Invaze RegioPanterů na české koleje. ČD převzaly padesátou třívozovou jednotku, první pro Zlínský kraj

50. jednotka 640.2 pro České dráhy. Foto: ČD50. jednotka 640.2 pro České dráhy. Foto: ČD

Jednotky pro Zlínský kraj nahradí klasické soupravy na trase Břeclav - Přerov.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Je to vážně k neuvěření! A jako bonus do toho člověka vždycky tak příjemně potěší fakt, že další várku bude mít RegioJet + přibudou na kolejích dalších Pesy.

Pomeranč

Z koženkové sedačky zatuchlého honekru tuto invazi v Pardubickém kraji marně vyhlížíme…

Ústečan

Tak rychle do nepůjde, do ústeckých Panterů se nejdřív musí namontovat ETCS

Ondřej

Krása. Velmi se mi líbí, jak se vozový park posouvá mílovými kroky. Kéž by stejně dobře šla i elektrizace, aby pantery mohly jezdit na ještě více tratích.

Ale i tak je to skvělej posun a jsem nadšený z toho, kolik nových vlaků ČD nasazují.

xyz

Kde není elektrizováno, jezdí/mohou jezdit Sharky nebo Foxy.

Ondřej

To ano, ale elektrická jednotka je prostě elektrická jednotka… Tomu se jen tak něco nevyrovná.

Nicméně oceňuji vylepšení i na neelektrizovaných tratích, bezpochyby.

Liquid

Kolik vlastně už panterů jezdí? Nehledě na verze, jen podle počtu vozů.

Pan průvodčí

Momentálně by mělo být v provozu všelijakých možných verzí od prvních Panterů pro Ústecký kraj z roku 2012 přes exportní verze a Moravie až po Interpantery mezi 220 až 230 soupravavami. Panter je momentálně i historicky nejpočetnější elektrickou jednotkou, co kdy v ČR/ČSSR jezdila a pravděpodobně tomu bude tak i dalších 50 let.

Patolízal

Ještě by to chtělo invazi kolejových autobusů na místo regionov.

Bespi

Na nekterych tratich by je klidne mohl nahradit i ten Panter nebo Shark/Fox. Kde nedava ani jedno smysl, tak zustat u regionov dokud to pujde nebo nahradit busem. Nove vozidlo tohoto typu je aktualne ekonomicky nesmysl.

Kubrt

Budou domovsky v Brně, jako dosavadní soupravy, nebo v Olomouci? Děkuji za info.

Sycek

Doufam, ze ne v Brne. Brnaci si to vubec nehlidaji. Maji je pocmarane jaxvina.

vjkm

Fotka je z depa v Olomouci, jinde to nedává smysl. I ty sysly jezdí na úklid do Olomouce.

Kubrt

Díky. Mě Olomouc taky dává smysl, ale někdy ta depa bojují o výkony, tak jsem se zeptal.

Hoermalmeister

Tak letos ještě 10x 640.2 a 4x 690 a je to všechno. To by snad dokonce mohli stihnout.

Edudant

Reálně ještě měně 3x 640 a 2x 690 už jezdí po Velimi.

Lukáš

650 už jsou kompletní?

Kubrt

Já bych řekl, že ano.

Hoermalmeister

Já jsem si dokonce jist.
001-015 jezdí v KVK+PLK
016-025, 042-046 v JČK
026-031 na VYS
032-038 v MSK
a nakonec 039-041 v KHK

Hoermalmeister

Uh, no všechny začínají samozřejmě 2

Lukáš

Nemělo jich být 50?

Lukáš

Aha, pak mi došlo, že poslední 4 jsou asi ty baterky.

Hoermalmeister

Je to tak, sám jsem se na tom nedávno zapálil

Fandík

Pamatuji, když poprvé Pantery přišli do ústeckého kraje… To byla najednou změna k lepšímu. Totéž přeji i Přerovákům. Nízkopodlažní a tiché vozy .

Zapa

Tak od nového grafikonu to bude v ÚK změna zase k horšímu.

noerf

Ale od prosince 2026 zase k lepšímu.

libcha

Jsou tiché jako pověstné Ibalginy v Židlochovicích?

Twix

Nebyl v Židlochovicích problém právě se skutečnými pantery, než tam začaly jezdit místo nich ibalginy? Já jsem ibalginem nikdy nejel, ale pochopil jsem že při odstavení je hlučnější panter, při jízdě spíš ibalgin…

Smutny pohled

Mezitím v MSK vezmem elefanta pryč a hodíme tam dvouvozovou jednotku. Samozřejmě v časech, kdy se jezdí do školy a že školy/práce. Velký trapas.

jen.haf

Stěžujte si u MSK, co si u ČD obědnali to mají.

Avlaky

Na jednu stranu se tak stává i v čas kdy je objednaný elefant

Tom Matto

Nema pak MSK spatne napsanou smlouvu?

Ostravaček

A to kvůli instalaci ETCS ještě ani od 2025 nějakou dobu nebudou Sloni jezdit téměř vůbec. Na R61 se už počítá na další grafikon se Syslografy, pravděpodobně právě ty z tratě Přerov – Břeclav

Dfg

A nevíte na jak dlouho to bude?