IATA: Letectví narazilo do zdi. Letadla nejsou plná ani z poloviny
Airbus A350-900 společnosti Ethiopian Airlines. Foto: Airbus
Letní naděje leteckých společností vzaly v září za své. Poptávka na trhu mezinárodních letů klesla v září meziročně o 89
Tohle trapné fňukání je pořád dokolečka. Lidé prostě potřebují peníze na důležitější věci než je poflakováni se po světě. Třeba střecha nad hlavou, potraviny, pitná voda…
Že jo, to vyprávějte všem co v turismu, dopravě a službách pracují, nemalá část populace. Ekonomika je provázaná, nemůžete její značnou část jen tak vypnout bez důsledků. Nakonec to dopadne na všechny, jen s různým časovým odstupem.
Vnitrostátní trh v Číně (10% světového trhu celkem v roce 2019) má pokles poptávky -2,8 % a nárůst kapacity 2,3 %. Je tedy asi jen otázkou času, kdy čínské aerolinky vyrazí na nákupy.
Pracuju v leteckém průmyslu a nejsou to dobré časy. Naši klienti (aerolinky i letiště) jsou v takovém stavu, že od března všichni jen slevujeme. Aerolinky chtějí slevy po nás, my po našich dodavatelích a oni po jejich. Přes léto to vypadalo trochu nadějněji, ale jsme opět tam, kde jsme byli, jen v horší kondici. Takže krachem aerolinky nekončí jen pár letušek a pilotů, ale i dodavatelé všeho od paliva, IT či třeba catering, protože všichni dohromady tvoříme dodavatelský řetězec. Chápu, že mnoho lidí nesnáší letecký průmyslu jako kapitalistický, znečisťující nebo třeba proto, že jsou malé rozteče mezi sedadly, důvodů může… Číst vice »
Internet přispívá přesnému opaku, nežli poptávce po cestování. A současná epidemická situace dokazuje víc než kdykoli předtím, kolik letů je snadno postradatelných.
Taky soihlas. Uprimne. Catering pro csa a smartwings je vlastne nulovy. Co nabizi? Vodu? At jdou nekam. Ja jejich krach nebudu litovat a cateringovy dodavatel nema o co prijit…
OK, Smartwings jsou zlo, CSA zkrachovaly. Přesto jsou prakticky největší přepravce na PRG, to značí jejich význam v množství businessu, který přinášejí samotnému letišti, ŘLP, význam pro handling nebo pro cestovky. Vše souvisí se vším. Catering je samozřejmě důležitý, ale jeho osekávání je logický krok a žádné aerolinky obzvláště nyní nepůjdou opačným směrem.
To si pomůžete. Po Evropě už není catering v podstatě u nikoho (v Economy), výjimka jsou snad jen KLM.
Pane Kalino, IMHO nesouhlasím. Rozdělíme-li si segment cestovatelů na kategorii a) koupáků b) samostatných cestovatelů c) obchodních cestujících d) ostatní, tak internet určitě nepřispívá k poklesu potřeby cestovat u kategorií a, b. U kategorie C je to nejspíš pravda, obzvláště na úrovni středního managementu. Kategorie D je pak sporná.
A co se týče epidemie, tady jde o to, že poptávka po cestování je nižší spíš dáno restrikcemi a komplikacemi při cestování (karantény, testování, omezení služeb…) než samotným strachem z choroby.
Jestli není spíš menší poptávka po létání, že už lidi nemaj za co cestovat.
Radši si zaplatí nájem než víkend v Paříži….
Tohle bych viděl jako v současnosti minoritní důvod, který ale bude rozhodně narůstat. Zatím se o tom moc nemluví a vláda hlavně mává čísly o nezaměstnanosti. Ale lidí, kterým se zhoršila finanční situace, je opravdu hodně. Já jsem teďka prodlužoval nájemní smlouvu a majitel (vlastní celý dům) říkal, že nám smlouvu rád prodlouží, protože jsme jedni z mála, kdo mu od března nedluží žádné peníze. Zatím se to různě uplácává – tu se odpustí nájem, tu se odpustí/odloží nějaká splátka, ale takhle to určitě nepůjde věčně.
V tuto chvíli toto ještě není. To teprve přijde – pokud se rychle nestane zázrak.
v tuto chvíli zaměstnanost vesměs nikde dramaticky neroste, resp. roste ale nikterak dramaticky. lidi více šetří, ale peníze zatím mají.
Otázka je jestli jsou postradatelné navždy. Protože svět už je intenzivně propojený druhým stoletím, k pár přervání vztahů došlo, ale obecně většinu jakýchkoliv vztahů nejde udržovat virtuálně na dálku. Chvíli přihřívat ano, ale časem vyšumí. Můžete se dohodnout s kolegou / obchodním partnerem po drátě na rutinních věcech, ale těžko můžete po drátě navázat blízké vztahy s ověřenou důvěrou (zrovna zde je internet obrovská překážka). To že teď lidé necestují neznamená ani že nechtějí, ani že nepotřebují. Znamená to jen, že je to teď zatraceně komplikované. Protože podle vaší argumentace teď není potřeba ani kadeřník, železářství, gastro, kultura… Lidi můžou… Číst vice »
Ja bych byl v tom označení důvodů mnohem konkrétnějí – lide necestují hlavně proto, že v podstatě nemůžou.
Definujte prosím „postradelný“.
Součsná situace dokazuje možná jedno – že dokáže přežít i něco, co vypadalo, že dlouho nepřežije.
ale rozhodně nedokazuje, kolik a jaké lety jsou nepostradatelné.
Zajimavy nazor. Palec nahoru.
vítejte v řízeném výprodeji a o to především šlo
Zajimava ststistika. Diky za info. Ptam se ale, kde jsou ty velke krachy, co predpividali (pseudo)odbornici. Nic se nekona. Moc se nepise o leasingovych spolecnostech nabizejici letadla. Ty jsou na tom jak? Krachla nejaka? Asi tezko.
Není divu, že nekrachují, když je jejich ztrátové „podnikání“ dosud živeno po socialisticku štědrými státními dotacemi, tedy na úkor úspěšnějších daňových poplatníků.
To je typický klam: Nevím o tom, tím pádem se to neděje.
Namátkou, Level, AirItaly, Ernest, AtlasGlobal, Avianca Peru
Ty zkrachovaly zcela? Uplne ukoncilx cinnost? Nebo jsou jen v nejake financni ochrane pred veriteli?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airlines_impacted_by_the_COVID-19_pandemic
Diky
Zatím se nekrachuje – důvod je jednoduchý – aerolinky jsou buďto státní , a tam kde nejsou státní, tak je drží nad vodou stát různými formami opatření.
to ale nebude trvat donekonečna – jednoho dne se začne lámat chleba, a pak to začne padat.
Předevčírem na PRG-TFS letěla 737 devítistovka natřískaná, snad jen dvě sedačky byly volné. Pilot sedal v cca 310 km/h groundspeed.
To znamena co?
739 přistává okolo 260 km/h 🙂 310km/h má 747 😀 A jestli jste byli takto plní, tak chudák podvozek při této rychlosti…
A ty víš kolik FMC spočítal aktuální landing speed, při aktuální váze, teplotě, větru…..?
Ví prdlajs slušně napsáno….
Sednul velice hezky, jen prostě rychle. Vztlakové klapky tak na 2/3 odhadem.
Jedno letadlo jaro nedělá.
To sice ne, ale některé linky jsou vytížené jako kdyby krize nebyla.
Alespoň je vidět, jak moc je letectví skutečně potřeba.
To si nemyslim. Spis naopak. Osobni letecka predstava se stala jen dobra pro turistiku… ale tu masovou,kdy to casto vede az k ptotestun mistnich. Samozrejme plus obri lode,ktere najednou vyvrhnou pres 2 tisice turistu na jednom miste. Proto protesty na Mallorce, v Barcelone,v Benatkach a jinde. Nekde turismus pomohl po ekonomicke strance a lide casteji cedtuji za praci (Cesi Polaci Slovaci do Britanie treba),ale jinak je ptakovina letat nekam x denne anebo letat za par stovek. A filozofie majitelu aerolinek – po nas at prijde potopa a cestujici pro nas jsou totalni sra*** – mi je dost nesympaticka. Vse zavrsil… Číst vice »
Internet je taky zcela zbytečná věc. Tak už ho přestaň používat a odjed na kole nekam do tajgy a tam zůstaň. Offline.
Na kole? Proč taková vymoženost? Ať jede na oslíkovi aspoň si budou rozumět.
Vy tady obhajute neco jako povinnou vojenskou sluzbu. Za kazdou cenu se musi udrzet. Samozrejme,ze nemusi. Aerolinky v dnesni podobe uz jsou take prezitek. Armada tske prisla o tisice vojaku a mohli byste rikat, ze obce kvuli tomu prisli o vojaky,kteri tam utrsceli penize,ze mistni nemohli dodavat potraviny, pohonne hmoty atd. Blbost. Aerolinky se musi zmenit a jsem zvedavy,co a jak dal budem bohuzel neuveritelne statni dotace je drzi nad vodou,ackoli je to blbost.
Já vůbec neobhajuju to co tvrdíš. Máš v tom zmatek!!!
Ať zkrachuje klidně co nejvíc aerolinek, trh se pročistí, začnou jiný.
Všechno špatný je k něčemu dobrý.
Některé věci z vojny by bylo záhodno do vzdělávacího cyklu vrátit. Jako třeba blbý ustálený denní režim, nějaká životospráva ve formě pohybu, schopnost orientace v prostoru, opravy věcí, společenský styk napříč místy a vrstvami a jako bonus i ta střelba. Jestli si někdo myslí, že letní tábory stačí, aby tohle napravily, tak se hrubě mýlí.
Precztete si odpoved o kousek nize. Byla pro vas a pro kulhána
Stejnou logikou: Povodně 2002 ukázaly, že Metro v Praze je k ničemu.
Právě jste vyhrál soutěž o blábol roku.
Viděno stejnou optikou bychom taky mohli říct, že kadeřníci nejsou potřeba, restaurace nejsou potřeba, obchody s hadry nejsou potřeba apod.
Dokud nebude vakcina, tak to s letectvim pujde pekne do kopru…
Bohužel tak jednoduché to není. Jaká vakcína pro koho? Pokud Vám dorazí do USA někdo naočkovaný Sputnikem, tak je to OK nebo ne?
To je vcelku jedno čím bude nadopovaný. pokud bude sputnik fungovat (i když s hromadou vedlejších účinku), tak pokud jím někdo přijede nadopovaný, tak je celkem velká šance, že nejen že covid nedoveze, ale ani si ho neodveze zpátky.
Nicméně souhlasím, že vakcína (vakcíny) bude zásadní průlom.
vytvoř problém a pak na něj navrhni řešení…..
A až bude vakcína, tak zase nebude za co cestovat.