Invaze RegioPanterů na české koleje. ČD převzaly padesátou třívozovou jednotku, první pro Zlínský kraj
50. jednotka 640.2 pro České dráhy. Foto: ČD
Jednotky pro Zlínský kraj nahradí klasické soupravy na trase Břeclav - Přerov.
Je to vážně k neuvěření! A jako bonus do toho člověka vždycky tak příjemně potěší fakt, že další várku bude mít RegioJet + přibudou na kolejích dalších Pesy.
Z koženkové sedačky zatuchlého honekru tuto invazi v Pardubickém kraji marně vyhlížíme…
Tak rychle do nepůjde, do ústeckých Panterů se nejdřív musí namontovat ETCS
Krása. Velmi se mi líbí, jak se vozový park posouvá mílovými kroky. Kéž by stejně dobře šla i elektrizace, aby pantery mohly jezdit na ještě více tratích.
Ale i tak je to skvělej posun a jsem nadšený z toho, kolik nových vlaků ČD nasazují.
Kde není elektrizováno, jezdí/mohou jezdit Sharky nebo Foxy.
To ano, ale elektrická jednotka je prostě elektrická jednotka… Tomu se jen tak něco nevyrovná.
Nicméně oceňuji vylepšení i na neelektrizovaných tratích, bezpochyby.
Kolik vlastně už panterů jezdí? Nehledě na verze, jen podle počtu vozů.
Momentálně by mělo být v provozu všelijakých možných verzí od prvních Panterů pro Ústecký kraj z roku 2012 přes exportní verze a Moravie až po Interpantery mezi 220 až 230 soupravavami. Panter je momentálně i historicky nejpočetnější elektrickou jednotkou, co kdy v ČR/ČSSR jezdila a pravděpodobně tomu bude tak i dalších 50 let.
Ještě by to chtělo invazi kolejových autobusů na místo regionov.
Na nekterych tratich by je klidne mohl nahradit i ten Panter nebo Shark/Fox. Kde nedava ani jedno smysl, tak zustat u regionov dokud to pujde nebo nahradit busem. Nove vozidlo tohoto typu je aktualne ekonomicky nesmysl.
Budou domovsky v Brně, jako dosavadní soupravy, nebo v Olomouci? Děkuji za info.
Doufam, ze ne v Brne. Brnaci si to vubec nehlidaji. Maji je pocmarane jaxvina.
Fotka je z depa v Olomouci, jinde to nedává smysl. I ty sysly jezdí na úklid do Olomouce.
Díky. Mě Olomouc taky dává smysl, ale někdy ta depa bojují o výkony, tak jsem se zeptal.
Tak letos ještě 10x 640.2 a 4x 690 a je to všechno. To by snad dokonce mohli stihnout.
Reálně ještě měně 3x 640 a 2x 690 už jezdí po Velimi.
650 už jsou kompletní?
Já bych řekl, že ano.
Já jsem si dokonce jist.
001-015 jezdí v KVK+PLK
016-025, 042-046 v JČK
026-031 na VYS
032-038 v MSK
a nakonec 039-041 v KHK
Uh, no všechny začínají samozřejmě 2
Nemělo jich být 50?
Aha, pak mi došlo, že poslední 4 jsou asi ty baterky.
Je to tak, sám jsem se na tom nedávno zapálil
Pamatuji, když poprvé Pantery přišli do ústeckého kraje… To byla najednou změna k lepšímu. Totéž přeji i Přerovákům. Nízkopodlažní a tiché vozy .
Tak od nového grafikonu to bude v ÚK změna zase k horšímu.
Ale od prosince 2026 zase k lepšímu.
Jsou tiché jako pověstné Ibalginy v Židlochovicích?
Nebyl v Židlochovicích problém právě se skutečnými pantery, než tam začaly jezdit místo nich ibalginy? Já jsem ibalginem nikdy nejel, ale pochopil jsem že při odstavení je hlučnější panter, při jízdě spíš ibalgin…
Mezitím v MSK vezmem elefanta pryč a hodíme tam dvouvozovou jednotku. Samozřejmě v časech, kdy se jezdí do školy a že školy/práce. Velký trapas.
Stěžujte si u MSK, co si u ČD obědnali to mají.
Na jednu stranu se tak stává i v čas kdy je objednaný elefant
Nema pak MSK spatne napsanou smlouvu?
A to kvůli instalaci ETCS ještě ani od 2025 nějakou dobu nebudou Sloni jezdit téměř vůbec. Na R61 se už počítá na další grafikon se Syslografy, pravděpodobně právě ty z tratě Přerov – Břeclav
A nevíte na jak dlouho to bude?