ICOM začne jezdit v Jihomoravském kraji s hybridními autobusy
Hybridní autobus Mercedes-Benz Citaro. Foto: MB
Autobus se umí díky rekuperaci dobíjet při brždění. Nová vozidla vyjedou do února příštího roku.
Autobus se umí díky rekuperaci dobíjet při brždění. Nová vozidla vyjedou do února příštího roku.
Aji Blanensko? Achjo. Kde tyto hybridní potvory nahradí ČAD Blansko? 🙁
těžko říct kde to bude jezdit
ČAD Blansko prohrálo úplně vše… i MHD. Nahradí je ČSAD Ústí nad Orlicí alias ICOM. Krom tohoto mají dovézt ještě Setry.
Jakou MHD?
ČAD Blansko se vůbec nehlásilo pokud vím, už se na dopravu tohoto typu neorientuje.
Už to mám zjistěno. ČADu zbyde jen MHD Blansko a Adamov + spolupráce s Agrostrojem.
https://www.monitor-bk.cz/?p=7174
ČAD Blansko a Agrostroj, pátrejte dál… Jaký k nim má vztah. Vidím, že v čase se postoje asi mění… http://mhdzive.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=939:vyberove-rizeni-ids-jihomoravskeho-kraje&catid=14&Itemid=143
No nevím jak moc je třeba ČSAD Ústí nad Orlicí ruská či německá firma…
Řeknu to asi takhle Jihomoravskému kraji leze Icom do pr**le ale na MAD v Třebíči sere a jezdí nám tady hlučné krámy MAN a čas od času tam jezdí Mercedesy
???
V Třebíči na MHD jezdí podledních pár MANů (max. 5), všechno ostatní (16 standardních + 2 mini) jsou Mercedesy. Viz https://seznam-autobusu.cz/dopravce/trado-mad/spz/autobusy
no ale jsou tam já bych to hned vyřadil protože je to uřvaný a tvrdé sedačky to má a myslím si že míst to taky nemá moc
To je krásné, poctivé kvalitní autobusy s kombinovanou německou i českou výrobou s velkou životností. Jsem rád, že Icom vyhrál hned několik oblastí v Jihomoravském kraji.
Ano bude jich 6.zbytek budou krásně turecké Setry. Vy krásně kvalitní a poctivý.
Aj ta turecka Setra kvalitou mnohonasobne prevysuje cokolvek, co vyjde z Italobordella alebo Libchav.
Kolik jste toho s tím najezdil, že takto soudite. Nebo jste snad majitel firmy. Vaše pocity jsou irelevantní.
Moje pocity su podlozene desiatkami tisic kilometrov na vsetkych menovanych vozidlach. A v ziadnej Setre ani Connecte som nezazil papiere napchate medzi uvolnene diely, vrzgajuce plasty, trieskanie celeho vozu na najmensej nerovnosti, strajkujuce dvere akonahle sa ochladi, prievan v kabine vodica a podobne chutovky.
Ano
fuj turecké setry🤮🤮
Elektrohydraulické servořízení ušetří 8,5 % paliva? To je nějaká PR zkratka? Jaká by musela být životnost autobusu, aby se jeho téměř dvojnásobná cena vrátila na úspoře 8,5 % paliva? V Žilině to zkoušeli určit podle výsledků provozuna MHD a vyšlo jum asi 35 let. Na příměstské lince to bude ještě horší.
není důležitá návratnost, ani ekonomika, ale ekologie 😉 ze stejného důvodů už spoustu let tvrdím, že nehrozí masové rozšíření elektroaut mezi běžné lidi
Hybridní modul do Citara zvyšuje jeho cenou jen o řádově jednotky procent. Osobně se spíš podivuji nad vozy které jím vybavené nejsou. Tedy i ta návratnost nevypadá nevypadá tak zle, jako u paralelní hybridů. Nakonec jsem i přesvědčen, že při ceně pro ICOM ten vůz vyjde na podobné peníze jako sorka v plné výbavě 🙂
8 mega za autobus standardní délky?
A znáte obsah smlouvy, že víte, kolik stojí vozidlo, a kolik předplacený servis, prodloužená záruka…?
Krom toho víme jen, že je to hybridní Citaro, ale nevíme ani typ, ani výbavu – a mezi standardním dvoudeřovým měšťákem se stojatým motorem, überlandem nebo 13m LE Ü je dost velký finanční rozdíl.
Mildhybridní modul do Citara, vybavený superkapacitory, který je vložen mezi převodovku a motor, stojí 10k€, takže to se opravdu zaplatí. A když ten modul nebude funkční, pojede to dál. A není problém ho zakomponovat i do plyňáku.
Daimler-Benz je technologiouu niekde celkom inde nez Iveco.
Ano mám také pocit, že jste mimo.
Vidite, a v tom je rozdiel medzi nami dvomi – ja svoje nazory staviam na osobnych skusenostiach a faktoch, nie pocitoch.
Linka ze Zastávky do Brna bude ještě existovat? Resp. její existence bude dlouhodobá (mj. zajišťující uplatnění takových nových vozidel) a ne jen do dokončení modernizace tratě Brno – Zastávka s letitým koncepčním předpokladem (byť i „násilného“) nahnání lidí v této relaci (včetně „z Rosic“ a včetně „k FN Bohunice/ke kampusu“) do vlaků?
Má být jen omezena, zcela zrušena být nemá.
Ono to jede přes Bosonohy na Mendlák, takže nějaké nahánění do vlaku moc fungovat nebude.
Na Mendlák to už dlouho nepojede. 405 a 406 bude končit na Kampusu, u šaliny
doufám že to tam bude končit až když bude ukončena modernizace této tratě
Ono to jede po dálnici, v Bosonohách to žádnou zastávku nemá.
Předpokládám, že linka bude omezena stejným způsobem jako regionální autobusová linka č. 505 po otevření železniční tratě do Židlochovic. Úplné zrušení, zejména v pracovní dny je absolutní nesmysl.