Jsem zvědav jak se do toho nacpe několik desítek kol,co se často běžně vozí o víkendu na Sp vlacích z H.Králové do Letohradu.V novém nasazení mají být dvě jednotky s dělením v Doudlebech n.O. V zázraku jsem se svezl loni v Berouně a přijde mi uvnitř dost stísněný..
Hurá, jel jsem teď Plzeň-Most přes Rakovník a Regionovy z Berouna jsou tragedie, nedokáží ani dodržet jízdní řád, rozjezdy tragedie, šance ubrat minutu zpoždění žádná. A suverénně nejhorší svezení. Ale trať kochací.
Tím trpí všechno nové, nejen vlaky. Nevím, co počítačům trvá tak dlouho přechroupat, když stará relátková logika to zvládla za desetinu vteřiny. To je jako u výtahů – výtah zavře dveře, tři vteřiny kontroluje, jestli jsou opravdu zavřené, pak se tedy rozjede a v koncové stanici opět tři vteřiny kontroluje, jestli opravdu stojí, než dveře znovu otevře.
To, že se zástupci polského výrobce nějakým způsobem podařilo získat schválení typu je tak trochu zázrak, když vozidla mají stále mnoho problémů, které se výrobci nepodařilo vyřešit. Takže se dá očekávat, že ČD je kvůli vyšším zájmům musí převzít a postupně je pak budou odstavovat, protože nebudou fungovat a budou nahrazovány stávajícími vozidly.
Jen na okraj je už plné schválená el. jednotka od tohoto výrobce co jezdí v ÚK u Regiojetu? A proč si Regiojet najednou objedná el. jednotky u Škody?
No minimálně u těch, které už jsou vyrobené problém s hlukem vyřešen rozhodně není. Když je trochu tepleji, tak ty vlaky jsou stále neskutečně hlučné.
Moc nevěřím, že to u těch nových bude jiné. Jedině snad, že by těm novým daly jiné klimatizační jednotky. Na druhou stranu to mohli klidně vyměnit i u těch starých.
Nevím, nemám v povědomí celou republiku a všechny přepravy, já se doslechl pouze o těchto 3. Ale jistě zbytek už má své místo určení i s datem přepravy.
Tohle vše už je dávno známé… První dodávka je 33 jednotek…z toho 10 Praha( Rakovník), 9 Vysočina (depo HB), 7 Pardubický kraj (depo HB), zbytek 7 kusů Jihočeský kraj.
V dalších dodávkách je 33 jednotek do Královéhradeckého kraje (depo HK a Trutnov). Další jednotky Plzeňský kraj, Středočeský kraj s Prahou.
Celkem všechny dodávky 106 jednotek. Snad jsem na nic nezapomněl.
Jé konečně .To že mají typové shmchválení znamená že třeba uš od zítřka už jezdit celé testovací série ( prvních 15 kusů znižch bylo asi 6 nezařazeno do provozu.
Děkuji za informaci .Jenom je mi divné že jsem se to dozvěděl aš dneska ? A můžu se zeptat nevíte náhodou kdy začnou jezdit všechny z depa Rakovník. Jenom se divím že když jsem se o tom nedoslechl. Takže to nebylo poznat ani v provozu ? Provoz je úplně stejný jako když to bylo v testování.
Prosím, udělejte něco s Vaší češtinou…ten Váš pravopis je naprosto příšerný.
zyx
5 měsíců
Pravděpodobně se to řešilo v jiných diskuzích, ale nenašel jsem to. Jaká je plánována budoucnost pro řadu 843? Na jednu stranu to je kolem 25 let od výroby, a koncepčně ještě starší, ale zase to je to pohodlnější pro cestování než Reginy.
No nevím, jestli vzhledem k opožděným dodávkam a problémům lišek bude v prosinci v Brně k dispozici 26 842. To jsou vlastně všechny kromě těch ve VM. Klasické soupravy se mají nahradit sestavou 843+043+843.
842 dostaly velkou rekonstrukci včetně vakuoveho wc. Vykon sice maji mensi, zaroven jsou o dost lehčí. A mezi palenim v odpornicich a retarderu neni takovy rozdil. Hydromechanicky prenos je pro MV velmi efektivni. Jak vidime, je volen i dnes, napr. u 844 a 847.
ale reginy jsou nízkopodlažní, což je dost velký argument pro jejich nasazení oproti 843..ale jinak je to hroznej pojízdnej šrot, 843 je proti tomu luxusní vlak, ale tak doufejme, že nasazení 847 a 841 ty reginy alespoň trochu zredukuje..
Bože, proč ke komentáři nějakého blábolu musíte hned cpát svoji averzi vůči ČD. Nebo snad prokazatelně víte, že všichni zaměstnanci ČD urážejí lidi kvůli nečeskému původu???
Regionovy to moc nevezme, ty všechny přejdou na linky , které dnes jezdí 810. Maximálně to vezme do šrotu ty které jsou po velké nehodě a nevyplatí se je spravovat.
Tím se nicméně naplní role 814 tedy být „přijatelnější verzí 810 na zapadlé lokálky kde nemá cenu dávat nic nového“ a zmiznou snad konečně z tratí, kde je může potkat větší než malé množství cestujících.
marcel.stancl
5 měsíců
A má to taky polské a německé papíry, aby to mohlo v regionální dopravě do zahraničí?
Také bye to zajímalo, ale obávám se schválení pro jiné státy nebylo součástí smlouvy. Nechá se předpokládat, že polské a slovenské schválení by šlo dodatečně získat, u schválení do Německa to je loterie, i když výrobní řada na to byla projektově připravena.
Jsem zvědav jak se do toho nacpe několik desítek kol,co se často běžně vozí o víkendu na Sp vlacích z H.Králové do Letohradu.V novém nasazení mají být dvě jednotky s dělením v Doudlebech n.O. V zázraku jsem se svezl loni v Berouně a přijde mi uvnitř dost stísněný..
Co to jsou za šunty máte má YouTube zde https://m.youtube.com/watch?v=I6WDwNscx4g&pp=ygUgUG9jaW9naSBrdG9yZSBtYWphIHNpZWJ6YXRyeW1hY3o%3D
Pesa nebo Newag, nebyl čas ptát se, kdo je kdo.
Hurá, jel jsem teď Plzeň-Most přes Rakovník a Regionovy z Berouna jsou tragedie, nedokáží ani dodržet jízdní řád, rozjezdy tragedie, šance ubrat minutu zpoždění žádná. A suverénně nejhorší svezení. Ale trať kochací.
Na té trati neexistuje nic, co by dokázalo udržet jízdní řády. Stačí chvilka navíc ve stanici a je bez šance to dohnat.
A to přesto, že tam za posledních x let Správa železnic každý rok dlouze opravuje, ale bez dopadu do maximální rychlosti.
Joo?
https://topcon.cz/zvyseni-tratove-rychlosti-v-km-26505-29881-trati-beroun-rakovnik/
Regiofox o dost pomaleji otevírá dveře. Že by někde ubral zpoždění jsem ještě neviděl, spíš naopak
Tím trpí všechno nové, nejen vlaky. Nevím, co počítačům trvá tak dlouho přechroupat, když stará relátková logika to zvládla za desetinu vteřiny. To je jako u výtahů – výtah zavře dveře, tři vteřiny kontroluje, jestli jsou opravdu zavřené, pak se tedy rozjede a v koncové stanici opět tři vteřiny kontroluje, jestli opravdu stojí, než dveře znovu otevře.
Tam trvá než se vysune schod.
To, že se zástupci polského výrobce nějakým způsobem podařilo získat schválení typu je tak trochu zázrak, když vozidla mají stále mnoho problémů, které se výrobci nepodařilo vyřešit. Takže se dá očekávat, že ČD je kvůli vyšším zájmům musí převzít a postupně je pak budou odstavovat, protože nebudou fungovat a budou nahrazovány stávajícími vozidly.
Jen na okraj je už plné schválená el. jednotka od tohoto výrobce co jezdí v ÚK u Regiojetu? A proč si Regiojet najednou objedná el. jednotky u Škody?
Máte nějaký důvod k těm lžím?
Asi totohttps://m.youtube.com/watch?v=I6WDwNscx4g&pp=ygUgUG9jaW9naSBrdG9yZSBtYWphIHNpZWJ6YXRyeW1hY3o%3D
Pomýlil jste se. To není o Pese, ale o dosti ohavné aféře Newagu, což je jiný výrobce.
Domenky a bludy
„je kvůli vyšším zájmům musí převzít“
Breptiliáni!!
To ti nakukala Monneypenny, nebo si na to přišel sám? Ty vyšší zájme.
810 na vždy a nikdy jinak?
Kdo je v draznim prostredi tak ma info ze bohuzel Foxy maji stale dost problemu s kvalitou. Napr hydromotory ktere tecou.
Podle mě pro VRT tratě by mělo stavbu spodku zadávat ŘSD, SŽ ať se stará jenom o koleje… Jak kvůli ceně, tak kvůli urychlení všeho…
Nespletl jste si článek? Chápu, může se to stát.
Jo, tohle mělo být pod D6, bohužel tu není možnost editu…:/ Ale na Pesy se těším taky.:)
Nevíte někdo, jestli už se vyřešil problém s hlukem?
Ne
Zdroj?
Vlastní uši?
Takže vlastní uši vám řekly, jestli právě vyráběné kusy kdesi v Polsku to mají pořešené? Smekám.
No minimálně u těch, které už jsou vyrobené problém s hlukem vyřešen rozhodně není. Když je trochu tepleji, tak ty vlaky jsou stále neskutečně hlučné.
Moc nevěřím, že to u těch nových bude jiné. Jedině snad, že by těm novým daly jiné klimatizační jednotky. Na druhou stranu to mohli klidně vyměnit i u těch starých.
Na co zdroj?
Samozřejmě
No tak to jsem zvědav, až se zase oteplí. Zatím když vylezla teplota trochu víc přes 20°, tak dělaly neskutečný rámus.
Údajně ano, ale od schválení ještě nebylo dostatečně teplo aby se to dalo ověřit
Ví se kolik jich má přijít v této první vlně do khk?
Od začátku JŘ 2025 jich má jezdit celkem 16 (počet je včetně záložních). Budou jezdit na linkách V41, V51, V3, V4.
Takže první jdou do Trutnova
V51 až do Městce? Že v mapě není vyznačen.
Mapu nebrat vážně, je to nějaký dávný první nástřel.
A kam teda ty nové příští týden jdou? To jsme se nedozvěděli.
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-prodlouzil-smlouvu-s-cd-vymenou-za-lepsi-vlaky-podivejte-se-kde-budou-jezdit-199468/
Prosím vás, ale nic, ach jo.
Kam jdou ty nové konkrétně ty, co přijdou příští týden?!
Dočkej času, ještě si je užijeme.
A také další kraje .. plzeňský ,pardubický ..s další..psalo se tu o tom.
3x 847 budou dne 4.6. přepravovány do Havlíčkova Brodu.
A těch zbývajících 30 je nějaky výstřel do tmy, bez konkrétních dat?
Nevím, nemám v povědomí celou republiku a všechny přepravy, já se doslechl pouze o těchto 3. Ale jistě zbytek už má své místo určení i s datem přepravy.
Ok
Všechny objednané ..mají už svoje místo.celkem 103 ks
Kecám dokonce 106ks
Ja se ptám, kam jde zásilka 30 kusů, které údajně přijdou teď v týdnu 🙂
Tak napište na ČD?
Rakovník, Tábor a HB.
Tipujete nebo máte ověřeno? A počty konkrétně náhodou nevíte? Díky.
Tohle vše už je dávno známé… První dodávka je 33 jednotek…z toho 10 Praha( Rakovník), 9 Vysočina (depo HB), 7 Pardubický kraj (depo HB), zbytek 7 kusů Jihočeský kraj.
V dalších dodávkách je 33 jednotek do Královéhradeckého kraje (depo HK a Trutnov). Další jednotky Plzeňský kraj, Středočeský kraj s Prahou.
Celkem všechny dodávky 106 jednotek. Snad jsem na nic nezapomněl.
Díky. Konečně normalní odpověď.
A co bylo nenormálního na mojí odpovědi?
Jé konečně .To že mají typové shmchválení znamená že třeba uš od zítřka už jezdit celé testovací série ( prvních 15 kusů znižch bylo asi 6 nezařazeno do provozu.
Vzhledem k tomu, že to schválení získaly už 24.5., tak to asi tak rychle nebude.
Děkuji za informaci .Jenom je mi divné že jsem se to dozvěděl aš dneska ? A můžu se zeptat nevíte náhodou kdy začnou jezdit všechny z depa Rakovník. Jenom se divím že když jsem se o tom nedoslechl. Takže to nebylo poznat ani v provozu ? Provoz je úplně stejný jako když to bylo v testování.
Prosím, udělejte něco s Vaší češtinou…ten Váš pravopis je naprosto příšerný.
Pravděpodobně se to řešilo v jiných diskuzích, ale nenašel jsem to. Jaká je plánována budoucnost pro řadu 843? Na jednu stranu to je kolem 25 let od výroby, a koncepčně ještě starší, ale zase to je to pohodlnější pro cestování než Reginy.
Vidím to na přesun do Jihomoravského kraje, kde nahradí 854 a klasické soupravy, přecijen jejich provoz je výrazně levnější.
V JMK je turnusová potřeba 4x 843 a 26x 842, takže tam to určitě nepůjde
Žádná, což z článku jasně vyplývá. Řada 843 je objednateli nechtěná. Do Brna se postupně přesunou všechny 842 a ty nahradí 854.
Já zas slyšel, že od prosince má být v Brně 19 843. Už tam jely první 2 na zacviky.
Všechny 842 do Brna nepůjdou. Minimálně ve VM budou potřeba i nadále. Otázkou je co v Táboře a Plzni, jestli budou jezdit i po změně GVD v prosinci.
Smlouva jmenuje pouze 4x 843 a já bych smlouvě věřil
No nevím, jestli vzhledem k opožděným dodávkam a problémům lišek bude v prosinci v Brně k dispozici 26 842. To jsou vlastně všechny kromě těch ve VM. Klasické soupravy se mají nahradit sestavou 843+043+843.
Btw kolik klasických souprav ještě v motorové trakci v regionálce v JMK jezdí?
Tak to abych si udělal výlet a něco nafotil.
Přidám ještě dotaz. Proč se vlastně upřednostnila 842 před 843? 842 je o něco starší a měla i slabší výkon než 843? Nebo ne? Díky.
842 dostanou ETCS, ale 843 ne, takže pro jízdy na části trati s ETCS nebo do uzlových stanic je lepší mít vozidlo s ETCS.
842 dostaly velkou rekonstrukci včetně vakuoveho wc. Vykon sice maji mensi, zaroven jsou o dost lehčí. A mezi palenim v odpornicich a retarderu neni takovy rozdil. Hydromechanicky prenos je pro MV velmi efektivni. Jak vidime, je volen i dnes, napr. u 844 a 847.
Protože do 842 se nasypalo dost peněz na modernizaci (2010-2013), takže dnes jsou „novější“ než 843.
ale reginy jsou nízkopodlažní, což je dost velký argument pro jejich nasazení oproti 843..ale jinak je to hroznej pojízdnej šrot, 843 je proti tomu luxusní vlak, ale tak doufejme, že nasazení 847 a 841 ty reginy alespoň trochu zredukuje..
106 Foxu.. to už bude sakra poznat.
Rakve pujdou do Brna z Tu.
Plno jich má jít do MSK
Jako cestující dám vždycky přednost regionově před 843. 814 je hlučnbá, ale 843 ještě víc. Ještě minimálně dva roky budu jezdit s kočárkem..
Dobře.. konečně zase nové stroje
Reginy do hutí
Nejdřive šuplata.
Jako 810? Tak ty to mají spočítané.
A Reginy můžou na Ukrajinu, tím myslím na Moravu. 🙂
Tohle má být ta identita ČD, národní dopravce, urážet lidi za nečeský původ, že jsou podřadní?
Bože, proč ke komentáři nějakého blábolu musíte hned cpát svoji averzi vůči ČD. Nebo snad prokazatelně víte, že všichni zaměstnanci ČD urážejí lidi kvůli nečeskému původu???
Ještě trapnější 🙄
To je pí.. s tou Ukrajinou. Mají tam jiný rozchod kolejí
Tady si někdo koleduje o baci baci
Nech se vyšetřit
Velmi trapné
ono paradoxně to znamená víc konec pohodlnějších strojů a to 854 a 843, ale reginy to vezme taky nějaké
Regionovy to moc nevezme, ty všechny přejdou na linky , které dnes jezdí 810. Maximálně to vezme do šrotu ty které jsou po velké nehodě a nevyplatí se je spravovat.
Tím se nicméně naplní role 814 tedy být „přijatelnější verzí 810 na zapadlé lokálky kde nemá cenu dávat nic nového“ a zmiznou snad konečně z tratí, kde je může potkat větší než malé množství cestujících.
A má to taky polské a německé papíry, aby to mohlo v regionální dopravě do zahraničí?
Také bye to zajímalo, ale obávám se schválení pro jiné státy nebylo součástí smlouvy. Nechá se předpokládat, že polské a slovenské schválení by šlo dodatečně získat, u schválení do Německa to je loterie, i když výrobní řada na to byla projektově připravena.
Nemá.
Každopádně do pohraničních stanic by to mělo jít na základě dohod DÚ.
Má to „papíry“ na to, co si objednatel objednal, tedy na PPS do Polska. Schválení pro celé Polsko a Německo nikdo nepožadoval.