Hyundai zastaví v Nošovicích na den výrobu. Vázne prodej elektroaut, odbyt spalovacích motorů naopak sílí

Výroba nové generace Hyundai Kona Electric. Foto: Hyundai Motor Manufacturing CzechVýroba nové generace Hyundai Kona Electric. Foto: Hyundai Motor Manufacturing Czech

Zaměstnanci zůstanou za 70 % mzdy doma.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Nová Kona se bohužel vůbec nepovedla po stránce designu. Cenově to není nikterak lákavé. Navíc, po shlédnutí videa s panem Novákem (problém s IONIQ 6) jsem ztratil přesvědčení, že Hyundai má zájem o zákazníky. Manželka jezdí do práce elektrickou Konou první generace. Ta taky není moc hezká, ale poměr cena výkon mne přesvědčil to vyzkoušet. Po stránce zpracování to oproti Škodě zaostává. Ale ten elektrický pohon je lambáda. Daleko lepší ve všech směrech oproti spalováku. Akcelerace, plynulost jízdy včetně zastavení, žádné vibrace a to ticho při jízdě : ) Já se moc těším na rozšíření nabídky BEV. Věřím, že cenově… Číst vice »

Petr

Chvilkový výkyv. Elektřina v autech je jediné smysluplné řešení. Využívá lokálního energetického zdroje – místo abychom posílali stovky miliard do zahraničí, podělí se o ně místní energetické firmy nebo si nabijete vlastní elektřinu z FVE.

mimochodem

Jenze oni ten jedinej lokalni zdroj, kterej tu mame (uhli), planuji zariznout…

marek hudec

jak pravi titulek: Vázne prodej elektroaut, odbyt spalovacích motorů naopak sílí
a ja bych dodal ze nejen u tehle znacky, ale u vetsiny evropskych znacek…..ze by konecne zacali pracovnici odddeleni prodeje naslouchat svym zakaznikum, namisto jistemu segmentu politicke representace?

kapitál

elektro auta jsou slepá ulička, majitelé si zřejmě neuvědomují, že auto za deset let prodají za absolutní zlomek jeho ceny. když si lidi myslí, že na to mají 🙂

David

Vitam majitele Prosche GT3 RS, Mclarenu ci jineho sberatelskeho auto, jehoz hodnota jen roste! Doufam, ze s tim moc nejezdite, aby vam to neklesalo na cene. Mate to normalne nekde v hlidane garazi a nebo navic v nejakem ochranem stanu?

vlachjan

Jaké auto neprodáte po deseti letech za zlomek ceny nového?

Petr

Elektromobil má mnohem větší smysl než spalovák. Baterie i zbytek vozidla vydrží 15-20 let, energie je z lokálních zdrojů a za hubičku.

Kofi

Elektrošílenec a jeho bludy v akci 🤣🤣

PetrH

Tesla model S se prodává od roku 2012. Tak jestli máte na prodej nějaký model z roku 2014 za absolutní zlomek ceny, beru hned.
(Reálná cena by mohla být kolem 17 tisíc dolarů: https://www.edmunds.com/tesla/model-s/2014/ )

Radim elektrická vlna

Cena prodává. Bohužel jejich auta jsou drahá, takže ve statistikách prodej ev v Evropě si moc dobře nevedou. Za ty peníze je lepší volba Tesla.

David

Nejsou to spatny auta, ale jsou draha … skladovka nejakyho lip vybavenyho kousku s 64kWh baterkou je za mega. Ale to i Tesla 3 s 60kWh baterkou. Tesla s vetsim dojezdem dokonce za 1.150 mio.

Taky jim docela konkuruje ID.3, kde se dealer dostane pro firmy na nejakych 900k s DPH u vybavenyho auta.

P51

Chybějící počet vozů, ne množství vozů

Pave69

To je anglicistní a nemístná připomínka, v češtině je množství klidně použitelné. Ale množství joudů to neví 🙂

JiP

Problem je, ze predchozi Kona byla vcelku dobre EV, nova Kona totalne prepalila cenu, trh se zkratka uz dost zmenil.

František

Koná by byla cenově ok, ale světls v rohu karosérie jsou docela problém kvůli škodám – kde kdo měl někdy dřív auto, tak měl často i škrablý blatník, staci se projít po sídlišti. Akorát tady to bude znamenat dražší opravu sdružených světlometů a nebo problémy s STK.

Vlastimil Kocurek

Je to mizerný marketing, tedy marketingová strategie. Bohužel na takových místech pracuje mnoho neschopných lidí, a možná také dostali nesmyslný befel přímo z centrály Hundai.

VíKo

Jak s tím souvisí marketing? Ten je na EV obecně špatný. Proto vážnou prodeje. Ale světlama to nebude.

Black

Pokud nemáte dostatek možných zákazníků, kteří mají na EV peníze, tak můžete mít marketing jaký chcete. Na EV buď máte nebo nemáte a marketing na tom nic nezmění.

Kebab

Určitě je to marketingem? I kdyby byl nejlepší možný, tak třeba já si EV ani tak nekoupím, přestože by svým způsobem pro mě bylo ideální a nevadilo by mi, protože na něj prostě nemám😃 A klidně se vsadím, že takových je nás v Evropě víc. Naopak těch, kdo ho reálně koupit mohou a zároveň to ještě neudělali, bude jistě méně. Také existují lidé, kteří měli EV, ale nevyhovuje jim a vrací se k naftě nebo benzínu.

Pave69

Ale něco na tom marketingu bude, protože spousta lidí kupuje Tesly, takže pokud Hyundai z toho neumí ukousnout svůj díl, není to tím co píšete.

mimochodem

Hele a fakt si to kupuji lidi (coby fyzicke osoby), nebo spise firmy z dotaci?

PetrH

Často bohužel fyzické osoby podnikatelé. Třeba senátor Tomáš Jirsa za ODS si stěžoval, že vyřízení dotace na jeho elektromobil trvá dlouho…

VíKo

Slušný Elektro kolem 700-800 tis. V akci i levněji. To není nedostizny. O výhodách a pokrocich výrobci špatně komunikují. Baterie se lepší. Superchargery umí nabít z 20 na 80% do 15-20 minut. Dynamika jízdy je jiná. Tesla udělá auto a je k tomu predvadecka pomalu s globálním dosahem a ukazují odpich, kterej je pocitově jako rána lopatou do zad. O tom se píše. Co udělal VW a jiní? Ukazují jak jede auto u moře, nebo v Barceloně, nebo na horách… Úmorná nuda. Kdyby dokázali komunikovat jak auta už neujedou jen 200 km ale skoro 600. Ve spolupráci s dodavateli energii… Číst vice »

Petr

Tak.

Ruda

Proč ale EU tedy uvažuje cla na levná EV auta? Ze by to bylo cenou a ne typem pohonu? Za mě lidem většině lidem s rd nazalezi na typu pohonu ale na ceně auta. To jen aby se neakcetovalo ze lidi elektro nechtěj.evropske ne, to je drahé, čínské si klidně koupi když bude levnejsi než spalovak.

Peeetr

Bohužek EU regulace záměrně zabíjí malá levná auta včetně nakonec i elektro. To devastuje rychlejší inovace v celém evropském autoprůmyslu, protože růst zespodu je vždy dravější a zdravější než pokoušet o to samé seshora s luxusním segmantem, který nikdy nebude tak masový a skutečně efektivně rychloobrátkový. Přitom už u Tesel šlo vidět, že luxusní Tesla S celou historii nedokázala prodávat větší množství, a teprve až menší na veškerém železe ořezaná Tesla 3 měla na trzích masový zásah. Takto globální trh malých elektroaut bude zásobovat Čína, Japonsko či Indie, a světoví boháči v luxusu jak je vidět upřednostňují přepychové spalováky. Čili… Číst vice »

PetrH

Autobusy, motorové vlaky a „městské náklaďáky“ mají mnohem menší podíl na emisích z osobní dopravy než osobní auta. Nechápu ty souhlasy u vašeho příspěvku, ale tak už to holt tady bývá…

Kebab

Proto se nemají řešit, i když by to šlo pravděpodobně snáz a s menšími negativními vedlejšími efekty? Navíc ten příspěvek je primárně o něčem jiném, i proto možná ty plusy.

PetrH

A ony se neřeší? Samozřejmě, že řeší a víc než osobní auta. MHD se elektrifikuje (tramvaje, trolejbusy, elektrobusy), vlaky dávno (nově i vlaky na baterku), i ty městské dodávky jezdí často na elektro i v zaostalé ČR. Tohle byl prostě jen typický kec, naprosto bez kvantifikace nějakých efektů.

Vlastimil Kocurek

Jednoduše řečeno tržba = p x q. P je cena a q je množství.
Ale automobilový průmysl a různí regulátoři mají s touto primitivní rovnicí problém. Nadělají auta, které nikdo nechce,
to by ještě před dejme tomu 30 lety byl konec tohoto odvětví. Dnes je to chaotické, jako nikdy předtím.

eLzyx

Tesla si na modelu S a X postavila a odladila výrobní procesy. Nová technologie se vždycky lépe prodává bohatým, než těm, co škudlí každou korunu. A hlavně – vydělala tím peníze na nové fabriky pro 3 a Y, Semi atp.

HansB

Úplně bych netvrdil, že lidem s rodinným domem záleží jenom na ceně. Má na to vliv víc faktorů jako způsob a doba dobíjení, dojezd atd. Já taky bydlím v ulici s novými rodinnými domy a elektroaut je u nás čistá nula. A i ve vedlejších ulicích o žádném nevím. A lidi tu fakt na prachy netrpí.

peter

U nas v stvrti so starsimi rodinnymi domami na vedlajsej ulici o ID.4 GTX. Na ulici ma sused plug in hybrid Peugot 3008.

JacobSGC

my Češi jsme hodně konzervativní, existují celé vesnice, kde nevidíte např. ani jedinou FVE a o pár km dál jsou na každém druhé střeše. Stačí jeden průkopník a sousedská závist, ale i ta blízká zkušenost a najednou to chtějí všichni. To platí i pro BEV.

eLzyx

Stačí, aby si to pořídil jeden. U nás také dlouho nic, pak jsem si pořídil Teslu model S a co jsem tak koukal, vedle v ulici se objevila TM3, o kus dál má někdo Konu, Enayaq a u paneláku jsem viděl pravidelně i3. Celkově na 15000 chudé severočeské město odhaduji cirka 50 EV.

Frantisek

Je to tak, navic kdo si vyzkousel EV, tak uz fakt zpet nechce … minimalni udrzba, neresit co 40-50kkm brzdy za kdo vi kolik, vyborny zatah pri rozjezdech, ticho, nikam nejezdit tankovat. Uplne jinej svet.

dzejejc

Ochrana evropského průmyslu. Až tak je to jednoduché.

mimochodem

Uhm, evropskemu prumyslu nejvice pomuze, pokud mu nase evropsky hodnotne blahorodi prestane skodit. Porad jeste tu nejaky know how a nejaky sikovny lidi mame, porad jeste se z tohodle marasmu muze dat vyhrabat.