Invaze RegioFoxů na české koleje. ČD převezmou v příštích dnech 50. jednotku
Jednotky 847 pro PID. Foto: České dráhy
Do konce roku má dorazit ještě dalších deset jednotek, zakázka se tak dostane do druhé poloviny.
Do konce roku má dorazit ještě dalších deset jednotek, zakázka se tak dostane do druhé poloviny.
A TO TO jezdí na naftu ? Spňuje TO Euro 12 ??
Dost mne zklamalo, kolik hluku to vydává. Dokonce i na volnoběh. Skoro bych řekl, že 810 byla tišší.
Aby nebyla, když má čtvrtinový výkon a žádnou klimu.
Za posledních 20 let se téměř jisté jedná o nejhlučnější novou jednotku. Jen proto, že to má nějaký průměrný výkon a klimu neomlouvá tu hlučnost.
Já tu hlučnost neomlouvám, skutečně je vysoká, reagoval jsem jen na srovnání s 810. A určitě je to hlučnější než Desiro a Lint, které mají srovnatelný výkon a klimu.
Aha rozumím, že to je hlučnější než 810 se pochopit dá.
Desiro a Lint neznám, nemohu posoudit. Ale 810 jsem jezdil do práce a ve zdejších diskuzích jsem pochopil, že to je etalon křápu. Proto srovnání s 810.
Každý bere jako křáp něco jiného, u nás je to bezpochyby 810, byli bychom však v Maďarsku, nekritizovali bychom naše levné a fešné 810, ale spíš jejich BDt
To ale postrádá logiku. Že je ještě někde jinde něco horšího, znamená, …….
Tak proč jsme to brali, když je to hlučné ?? A proč se raději t trasy neelektrifikovaly ???
pro mne nepochopitelné, ale už jsme na takové věci u železnice zvykl. Ale člověk si někdy připadá jako Anička v říši divů. Nic není normální. A už ani nic normálního nečekám.
hejtmane Půto, Svitáku a všichni v Liberci na kraji – Poláci vzkazují „je na čase se probudit a něco s tím německým šrotem, co občas hoří a nemůže vyjet do kopce od spolku arriva něco dělat!“ Jinak si budete moci už brzy – včera bylo pozdě, vybrat mezi evropským železničním muzeem anebo Kovošrotem
Krásné digitální spřáhlo, představte si to někde v pískovně nebo kamenolomu anebo plné sněhu (to by možná šlo řešit vytápěním :-)).
No, zatím se jim stále nepovedlo vyhříváním vyřešit ani to sklo, co kreje informační panel na čele.
Tak motorové i elektrická jednotky velký posun. Tak jeste ukončit ta Béčka a nahradit bud jednotkami nebo Interjety nebo vozy.
Už se ví kdy konečně dorazí na spodní i horní Sázavu??
Na dolní budou Stadlery
Nevím jak můžou stále tvrdit že 810 jsou v provozu 50 let . Je to pravda u prototypu , který dávno v normálním provozu nejsou. Nejstarší 810 je teprve 49. A nejmladší 40 let. Pardon ale mám s tímto trochu boj 😀
Ovšem ta technika spadá morálně do přelomu 50. a 60. let. Tedy někam k něm německým uerdingenům a ferkeltaxe a jiným poválečným „šínobusům“. V Československu se ani 60.letech neuvažovalo o budoucnosti kolejových autobusů. Nejmenším nově vyráběným vozidlem pro lokálky měly být singrovky.
No a hlavne to bolo narýchlo zbúchané ako náhrada za absenciu 4-osých motorákov a koniec výroby motorov pielstick, ktoré mali byť v nových motorákoch …
Tak nebo tak, patří do šrotu. A tedy tam patří minimálně 10-20 let. Pokud máme brát vlakovou dopravu seriózně pro seriózní lidi např do práce, tak většina opravdu nechce absolvovat cestu v neklimatizované jednotce, bez individuálních stolečků, s hlukem uvnitř, sezení na lavicích a bez zásuvky.
Tyhle jejich vymoženosti nic nového, nase regiony to Maj taky. Jinak jak koukám, stále stejné, všecky nové věci Praha a okolí. U nás stále jen 810 a 814😂😂
když si váš kraj objedná a zaplatí nové jednotky, budou jezdit i u vás.
No v Praze a okolí člověk aby 810 a 814 pohledal. Zato je to tady samé Desiro, Lint a Regioshark, ty v jiných krajích nepotkáš.
Přímo v Praze jezdí 814 na S5, S8/S88, 810 na S65, v regionu zatím skoro všude. Foxy akorát na S6 (a s ní spojené S75), Desira tu má akorát Arriva a ta tu končí. Linty tu máme podle vás kde?
To byla samozřejmě ironie. Kromě městské linky se Desira, Linty ani Sharky k Praze ani na 50 km nepřiblíží, zatímco 810-814 je dnes ve Středočeském kraji i Praze samotné asi nejvíc v republice. Ale někdo má pocit že sem jde všechno moderní.
Vždyť v Praze jezdí jen Regionovy a 810. Jak na Praha – Vrané – Čerčany tak na Čerčany – Ledeč. Kromě Praha – Beroun – Rakovník nic nového nejezdí vůbec nikde..
Ještě před pár lety jezdily 810 v Praze běžně.
Na Pražském semmeringu jezdí v pravidelném provozu pořád. 😉
Ano samozřejmě. Ale hlavně v těsném okolí Prahy jich jezdí spousta, i když částečně už se na to chystají Pavouci.
Umí ty slavné USB porty PD protokol, nebo je to opět nepoužitelných 5V/2A?
Specifikace USB jsou 5V/500mA (=USB3.0), takže to vaše 5V/2A by bylo ještě v pohodě. Jestli chcete, můžu to zítra vyzkoušet…
Nějak mi tam vypadl text – USB2.0 umí ofiko max 5V/500mA a USB3.0 a novější 5V/1A
Tak na „USB3.0 a novější 5V/1A“ bych rozhodně nesázel.
Asi tomu nerozumím ale 2A jsou horší než 0,5A???
Nepleťte si specifikace USB a nabíjení přes konektor USB, to spolu má dnes pramálo společného.
Tohle je velice trefný komentář, mínusáři nemají ani páru o čem píšete. Dobíjet dnešní telefon 2,5W nebo 10W je záležitost na mnoho hodin, tj. ve vlaku naprosto k ničemu. Vedle toho třeba i levné Samsungy už umí 25W nabíjení ve standardu USB-C PD, který je navíc uzákoněn EU jako jediný přípustný a dnes se s ním dají nabíjet i mnohé notebooky a další elektronika. Dávat do vlaků kde to bude desítky let USB-A, které začíná být opouštěno stejně jako microUSB, po kterém už dneska neštěkne ani pes.
Mate samozrejme pravdu, ale da se predpokladat, ze za par let bude zastarale i to USB-C.
Hlavne je tam ale zasuvka na 230V a ta nas pravdepodobne prezije vsechny, takze problem vyresen.
Dalsi vec je, ze dnesni laptopy uz vydrzej na jedno nabiti celej den, telefony nekolik dni. Takze myslim, ze (jakekoliv) zasuvky v regionalnim vlaku jsou uz skoro prezitek.
Můj laptop, než jsem měl nárok na nový, vydržel na baterii tak 2-3 hodiny. Navíc můžu jet tím vlakem odněkud, kde jsem si ho nabít nemohl, a tak už při nástupu do vlaku mám baterku na dně. Regiofoxy jezdí i dvouhodinové štreky, zásuvky tam smysl mají a využívají se, samozřejmě nemusejí být u všech sedadel.
Však taky píšu „skoro přežitek“. Prostě před 5 lety byla pro mě zásuvka ve vlaku mnohem důležitější než dneska, protože ty zařízení vydržej dýl.
USB-C hned tak nezastará. Koneckonců i USB A+B je s námi přes čtvrt století. Spíš na USB-C přejdou mraky věcí včetně holicích strojků, kde to může vydržet i mnohem déle, než v telefonech a noťasech.
EU opravdu naridilo podporu PD?
Ano, není takový problém si to najít.
to by me zajimalo, povidejte – kde.
primo na webu EU venujici se tomuto narizeni nic o PD neni, zdroje na internetu take nic moc o PD nezminuji, a pokud uz zminuji, tak jako o optional.
a kdyby opravdu ano, tak by me to i prekvapilo – EU sjednocovalo konektor a kabel, ne metodu nabijeni. a technologie (pd, qc nebo jina) neni ani o kabelu, ani o konektoru.
Jestli on nebude spíš problém si zjistit, co to vlastně je…
Rozhodně bych nepočítal s tím, že by dopravce cestujícím s nadšením dovolil čerpat z výkonu takového motoráku třeba 27 kW jen na nabíjení krámů.
Tak hlučnej krám aby jeden pohledal (snad jen větráky Elefantů dokáží podobný kravál, což bylo předmětem mnoha stížností). Vůbec nechápu, jak to mohlo projít nějakými hlukovymi zkouškami vně. Když to stojí vedle Vás a běží to, není slyšet vlastního slova
A?
Bydlím vedle nádraží a denně tam tyhle motoráky jezdi společně se Stadlery.A fakt je, že si pořád říkám, že oproti Stadleru to strašně řve, vrže skřípe a celkově mi to přijde takový líný. Stadler proti tomu působí svižně.
Tak samozřejmě, že se 100% hnanými nápravami bude svižnější.
S tou leností musím dát za pravdu. Na trati 226 se mi jednou konečně poštěstilo se Foxem svézt, navíc z Veselí nad Lužnicí jsme vyjížděli s 10 minutami zpoždění, tak jsem se těšil, jak to v jízdním řádu dimenzovaném na líné Regionovy s Vmax 80 km/h během cesty liška pěkně stáhne. Velké kuloví – rozjezdy byly fakt líné, stupně převodovky byly cítit tak, že to zabralo za ten první, pak to jakoby na chvilku vyřadilo a třeba za tři sekundy rozjezd na další stupeň – teprve tak od 60 km/h výš už to jelo celkem normálně, i když pořád líně..… Číst vice »
Kdyžtak jestli mají kolegové mínusáři nějaké lepší informace o tom, proč jsou Foxy líné anebo zda se třeba ještě nějak musí zaběhnout (nevím, já to mám jen laicky vypozorované), napište, zajímalo by mě to 🙂
Nové vlaky jsou vybaveny Wi-Fi internetem, mají USB konektory a zásuvky 230 V pro napájení cestovní elektroniky, u části míst jsou stolky, na které lze položit třeba notebook, interiér souprav je klimatizovaný.
Většinou chtějí dopravci a cestující v prvé řadě, aby se dostali včas, bez problémů do cíle cesty. Bezbariérový přístup je fajn, ale ostatní vybavení u regionálního vlaku připomíná spíše přípravu pro vědecký kongres…
Jste mimo.
Určitě? Myslím že většina cestujících malé zpoždění přežije, spíš než chybějící klimu a wifi.
Neměly jít některé i na zlínsko?
Ne.
Tam je 10x 844 a přijde 5 nových Panterů
To ke sice hezké, nicméně na S1, S4, S11 a hlavně S43 jezdí pořád regionovy
Krásné, že pro pražáky a stredočechy chcete moderní jednotky. To u nás v ms kraji teprve pár měsíců zpět skončili stare panťaky a 810 budou nejspíš na věčné časy. Jaký je systém v rozdělování nových jednotek, když všechny nové zůstávají v Praze??
V případě osobáků platí, že co si kraj vysoutěží, to tam bude jezdit.
Ale uznávám, že staré panťáky vysoutežené nebyly, to si tam ČD jen něco odložily.
Promiňte, ale „co si kraj objedná, to má“ je už dávno trapácká fráze. Jsou to vlaky ČD, tak za to můžou oni. Jestli přímo nerozhodli o tom, že tam budou jezdit, je jejich problém, který mě nezajímá.
co si kraj vysoutezi, to tam jezdi.
V MSK mají jezdit bateriové vlaky. Systém v rozdělování je takový: Co si kraj objedná. Nechápu, že někteří stále neví.
Klasické brečení výhodu na Prahu. A přitom se zítra půlka Ms kraje nastěhuje do Prahy…
Všechny nové zůstávají v Praze… asi proto tam Regiopantery přišly později než do všech ostatních krajů, Regioshark se široko daleko k Praze nepřiblížil a Regiofox teď s ročním zpožděním začíná jezdit na jedné trati. Vozů řady 810 jezdí ve Středočeském kraji víc než v Moravskoslezském, ale brzy se to má změnit. Co si kraj objedná, to mu dopravce zajistí.
Je dodáno 49 jednotek, 10 jezdí pro PID a všechny jezdí v Praze?
Co si místní politická garnitura objednala, to má. Jaký vůdce, takový jsou jeho podřízení. Jen se tváří, že jim jde o běžné lidi. Ve skutečnosti jim jde jen o vlastní prospěch. Když budete mit 3 funkce jako hejtman, těžko budete dělat svoji práci dobře.
Tak si to shrňme, vozidla starší 30 let:
854 – výroba 1968-1970, rek.1997-2006 – Středočeský (konec 2026), Královehradecký (2025), Jihomoravský (2024)
810, 811, 816 – 1973-1982, reko průběžně – Olomoucký (konec 2029), Karlovarský (nejasný), Středočeský (nejasný), Moravskoslezský (2030), Jihomoravský (2029), Jihočeský GWTR, konec ?)
842 – 1988-1994 – Jihomoravský (2029), Jihočeský (2024), Plzeňský (2026), Moravskoslezský (2030),
843 – 1995-1997 – Olomoucký/Moravskoslezský (2030), Královehradecký (2026), Jihomoravský (2029)
Bdmtee – Pardubický (2025), Zlínský (2024), Ústecký (2026), Středočeský (2029)
Takže bych řekl že nejstarší vozový park je právě v tom Středočeským kraji
Jakou rekonstrukcí prošli bdmtee, to by mě teda vážně zajímalo? Ty už dávno mají být na vrakovišti.
O žádný rekonstrukci nepíšu.
Promiňte, myslel jsem 854. Každopádně, co se týče bdmtee, platit za ně je zločin proti lidskosti.
Tak 854 prodělaly právě tu rekonstrukci, při které vznikly z 852 a 853. Na ní byl nejdůležitější nový motor a elektronika, jinak by to už nepřežilo, pro cestující pak nové sedačky místo koženkových lavic, okna kterými netáhne, slušný záchod, nástupní dveře na tlačítko, infosystém až později a jak kde.
Promiňte, ale všechno co jste zmínil, není ani základní minimum, které ve vlaku požaduji. O to hůř, nejednou jsem slyšel nádražáky, jak se baví, že to pravidelně jezdí na vzdálenosti, na které to ani není stavěné. Motor už dávno nechcípá pouze výjimečně, dveře víc než často blbnou, stolky a zásuvky jsou pouze v oddělené sekci jednoho typu vagónu a vlak zcela postrádá Wi-Fi a klimatizaci. Možná to po rekonstrukci bylo OK, ale teď už by to mělo být ve šrotu.
Pořád dokola.. napište si na kraj
V Praze jich je málo, většina je v regionech. Mimo jiných už jezdí i v Královéhradeckém kraji.
Ví někdo, do kdy se dá eventuálně ta opce na další vozy využít ?
Na kolik vozů je ještě opce? Není už zcela vyčerpaná?
Zdá se mi že cca 160
Proč dnes jezdi dvě regionovy, když je ještě navíc oběh víkendově méně náročný?
Rakovník? Víkendově méně náročný oběh?
Možná není. Pokud ne, nic to nemění na tom, proč jsou tedy dnes v oběhu regionovy? I teď je na Hrbaté ještě jedna.
Nikdy jsem nikde nečetl, že 847 mají kompletně nahradit 814 na obou tratích, na to mi těch 9+1 jednotek přijde skoro málo. Ale v návrhu JŘ vidím u všech vlaků na hrbaté jedničku, tak to snad asi vyjít má…
Navíc pokud jsou tak spolehlivé jako 844, tak je potřeba mít ty zálohy minimálně tři a ještě doufat v akceschopnou dílnu.
Ze začátku byly s 844 problémy ale časem se vychytaly a jezdí.
Turnusová potřeba je 9 jednotek, všechny mají být regiofoxy a pokrývají většinu vozby na těchto tratích. Pak ještě na trati Beroun – Rakovník existuje jeden vlak brzo ráno do Berouna a jeden pozdě večer do Rakovníka, který je veden 810 (návoz z/na Liteňku), jinak mají být všechny vlaky ČD na této trati i na „hrbaté“ zajišťovat Foxy.
Díky, to jsem zvědavý jak se to bude dařit. Můžu se ještě zeptat, ten návoz 810 na Liteňku je denně nebo jen v kladiva? Někde se psalo že i tam má jezdit o víkendu Fox, aby tam nebyly šukafony se dvěma strojvůdci, ale moc se mi to nezdá, sólo Fox by tam v létě asi ani nestačil.
Návoz na Liteňku je jen v kladiva, jsou to vlaky 7728 a 7729. Jak to bude s Foxy na Liteňce se zatím neví, ale velmi silně pochybuji, že tam budou jezdit ve dvou, byť souhlasím, že jeden je o víkendu málo (zvláště pokud má nahradit soupravy 810+010+810, které tam často jezdí dost plné).
Na Liteňce se uvažuje spíše o Stadlerovi, na Lišku jsou tam nevhodné poloměry oblouků. Ale zatím by tam měli 810 vydržet ještě jeden JŘ.
Samozřejmě, že jde o náhradu celého oběhu. To snad ani nemůžete myslet vážně.
Jak stíhá dodávat Pesa jednotky oproti smlouvě a objednávkám?
Teď už to +- sedí, dle smluv jich má být do konce roku těch 59ks.
Konkrétně tedy všech 33ks z první objednávky (Jčk, Vysočina, Pardubice a Sčk),16ks z první opce (vše Hradecký kraj) a 10 pro Plzeňský kraj z druhé opce. Zbytek z první opce což je 17ks pro Hradecký kraj má postupné dodání do 12/26. A pak je celá 3 opce na 30ks z dodáním do 12/26 pravděpodobně taky postupně (ve smlouvě která je veřejně je termín zacernen.
Zato na S4 dojde pravděpodobně od nového GVD k častečnému ústupu Panterů. Dlouhé S4 do Ústí budou zajišťovat Panteři, zato krátké S4 do Kralup zůstanou v režiji 471. Dokonce se na 9607 vrátí Syslograf, který pojede do Kralup z Prahy na tento vlak soupravově. Co jsem koukal na oběhy, tak Panteři budou i na některých večerních spojích na S1. A specialitka je víkendový spěšňák z Prahy do Tábora a večer zpět taky 640.2 .
A proč to tak má být? Zpoždění dodávek dalších panterů pro Sp do Kolína? Nebo?
Panterů bude 22, oběhy dva. Jeden devítidenní a druhý desetidenní. Co jsem z oběhů pochopil, pravděpodobně to bude mít souvislost s nedostatkem ETCS elefantů od ledna. „Kralupský“ turnus na Pantery bude mít dní devět. Vznikl také dvoudenní turnus pro 471 na S4 TS404, který točí ty krátké S4 do Kralup.
Díky. Dvoudenní TS404 funguje do Kralup i dnes (s odskoky na Kolín), ale pokud sem má klesnout potřeba panterů z dnešních 12 na 9, budou ty 471 na Kralupy jezdit celý den (teď je to hlavně záležitost ranní špičky).
1. TD 9608-13-40-41-46-47-52
2. TD 9605-06-11-14-17-36-39-42-45-48-51
Je to bez Sv.
Zdroj?
Pomůcky na portálu provozování dráhy pro GVD 2025.
Dobrý den, jaké je prosím řazení zbývajících Sp vlaků Praha – Tábor a zpět? Mají začít jezdit v o dost větším množství, než tomu je nyní. Děkuji…
Dobrý večer, zatím to vypadá na mix Bt a Bdmtee. Bdmtee se uvolní ze současných Sp na Kolín.
Az tohle plus zminena pavoukizace probehne, tak za ty cca 2-3 roky budou stare krapy (vcetne 814) jeste kde vsude, resp spis v jakem poctu, ma nekdo prehled napric dopravci (v „beznem“ ZDO)? V elektricke trakci nastane v dohledne dobe civilizovany stav, jak tu nedavno nekdo pocital. Mezi motoraky hadam jeste ne uplne, ale pokud se podari nejake ty elektrizace, mohlo by to zacit „propadavat“. Samozrejme porad tu budou rychlikove ostudy, snad zanedlouho uz „jen“ v tom motoru, ale i tak. Za poslednich cca 15 let skok o pul stoleti. 🙂 Coz by byla dobra zprava pokud by slo o… Číst vice »
Jihočeský kraj v okolí Blatné a Protivína, do elektrizace Veseli-Velenice Tábor-Jihlava + 814 co má GWTR na Šumavě. Netuším ale kde skončí 842 z Tábor-Strakonice, je možné že se v rámci kraje někam přesunou.
Kladno a okolí?
Tam by měly přijít převážně Lišky a pak Rs1. Ve středočeském kraji mají zůstat postupně 814 asi jen na Horním Pacifiku a kolem Kolína + Čáslav-Třemošnice pod objednávkou Pardubického kraje.
Měl jsem za to, že kvůli trvale blízké elektrifikaci tam na část výkonů zůstanou 814.
Ale jedině dobře, když tam začne jezdit něco nové.
asi taky ještě Rakovnik- Blatno, Rakovnik-Kladno ?
Tomáši, v objednávce KHK budou 814 až do prosince 2031 na tratích 032 (Trutnov – Svoboda), 040+044 (Trutnov – Vrchlabí), 041, 042, 046, 047. Pak taky 810 na Trutnov – Sędzisław.