I přes omezení mobility vznikají nové autobusové linky. Z Prahy do Jablonce a Harrachova
Autobus Mercedes-Benz společnosti Enjoy Europe. Foto: Enjoy Europe
Přímé spojení Prahy a jizerskohorského Bedřichova dosud neexistuje, bude v nabídce tři dny v týdnu.
mame příme spjení busem do prahy mezi libercem, jabloncem, harrachovem, českou lípou std, ale kdy bude mít vlak praha liberec?? Jediny krajsky město bez přímeho vlaku, praha – liberec.
Podle mobilních operátorů došlo ke snížení pohybu o 6 %. Lidi to mají na háku, opatřit si nějaký papír není problém. Ve čtvrtek to v rychlíku z Prahy ma Vysočinu na nějaký zákaz cestování fakt nevypadalo. Stejně tak v pražském příměstu minulý víkend – rodinky, kolisti jeli na výlet za Prahu. A policajti nikde, nemají na to kapacity.
Čísla se snižují díky očkování rizikových a promořenosti (předpokládá se, že už to u nás měl každý druhý), ne kvůli zákazu cestování.
Policisté jsou taky lidé a nepochybně jim přijde blbé buzerovat lidi kvůli směšným banalitám jako je zákaz jízdy na kole za hranice okresu nebo pohyb bez ksichtokrytu v parku. Takže to pak skončí třeba tím, že v parku sedí dvojice, pije pivo z kelímku, přijde hlídka měšťáků a požádá je, že když už tedy musí porušovat Babišo-Hamáčko-Blatníkovo nařízení, tak ať jdou na lavičku někam za keře, protože je před chvílí napráskal někdo z toho baráku před nimi.
Hlavní podíl na poklesu nakažených má podle mě testování ve firmách a homeoffice v případě kancelářských profesí. Podíl očkovaných je stále nízký.
testování pomáha proti covidu? no jupííííííí (ty brďo – flákněte si jednu)
flákni si jednu Ty! nebo si dej mokrej hadr na hlavu, samozřejmě, že testování snižuje riziko přenosu COVIDu
pokud někdo je nakažený a nemá příznaky, bude minimálně týden vysoce infekční a bude přenášet chorobu na jiné lidi, když ho brzy zachytíme testem a pošleme do karantény, nakazí mnohem méně lidí a COVID se bude mnohem méně šířit
Bohužel ty antigenní testy jsou až asi na dvě značky v podstatě k ničemu..
Přes omezení… index rizika PES je na 55. Omezení jsou ale podle stupně 5, kterému odpovídá 76 až 100 bodů. https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/pes
A kdo kvůli práci musí, tak hranice okresů stejně překračuje. Ať už se jedná o lékaře nebo zásobování chlebem.
A kdo kvůli práci nemusí, tak si sepíše čestné prohlášení s nějakým zákonným důvodem. Nebo si vyrobí potvrzení o dojíždění do smyšlené práce či jede na fiktivní služební cestu. Znám hodně takových.
A nikoho jste nenahlásil… tak mlčte i nadále.
Ten Bedřichov potenciál má, ale spíše jako protažení vybraných bez zastávkových linek do Liberce či Jablonce. Tento vymeták moc nevím.
A ještě, kdyby za sebou tahl vlek na kola…to by mělo smysl ještě větší…
Jo, z Kralup budou do Harrachova fakt ty autobusy narvaný, že i řidič bude stát…
tak kdysi dávno jezdil podobnou trasu bus z Kladna do Špindlu
To jezdilo. Za komančů se to jezdilo bez zastávky v Praze. Z Boleslavi na Mělník a Slaný. V pozdějších letech se k tomu přidala zastávka v Praze a některé další zastávky na cestě. I tak si to poté dopravce z Kladna vyhodnotil jako ztrátové. Stejně tak jako před několika málo lety i Icom a Regiojet linky Praha-Špindlerův Mlýn…
Jo Regiojet pochopil asi po roce, že linka je ztrátová a to už byl první spoj bez stevardů.
Někdo asi nepochopil, že ten autobus má u Kralup garáž, tak je mu jedno, že poveze jen jednoho cestujícího.
I jízda s jedním cestujícím generuje náklady…
Ne o tolik větší než bez toho cestujícího, a to je obsaženo v ceně lístku 🙂
Tak co pozoruju léta v rychlíku Praha – Tanvald, tak vždycky v Neratovicích někdo přestupuje z/na lokálku do Kralup a o víkendu jsou to často turisti, který jedou třeba do Jizerek…tak třeba dají předost cestování bez přestupu…
Podstatné je, že „V Praze zastaví v Letňanech“
Možná potřeboval tu linku zaregistrovat v Praze, aby se nemusel bavit se Středočeským krajem, tak ji někam do Prahy zatáhnout musel – jinak je samozřejmě závlek do Letňan spíše k ničemu a třeba právě vymetení Mělníku by mohlo být užitečnější.
To jsou linky s životnosti max.mesice
Tyhle linky jsou dlouho ztrátové…To je jako když Krása bus rozjel linky Praha-Jáchymov… Udělal obrovskou reklamu v novinách, FB apod. a lidi se s tím naučili pak jezdit 🙂 Ale trvá to někdy dlouho.
Náhodou na víkendový výlet do Bedřichova je to super.
Velkou životnost bych nečekal od té pomalé linky do Harrachova, ale víkendový Bedřichov se podle mě chytí – už se tady o tom ostatně debatovalo i tady v souvislosti s libereckými skibusy, jen tehdy všichni zdejší chytrolíni tvrdili, že je to blbost a kvůli viru a rouškám by se tím všichni báli jezdit.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L380901_210416_299006.pdf
Toto bude vyjíždět dřív než firma Zachariáš, jestli to má šanci na úspěch bez Strakonic, bych si netroufl tvrdit.
To už spíš tohle:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L370707_210331_298051.pdf
Má jet v dohledné době z Modravy.
Já v tom druhém jízdním řádu čtu, že do konce jízdního řádu to z Volar nejede o Modravě tam není ani slovo, nebo se tou dohlednou dobou myslí před vánoci?
M19: JŘ se má měnit, na Blatnou byl taky původně do 11.12. bez jediného spoje.
Tak až to bude, má smysl o tom mluvit, do té doby je to jedna paní povídala.
M19: Psal jsem na základě vyjádření člověka z firmy, který do toho musí vidět…..
I ty úmysly ve firmách se mění, dokud to není, tak to není.
podle mě u té linky do Blatné počítá s dojížděním do práce do Prahy, což by mu i mohlo vyjít, benzín jde nahoru, tj. prodražuje se ježdění autem, dojížďka vlakem je mimo….
roli může hrát i to, že veřejná doprava se kontroluje méně než provoz na silnicích….. jasně vím že omezení končí
ČSAD ČB v podobné poloze i jízdní době nějakou obsazenost mělo, byť pravidelně velká frekvence byla v sobotu ráno do Prahy, kdy tato linka zrovna nejede.
Nejsem místní znalec, jen mi taková linka přijde životaschopnější spíš z „nějakých“ Strakonic.
Blatná apd. mi přijde poněkud malá, na nedotovanou linku.
Všechno ze spádové oblasti Strakonic pojede raději rovnou po I/4 novým cestovním MANem nebo Setrou za 1h20min, než se skoro 2 hodiny plácat orezlým Axerem po šouskách kolem Blatné… Naopak zmíněné vesnice na šoussce kolem Blatné dnes nemají spojení s Prahou prakticky žádné.
Strakonice sice generují více cestujících, ale taky je tam větší konkurence, takže je to otázka volby, být jedním z mnoha na velkém hřišti nebo být jediným na malém hřišti……
Já to myslel takto: sebrat alespoň něco ve Strakonicíh a přes Radomyšl a Sedlice do Blatné a pak dál.
Že by to snad vygenerovalo takto více lidí.
Taky by to mohlo ovlivnit omezení ze strany KU negativně, příspěvky od obcí naopak k lepšímu.
Ale jak říkám, nejsem místní…
A kdo by tudy oklikou přes ty vesnice ze Strakonic a Radomyšle jezdil? A asi ani ze Sedlice, ale ze Strakonic by to bylo zjevně úplně k ničemu – už tak to jede dost brzy i z Blatné (kvůli času příjezdu do Prahy) a ze Strakonic by to znamenalo odjezd někdy hned po půl páté ráno, a na to dnes už těžko někoho nalákáte, když může vstávat později a být přesto v Praze třeba i dřív.
To už by asi zajímavější strat a cíl mohly teoreticky být třeba Kasejovice a Lnáře.
Tak turistické a výletní autobusy jsou téměř na nule, tak zkouší linkovou dopravu, která by mohla uspět minimálně v tom, že se v létě bude hodně cestovat po České republice.
Linka Praha-Harrachov mohla být super lukrativní za komančů, kdy nikdo neměl auta. V době, kdy v zimní sezóně v neděli v 16:00 odjíždělo z Harrachova 5 totálně natřískaných busů směr Praha. Kdy to samé se odehrávalo v pátek odpoledne opačným směrem. Kdy denní počet autobusů v mimosezóně jedoucích z Prahy do Harrachova mohl být tak 2-3. A i ty byly solidně zaplněné. A kdy nikdo nikomu nebránil přepravovat cestující v rámci okresu či kraje. Ale dnes ? Nějaký význam má spojení z Prahy do Bedřichova o víkendech, nějaký smysl má nyní špatné spojení Mladá Boleslav-Jablonec. Ale jako celek je ta… Číst vice »
celá ta firma je divná, i její linky jsou takové podivné….. ale uvidíme možná se jim to povede
Dle mého názoru fungují stylem, že si najímají jiné dopravce. Ty dopravce, kterým stojí a hnijí již splacené autobusy na dvorku. Neví co s nimi a doufají, že když pod hlavičkou svého partnera se otočí do Harrachova, že si tím splatí alespoň variabilní náklady… Takto se možná dá přežít měsíc možná dva. Ale určitě to není na nějaký dlouhodobější byznys…
Je to o ceně, pokud bude cesta busem pro dvě osoby výhodnější nežli cesta autem, může to být životaschopné.
I to naprosté minimum autobusových linek z Prahy do Harrachova co za posledních 30 let zbylo musí být masivně dotováno, aby přežilo… A přijde nějaká firma, která to bude jezdit na své podnikatelské riziko (která k tomu nemá žádné zaměstnance ani autobusy) nejenom že přežije, ale bude na to vydělávat ? Ta hranice přežití může být někde kolem 25-30 plně platících cestujících v celé délce trasy. Bude to mít ? Ani omylem.
Jasně, všichni ti majitelé Gčkových merglů, Xkových bmw, a Q7miček začnou cestovat do Harrachova autobusem, protože ušetří 30 kč na osobu.
Nic takového nebylo psáno, ani neplatí, že všichni návštěvníci a turisti jezdí zmíněnými auty.
Linka PrahaBedřichov dává smysl v zimě pro běžkaře: V zimě o víkendu v Bedřichově běžně už v půl osmé ráno nenajdete na parkoviších místo.
Samozřejmě, a myslím, že nejen v zimě, zejména kdyby to mělo prostor i na jízdní kola – ale když se to tady probíralo před asi čtvrtrokem, tak byli všichni předpo*raní z viru a ječeli tu jak protržení, že by tím stejně nikdo nejezdil ani s hadrem na hubě, a že každý raději pojede autem. Ale zdá se, že teď už asi mnohým odtrnulo …
Přesně, ono jet na výlet autem nepřináší jen výhody, například, pokud byste chtěli dělat nějaký vícedenní přechod Jizerek nebo Krkonoš, tak nechávat někde auto a vracet se k němu není úplně výhodný.
A navíc tohle jsou chalupářský oblasti, který vždycky nějaký cestující z/do Prahy vygenerujou.
Ale zase… Smysl to má , když pojede v sobotu ráno do Bedřichova a z Bedřichova zpět někdy kolem 16:00-18:00. Smysl nemá , jet v 10:00 z Bedřichova do Prahy a odpoledne z Prahy do Bedřichova. To jsou totál zabité spoje a obávám se , že ty spoje jedoucí v lukrativní časy na ně nevydělají…