IDS Cargo má další lokomotivu v retro nátěru, jezdí ve „veletržním“ laku
Lokomotiva 121.065 v novém retro nátěru. Foto: IDS Cargo
Tuzemský nákladní železniční dopravce IDS Cargo zařazuje do provozu další lokomotivu v retro nátěru. Nový lak získala při generální opravě
Tak já tedy nevím, jestli se mi to jen zdá, nebo se zase přepisují dějiny, jak je poslední dobou zvykem.
Ale toto prostě veletržní nátěr není a ikdyby to někdo 100X opakoval, tak to pravda nebude. Co ten žlutý podélník a střecha, kde jsou.
chybí jim tam hvězda aby to bylo poravdu jak tehdy na veletrh.
Hvězda bude podle potřeby.
S tímto strojem jsem jezdil často a byl velmi spolehlivý,zvláště zařazen letní,hnusný,ale blbě nevylepšený turnusáky.Dalo se z toho vyždímat i 3,5mega.
Stroj, který zvládne zátěž 2.500 tun…
A 2 stroje zatez 5000tun, pri rychlosti 90+90, tj pri rychlosti 180km/h do stoupani 10promile , ETCS Level E469. 🙂 🙂
Podle vzoru z 1+1 litr 53% slivovice získáme až 2 l. 106% slivovice.
Ještě k těm Vašim počtům, nezapomeňte zmínit to, že je to, téměř 60 let“ mladý stroj „… Chci vidět jiné stroje ( dnešní výroby po této době v činném provozu….)
To, je už jiný součet, že??
Chcete tím říct,že když má elektromotor 60 let,tak už musí mít logicky menší výkon?
To jistě ne, ale, ta výdrž, ta je, obdivuhodná a jsem zvědav na to, jak na tom budou dnešní stroje za těch, dalších cca. 50 let….
Tak na to si milý Mirku budete muset počkat. Teď je to věštění z křišťálové koule. Řada 121 možná měla štěstí, ale zdaleka ne všechny 60 let staré řady lokomotiv stále jezdí (a nemyslím jen naše skanzenové končiny).
Zdravím Vás, netuším, jak Jste stár, nebo mlád, ale, za Sebe, Já to už jistě, za těch, i 50 let hodnotit nebudu, neb, se toho, již jistě, nedožiji…
Tak, možná, Vy….Nakonec, Jste ten O.K. i zdravotně. přeji Vám, stálé a pevné zdraví.
Pche? Vydrží snad nějaká Bobina 120 roků jako Kafemlejnek? NIKDY!
No, pane Kocourku, pokud bude ten stroj mít takové štěstí, a bude pod střechou a v rukou lidí, kteří se o ní budou s láskou a řádnou leštící péčí se starat, tak bych to viděl, i klidně na 2x 120 let NEJMÉNĚ….
Ve spádu 23 promile. Do stoupání, nikoliv v klesání. A pak se Mirek probudil.
hM, Kolik má stoupání z Čadce do Mostů, nevíte to někdo, prosím??
Jako malý kluk vzpomínám na 121+cca 30Eas s uhlím z Libně do Běchovic u počernického rybníka (s foťáčkem jsem vyhlížel postrk a nic), byla slyšet už od Hrdlořez, rychlost mezi 40-50kmh.
Z Čadce do Mostů s touto lokomotivou taky uvezete jen nějakých 580tun a budete mít co dělat, ne 2500…
Někdy v 80tých letech jsem měl ve stanici odstavený „uhelný vlak“ tažený toto řadou. Nymburská ( možná Ústecká, už nevím ) četa končila. Přijela nová „Třebovská četa“ a když jsem ji podával klíče od mašiny a oni viděli vlak, který mají odvést, tak aniž by věděli, jak je těžký, tak hned žádali ze Zámrsku postrk. Ten vlak tenkrát měl něco kolem 2100 tun. Ptal jsem se pak té „nymburské čety“, která ještě čekala na osobák, kterým měli odjet, proč o ten postrk nežádali už předem, aby se včas objednal. Odpověď ? “ My postrk, když to nemá více jak 2500… Číst vice »
Zdravím, no, hald, kdo umí, ten to dá i bez postrku, jak vidno. Jsou to někteří, ŠIKULOVÉ.
Jede jede bobina
ze závodů soudruha Lenina.
Měla býti dávno ve šmelcu
místo toto jezdí pro tuhle bandu šílenců.
Fírům odpory za krk kapají
když ji dispečeři postrk nedají
Zatímco manažeři tajně v zázrak doufají…
Ten kdo nechce Bobinku, ať si najme novinku, ELL mu bude vděčný, leasing bude přece věčný.
Jak to myslíte s těmi odpory? Jako že čím víc toho mašinka tahá,tím víc musí mařit výkonu v odporech? 😃🤪😃
no asi tak, že dlouhý rozběh s těžkým vlakem nedelal odporníkům dobře.
Tak pořád je lepé tahle Bobina, než Banglí Fšechno Lodžistik, práci to udělá, náš hrdný Náhradní dopravce i jeho pobočka Cokolif Kamkolif má většínu vozidel o něco vyšší řady 122 a 123, pak 130 a pod dřevěnek. Nebo honí nějaký 371 z rychlíkem přes republiku…
Pěkný nátěr, Chválím za odvahu k netradičnímu retru. Foťáčci u tratí budou mít co fotit 🙂
Ta odvaha byla skutečně nezbytná, protože něco tak odporného se jen tak nevidí. Tady soudruh designer z roku 1960 neměl šťastnou ruku.
O co ti jde, blbečku z DF?
No někdo má rád holky, někdo zase vdolky. Jen žasnu, kde bere lidi ochotné na těchto předpotopních plečkách jezdit…
Soucítím spíše s těmi, kdo jezdí třeba s motoráčky řady 810 a odvozeninami, resp. obecně kdo se celé dny drncá někde na lokálkách mezi poli.
Jsou fírové co takové výkony sami chtějí (např. lidi před důchodem co už chtějí klid).
Bylo mi 35 a chtěl jsem to. Klídek, pohoda.
Na dráhe sa chodí tak skoro do dôchodku? 🙂
Klid?? Jako fakt v motoráku někde na mozerně zabezpečený štrece s přejezdy bez zabzař, kde můžeš v popelnici 810 potkat Tatru s pískem z lomu a pod má klid?
Fakt je, že hlučnější a víc hrkací (vibrace, bordel, klepání) elektriku neznám.
Tento nátěr (na E 469.117) byl na MSV v roce 1960 (kdy běžela výroba této řady, na konci 60. let už by to nemělo moc smysl 🙂
Pěkný design, což se o nástupcích, tedy řadě 163 (krabice) nebo 380 (vana) už říci nedá.
to je subjektivní… Já mám ty vaše „krabice“ a „vany“ docela rád 🙂
Tak nulkove bobiny nebo pomerance, to byla nadhera, ale doba uz je nekde jinde. Tedka samej Vectron nebo Traxx, hold pokrok nezastavime, a za 5let uz stroje rady 121,122,123 zaslouzene pujdou do srotu.
To,že půjde řada 121 do pěti let do šrotu je docela možné,ale moc tomu nevěřím.V současné době se v ČD CARGO připravuje dražba nepotřebných vozidel řady 122….A věřím,že šikovný soukromý dopravce tyto lokomotivy využije a ještě bude v kladných číslech….
Cargo ich ma (r. 122) docela dost odstavenych v koprivach tedka,viz tabulka: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Pr9cjFqyQM4woMkFXYHWZO4bxmCNM90Bs3JkeFyjAXQ/pubhtml#
Pokud máte zájem mohu Vám vyjmenovat konkrétní čísla řady 122 co jsou v ČD CARGO odsouzeni k likvidaci.Dražba je možná zachrání.Je úsměvné,že soukromník s řadou 140,141 či 121 vydělává a pro státní dráhy jsou tyto staré lokomotivy pro provoz nerentabilní…..
Je jasné, že obměna vozidlového parku je nutná,ale těch ALE je příliš…. Viz.lokomotivy Unipetrolu řady 121….ty se papírově v ČD zlikvidovaly a v Unipetrolu jezdí nejméně deset let….a teď na nich ČD CARGO provádí opravy+údržby a EM…
Napadlo vás někdy, že co se hodí pro jednu firmu, nemusí se asi hodit pro jinou? Každý chce vydělávat jinak. Těm co jezdí kolem komína stačí i staré stroje (IDS),kdo chce do Evropy s nima asi neuspěje. A je jedno,jestli to je firma soukromá (Metrans),nebo státní dinosaurus (ČD Cargo).
Možná je to na vás složité,ale zkuste se nad tím zamyslet. Pořád úsměv?
Složité to rozhodně není….v zahraničí jsou tito dopravci relativně úspěšní jen díky rozdílné ceně za práci v Německu a v Čechách.Pokud by měli platit své zaměstnance stejně dobře jako v západní Evropě tak si to Němci vozí sami.Nakonec na trhu kde jsou stejné podmínky (myslím trh u nás) ztratil státní dinosaurus cca přes 30 procent trhu…tam kde ČD CARGO není schopno vydělávat i s řadou 163 nebo 363 tak ten soukromník s bobinou jede v kladných číslech. Jinak co se týče provozování dopravy po Evropě tak tam je to jasné …o tom není potřeba diskutovat,v tom s Vámi souhlasím.Modernizace vozového… Číst vice »
Ne české dopravní firmy neplatí v Německu svým německým zaměstnancům české platy. Němci si „to“ nevozí sami proto, protože dneska je pánem trhu ten kdo má zboží k přepravě. Proč by mělo ČD Cargo vozit jenom po republice, když může zboží které tískalo k přepravě samo zavést třeba do Hamburku,a prachy inkasovat pro sebe,a ne půlku nechat Němcům. A tady se dostáváme zpátky k těm 122 ap.Cargu může být u … jestli někdo s těmi stroji s úsměvem vydělává,jeho kšeft je jinde. Tyhle plačky nad starými křápy jsou mimo mísu.
Zdá se,že zřejmě nechápete co jsem měl na mysli….Nepláču nad „starými křápy“ jak jste nazval tyto lokomotivy…
Jak jste přišel na to, že je Metrans Rail soukromá firma?!?
Za sebe mohu říct, že řada X6X je moje nejoblíbenější řada na naší železnici a i subjektivně nejlepší co jsme dokázali sami vyrobit.