ICOM dál nezvládá provoz na Teplicku. Kraj mu udělil první pokutu, vznikla petice za konec smlouvy

Nové autobusy Setra pro provoz na Teplicku. Foto: ICOM TransportNové autobusy Setra pro provoz na Teplicku. Foto: ICOM Transport

Modlany si kvůli vynechávání spojů zajistily raději vlastního dopravce.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Inka

ICOM nezvládá víc míst. Zrušili linku i na Vysočině, konkrétně na lince Zbraslav. Prý se nevyplácela i přes plný autobus.? Bez komentáře

Byvaly autobusak

Obávám se, že linku zrušil spíš kraj.
Do tohohle už dnes dopravce moc kecat nemůže.

Vojtěch

Hodně se tu píše o přístupu ICOMu k klidem, o obecné (ne)kvalitě řidičů atd. S něčím se souhlasit dá, s něčím ne. Zatím zde ale nepadla úvaha, jestli to není další z řady systémových problémů v tomto oboru. Arriva v Bratislavě nebo v plzeňském kraji měla přece úplně stejné problémy. Takže jestli nebude problém z velké části i v tom, že při VŘ se někdo přihlásí s nějakou cenou, porazí v oblasti zavedeného konkurenta, ale: Nový dopravce vyhrál s nižší cenou? Je schopný dat řidičům stejně nebo více, než dopravce současný? Takhle se zeptá drtivá většina zaměstnanců, kteří by eventuálně… Číst vice »

Václav

Jak proběhl nedávný vstup ICOMu do IDS JMK? O nějakých problémech jsem neslyšel.

Lukáš

Jelikož stáhli volné řidiče z celého koncernu na jižní moravu, na teplicko už jim nezbyli…

Ryk Mat

Zdá se, že ICOM svou expanzi založil na mzdách a pracovních podmínkách, jimiž nedokáže konkurovat ostatním dopravcům a ti mu nedostatkové řidiče přetáhli. Firma se bude muset restrukturalizovat, aby dokázala zaměstnancům nabídnout podmínky srovnatelné s konkurencí nebo část byznysu se ztrátami opustit.

Vašek

To je přesné, platy v ICOMu jsou vysloveně almužna a chování nadřízených jak v to nejhorší z 90. let

Martin

Už vidím rodinu Kratochvílovu jak se restrukturalizuje 😀

Anonym ze severu

Co jsem tak letmo koukal, tak moc řidičů z Arrivy k ICOMu nepřešlo. Naopak jsem v ICOMu zahlédl některé řidiče, co jezdili dřív pro Busline (a z různých důvodů nemohli pracovat pro DSÚK/byli vyhozeni) anebo úplně neznámé tváře. Má někdo jiné zkušenosti?

Nováková

ICOMu nechybí řidiči kvůli Covidu. ICOMu chybí řidiči především kvůli otřesným pracovním podmínkám, aroganci paní Kratochvílové a paní Brandové, katastrofálnímu organizačnímu chaosu, špatným platovým podmínkám, bezdůvodného krácení prémií a mohla bych pokračovat. A minimálně druhá osoba je v místních podmínkách velmi nechvalně proslulá. Proč by tam někdo šel pracovat ?

Vašek bus

Nevím jak je to teď, ale pamatuju doby kdy ICOM byl podstatně menší a hlavně převážně nákladní doprava a už v té době po světě kolovala říkanka “ neříkej to nikomu já teď jezdím v ICOMU “ Také si pamatuju z těch dob že tam velmi podstatnou složkou výplaty byla premie za hospodárný provoz a vím že spousta lidí tvrdila za měsíc narvala do nádrže tahače naftu třeba za 3000 Kč aby dostali prémie okolo 8000 Kč což mě osobně teda přišlo úplně mimo mísu. Ale jak píšu to byli doby někdy okolo r. 2000-2005 kdy jsem se pohyboval v… Číst vice »

Dan Žatecký

Ano, chápu, že je velmi nepříjemné, když vám zruší spoj. Sám to mám vyzkoušený.
Na druhou stranu, pokud dopravce nemá dostatek disponibilních řidičů, těžko si vyčaruje z ruky náhradníky.

švarc

ale tohle je problém dopravce a ono za ty prachy, co Icom dává se jich moc k nim nepožene, to radši bude část jezdit MHD u Arrivy a to si myslím, že bude tady ten největší problém, protože stávající dopravce zde aspoň částečně zůstal.

Nováková

Schopný management by už dávno zkoušel subdodávky nebo by upravil dočasně grafikon na to, co je schopen vyjezdit a především by nerušil spoje v okrajových částech dne.

On první

Netvrdila paní Kratochvílová ještě nedávno že jim chybí jen 150 řidičů? To seženou za měsíc za dva? Kam šli řidiči od minulého dopravce? Všichni přeci s nadšením se změnou dopravce přejdou k novému protože dostanou lepší pracovní podmínky.

Kernteriér

Je nový dopravce a ICOM a jemu podobní. Tam se lidem obvykle moc nechce.

Miroslav Zikmund

Abyste se vyvaroval minusů, měl byste dávat „ironii“ do uvozovek. Inteligentní čtenář, znalý pravidel českého pravopisu by to měl pochopit ….
Ode mne máte +, ale slovní minus za ty uvozovky …

PKCZ

Opravdu neuvěřitelný, že lidi z odpoledních šichet jezdí taxíkem. Holt se ukazuje, že nejlevnější není nejlepší.

Stan

ICOM teď vyhrál soutěž o MHD v Jablonci, kde parametry byly 80% cena, 15% ekologické busy a 5% stáří vozů.
A teď se mi zdá, že hodnoty měly být nastaveny jinak. 70% spolehlivost a dobrá pověst a po 10% cena, stáří a ekologie.
Mají sice nové a ekologické stroje, ale nemá je kdo řídit… 🙂

Dan Žatecký

Pokud vam lehne větší počet řidičů, tak vám sebelepší pověst nepomůže, i kdybyste měl Harryho Pottera za bráchu.

Miroslav Zikmund

To je pravda, ale je celkem zvláštní, že k této situaci dojde v okamžiku změny jízdních řádů / výměny linkového dopravce ….
Když personální kolaps „marodů“ postihne dopravní podnik (České Budějovice, Hradec Králové, Ostrava) tak je to něco jiného … ti sice mohou změnit drobně jízdní řády, ale dopravce se nemění …

švarc

Icom už ruší i spoje v Pardubickém kraji, včera asi 4 páry spojů a to si myslím, že bude více, ale tohle bylo ofiko nahlášeno na Iredo. Část spojů nahradil Audis. Takže Icom má problémy všude, na Moravě to samé, takže si asi ukrojili moc velké sousto., které teď nezvládají, a jestli pak vyhrají celou Vysočinu, tak se mají lidé na Vysočině na co těšit, kde byly ceny za výkon pod 30Kč/km, tak tam budou řidiči dělat za 25 tisíc hrubého max.

Miroslav Zikmund

„Dobrá pověst, dobré jméno“, to je subjektivní pocit > každá liška chválí svůj opelichaný ohon jako nejkrásnější na světě …. Nikdo nepřizná – snad vyjma mentálně soudného Kajínka – že není žádný anděl …. Spolehlivost – jak chcete řešit spolehlivost s dvouletým předstihem. Dva roky jsou přiměřená lhůta na pořízení nových vozidel, nicméně v případě kolejových vozidel ani tahle lhůta nemusí stačit …. Za dva roky může z jakýchkoli důvodů X počet řidičů klesnout, třeba dostanou zajímavější finanční nabídku od konkurence, tu stávající zaměstnavatele nemůže dorovnat, protože se nevejde do „vítězné“ ceny … Zákoník práce pracuje s dvouměsíční výpovědní lhůtou… Číst vice »

kakov

Jednoduše podmínkou typu, za posledních pět let odřekl méně než 2% spojů, referencemi atd.

MHD

Reference se nesmí dát do parametrů VŘ vypisovaných ve veřejné sféře a za veřejné peníze. Protože by to diskriminovalo firmy s kratší historií, resp. menší firmy. A dokázalo by se tím dost dobře vypisovat VŘ na míru. (například pro kamarády). To bysme byli zpět v 90. létech. A to snad nechceme.

Luke

Od 1.1. se zvyšuje zaručená mzda řidičů asi o 5 Korun ještě k tomu přes milion pokuta v Ústí…

To se mafiánovi Kratochvílovi protočí zorničky

Kernteriér

Aby ho nejeblo. Je na to náchylný.

Pavel

Icom

Andre

No ono to je skoro deset korun ale to je vedlejší. Je vidět, že finance nejsou v ohledu dostatku řidičů to hlavní. Dnes jsou řidiči placení nad úroveň jejich kvalifikace obecně. Hlavní problém je motivace. Rozdíl mezi jízdou a čekáním je moc malý. Vidím to dnes a denně. A to, co na peníze a jen ty nákaze, škoda mluvit. Je velký rozdíl mezi řídící a držiteli řidičského průkazu. Řidiči se na práci ptát téměř nechodí. To jen dobrodruzi a ti, co všude vydrží maximálně rok

Andre

* a to, co na peníze nalákáte

Miroslav Zikmund

Kolik by podle vás měl řidič brát, pokud jsou placeni nad úroveň kvalifikace ?
Podívejte se kolik nabízí AMAZON jako zaručenou základní hodinovou mzdu (v hrubém) i osobě s nedokončeným základním vzděláním … hlavně že umí část a umí podepsat pracovní smlouvu, třeba tiskacím písmem ….
Takže ten řidič by měl brát výrazně více než než „nekvalifikovaná“ pracovní síla v pozici skladníka / pomocné síly v AMAZONU …. nebo máte jiný názor ?
Možná je pro toho řidiče výhodnější jezdit z Ústí nad Labem (nechat se vozit autobusem) do AMAZONU v Dobrovízi u Prahy než se pachtit za volantem ….

Andre

Situace je dvojsečná. Ono když je řidič v 5 skupině zaručené mzdy, těžko se motivuje, protože se musel všem zvýšit základ. A pak víte, že platíte stejně toho, u kterého se nechá jist z podlahy vozu, stará se, je aktivní, lidí si ho chválí. A dáte mu jen o pár stovek větší prémie. Kdežto výtečník, co má vůz oboucany jako píšťalku, připomíná bezdomovce, mluví sprostě jako dlaždič, občas zaspí, to že by měl dolít do chladiče vodu ho nenapadne, přijde se slovy že tam „něco svítí“, neví ani, že existuje něco jako odpojovač baterií… Tak má skoro stejné peníze. Myslíte,… Číst vice »

Karel

A co podle vás stále brání některým dopravcům zakotvit například v kolektivní smlouvě ustanovení, které garantuje „pořádným“ řidičům vyplácení vysokých odměn a důstojných mezd, aby tedy byli diferenciovaně ohodnoceni od těch „nepořádných“?

Kernteriér

On ten řidič není o moc kvalifikovanější. Krom řidičáku žádný jiný požadavek na kvalifikaci není. Profesák nepočítám, ten je o tom odsedět si nějaké hodiny v učebně. Když si vezmu písemný projev drtivé většiny řidičů, co jsem měl tu čest vidět, tak to tiskací písmo je taky maximum.

Andre

No bohužel situace lepší nebude. Ti lepší už jsou pryč nebo čekají na důchod a chtějí to nějak s těmi ostatními tragédy v kolektivu vydržet. A protože silné ročníky jsou do důchodu, nastupují slabé, tak i procentní podíl slušných lidí klesá a to, co se dnes dostane za volant by ještě před deseti lety dělalo max na myčce

Martin

Až na to, že má zodpovědnost takovou, jakou ty nikdy nezažiješ. Jedna jediná chyba a jde do čučáku. A zo to mu náleží peníze. Vzpomeň si na to až budeš klidně v noci spinkat v autobusu do Chorvatska, komu jsi svěřil svůj život…hňupe…

Kernteriér

A můžu v tom spánku myslet i na toho, kdo vyrobil pneumatiku, matku ke kolu nebo brzdové obložení, duševní gigante?

Josef Trögl

Nejde jen o kvalifikaci, ale také o odpovědnost. Já jsem docent (vysoká kvalifikace), ale autobus bych řídit nemohl, protože vím, že v některých oblastech jako je např. řízení, už jsem narazil na svoje limity.
A bohužel odpovědnost za autobus plný lidí je vyšší než za kamión naložený spotřebním zbožím, ale platy v nákladní dopravě jsou dvojnásobné. Výsledkem je, že řidiči utíkají na kamión (pokud nemají jiné důvody) a jezdí max. Rumuni a Ukrajinci (nic proti nim, ale pro ně je prostě 25 000 hrubého dobrý výdělek).

Miroslav Zikmund

V průměru 850 Kč / měsíc je opravdu „motivace“ k tomu, aby řidič nešel tam kde dávají + 10 ….

Nováková

Dovolím si doplnit, že pokuta byla udělena za prvních deset dní.

Ryk Mat

Dovoluji si upozornit, že tresty a povinnosti se ukládají. Udělují se odměny, výsady, tituly, privilegia atd. V textu článku je to tedy správně. V nadpisu čeština ovšem devastována je.