ICOM začne jezdit v Jihomoravském kraji s hybridními autobusy

Hybridní autobus Mercedes-Benz Citaro. Foto: MBHybridní autobus Mercedes-Benz Citaro. Foto: MB

Autobus se umí díky rekuperaci dobíjet při brždění. Nová vozidla vyjedou do února příštího roku.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tukan

Aji Blanensko? Achjo. Kde tyto hybridní potvory nahradí ČAD Blansko? 🙁

Anonym

těžko říct kde to bude jezdit

Lukáš

ČAD Blansko prohrálo úplně vše… i MHD. Nahradí je ČSAD Ústí nad Orlicí alias ICOM. Krom tohoto mají dovézt ještě Setry.

Tukan

Jakou MHD?

M19

ČAD Blansko se vůbec nehlásilo pokud vím, už se na dopravu tohoto typu neorientuje.

Tukan

Už to mám zjistěno. ČADu zbyde jen MHD Blansko a Adamov + spolupráce s Agrostrojem.

https://www.monitor-bk.cz/?p=7174

M19

ČAD Blansko a Agrostroj, pátrejte dál… Jaký k nim má vztah. Vidím, že v čase se postoje asi mění… http://mhdzive.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=939:vyberove-rizeni-ids-jihomoravskeho-kraje&catid=14&Itemid=143
No nevím jak moc je třeba ČSAD Ústí nad Orlicí ruská či německá firma…

Anonym

Řeknu to asi takhle Jihomoravskému kraji leze Icom do pr**le ale na MAD v Třebíči sere a jezdí nám tady hlučné krámy MAN a čas od času tam jezdí Mercedesy

xyz

???

V Třebíči na MHD jezdí podledních pár MANů (max. 5), všechno ostatní (16 standardních + 2 mini) jsou Mercedesy. Viz https://seznam-autobusu.cz/dopravce/trado-mad/spz/autobusy

Anonym

no ale jsou tam já bych to hned vyřadil protože je to uřvaný a tvrdé sedačky to má a myslím si že míst to taky nemá moc

Jedine vlaky

To je krásné, poctivé kvalitní autobusy s kombinovanou německou i českou výrobou s velkou životností. Jsem rád, že Icom vyhrál hned několik oblastí v Jihomoravském kraji.

Karel Kouba

Ano bude jich 6.zbytek budou krásně turecké Setry. Vy krásně kvalitní a poctivý.

slsp

Aj ta turecka Setra kvalitou mnohonasobne prevysuje cokolvek, co vyjde z Italobordella alebo Libchav.

Karel Kouba

Kolik jste toho s tím najezdil, že takto soudite. Nebo jste snad majitel firmy. Vaše pocity jsou irelevantní.

slsp

Moje pocity su podlozene desiatkami tisic kilometrov na vsetkych menovanych vozidlach. A v ziadnej Setre ani Connecte som nezazil papiere napchate medzi uvolnene diely, vrzgajuce plasty, trieskanie celeho vozu na najmensej nerovnosti, strajkujuce dvere akonahle sa ochladi, prievan v kabine vodica a podobne chutovky.

Ondráš

Ano

Anonym

fuj turecké setry🤮🤮

Kubrt

Elektrohydraulické servořízení ušetří 8,5 % paliva? To je nějaká PR zkratka? Jaká by musela být životnost autobusu, aby se jeho téměř dvojnásobná cena vrátila na úspoře 8,5 % paliva? V Žilině to zkoušeli určit podle výsledků provozuna MHD a vyšlo jum asi 35 let. Na příměstské lince to bude ještě horší.

kakov

není důležitá návratnost, ani ekonomika, ale ekologie 😉 ze stejného důvodů už spoustu let tvrdím, že nehrozí masové rozšíření elektroaut mezi běžné lidi

Travegoist

Hybridní modul do Citara zvyšuje jeho cenou jen o řádově jednotky procent. Osobně se spíš podivuji nad vozy které jím vybavené nejsou. Tedy i ta návratnost nevypadá nevypadá tak zle, jako u paralelní hybridů. Nakonec jsem i přesvědčen, že při ceně pro ICOM ten vůz vyjde na podobné peníze jako sorka v plné výbavě 🙂

Kubrt

8 mega za autobus standardní délky?

Arthur

A znáte obsah smlouvy, že víte, kolik stojí vozidlo, a kolik předplacený servis, prodloužená záruka…?
Krom toho víme jen, že je to hybridní Citaro, ale nevíme ani typ, ani výbavu – a mezi standardním dvoudeřovým měšťákem se stojatým motorem, überlandem nebo 13m LE Ü je dost velký finanční rozdíl.

Arthur

Mildhybridní modul do Citara, vybavený superkapacitory, který je vložen mezi převodovku a motor, stojí 10k€, takže to se opravdu zaplatí. A když ten modul nebude funkční, pojede to dál. A není problém ho zakomponovat i do plyňáku.

slsp

Daimler-Benz je technologiouu niekde celkom inde nez Iveco.

Karel Kouba

Ano mám také pocit, že jste mimo.

slsp

Vidite, a v tom je rozdiel medzi nami dvomi – ja svoje nazory staviam na osobnych skusenostiach a faktoch, nie pocitoch.

xyz

Linka ze Zastávky do Brna bude ještě existovat? Resp. její existence bude dlouhodobá (mj. zajišťující uplatnění takových nových vozidel) a ne jen do dokončení modernizace tratě Brno – Zastávka s letitým koncepčním předpokladem (byť i „násilného“) nahnání lidí v této relaci (včetně „z Rosic“ a včetně „k FN Bohunice/ke kampusu“) do vlaků?

M19

Má být jen omezena, zcela zrušena být nemá.

Jiří Kocurek

Ono to jede přes Bosonohy na Mendlák, takže nějaké nahánění do vlaku moc fungovat nebude.

Luke

Na Mendlák to už dlouho nepojede. 405 a 406 bude končit na Kampusu, u šaliny

Anonym

doufám že to tam bude končit až když bude ukončena modernizace této tratě

M19

Ono to jede po dálnici, v Bosonohách to žádnou zastávku nemá.

Jedine vlaky

Předpokládám, že linka bude omezena stejným způsobem jako regionální autobusová linka č. 505 po otevření železniční tratě do Židlochovic. Úplné zrušení, zejména v pracovní dny je absolutní nesmysl.