Invaze polských RegioFoxů může začít, získaly typové schválení

Vyrobené jednoty 847 v Bydhošti. Foto: PESAVyrobené jednoty 847 v Bydhošti. Foto: PESA

K převzetí dalších jednotek má dojít příští týden.

Odebírat
Upozornit na
guest
97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Jsem zvědav jak se do toho nacpe několik desítek kol,co se často běžně vozí o víkendu na Sp vlacích z H.Králové do Letohradu.V novém nasazení mají být dvě jednotky s dělením v Doudlebech n.O. V zázraku jsem se svezl loni v Berouně a přijde mi uvnitř dost stísněný..

Dariusz
Kubrt

Pesa nebo Newag, nebyl čas ptát se, kdo je kdo.

Luboš Beneš

Hurá, jel jsem teď Plzeň-Most přes Rakovník a Regionovy z Berouna jsou tragedie, nedokáží ani dodržet jízdní řád, rozjezdy tragedie, šance ubrat minutu zpoždění žádná. A suverénně nejhorší svezení. Ale trať kochací.

Vvvt

Na té trati neexistuje nic, co by dokázalo udržet jízdní řády. Stačí chvilka navíc ve stanici a je bez šance to dohnat.

Aaabbb

A to přesto, že tam za posledních x let Správa železnic každý rok dlouze opravuje, ale bez dopadu do maximální rychlosti.

Janik

Regiofox o dost pomaleji otevírá dveře. Že by někde ubral zpoždění jsem ještě neviděl, spíš naopak

Kamui

Tím trpí všechno nové, nejen vlaky. Nevím, co počítačům trvá tak dlouho přechroupat, když stará relátková logika to zvládla za desetinu vteřiny. To je jako u výtahů – výtah zavře dveře, tři vteřiny kontroluje, jestli jsou opravdu zavřené, pak se tedy rozjede a v koncové stanici opět tři vteřiny kontroluje, jestli opravdu stojí, než dveře znovu otevře.

Tomáš Škrov

Tam trvá než se vysune schod.

007

To, že se zástupci polského výrobce nějakým způsobem podařilo získat schválení typu je tak trochu zázrak, když vozidla mají stále mnoho problémů, které se výrobci nepodařilo vyřešit. Takže se dá očekávat, že ČD je kvůli vyšším zájmům musí převzít a postupně je pak budou odstavovat, protože nebudou fungovat a budou nahrazovány stávajícími vozidly.
Jen na okraj je už plné schválená el. jednotka od tohoto výrobce co jezdí v ÚK u Regiojetu? A proč si Regiojet najednou objedná el. jednotky u Škody?

Eliášek

Máte nějaký důvod k těm lžím?

Dariusz

Asi totohttps://m.youtube.com/watch?v=I6WDwNscx4g&pp=ygUgUG9jaW9naSBrdG9yZSBtYWphIHNpZWJ6YXRyeW1hY3o%3D

tarten

Pomýlil jste se. To není o Pese, ale o dosti ohavné aféře Newagu, což je jiný výrobce.

Kaktus

Domenky a bludy

Jiří Kocurek

„je kvůli vyšším zájmům musí převzít“

Breptiliáni!!

janvagala

To ti nakukala Monneypenny, nebo si na to přišel sám? Ty vyšší zájme.

David

810 na vždy a nikdy jinak?

Mengo

Kdo je v draznim prostredi tak ma info ze bohuzel Foxy maji stale dost problemu s kvalitou. Napr hydromotory ktere tecou.

J.K.

Podle mě pro VRT tratě by mělo stavbu spodku zadávat ŘSD, SŽ ať se stará jenom o koleje… Jak kvůli ceně, tak kvůli urychlení všeho…

Pája

Nespletl jste si článek? Chápu, může se to stát.

J.K.

Jo, tohle mělo být pod D6, bohužel tu není možnost editu…:/ Ale na Pesy se těším taky.:)

Adam Ř

Nevíte někdo, jestli už se vyřešil problém s hlukem?

Koro

Ne

Eliášek

Zdroj?

Radim

Vlastní uši?

tarten

Takže vlastní uši vám řekly, jestli právě vyráběné kusy kdesi v Polsku to mají pořešené? Smekám.

ZdendaP

No minimálně u těch, které už jsou vyrobené problém s hlukem vyřešen rozhodně není. Když je trochu tepleji, tak ty vlaky jsou stále neskutečně hlučné.

Moc nevěřím, že to u těch nových bude jiné. Jedině snad, že by těm novým daly jiné klimatizační jednotky. Na druhou stranu to mohli klidně vyměnit i u těch starých.

Koro

Na co zdroj?

Eliášek

Samozřejmě

ZdendaP

No tak to jsem zvědav, až se zase oteplí. Zatím když vylezla teplota trochu víc přes 20°, tak dělaly neskutečný rámus.

Janik

Údajně ano, ale od schválení ještě nebylo dostatečně teplo aby se to dalo ověřit

maaaca

Ví se kolik jich má přijít v této první vlně do khk?

Milan

Od začátku JŘ 2025 jich má jezdit celkem 16 (počet je včetně záložních). Budou jezdit na linkách V41, V51, V3, V4.

Beny

Takže první jdou do Trutnova

Kuba2

V51 až do Městce? Že v mapě není vyznačen.

Kubrt

Mapu nebrat vážně, je to nějaký dávný první nástřel.

Koro

A kam teda ty nové příští týden jdou? To jsme se nedozvěděli.

Koro

Prosím vás, ale nic, ach jo.

Koro

Kam jdou ty nové konkrétně ty, co přijdou příští týden?!

Huh

Dočkej času, ještě si je užijeme.

Kaktus

A také další kraje .. plzeňský ,pardubický ..s další..psalo se tu o tom.

Franta Pepa Jednička

3x 847 budou dne 4.6. přepravovány do Havlíčkova Brodu.

Koro

A těch zbývajících 30 je nějaky výstřel do tmy, bez konkrétních dat?

Franta Pepa Jednička

Nevím, nemám v povědomí celou republiku a všechny přepravy, já se doslechl pouze o těchto 3. Ale jistě zbytek už má své místo určení i s datem přepravy.

Koro

Ok

Kaktus

Všechny objednané ..mají už svoje místo.celkem 103 ks

Kaktus

Kecám dokonce 106ks

Koro

Ja se ptám, kam jde zásilka 30 kusů, které údajně přijdou teď v týdnu 🙂

Kaktus

Tak napište na ČD?

Michal M

Rakovník, Tábor a HB.

Koro

Tipujete nebo máte ověřeno? A počty konkrétně náhodou nevíte? Díky.

Petr

Tohle vše už je dávno známé… První dodávka je 33 jednotek…z toho 10 Praha( Rakovník), 9 Vysočina (depo HB), 7 Pardubický kraj (depo HB), zbytek 7 kusů Jihočeský kraj.
V dalších dodávkách je 33 jednotek do Královéhradeckého kraje (depo HK a Trutnov). Další jednotky Plzeňský kraj, Středočeský kraj s Prahou.
Celkem všechny dodávky 106 jednotek. Snad jsem na nic nezapomněl.

Koro

Díky. Konečně normalní odpověď.

Michal M

A co bylo nenormálního na mojí odpovědi?

Někdo

Jé konečně .To že mají typové shmchválení znamená že třeba uš od zítřka už jezdit celé testovací série ( prvních 15 kusů znižch bylo asi 6 nezařazeno do provozu.

Lars

Vzhledem k tomu, že to schválení získaly už 24.5., tak to asi tak rychle nebude.

Někdo

Děkuji za informaci .Jenom je mi divné že jsem se to dozvěděl aš dneska ? A můžu se zeptat nevíte náhodou kdy začnou jezdit všechny z depa Rakovník. Jenom se divím že když jsem se o tom nedoslechl. Takže to nebylo poznat ani v provozu ? Provoz je úplně stejný jako když to bylo v testování.

Flatt 1

Prosím, udělejte něco s Vaší češtinou…ten Váš pravopis je naprosto příšerný.

zyx

Pravděpodobně se to řešilo v jiných diskuzích, ale nenašel jsem to. Jaká je plánována budoucnost pro řadu 843? Na jednu stranu to je kolem 25 let od výroby, a koncepčně ještě starší, ale zase to je to pohodlnější pro cestování než Reginy.

Nádražák

Vidím to na přesun do Jihomoravského kraje, kde nahradí 854 a klasické soupravy, přecijen jejich provoz je výrazně levnější.

Hoermalmeister

V JMK je turnusová potřeba 4x 843 a 26x 842, takže tam to určitě nepůjde

KocourM

Žádná, což z článku jasně vyplývá. Řada 843 je objednateli nechtěná. Do Brna se postupně přesunou všechny 842 a ty nahradí 854.

Vid

Já zas slyšel, že od prosince má být v Brně 19 843. Už tam jely první 2 na zacviky.

Vid

Všechny 842 do Brna nepůjdou. Minimálně ve VM budou potřeba i nadále. Otázkou je co v Táboře a Plzni, jestli budou jezdit i po změně GVD v prosinci.

Hoermalmeister

Smlouva jmenuje pouze 4x 843 a já bych smlouvě věřil

Vid

No nevím, jestli vzhledem k opožděným dodávkam a problémům lišek bude v prosinci v Brně k dispozici 26 842. To jsou vlastně všechny kromě těch ve VM. Klasické soupravy se mají nahradit sestavou 843+043+843.

Twix

Btw kolik klasických souprav ještě v motorové trakci v regionálce v JMK jezdí?

Pepa z Depa

Tak to abych si udělal výlet a něco nafotil.

Martin1

Přidám ještě dotaz. Proč se vlastně upřednostnila 842 před 843? 842 je o něco starší a měla i slabší výkon než 843? Nebo ne? Díky.

Nadšený železničář

842 dostanou ETCS, ale 843 ne, takže pro jízdy na části trati s ETCS nebo do uzlových stanic je lepší mít vozidlo s ETCS.

zwi

842 dostaly velkou rekonstrukci včetně vakuoveho wc. Vykon sice maji mensi, zaroven jsou o dost lehčí. A mezi palenim v odpornicich a retarderu neni takovy rozdil. Hydromechanicky prenos je pro MV velmi efektivni. Jak vidime, je volen i dnes, napr. u 844 a 847.

Kubrt

Protože do 842 se nasypalo dost peněz na modernizaci (2010-2013), takže dnes jsou „novější“ než 843.

kix

ale reginy jsou nízkopodlažní, což je dost velký argument pro jejich nasazení oproti 843..ale jinak je to hroznej pojízdnej šrot, 843 je proti tomu luxusní vlak, ale tak doufejme, že nasazení 847 a 841 ty reginy alespoň trochu zredukuje..

Kaktus

106 Foxu.. to už bude sakra poznat.

Mengo

Rakve pujdou do Brna z Tu.

piko

Plno jich má jít do MSK

Kicruj

Jako cestující dám vždycky přednost regionově před 843. 814 je hlučnbá, ale 843 ještě víc. Ještě minimálně dva roky budu jezdit s kočárkem..

Kaktus

Dobře.. konečně zase nové stroje
Reginy do hutí

Petr

Nejdřive šuplata.

Kaktus

Jako 810? Tak ty to mají spočítané.

Kdo já

A Reginy můžou na Ukrajinu, tím myslím na Moravu. 🙂

Jiří Kocurek

Tohle má být ta identita ČD, národní dopravce, urážet lidi za nečeský původ, že jsou podřadní?

XP3

Bože, proč ke komentáři nějakého blábolu musíte hned cpát svoji averzi vůči ČD. Nebo snad prokazatelně víte, že všichni zaměstnanci ČD urážejí lidi kvůli nečeskému původu???

luke.pl

Ještě trapnější 🙄

Kaktus

To je pí.. s tou Ukrajinou. Mají tam jiný rozchod kolejí

Pája

Tady si někdo koleduje o baci baci

Pitrys

Nech se vyšetřit

luke.pl

Velmi trapné

kix

ono paradoxně to znamená víc konec pohodlnějších strojů a to 854 a 843, ale reginy to vezme taky nějaké

Míření

Regionovy to moc nevezme, ty všechny přejdou na linky , které dnes jezdí 810. Maximálně to vezme do šrotu ty které jsou po velké nehodě a nevyplatí se je spravovat.

Tomáš Záruba

Tím se nicméně naplní role 814 tedy být „přijatelnější verzí 810 na zapadlé lokálky kde nemá cenu dávat nic nového“ a zmiznou snad konečně z tratí, kde je může potkat větší než malé množství cestujících.

marcel.stancl

A má to taky polské a německé papíry, aby to mohlo v regionální dopravě do zahraničí?

zyx

Také bye to zajímalo, ale obávám se schválení pro jiné státy nebylo součástí smlouvy. Nechá se předpokládat, že polské a slovenské schválení by šlo dodatečně získat, u schválení do Německa to je loterie, i když výrobní řada na to byla projektově připravena.

Poskok

Nemá.

Každopádně do pohraničních stanic by to mělo jít na základě dohod DÚ.

Eliášek

Má to „papíry“ na to, co si objednatel objednal, tedy na PPS do Polska. Schválení pro celé Polsko a Německo nikdo nepožadoval.