I když oznámíme kontroly předem, lidé stejně jezdí rychle, chlubí se policie úlovky Speed Marathonu
Policejní měření rychlosti. Foto: PČR

124 řidičů telefonovalo za jízdy a 61 cestujících nemělo nasazené bezpečnostní pásy.
No, hlavně ten výběr míst. Jestli fakt jsou někteří lidi tak pitomí a vybírají pro měření naprosto přehledná místa, kde je padesátka, aby tam policajti někoho načapali, že jede šedesát… U nás jedno takové místo máme, jezdím tam poctivě padesát, ale jsem fakt nasr… pokaždé, co tam jedu (a to je skoro denně), protože je to úplný nesmysl, tam klidně mohli dát 70. Ale normy jsou normy (je tam totiž jeden úplně zbytečný přechod, který nikdo nepoužívá, ale je tam, a tak tam musí být 50…).
jestli by to nechtěl místo jednorázové „preventivní“ akce, dopravní předpisy dopravní policií kontrolovat soustavně a systematicky, tak jak je to třeba v Rakousku nebo v Německu nebo ve Finsku atd a za porušení předpisů udělovat okamžitou a citelnou sankci.
Mám v zahr. známé a někteří mi tvrdí, že se u nás jezdí „krásně“ protože rychlost tu v podstatě nikdo nekontroluje….
Na tom, že řidiči porušují předpisy, není pro Policii nic k chlubení. Právě naopak. A na tom, že je porušují, i když Policie předem oznámí kontroly, je k chlubení ještě méně. Protože to může znamenat jen dvě věci – buď o tom řidiči nevěděli, takže preventivní funkce takové kontroly (což je její zdaleka nejdůležitější funkce) byla velmi nízká. Nebo o tom věděli, ale na Policii prostě kašlou.
Okolo hlidek projely statisice aut, a policajti se budou chlubit, ze asi 1% z nich porusilo predpisy. No to je teda ulovek…
Dokud se budou udělovat tak směšně nízké pokuty, jako doposud, pak tato akce postrádá jakýkoli smysl.
Dokud se budou tyto akce předem oznamovat, pak je to o tom samém. Nepovede to k jakémukoli zlepšení, jen se pomatení vlci nažerou svou „jakoby“ aktivitou a bezohledné kozy zůstanou celé.
Pakliže existuje evidence řidičů, dal by se na výši pokut použít podobný systém jako bonus/malus u pojištění – opakuješ přestupek => zvedne se ti násobek základní sazby, určitou dobu jezdíš bez přestupků => násobek se ti sníží. Nikdo by nemusel vědět o výši příjmů dotyčného, každý by měl možnost zvážit, jestli mu to stojí za ty prachy nebo si dá bacha. A ŽÁDNÝ ZASTROPOVÁNÍ.
Jo já souhlasím s exponenciálním zvyšováním trestů. Podruhé za stejný přestupek dvojnásobná sazba.
Nebylo by špatný kontrolovat taky jiný věci kromě rychlosti, alkoholu apod., např.: – najíždění do křižovatky, když zjevně není místo na pokračování v jízdě za křižovatkou – vynucování přednosti, zipu… – nevyužití délky připojovacího pruhu k náležitému rozjezdu – nedávání znamení o změně směru (I PŘI PŘEDJÍŽDĚNÍ NA DÁLNICI) – důvody, proč se dotyčný rozjíždí půl hodiny na třicet (např. zdravotní způsobilost) – přecházení na červenou – osvětlení cyklistů (DOPŘEDU PATŘÍ BÍLÉ NEPŘERUŠOVANÉ SVĚTLO, ROZHODNĚ NE ČERVENÉ) Kromě toho by se při svém pojíždění mohli zaměřit na zbytečné značky (např. proč je za křižovatkou 70, když 200 m dál je… Číst vice »
Nesouhlasim s tim neprerusovanym prednim svetlem u cyklistu. Blikajiciho si kolemjedouci ridic vsimne vyrazne pravdepodobneji. Ze ma byt bile je bez debat.
Naprosto jednoznačně, protože například při protisvětle, pokud nebude blikat, a nemá např. výrazné reflexní prvky, může splynout s pozadím. Jinak jsem obecně stejného názoru, že jen rychlost a alkohol nestačí. Za poslední týden jsem viděl takových prasáren, že se mi až točila hlava.
Ale co to je pro oči těch, kdo se pohybují v protisměru, zvlášť ty, co blikaj rychle…
Jezdím s nepřerušovaným světlem stále a ještě se mi nestalo, že by mě někdo nějak „neviděl“. Stačí mít KLOUDNÝ světlo a ne nějakou hřbitovní lucerničku. Na druhé straně, příliš silné světlo, že to je skoro jak dálkové, taky není dobře. Mělo by být trochu sklopeno, aby neoslňovalo.
Že to není jinde než na kolách, je vidět, jaká je to blbost. Třeba s autem nebo s lokomotivou bych takhle jet nechtěl.
750 policistů rozdalo 3000 pokut, tedy každý policajt za celý den udělil 4 pokuty. V MEGA policejní akci která je 1x ročně? Měli by chudáčkům zvednout plat za takový nadlidský výkon. Kolik pokut asi rozdají v běžný den? Netoužím po policejní buzeraci ale ty výsledky kterými se chválí jsou komické, vzhledem k tomu jak je akce medializovaná.
No, jestli ono to „náhodou“ nebude tím, že právě proto, že tak akce byla předem medializovaná, tak si většina tradiční prasičů dala tentokrát pozor.
Rychlá jízda ještě automaticky neznamená bezpečná jízda a naopak. Ale chápu že změřit rychlost a dát pokutu za rychlost je mnohem snazší než v případě bezpečné vzdálenosti či nepoužívání blinkrů.
Ano, rychlá jízda skutečně neznamená bezpečná. Jsem rád, že to někdo pojmenoval.
Dobře víte, že tam je přepis, a stejně budete reagovat.
Bezpečná vzdálenost je pěkná věc. Ovšem když před Vámi jede chomout 40 a moh by jet 60 a Vám stačí malinko polechtat plyn, abyste ho měl(a) na nárazníku, k tomu ještě plná, samý zatáčky…. víme svoje, viďte…?
Akce je medializována.
V aplikacích je možnost varovat před radarem i před hlídkou.
Cílem je spíš prevence. Pokud by bylo cílem vydělat peníze, měří se tajně.
Za mě je to zcela v pořádku. Cílem této akce nebyl výběr peněz, ale prevence. Aby lidé na předem vytipovaných dle mnohých nebezpečných místech lidé zpomalili. Což se až na vyjímky povedlo. Takže za mě Policie v tomto ohledu odvedla dobrou práci.
Jak vytipovaných a dle mnohých nebezpečných? Byli, alespoň v našem širém okolí, na obvyklých, profláknutých štaflech (tj. čtyřprodoudovka, sedmdesátka v území nikoho, padesátka v místě, kde nejsou domy a projdou tam po širokém chodníku tak dva chodci za hodinu, atp.), stejných jako loni, jako předloni… Vytipovaná místa, která jim naklikali místní z nějakého důvodu (nepřehlednost, pohyb dětí, totální ignorace některých řidičů/ek držet se alespoň trochu poblíž daného rychlostního omezení), opět nezahrnuli. Měřit se má tam, kde to dává smysl z pohledu bezpečnosti, ne tam, kde se zaručeně vybere. Na té mapě bylo hodně znát, co jim naklikali místní, znalí prostředí… Číst vice »
Moje zkušenost je taková , že policie pokutuje s mírou. Mohli mi sebrat řidičák a neudělali to. Dokud splňujete 2 předpoklady : 1) jedete bezpečně vzhledem k místu a podmínkám (což bohužel často moc nekoresponduje s rychlostním limitem) 2) neděláte si z pravidel (=rychlostního limitu) dobrý den Tak vas nechají na pokoji. Jezdim dálnici 150kmh GPS a nespočítal bych kolikrát uz jsem omastil omylem hlídku, neoznačené měřicí vozidlo pohybující se na dálnici . Nemam z toho jedinou pokutu . To same 4-proudovky bez přechodu ve městě kde je 50. Za 65 GPS se nesbírá . Čekají na blbce co pojede… Číst vice »
Tak dlouho se chodí se džbánem…..
Přeji nejen Vám mnoho km bez nehod.
Nechápu ty mínusy. Kolega to pojmenoval celkem přesně. Základní pravidlo je nejezdit jako úplný debil. Nikoho neohrozit a neomezit. Soustředit se především na bezpečnou jízdu. OK v Praze +20 nad limit je už celkem dost, ale v tom příspěvku jde o jinou věc. Z rychlostního limitu se dělá mantra a spousta lidí pak jede se staženým zadkem a hlídá si čistě jen ten tachometr a výsledek? Jedou daleko nebezpečněji, než ten, co jede třeba o něco rychleji, než limit. V kostce při jízdě nekoukám pořád na tacho, jen občas orientačně zkontroluju, ale jedu primárně tak, abych nikoho neohrozil a neomezil,… Číst vice »
Zrovna na dálnici policie bere lidi, co jedou víc jak 150. Viděl jsem to v nějaké reportáži přímo od nich, kdy policisté v autě říkali, že do 150 nemá cenu řidiče brát, že berou jen ty nejnebezpečnější.
Jako jo, chápu vás jízdní styl a jsem ho ochotný i tolerovat.
Co mi ale vadí jsou exoti co jezdí vaším stylem a VYNUCUJÍ si blikáním a gestikulací aby člověk uhnul.