I přes černou sérii nehod zaznamenala Drážní inspekce nejméně mimořádností za 17 let
Nehoda u Českého Brodu. Foto: Drážní inspekce
Za poklesem stojí hlavně méně nehod v tramvajovém provozu a v metru, počet chyb strojvedoucích zůstal stejný jako v roce 2019.
Mam dotaz, na ty co do toho vidi, jak je to s tim pristupem but ETCS nebo nic… Nekde je to prezentovano jako, „EU zakazala“. Ale ja mam spis pocit ze je to: „EU nabizi dotace na ETCS, cokoli jineho by slo ze statni kapsy“. Pripadne jeste chapu ze u tranzitnich koridoru (TEN-T) by do toho mohla chtit EU kecat, ale lokalky ji asi budou sumafuk. A myslim ze instalace radiobloku by stala min nez spoluucast na ETCS. A tam kde uz ted je D3 s krycimi navestidly, by uz snad nemel byt takovy problem z toho udelat plnohodnotnou D1… Číst vice »
Vladki: Bohužel poslední dobou je v ČR téměř vše o dotacích, myšlení, že toto uděláme, protože to potřebujeme, se bohužel omezuje.
Na druhou stranu se například starostům meněích obcí ani nedivím, protože bez dotací by neměli peníze na rozvoj a opravy obce (cesty, kanalizace, vodovody, atd.)
V Německu samozřejmě budou vlaky i tratě bez ETCS i po roce 2025. Ale SŽ musí od dopravců vyžadovat být papežtější než papež. (Přitom sama SŽ v roce 2025 bude mít tratě bez ETCS)
„Za poklesem stojí hlavně méně nehod v tramvajovém provozu a v metru“ Tak aspoň na něco byl ten lockdown dobrej, nejezdilo skoro nic a tím pádem bylo méně MÚ ve městech a tak dopravní podniky ušetřili na opravách a nekonečné administrativě s MÚ.
Sice přešli o 100 miliónů na tržbách, ale ušetřili 12 miliónů na opravách po nehodě. A to se vyplatí.
Když se podívám na počet zemřelých, tak je zajímavé jaké všeobecné pozornosti (vč. mediální) se jednotlivé kategorie nehod těší. Nejvíc se řeší dopravní nehody na silnicích (včetně policejní prevence a represe). V sousedním článku https://zdopravy.cz/na-silnicich-v-cesku-loni-zemrelo-nejmene-lidi-od-roku-1961-70436/ je počet loňských obětí vyčíslen na 466. Na dráze se nejvíc diskutují střetnutí na přejezdech (loni dle DI ČR 39 mrtvých, které jsou nejspíš částí těch silničních 466 dle policie). Pak se hodně řeší velké železniční nehody (kde naštěstí bývají velké hmotné škody, ale mrtvých málo). Ale co se neřeší takřka vůbec je 195 mrtvých v kategorii „střety s osobami na dráhách železničních“. To číslo… Číst vice »
Když lidí lozi tak kde nemají, zkracují si cestu a myslí si že jsou nesmrtelní ..co s tím?
Pokud je někde vyšlapaná cestička přes trať, tak tam lidi asi potřebují chodit. Co s tím?
1) Udělat nějaký legální podchod/nadchod či přechod se signalizací.
2) Pokud to nejde, tak kus tratě oplotit a nasměrovat lidi na existující přechod/přejezd.
3) I chodce může policie vychovávat, nemusí svoji aktivitu realizovat výhradně na řidičích motorových vozidel.
Třeba u stanice Praha-Dejvice je kombinace oplocení se zabezpečeným přechodem jako alternativa k podchodu ze stanice metra Hradčanská a funguje to dobře.
V Českým Těšíně to moc nefunguje, kolem trati je plot je tam i nadchod a stejně lidé si to zkracují přes trať a mnohdy jsou i podnapilí. A někteří jedinci mají víc štěstí než rozumu. Borec mi lezl přes vozy které zůstali stát pod kopcem a měl velké štěstí že je zrovna nepotlačila posunka. Další povedený páreček si zkracoval cestu přes koleje a když jsem se ho snažil vyhodit tak mi tvrdil že má vše pod kontrolou. Přitom šli vozy na 3 koleje najednou a k tomu odjížděl ještě vlak a další projížděl což neměl šanci vědět protože neměl vysílačku.
Bod 1 zní logicky. Jenže už podchod zkrz nádraží je posuzován jako zločin proti § 1 – nikdy se to tak nedělalo, nádraží se vždycky obcházelo naokolo.
Co s řidiči aut, co s fíry projíždějícími stůj,…
Při dnešních intenzitách provozu není dobré spoléhat se jen na lidský faktor.
No a není to proto, že jde často o sebevrahy?
Velice často. Mrtvému již pokutu uložit nelze, ani ho vychovat. Jen sesbírat ostatky a pohřbít.
Pokud člověk používá oči a mozek, není v tomhle žádných speciálních opatření třeba. Naopak mám z nedávné doby nepříjemnou zkušenost se zaměstnancem dráhy, který na mě na jednom severočeském nádraží začal z ničeho nic ječet a vyhrožovat pokutami, protože jsem si dovolil se podle jeho názoru moc přiblížit ke kolejím. Následně z něj vypadlo, že tam měli nedávno nějaký smrťák. Jestli mají podobné hysterické výlevy být tím opatřením proti nehodám na železnici, tak děkuju pěkně, nemám zájem…
Jo statistika ..co konkrétně stát udělal pro větší bezpečnost na železnici? Dohromady nic .místo toho aby se budovaly v co největší míře mimoúrovňové křížení,tak se spíše dosadí závory k vystraznikum.
A to je „dohromady nic“?
Nic zlepšení podmínek strojvedoucí nic.. zvýšení zabezpečení traťi , dohromady nula .
Ano. O kolik % sníží počet nehod instalace závor k výstražníku? Nebyly nehody, kde řidič z přejezdu nevypadl právě kvůli závorám?
To je zajímavá otázka. Třeba při ostrém slunci může být závora mnohem lépe viditelná než světla. Pak je i dilema plné závory vůči polozávorám – ty jdou „prokličkovat“, ale zase nikoho na přejezdu nezavřou. Zpracoval to někdo z pohledu bezpečnosti (vč. psychologie běžných lidí)?
Pokud vím, tak o to se má starat SŽDC. Ta si má říct a obhájit… jenže přišla s hromburáckým přístupem ETCS nebo NIC. Teprve po nehodě v Perninku se tento přístup začal revidovat a připouští se něco místo NIC.
Etcs vše nespasil ani 2025 nebude s takovým přístupem
ETCS určitě nespasí vše, ale můžeme se k tomu upínat a vyjadřovat se. Kritizovat stát je také vděčné 🙂
No kdyby byly výsledky a ne tlachy , tak nebudu kritizovat stát
Jenže u funčkního zabzař právě výsledky vidět nejsou. Ukažte na nehodu, která se nestala, protože zafungovalo zabezpečení. A ještě se nadává, že to zaznamená každí projetí stůj o 10 metrů.
počtově ne, ale za to ty nehody byly vážnější a stály několik strojvedoucích svobodu a život
To je kouzlo statistiky- statisticky na drahách nehod sice ubylo, ale fyzicky je větší objem škod.
Volby se blíží, tak už, už to vidím v živých barvách- Bilbord, vysmátý Bureš v bílé košili, vedle něho Havlíček se svým pohřebním výrazem a titulek jak kráva „snížili jsme počet nehod na železnici, zachránili jsme tím až 256 miliard. Nekecáme, makáme“ 😀
A koblihověrní občané budou jásat a provolávat mu slávu 😀
Ono také záleží o jaké škody se jedná a způsob vzniku. Je rozdíl, jestli dojde k poškození odepsané 810 nebo nové jednotky regiopanter.
Ohledně projetí návěstidel by bylo zajímavé detailnější rozdělení nádraží (vjezd, odjezd, posun) koridory, lokálky.
U mimořádných událostí také vliv infrastruktury – například propadlý Vectron Lokotrainu či průjezd jednotky ČD stanicí (kdy to fíra neubrzdil a následně došlo k úpravě trati).
Taky by mě zajímal konkrétní rozbor a opravdová hloubková analýza příčin. Ovšem to by tady v tomhle státě někdo musel začít uvažovat hlavou a mít chuť opravdu s tím nelichotivým stavem něco začít dělat. Jenže co můžeme chtít tady od té plejády našich odborníků v bílých košilkách, že. Není dávno doba, kdy u jednoho z národních dopravců bylo hodně projetych návěstidel při odjezdu vlaku ze stanice. Shodou zákeřných okolností zrovna v období, kdy se mohutně rušili červení výpravčí. S ohromnou pompou a patřičnou PR masáží bylo přijato systémové opatření,které mělo trend zvrátit. Opatření spočívalo v tom, že se upravilo jedno… Číst vice »
Mě by zajímala třeba i kolonka návěsti pro elektrický provoz, jaké by tam bylo číslo.
Ale že ty nehody Havlíček s Ťokem prakticky vyvolali svojí buzerací a následnými vysokými stresy strojvedoucích, to už nikdo neřekne.
Strojvedoucí musí být proti stresu odolný.
To sice ano, ale jestliže se mu na stanoviště hrne Burešův lidový milicionář, tak má hledat vidle a ne předpis.
Strojvedoucí je jenom člověk
Je to tak, před Tokem strojvedoucí chyby vubec nedělali.
A nezačal Ťok „buzerovat“ fíry až když začaly růst počty MÚ?
Jak je to s trolejbusem, když jede mimo trakční vedení (na baterie, na dieselagregát). Je to pak v podstatě autobus. Má-li nehodu, je to nehoda drážního vozidla a spadá pod DI?
No trolejbus spadá do kategorie silničních motorových vozidel(i elektromotor je pořád motor)v ČR a na Slovensku spadá i do kategorie drážní vozidlo.Bude tedy asi záležet na druhu nehody ,tukanec s autem asi DI řešit nebude (nemusí jezdit ke všemu),ale k vážné závadě na provoze asi přivolána bude,jinak určitě nehody bude řešit dopravka PČR