Invaze Panterů na slovenskou železnici pokračuje. ZSSK převzala převzala první jednotky pro další regiony
Nová jednotka Panter pro ZSSK. Foto: ZSSK

Dopravce do konce příštího roku převezme ještě deset jednotek.
Dopravce do konce příštího roku převezme ještě deset jednotek.
Není náhodou „Panter“ obchodní značkou Českých drah? Tady s tím ZSSK šermují, jak kdyby byla jejich.
Je to ochranná známka výrobce.
Tak pak je to v pořádku 😉
Ale RegioPanter je značka ČD, je to tak? Zmizelo to vlastně z panterů Arrivy v Plzni? V Lotyšsku tomu taky myslím neříkají Panter, i v materiálech pro cestující jsem našel Škoda 16Ev.
Nevyjádřil jsem se jednoznačně: Regiopanter, jakož i Panter, má Škoda Vagonka a.s. ČD mají z tohoto ranku pouze nikdy nevyužité City Panter 🙂
Ano, název „Regiopanter“ vlastní Škoda. Ale vlastní nálepku s logem pantera co jsou nalepená na soupravách vlastní ČD, proto to musela dát Arriva dolů.
Keď to dobre počítam, tak toto je už tretia farebná schéma Panterov.
Rozhodně povedené.
Vy alespoň umíte kombinovat červenou a bílou. V Praze se vsadilo na podobnou kombinaci, a dopadlo to děsně
No tak zrovna tento in-house design je fakt docela zprasený.
Velmi doporučuji toto video: https://www.youtube.com/watch?v=WDghfP8oXvU
Ako to bude vyzerať s nasadzovaním elektrických mašín z Ke do Humenného po dokončení elektrifikácie? Má niekto k tomu niečo? Alebo ešte dočasne, na sk rozumiem roky, budú jazdiť s dieslom?
Naprostý souhlas, tam i na ty REXy by se úplně hodila nějaká elektrická jednotka. A také tedy hodinový takt. Ale to už bychom asi chtěli příliš 🙂
Aspoň nejako predstavené/medializované informácie z ministerstva boli, že sa takt zvýši na hodinový. Tak uvidíme. Lenže to bolo za ešte minulého vedenia ministerstva, teraz som nič nové nezachytil aj napriek tomu, že oficiálne sa ma stavba dokončiť o dva mesiace 😀. Takže predpokladám, že ako a čo bude jazdiť sa oznami klasicky týždeň pred prijatím nového grafikonu, bez žiadnych informácii vpred.
doted jezdily 6ti i 7mi vagonove REXy co dve hodiny, se dvema vlozenkami mimo tak ve spicce tam i zpet…..nevim zda na to budou ctyrvozove jednotky co hodinu stacit kapacitne…
velkym PRO pouziti jednotek je ovsem odpadnuti nutnosti otocit masinu v HE pres obe zhlavi
aktualne jazdia 4-5 vozove súpravy a tie stačia aj v špičke
Na těch výkonech v Trnavském a Banskobystrickém kraji, uvedených v článku, už dnes pantery reálně jezdí – z intervalu 660.014-021, který byl dle dotace určen pro Košický kraj. Tam naopak zamířily nějaké postarší jednotky ze Žilinského kraje. Tak uvidíme, jestli konečně s touto dodávkou dojde k posílení provozu panterů na východním Slovensku. Např. na nove elektrifikované trati do Moldavy nad Bodvou, kde stále pendluje bageta v dvouhodinovém intervalu 🙂
Bude sa to presúvať.
Dlhé Pantery pôjdu do Žiliny a Košíc.
Krátka do TN, NR a BB kraja.
Nové Pantery do Žiliny a Košíc nemohli, lebo nemali ETCS. To ZSSK chcela namontovať dodatočne. Tak nedostali povolenie na ich prevádzku na core TEN-T koridoroch
Áno, kvôli eurofondom pôjdu Pantery aj do Moldavy
Tam asi nebude moc využitá kapacita třívozového Panteru, když tam dneska stačí bageta.
práve, ideálna by bola dvojvozová, ale také nie su. Ale idú sa obstarávať BEMU, tie sú dvojvozové od Škody, takže sa tam možno aj časom objavia, otázka je, kam by sa v tom smere dali využiť. Teoreticky do Turne nad Bodvou, to ale minie TIOP Moldava mesto, inak to význam nemá. Ale ZSSK určite vymyslí nejaké kreatívne riešenie 🙂
Tam by stacila bageta so zberacom.
Já to tam znám doslova jen z rychlíku, ale nestálo by za to nabídnout tam cestujícím něco víc, než dvouhodinový interval? Ty vesnice jsou tam dost velké. Já vím, jezdí tam dost busů, ale pořád mi ta trať nepřipadá tak marná, aby na ní byl jen takový symbolický provoz.
Ano, to že tam „dneska stačí Bageta“ neznamená, že nová vozidla spolu s kratšími jízdními dobami nemohou přilákat nové cestující. Předpokládám, že Panter bude mít trochu jinou dynamiku a že modernizovaná infrastruktura umožní také alespoň trochu vyšší rychlost, než bagetích 90 km/h.
On hlavně i ten zkrácený interval sám o sobě může ten třívozový vlak zaplnit. Dvouhodinový interval patří někam na vyložený venkov nebo do hor, ne na košické příměsto.
Elektrifikácia samotná, žiaľ parameter traťovej rychlosti nezlepšila (100km/h). Zvýšenie cestovnej rychlosti o 10km/h prinesie len vyššia dynamika jazdy Pantera a jeho konstrukčná rýchlosť (zďaleka nie celkom využitá).
mate pravdu ze stovka je fakt malo – u nas na zapade Cech je popularni tzv Rokycanske metro (pantery fici ejpovickym tunelem 160kou a diky integraci a relativne nizkemu cestovnemu jsou vyuzivany coby rychlotramvaje 🙂
to by se na kosickem primestu urcite vyuzilo taky – – tedy az tam bude na tu 160ku aspon par set metru trati
Tu sme na Slovensku. Na lokálkach nesmú byť vyššie rýchlosti ako 100 km/h!!! 😀
vsak nase trat 170 taky neni lokalka 🙂
* za aký čas sa rozbehne z 0 na 80 km/h diesel a za aký EMU ?
* ropa je drahá a neekologická
* EMU môže bez problémov pokračovať pod drôtmi ďalej (SN / PP / PO / HN / Čierna n.T.) – diesel nie
Tam by to především chtělo pokračovat s elektrifikací minimálně do Rožňavy, ideálně až do Zvolena.
Dobře, to je ale úplně jiné téma. Teď mě zajímá, jestli – když už sem natekly peníze (i od té ošklivé a dekadentní EU) – to bude mít nějaký smysl 🙂
V úseku Moldava n/B – Jesenské majú vlaky viac vozňov ako cestujúcich (elektrifikácia je len suchý vtip).
Prišiel čas zakúpiť niečo aj na diaľkovú dopravu Bratislava – Banská Bystrica v šesťvozňovej podobe, keď už sa uvažuje o hodinovom takte. Jeden vozeň 1. triedy a automat na občerstvenie, samozrejme všetko v nejakej diaľkovej úprave…..
Keď dorazia diaľkové EMU pre BA – ZA – KE, tak snáď súpravy odtiaľ pôjdu do Pažravej.
Kto by tým CELÝM vozňom 1. triedy cestoval ? 5 – 8 ľudí ? ABxxxxx stačí.
To mají všechny jednotky své jméno? Na fotce vidím Michaela. To je hezký detail.
Myslím, že ano. A na rozdíl od některých Vectronů ČD jsem tam zatím neviděl žádné vysloveně hloupě infantilní pojmenování.
Tak, nebudu lhát, nejoriginálnější název mají stejně pobaltské letadla….
Ale mít ČD většího byznysového ducha, mohli udělat aukci ve stylu „kup mi jméno“. To by byla teprve sranda.
Len by to komplikovalo prevádzku pri neschopnosti konkrétnej súpravy – sponzor bude chcieť konkrétnu súpravu na konkrétnom vlaku. Keď súprava vykape a pôjde iná (s iným menom), tak bude „rodeo“.
Michaela, no to je strašné. Meno by malo byť slovänské a žiadne iné.
Michaela (domácky Miša, Miška) je úplne normálne slovenské meno.
A s tým a doporučujem šätriť 😉
Zjevně to byla ironie na přepálené národovectví některých slovenských politiků 🙂
To hovorí polo-ministerka Šminka z Kittsee (hovorkyňa ministra Lukáša M.), ktorej ide z huby non-stop iba „Shit-Storm“.
Rád bych jenom poukázal na to, že Jihomoravský kraj jich má víc 😅
Dvouvozovky počítejte za polovic.
V nadpisu máte dvakrát slovo „převzala“.
To aby to bylo jasné 😁