I Brno má svou „občanskou válku“ kvůli uzavírce. Část města se na dva roky odřízne, objížďka měří 19 km
Začátek uzavírky bude u mostu přes Svitavu v Obřanech. Zdroj: Mapy.cz

Dvouletá uzavírka 1200 metrů dlouhého úseku v Obřanech děsí místní. Protestují i dojíždějící z Bílovic.
Bydlím nahoře na sídlišti v Obřanech. Na setkání se zastupitelstvem jsme navrhovali jak mírně pomoci občanům a aspoň v momentálně nerozkopaných úsecích nechat fungovat např. kyvadlové minibusy. Na tuto možnost na mě zastupitelstvo hledělo jak sůva, že je to nenapadlo a zeptají se. Jak vidím tak nic. Tady nahoře je obchod, kavárna, žije zde mnoho starých lidí co mají problém s chůzí. Rodiny s malými dětmi, podnikatelé co potřebují aby se klienti dostali přímo k nim nebo lékařské zařízení, co potřebuje svoz biologického odpadu. Tato zařízení naprosto zlikvidují. Auta nemáme kde zaparkovat, garáže na Fryčajove má jen pár lidí a… Číst vice »
Amaterismus mestske casti Obrany, VAKu a magistrátu je az zarážející. Vse resi na posledni chvíli, organizace predem temer nulova. Proc nedali do podminek vŘ prujezdnost ulice alespon jednim směrem? Tesim se, az po dvou letech oprav Frycajovy, uzavrou na dva roky i serpentiny do Bílovic nad Svitavou, to bude náramně zkoordinovano. Tohle asi taky nedomysleli.
Neznám místní poměry, ale v článku je napsáno, že je vodovod umístěný tak blbě, že to nejde ani jedním směrem (co v článku není je to, jestli ten vodovod bude na tak blbém místě i po stavbě, nebo jestli dojde k jeho vymístění ze silnice – tj. jestli za několik desítek let, nebo při poruše, budou nuceni místní podstoupit stejné martirium, nebo už to bude příště v pohodě)
Hmmm… Takže zrušit vodovod a lidi ať jdou s kýblem k řece?
Pokud si vzpomínám, tak místní byli dost proti tomuto: https://www.malomerice.cz/obchvat-malomeric-a-obran/d-7889. Tak netuším, s čím mají zase problém?
Docela problematiku sleduji, a vůbec si nemyslím, že by někdo „místní“, tedy někdo, kdo skutečně v Maloměřicích či Obřanech bydlí, byl nějak zásadně proti. A pokud byly kritické hlasy, tak snad jen že tento projekt byl mírně z říše fantazie bývalé starostky. Trasa měla být přibližně tato https://photos.app.goo.gl/QZpKe5LMtj17e3QL9
Pokud někdo něco zablokoval, tak to bylo Brno – Sever a týkalo se to objízdné trasy přes Lesnou
https://photos.app.goo.gl/Zx8nUJ5kNFqqFByc6
Ulice Jugoslávská a Zemedelská se v devadesatkach dělala s přestávkami asi 5 let. 2 roky je směšný čas.
Zrychlit to jde jednou zásadní, i když dražší metodou. Postavit kolektory pod danou ulicí. Ale v Praglu to máme jen pod nejdražší částí města typu Můstek – Příkopy…
Ovšem pak se to jednodušeji opravuje, ale drahé je to fest, když stavíte minimetro pro infrastrukturu
Ale bylo by to rychlejší, levnější a lepší do budoucna..
Chceme to?
a máme na to?
A co teprve Vinohrady tam to bude odpoledne spunt.
10000 aut z Bilovic, Kanic a okoli to bude mňamka
Dva roky mi připadne jako adekvátní doba… každá větší ulice, na které se dělá voda plyn elektřina a vozovka, se dělá dva roky ať už tady nebo kdekoli jinde…Neříkám, že je to správně a že by to nešlo líp a rychlejc, ale i blbá rekonstrukce kópelky Vám zabere víc času než by to všem zúčastněným zabralo, kdyby mohli dělat zaráz a v jednom termínu. Tak se prostě dva roky prondete a nebo svezete vláčkem no a co? Nebo chcete postavit tunel skrz kopec do Obřan? Nebo líp, vykupte pozemky Panské líchy a pak je za korunu prodejte městu a nechte… Číst vice »
Bydlím v Židenicích a když vidím rozdíl práce na zakázkách BKOMu nebo JMK a ŘSD kde se pracuje stále. Zatím co u těch předešlých tam v pátek ve dvě není ani noha. Tak při úplné uzavírce by to mohli zvládnout za rok.
No ona je taky otázka, co na to místní pokud tam pojedou stroje nonstop, uprostřed zástavby (lidem se totiž nelze zavděčit)…. A pak se v článku píše, že to měly být původně tři roky a teď jsou to už jen dva, takže tam možná už k něčemu co popisujete došlo
Místo žranic na nové aréně by mohl Kratochvíl začít dělat to za co je dobře placený. Ale za dva měsíce to asi nestihne.Žádná škoda.
Zákaz tranzitní dopravy? To už tu jednou bylo a dodržovali ho, jen když tam stáli policajti. Tedy zhruba pětkrát. Možná to v článku zapomněli zmínit, ale tuším, že z Bílovic jezdí bus i vlak.
Bus jezdí, ale právě po Fryčajově. Tudíž všichni budou muset vlakem, nebo odjíždět přes Ochoz
A vlak je problém?
Vlak není určitě problém, pokud nemusíte z Bílovic kde bydlíte, jet autem, protože je to Váš dopravní prostředek v práci, protože jste zdravotní sestra v terénu a všechen převazový materiál a pomůcky pro pacienty jsou v autě.
ano je lidi jsou prilis lini
Nikde jsem nenašel informací, že by místo nočních linek autobusů jezdil navíc další vlak, a že by v Obřanech vytvořili novou vlakovou stanici, kde by lidé z busu mohli přestoupit na vlak.
Mám dojem že někdo lže o stáří 100 let.Pkud si pamatuji tak to je cca 30 let co se dělal vodovod,plynovod,kanalizace a pod.včetně nového povrchu.Bylo to od majlontského mostu až za bývalé JZD.
Vypadá to že se musí sehnat někde peníze na
určitě bohulibou rádoby činnost.
Dejte sem data a nepindejte. Díky.
Pamatujete si možná různé věci, ale tohle je nesmysl. Za posledních pár let se tam dělají jen havárie vody a plynu. Naproti pošty se kvůli tomu musel zbourat dům. A úniky plynu mohou skončit pěkným ohňostrojem. To snad nikdo nechce!
Vodovod i silnice se opravit musí, mluví se o tom snad už 10 let. Nechápu, proč tato cesta https://mapy.com/s/dazemogeha nebyla už dávno přeměněna na regulérní silnici. Teď by se hodila, ale taky by odvedla část dopravy těch, co jedou z Bílovic do Králova Pole a tím směrem, mimo Maloměřice a Husovice.
Protože ty koně z Panské líchy by mojli dát rovnou do salámu. Jinak by se z té objížďky museli zbláznit…
Protože většina té cesty je v soukromém vlastnictví a majitel podobné úvahy dlouhodobě odmítá
Tak hlavně že mu z fondů EU přispěli na asfaltový povrch…
Není pravda, celá cesta až na cca 50 metrů je města Brna.
Dvouletá výstava stavební techniky s praktickou ukázkou technologických přestávek. Já tam naštěstí nebydlím, takže se jen škodolibě usmívám, ale rekonstruovat kilometrový úsek dva roky je opravdová tragédie.
Jistěže to jde rychleji – když vydržej lidi celou dobu bez proudu, bez vody a bez kanalizace…
To je tak těžké udělat dočasné přeložky?
Těžké to není, ale je to pracné a zabere to nějaký čas…
není to tak složité – dá se tomu pomoci například formou finanční injekce…
A kolik chcete za to, že to za víkend uděláte? Já jen jak velkou injekci sehnat 🤣
No, dočasná přeložka přívodu elektro je relativně „sranda“, dočasná přeložka vodovodu celkem OK (musí se víc kopak u přípojných míst) ale dočasná kanalizace nevím nevím…
Souhlasím, technologické přestávky jsou pro amatéry – nejste to náhodou vy co tehdá vjel na dálnici, jen co tam nalili ten čerstvý beton? 🤣
Já teda nevím, ale jestli je to kilometrový úsek a má se dělat splaška, dešťovka, voda, elektrika, plyn a beztak spousta telekomunikací, plus samozřejmě chodníky a silnice (zapomněl jsem na něco?), většina z toho bez omezení provozuschopnosti, tak mi dva roky zase až tak moc nepřijdou, ale třeba to tam u vás stíháte rychleji, netuším
Pomohla by zastávka vlaku v Obřanech, někde u té opravované ulice. Myslím, že využití by měla trvale.
Ona je dokonce už naplánovaná a namalovaná, ale „v současnosti nejde o prioritu“.
Hm, mohla to být skvělá příležitost jak místním aspoň trochu vynahradit dopravní komplikace, které je čekají..
Když se neudělala při rekonstrukci trati, tak v příštích desetiletích nebude.
Co je obrovská škoda. Přidaná hodnota takové zastávky by byla právě dost vysoká, výměnou za relativně malou investici
Jenže ta zastávka je projektovana na trati z Tišnova 😄.
cha tak to je gól 😀
Tedy náhradní vlaková doprava za nespolehlivé silnice? Vy nebudete hloupý. Škoda, že železniční zlepšováky nemají u politiků právě na růžích ustláno.
Délka uzavírky by mohla být výrazně kratší, ale jinak tady není žadné jiné řešení. Opravit se to musí, jiná možnost než úplné uzavření kvůli vedení vodovodu není. Bílovice jsou luxusně napojeny na Brno vlakem i cyklostezkou, a pro ty, co musí autem, pořád můžou, akorát to bude výrazně dýl ňejakou dobu.
Přímo v Obřanech budou rezidenti ovlivněni výrazně, nebude to lehké, ale to je tak vždy při každé kompletní rekonstrukci jakékoliv ulice. S tím se taky nic moc dělat nedá.
Co takhle z Obřan po Cacovicke?
To by lidem zkrátilo cestu max. o 300m. Dále na sídliště by se stejně projet nedalo
To neřeší problém horní části Obřan.
Geniální nápad, odříznout jedno celé brněnské sídliště a obec na dva roky. A to bez adekvátní náhrady MHD.
Určitě to nejde udělat rychleji, než na dva roky zavřít takto důležitou silnici. Ještě by tam někdo musel pracovat na té stavbě, ne jen se tři dívat na jednoho pracujícího !
Dole jezdí šalina. Ten kilak se dá dojít.
To sice ano, ale co bude s obchodem na sídlišti? A s kavárnou? A lidé co podnikají přímo na ulici Fryčajova podnikají zkrachují. Vše nejde zařídit pěšky. A co důchodci kteří potřebují pečovatele a nemohou ujít víc než pár metrů? Oni nezvládnout jít kilometr staveništěm.
Pokud vezmu to co je v článku, tak to měly být původně roky tři…. Jinak myslím, že pokud místní sepíšou petici, že vodovod opravovat nechtějí a budou radši chodit s kýblem pro vodu k řece, tak že ta uzavírka nemusí být vůbec 🤷♂️
P.S.: Pokud stavba pojede nonstop, ale jenom rok, tak budou místní nadávat taky – lidem se totiž nedá zavděčit
Brnu chybí přímé propojení periferií, když chcete z jednoho konce na druhý, tlačí vást to přes centrum a jste kolikrát závislí na jedné ulici, či mostě.
Za mě by Brnu slušelo alternativní propojení na severu: Bástr-Řečky-Sobůlky-Obřany-Líšeň a na jihu: Moravany-Přízřenice-Holasice-Tuřany.
Pozoruhodné na této uzavírce je to, že je sice v Brně, ale Velky Městský Průtah (eufemisticky Okruh) neleží až za hranicí města. Tady vidíme ve vší nahotě jak dopadne Praha se svým“okruhem“ který vlastně okruh není.
Pokud se to jmenuje MĚSTSKÝ OKRUH, tak je logické, že leží na území města.
Praha má mít okruhy dva, městský, který je kolem centra, a pražský, tedy D0 na hranicích Prahy. Zatím není ani jeden a stále se najdou jedinci, co vykřikují, že ty okruhy jsou zbytečné.
Legrační je, že ani tyto dva okruhy nestačí a tak už je v plánu třetí okruh na úrovni Mělníka. A pak čtvrtý a pátý okruh. One more circuit will fix it. 😉
Nevím, proč tomu říkají okruh, když to kruh není. Jih se nedostavel, neboť socialismus byl odstraněn. Momentálně je na pořadu snad někdy v roce 2040-2050, inšalah. Protože prioritu má nějaká estakáda.
Většinu z toho pobere VMO, jen teda Soběšice-Bílovice je cesta … jak z cestopisu po Rusku.
Ono celé údolí Svitavy je závislé na jediné silničce… a zlepšít by se to dalo bohužel jen tak že se v některém místě „probagruje“ les…
A ten Bastr-Reckovice chcete vybudovat jak? Rozsirit cyklostezku od zoo do Medlanek ke kruhaci? To vas budou vsichni dotceni milovat…
Třeba se najdou „experti“, kteří budou jezdit kolem Svitavy. Když pak potkají auto v protisměru, tak se budou pěstním soubojem „domlouvat“, kdo bude couvat.
Po cyklostezce?
Chataři tam taky jezdí. Ale asi bude oblíbenější polní cesta do Soběšic.
Rozdíl oproti situaci v Klánovicích vidím v tom, že zde to nelze řešit nějakým jiným jednoduchým způsobem.
Plus v tom, že tady místní řvou především kvůli délce té blokády (a oprávněně), nikoli o možnost projet někudy, kde je záměrně závora/zátaras.
Uzavírka omezuje autíčkáře a poškozuje jejich základní lidské právo na průjezd. Lidskopravní organizace by měly bojovat proti všem opravám silnic, rekonstrukcím kanalizace či vodovodu. Prej právní stát.
Ne, neomezuje… Problém je totiž mírně jinde. Je třeba si uvědomit, kdože tak vehementně řve. Bílovice n./Sv. se totiž značně rozrostly o finančně nákladná sídla, čemuž samozřejmě odpovídá i zámožnost jejich obyvatel. Mnoho takových stojí (většina) v kopci při „Obřanské“, de fato právě směrem k části Obřany, kde dojde k rekonstrukci vodovodní sítě. Takže za: a) jde svým způsobem o elity, kteří existenci VHD nechápu, avšak dostupnost do Brna je zásadní, za b) ten kopec k trati je docela strmý, rozuměj nepohodlný, zvláště, když se půjde odpoledne/večer od vlaku a za c) jestli místní samospráva umožnila takovou změnu územního plánu,… Číst vice »
Pak jedině holt posílit (co do počtu spojů) toto https://content.idsjmk.cz/jrady25/251220/211.pdf
Základní lidské právo na PRŮJEZ!🤣🤣🤣 Máte tam překlep, patří na PRŮJEM!
Bílovice nemají co kafrat, vlak co 15 minut do centra Brna. Aspoň nebudou zasírat autama údolí Svitavy jako každý den. Pro sídliště můžou posílit své MHD, aby to měli komfortní
no dobrá, ale pak se tahat 40 minut do cílové destinace? opravdu to není tak nejrychlejší, pokud člověk nedělá někde na Křenové nebo úplně v centru…
Máte skoro pravdu, jen ve špičce a k tomu 2x za hodinu bus, mimo špičku 2x za hodinu vlak a 1x bus a v noci jen bus, který jezdí po Fryčajové.
Bilovice jsou dobře dostupné vlakem, podél Svitavy vede pěkná cyklostezka, takže alternativa k dlouhé objížďce tu je.
Ovšem nepočítá se že zdechlostí lidí.
Zdechlost je jedna věc, ale Bílovice jsou krpál – po vydatném pracovním dni se tahat nahoru od nádraží – no nezní to příliš lákavě na každodenní program… ráno se skutálet dolů, to by problém nebyl…
A za špatného počasí/v zimě na kole projede skutečně jen skalní, toto není okolí Hradiště kde může na kole po rovince lážo-plážo dojet i tetka v kostelových šatech…
Aha, na trati do Brna jsou dvě zastavky: Židenice a Hlavní.
Takže když děláte třeba v Krpoli nebo Pisarkach, tak je to na hodinu
Můžou jet přece metrem.
Skoro. Trať mezi Bîlovicama a Brnem vede hned několika tunely. Sousední zastávka je Brno – Židenice, doba jízdy 6 minut. Vedle zastávky je Kaufland. Trať bude lemována těly těch, kdož během těch 6 minut zemřeli hlady…
Ještě dořešit stravování ve školní jídelně. Budou dojíždět?
Umřou hlady. Na pumpě navrchu dojde benzín, v trafice cigarety a v Sokolovně dojde pivo. Hotovo. Hirošima hadr. Hořeniště halí hustá hmla. Hostinský Hrubeš hloubí hroby. Hyeny hodují.
Je tam pár tunelů, přesně dva.
Stále to neřeší dopravu zboží z a do firem, tedy příjezd dodávkou do 3,5 tuny, což místní vidí chtějí vyřešit a pojednává o tom i článek.
Ruku na srdce: Kdo z diskutujících by na dva roky zavřel vlastní firmu a byl bez příjmů.
Objízdná trasa je. Ano, dlouhá. Ano, pomalá. O nutnosti rekonstrukce se ví a mluví 10 let. Kdyby to nemuselo bejt, tak do toho rok před komunálníma volbama nikdo nejde…
V tom nejsme ve při. Otázkou zůstává, zda oprava a objížďka nejde vyřešit nějak jinak (včasná příprava objízdné trasy po místních komunikacích, kratší trvání i za cenu vyšších nákladů, …)
Cesty existují, dokonce několik. Jsou úzké, únosnost dubiózní. Teoreticky by šlo pustit jeden směr přes opičí hory vpravo, druhý směr přes opičí hory vlevo. Bejt úředníkem, tak se pod to nepodepíšu a bejt policajtem, napíšu nesouhlasný stanovisko. Tam je to fakt při větší intenzitě o malér…
Objížďka by se spíš vyřešit nedala. Tam prostě žádné použitelné místní komunikace nejsou, je to kus odříznutý řekou, údolím a železniční tratí nad úrovní okolí.
Oni by se daly vytvořit, ale to by jaksi muselo být dlouhodobé cílevědomé rozhodnutí…
Pokud se dobře dívám do mapy, tak oficiální objížďka přes Ochoz není jediná možnost. Alternativně je tu trasa ulicemi Cacovická – Zlatníky – Hlaváčova – Cihelní, kterou by se dalo dostat až na severní konec Obřan i když bude Fryčajova rozkopaná. Druhá věc je kvalita takové objížďky, hlavně ta Cihelní je úzká a bez semaforů by se mohla ucpat. Další možnost, co mě napadá, je upravit a zprůjezdnit ulici Soběšická v Bílovicích, aby se dalo jet z Bílovic přes Lesnou – cesta tam už je, akorát se zákazem jízdy a v mizerném stavu. Nutnost opravy Fryčajovy nezpochybňuji a pro větší… Číst vice »
Nešlo by to, na Cihelní jsou sloupky
Vyřešil by to dar přítele Flexy…
Cesta přes Zlatníky má spíš formát cyklostezky, jako objížďka je to iluzorní.
Pres Zlatniky by snad bylo resitelne semaforem a nejakym technickym opatrenim omezit vyslovene na obyvatele Obran, IZS atd., popr.nejaka jednosmerna forma (rano do centra a odpoledne opacnym smerem)…
A další možnost je zřízení několika sdílených heliportů v Bílovicích.
Anebo říční přístav??
Podobná situace je na silnici I/50 u Bučovic, kde je celé léto uzavírka asi 500 metrů silnice a osobáky to musí objíždět desítky kilometrů dlouhou objížďkou, hoci by to šlo i prakticky bez zajížďky místními komunikacemi obce Křižanovice.
Určitě jsou tam zvědaví na provoz intenzity silnice první třídy.
Takže v Křižanovicích taky bydlí buržujové?
Naopak, tam bydlí lidi co v obci i vylezou z baráku a ne hned do auta 🙂
No, co si budeme povídat, objet se to dá přes panskou líchu. Je tam sice částečně šotolina, ale projet se tam dá a jak se říká, zákazová značka pro některé odvážlivce není zeď, takže se to tudy bude objíždět. No, bílovickým nezávidím, legálně to objíždět přes Ochoz, není zrovna nejlepší řešení ….
Dala by se teoreticky zpevnit takhle cesta do Soběšic: https://mapy.com/s/pefojekamo
Štěrková asftaltem prskaná by stačila, udělat výhybny a širší štěrkovou krajinici, ale netuším, jak je to s pozemky.
Měla tam být normální silnice od Lesné, ale místní protestovali. Teď ri samí protestujou proti uzavírce. Já bych udělal obecní referendum a dal na výběr ze dvou možností: 1) uzavírka se vším co k tomu patří 2) vodovod bude fungovat do první větší havárie; poté obec zabezpečí pro každou domácnost koromyslo a dva kyble a vybuduje pohodlný přístup ke Svitavě….
To, co nabízíte, není řešení, ale ponižování.
Ne. To je přímá demokracie, spojená s nesením následků svých rozhodnutí…
Přímá demokracie umožňuje rozhodnutí změnit. Vy chcete systém, který záměrně není schopen reagovat na změnu vnějších podmínek.
Fajn, navrhněte jinou realistickou možnost, vy jedna vnější podmínko 🙂
Mea culpa, teď se dívám pořádně a píšeme oba o tom samém.
Čoveče, že vy jste tam nikdy nebyl? Pokud jen trochu zaprší, tak je problém tudy projet na kole (zajeďte si s tou panoramou trochu na západ).
Proč asi píšu o zpevnění a novém povrchu vč. nových krajnic.
„Zpevnění a novém povrchu vč. nových krajnic“ by znamenalo kompletně novou silnici se vším všudy včetně rozšíření a odvodnění – a to se vůbec neslučuje s původním „Štěrková asftaltem prskaná“ „
Mám na mysli tohle: https://realizaceaudrzbakomunikaci.cz/wp-content/uploads/2025/01/Penetracni-vrstvy-ze-sterku-s-prolitim-asfaltem-6-scaled.jpg
Jedná se o zpevněnou cestu, běžně se používá na účelových komunikacích, kde není potřeba asfaltový koberec.
A jako opravdu vážně sem? https://mapy.com/s/canaroforo
V jenom místě to vede úvozem v lesíku a sklonové poměry jsou tam taky divočejší. Tam to fakt není jenom o zpevnění povrchu…
Nestavíme dálnici, 12% sklon … se v zimě musí často sypat a to je tak všecko. Kloubový autobus tam nikdo soudný nepošle.
“Teď! Teď tu byl, Edison!” http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/v-brne-malomericich-a-obranech-usiluji-o-obchvat-zatim-marne/
Přesně! O tomhle se píše a mluví možná ještě dýl než o tom vodovodu.
Dneska naprostá klasika. Uzavřít a neřešit. Délka objížďky ani dopady na okolí nikoho nezajímají. Ve Zlínském kraji se již druhým rokem rekonstruuje silnice mezi Holešove a Bystřicí pod Hostýnem. Na stavbě se denně vyskytuje 1 člověk, pracovní tempo téměř neviditelné. Všichni dojíždějící jsou šikanovaní dlouhou objížďkou přes obce, kde nejsou podmínky pro tranzitní dopravu. A pokračovat se bude opět i příští rok. Tlak na délku výstavby žádný.
Můžete tady navrhnout, jak dané opravy provést, aby byli všichni spokojení?
Dneska naprostá klasika. Sedět u klávesnice a nadávat a všem ukazovat, jakej jsem vůl:-)
Jo, kdyby si to stěžovatelé šli zkusit aspoň do místní dopravní komise/výboru a zkusili navrhnout něco lepšího.
můžete si pořídit vrtulní řešení tu je, to že se Vám nelíbí už je věc druhá.
Zase nekdo řve a pritom se bohuzel neda nic moc s tim delat, opravit se to musi.
V Brne je takto uzavrena treba Udolni, na dva roky, s dopady do MHD pro jeste vetsi cast mesta. Ale to se da prinejhorsim obejit pesky.
Z Bilovic lze dojizdet do Brna bez problemu vlakem. Pokud nekomu vadi objizdka…
Objížďka uzavírky v Údolní není tak dlouhá, Grohova je hned vedle. Tak srovnávejte srovnatelné.
https://www.bkom.cz/koordinace-uzavirek/pripravovane-stavby/199
Bílovická perkárna bude nakládat chleba do vlaku leda tak v něčím snu.
Už tu byl František ?
bílovická pekárna nebude mít suroviny, takže problém s chlebem bude vyřešen:-) jediný přístup do obce totiž bude pouze podjezdem pod tratí s max výškou 3.5m, příjezd nákladních aut do obce bude řešit také benzínka, masna (bourárna masa), popeláři
No konečně se někdo zamyslel … ano, ty Bílovice za mostem budou asi opravdu odříznuté … ty hlavně tu ulici potřebují … Tady vidím jediné východisko … dělat to na půlky … jinak to nepůjde …
Což vzhledem k umístění vodovodu nelze…
Vuz, ktery je nizsi nez 3,5 m jeste nebyl vynalezen.
jasne, budou vozit chleby ve fabce
Hele do 3,5m se „vejde“ docela slušný náklaďák…
V Grohove jsem si nejak nevsimnul tramvaji a x4 je dost utrpeni. Ono i prechazeni na křižovatce Udolni – Uvoz je skoro o zivot
x4 je sice nic extra, ale Obřany na tom budou hůř… a dýl.
Nebo sednete na kolo a podél cyklostezsky.
Souhlas, z Bílovic jezdí co půl hodiny vlak, to mi přijde slušné.
Problém je, že slibovaná zastávka Brno-Obřany stále není.
Stejně má být na tišnovce.
Ve 4 h jede vlak na Brno že jsem si nevšiml že by zastavoval