Invaze RegioFoxů na české koleje. ČD převezmou v příštích dnech 50. jednotku

Jednotky 847 pro PID. Foto: České dráhyJednotky 847 pro PID. Foto: České dráhy

Do konce roku má dorazit ještě dalších deset jednotek, zakázka se tak dostane do druhé poloviny.

Polská společnost PESA Bydgoszcz dohání zpoždění s dodávkou jednotek 847 RegioFox pro České dráhy. Po schválení k provozu letos na jaře už dodal dopravci 49 jednotek, do konce roku jich má přivézt dalších deset.

České dráhy to oznámily v tiskové zprávě k završení letošních dodávek pro provoz v Pražské integrované dopravě. Jde o desátou z 38 jednotek, které budou v Praze a Středočeském kraji jezdit. Nové vlaky aktuálně jezdí na tratích Rakovník – Beroun a Beroun – Rudná u Prahy – Praha. Do konce roku 2026 bude na tratích především v západní části kraje nasazeno celkem 38 nových jednotek.

Střední Čechy budou v následujících letech největším působištěm moderních motorových vlaků RegioFox. S nimi přijíždí na koleje větší pohodlí, bezpečnost i širší sortiment služeb pro cestující. Nové vlaky jsou vybaveny Wi-Fi internetem, mají USB konektory a zásuvky 230 V pro napájení cestovní elektroniky, u části míst jsou stolky, na které lze položit třeba notebook, interiér souprav je klimatizovaný. Deset nových dvouvozových motorových jednotek RegioFox představuje celkem 1 150 pohodlných míst k sezení,“ řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Jdeme si za tím, že chceme pro obyvatele Středočeského kraje moderní veřejnou dopravu. I proto jsme se rozhodli, že do obnovy vozového parku investujeme a objednáme pro neelektrifikované trati moderní, bezbariérové a klimatizované vlaky, i když to stojí více než staré, ojeté soupravy. Proces modernizace nebude patrný jen na linkách, které budou obsluhovat RegioFoxy. V dalších dvou letech chceme nahradit staré motoráky moderními vozy Stadler RS1 známé pod obchodním názvem RegioSpider. Jen připomenu, že některé motorové vozy řady 810 jsou staré i padesát let, a i přes řadu evolucí nedokáže tato technika nabídnout komfort hodný 21. století,“ dodal Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy Středočeského kraje.

Jednotky RegioFox pro PID mají svoji základnu v rakovnickém depu, devět jezdí v pravidelném provozu, jedna je záloha. České dráhy si od polské společnosti PESA Bydgoszcz objednaly celkem 106 RegioFoxů. Aktuálně jich na tuzemských tratích jezdí už 49 a jsou nasazeny v 6 krajích. Do konce letošního roku má výrobce PESA dodat národnímu dopravci celkem 59 nových jednotek řady 847 RegioFox.

Jednotky 847 pro PID. Foto: České dráhyTestování syntetické nafty HVO v soupravách RegioFox na okruhu ve Velimi. Foto: ČDJednotka RegioFox pro Královéhradecký kraj. Foto: České dráhyJihočeský RegioFox v Trutnově. Pramen: České dráhyZahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhyZahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhyRegioFox v Olbramovicích. Pramen: České dráhyRegioFox v Třeboni. Pramen: České dráhyRegioFox v Táboře. Pramen: České dráhyRegioFox v Pardubicích. Pramen: České dráhyRegioFox v Pardubicích. Pramen: České dráhy

 

 

Tagy 847 České dráhy Pesa Bydgoszcz RegioFox
55 komentářů