Invaze RegioFoxů vyhnala motoráky 810 z dalšího kraje, který vyhlíží i konec Regionov

Motorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Sedm nových jednotek zajišťuje provoz na trati Pardubice - Havlíčkův Brod.

Pardubický kraj je dalším regionem, kde v pravidelném provozu dojezdily motorové vozy řady 810. Dnes již legenda českých lokálek ze 70. let minulého století zmizela s tím, jak do kraje postupně dorazily nové dvouvozové jednotky řady 847 RegioFox od polského výrobce PESA Bydgoscz.

České dráhy dnes oznámily, že dokončily dodávku všech sedmi slíbených jednotek RegioFox pro provoz na trati Pardubice – Chrudim – Havlíčkův Brod. To umožnilo přesun jednotek 814 Regionova na jiné tratě, kde nahradily právě vozy 810. „Jednotky 814 se přesouvají na různé výkony v rámci republiky včetně tratí v Pardubickém kraji. Některé jednotky 814 budou dislokovány v České Třebové na výkony do Poličky nebo do Litomyšle,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Díky nasazení RegioFoxů se nám uvolní vozy 814 RegioNova, které budou nově jezdit na tratích Přelouč – Heřmanův Městec a Chrudim – Moravany – Holice. Do budoucna však budou vyměněna i tato vozidla. Prozatím však pomohou v jiných částech kraje,“ dodal náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.

České dráhy se k dodávce nových jednotek zavázaly ve smlouvě, kterou kraj nedávno prodloužil o dalších pět let.

Na trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem, ale také mezi Žďárcem u Skutče a Svitavami, se nasazením jednotek RegioFox dostáváme na úroveň 21. století z hlediska železničních vozidel. Celkem jsme u Českých drah objednali sedm RegioFoxů za 665 milionů korun. Pevně věřím, že se již brzy vozy řady 810, ale i 814 RegioNova, stanou v rámci běžného provozu minulostí a budeme na ně vzpomínat již jen v rámci nostalgických jízd nebo při mimořádnostech a výpadcích modernějších vozidel,“ říká hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. „Nasazení nových vozidel je jednoznačně další krok k tomu, abychom na našich regionálních tratích mohli nabídnout cestujícím komfortní vozy, což je určitě jeden z důvodů, proč zvolit veřejnou dopravu,“ dodal Kortyš.

Rychlejší start provozu díky zácviku

České dráhy využily pro zácvik strojvedoucích v Pardubickém kraji jednotku zapůjčenou ze Středočeského kraje. „Zkrátili jsme čas mezi předáním nových vlaků a jejich nasazením do pravidelného provozu na minimum a první pardubické jednotky tak mohly vyjet do provozu už na konci června,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Sedm nových RegioFoxů znamená více než osm stovek nových sedaček pro cestující. Každý den pardubické Lišky najedou dohromady skoro 2 700 kilometrů,“ dodává Ješeta.

České dráhy si od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů. Po jejich dodání od výrobce jsou postupně nasazovány do provozu na tratích nejen v Pardubickém kraji, ale také v Královéhradeckém, Jihočeském a Plzeňském kraji, na Vysočině, v Praze a středních Čechách.

RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhyRegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhy
Tagy 810 847 České dráhy Pesa Bydgoszcz RegioFox
39 komentářů