Autobusy Doprava ve městě Tramvaje Trolejbusy

Investice do brněnské MHD: nové tramvaje ze stavebnic i další tratě

První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB
První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB

Dopravní podnik města Brna (DPMB) představil své plány na další investice do městské hromadné dopravy. Počítá příští rok s budováním nových tramvajových tratí i nákupem nových vozidel.

Už během příštího roku se má rozjet projekt Tramvaj pro Brno, který počítá s kompletací nízkopodlažních středněkapacitních tramvají v ústředních dílnách DPMB. Za 1,085 miliardy až 41 stavebnic tramvají dodají Krnovské opravny a strojírny. Nikdo jiný se do zakázky nepřihlásil. První dvě tramvaje se mají objevit v brněnských ulicích na konci příštího roku.

Po prvním zakázce na parciální trolejbusy chce DPMB příští rok vypsat soutěž na dalších 25 kloubových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, který umožňuje jízdu bez trolejového vedení. „Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže v letech 2019 – 2020. Po jejich dodání bude možné vyřadit všechny vysokopodlažní trolejbusy, cestující se tak mohou těšit na 100% nízkopodlažní provoz trolejbusů v Brně,“ uvedl DPMB v tiskové zprávě.

Během příštího roku má dojít i částečně k obměně dvanáctimetrových autobusů na na naftu. Dvacet autobusů Iveco Citelis splňující ještě emisní normy Euro 4 zmizí a nahradí je nové. Patnáct kusů autobusů bude v městském provedení a pět kusů autobusů v příměstském provedení. Příměstské autobusy budou standardně nasazovány na linky vyjíždějící za hranice města Brna (např. 51, 303 a další). Tyto autobusy budou vybaveny bezpečnostními pásy a budou využitelné i pro zájezdovou dopravu.

Tramvaje by se měly dočkat i pohodlnějšího provozu. Bude pokračovat rekonstrukce ulice Údolní v úseku Úvoz – Náměstí Míru, dále stavba odhlučnění tramvajové trati Cejl – Zábrdovická s navazující opravou zbylých tramvajových úseků v ulicích Cejl a Bubeníčkova. Bude pokračovat stavba tramvajové tratě v ulici Plotní, chystá stavba tramvajové tratě z Osové na Kampus. DPMB opraví vlastními náklady tramvajovou trať linky číslo 8 v úseku Ostravská – Novolíšeňská v návaznosti na loňskou úpravu této tratě v úseku Táborská – Ostravská. Na trati dojde k rekonstrukci zastávek Bílá hora, Bělohorská, Líšeňská na bezbariérové. Pro trolejbusy by měla vzniknout nová trasa Novolíšeňská – Jírova

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Laik
Host
Laik

Ve srovnání s Ostravou je to bída.

Kubrt
Host
Kubrt

Tak se rozepište, co se chystáv Ostravě, jsem zvědav. Díky.

a8n
Host
a8n

Přece předražené škodovky.

Kubrt
Host
Kubrt

Jsem myslel, jestli chystají nějaké nové tratě – vím jen o nové tram. trati v Porubě.

Nespokojený poutník
Host
Nespokojený poutník

No jo, a o prodloužení tramvaje ze Stránské skály ani slůvko, jako obvykle poslední dobou.. 🙂 parádička. Doufám, že to nehodlají tak nenápadně opouštět, aby se na to nakonec zapomnělo a nikdo už nevěděl, že se to kdy plánovalo.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Nezadrhlo se to na klasickém NIMBY, kdy majitelé domků mezi Drčkovou a Holzovou dělali takové zádrhely, až celý projekt potopili?

(na druhou stranu, toto prodloužení DNES nemá zas tak velký význam, zčásti bude obhospodařovat pole. Až se kopne do země s výstavbou na polích okolo, pak ano. Teď bych se soustředil např. na Kamechy, kampus nebo Lesnou)

a8n
Host
a8n

Na Lesnou to vzhledem k bojkotu vedení Seifertovou ze strany MČ taky nemá význam. Za 300 milionů se doprava přinejlepším nezhorší.