chce DPMB příští rok vypsat soutěž na dalších 25 kloubových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, který umožňuje jízdu bez trolejového vedení. „Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže v letech 2019 – 2020. Po jejich dodání bude možné vyřadit všechny vysokopodlažní trolejbusy, cestující se tak mohou těšit na 100% nízkopodlažní provoz trolejbusů v Brně,“ uvedl DPMB v tiskové zprávě.

Během příštího roku má dojít i částečně k obměně dvanáctimetrových autobusů na na naftu. Dvacet autobusů Iveco Citelis splňující ještě emisní normy Euro 4 zmizí a nahradí je nové. Patnáct kusů autobusů bude v městském provedení a pět kusů autobusů v příměstském provedení. Příměstské autobusy budou standardně nasazovány na linky vyjíždějící za hranice města Brna (např. 51, 303 a další). Tyto autobusy budou vybaveny bezpečnostními pásy a budou využitelné i pro zájezdovou dopravu.

Tramvaje by se měly dočkat i pohodlnějšího provozu. Bude pokračovat rekonstrukce ulice Údolní v úseku Úvoz – Náměstí Míru, dále stavba odhlučnění tramvajové trati Cejl – Zábrdovická s navazující opravou zbylých tramvajových úseků v ulicích Cejl a Bubeníčkova. Bude pokračovat stavba tramvajové tratě v ulici Plotní, chystá stavba tramvajové tratě z Osové na Kampus. DPMB opraví vlastními náklady tramvajovou trať linky číslo 8 v úseku Ostravská – Novolíšeňská v návaznosti na loňskou úpravu této tratě v úseku Táborská – Ostravská. Na trati dojde k rekonstrukci zastávek Bílá hora, Bělohorská, Líšeňská na bezbariérové. Pro trolejbusy by měla vzniknout nová trasa Novolíšeňská – Jírova

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Laik

Ve srovnání s Ostravou je to bída.

Kubrt

Tak se rozepište, co se chystáv Ostravě, jsem zvědav. Díky.

a8n

Přece předražené škodovky.

Kubrt

Jsem myslel, jestli chystají nějaké nové tratě – vím jen o nové tram. trati v Porubě.

Nespokojený poutník

No jo, a o prodloužení tramvaje ze Stránské skály ani slůvko, jako obvykle poslední dobou.. 🙂 parádička. Doufám, že to nehodlají tak nenápadně opouštět, aby se na to nakonec zapomnělo a nikdo už nevěděl, že se to kdy plánovalo.

mgr.pavel

Nezadrhlo se to na klasickém NIMBY, kdy majitelé domků mezi Drčkovou a Holzovou dělali takové zádrhely, až celý projekt potopili?

(na druhou stranu, toto prodloužení DNES nemá zas tak velký význam, zčásti bude obhospodařovat pole. Až se kopne do země s výstavbou na polích okolo, pak ano. Teď bych se soustředil např. na Kamechy, kampus nebo Lesnou)

a8n

Na Lesnou to vzhledem k bojkotu vedení Seifertovou ze strany MČ taky nemá význam. Za 300 milionů se doprava přinejlepším nezhorší.