Hrozivě vypadající nehoda na přejezdu skončila díky reakci strojvedoucího jen lehkým zraněním dvou lidí

Nehoda na přejezdu u Jablonného nad Orlicí. Foto: Drážní inspekceNehoda na přejezdu u Jablonného nad Orlicí. Foto: Drážní inspekce

Provoz na železniční trati mezi Jablonným nad Orlicí a Letohradem je od rána ochromen kvůli hrozivě vypadající nehodě na železničním

Zpět na článek
106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robil

Doživotí pro řidiče .

zdenek

Proč. Byl sníh. Mohl tam uvíznout.. Nevíme jak to bylo. Měly tam být detektory. Je 21. st.

Karel JIRÁSEK

Jaké detektory? V době, kdy se přejezd zavírá, se už vlak zastavit nedá.

Leinad

I kdyby, tak začít brzdit než to fíra uvidí, prodlouží čas na uhnutí a sníží rychlost nárazu.

Filip Jirsák

Prodlouží čas na uhnutí? Jako že fíra otočí volantem a to auto na přejezdu objede?

Leinad

Jakože v tomto případě sice bylo auto zapadlé, ale jindy vlaky na přejezdu sejmou něco co by mělo čas zmizet. Nebo aspoň lidé utéct z chcíplého auta.

Filip Jirsák

Jak to souvisí s detektorem? Blikající červená světla a spadlé závory jsou snad dostatečným varováním, že se blíží vlak a mám ten přejezd co nejdříve opustit.

Pája

Jj, uhne do turkyně a za přejezdem se zase vrátí na trať, dále pokračuje podle JŘ. (ironie)

Y.K.

Jsou země kde detektory běžně existují a vlaky to fakt před uvízlým autem zastavit dokáží.

Alibaba

Kde?
O kolik (minut, sekund) se prodlouží uzavření přejezdu?

Y.K.

Japonsko.
O nic.

Filip Jirsák

Takže když je na kolejích detekována překážka, vlak se teleportem transportuje až za přejezd? Protože jinak má přejezd fungovat tak, že projede poslední auto (na které je přejezd počítán) a hned za zadkem mu může projet vlak plnou rychlostí. Reálně jsou tam ještě nějaké bezpečnostní rezervy navíc, ale v těch toho moc nestihnete. Ta videa z Japonska nejsou z přejezdů, ale z přechodů, vypadá to na nějaký S-bahn, kde se asi nejezdí 160, a hlavně je v Japonsku předpokládám jiná disciplína obyvatel. Fungovat to takhle u nás, tak můžeme rovnou přednost na přejezdech otočit – projedou auta, a teprve až… Číst vice »

Alibaba

O tom „nic“ velmi pochybuji. Pokud se má kontrolovat volnost prostoru přejezdu po uzavření závor a tuto (ne)volnost pak přenést na vozidlo (a to následně při nevolnosti zastaví) tak proto potřebujete delší časový interval.
Nepopírám, že to není technicky nemožné.

Petr

Které?

Y.K.
Y.K.
IOT

Lidi co dávají mínusy jsou 100let za opicema a to, že máme nehorší zabezpečení Přejezdů v EU jim asi nic neříká.
Nechápu jak někdo dá mínus, když bude na trati cokoliv jakýkoliv detektor. Prostě cokoliv co dá signál do vlaku a ten automaticky zastaví. V zahraničí je stop systém normální tak nevím co se tomu tady divíte. Pokud strojvedoucí přehlídné červenou taky má vlak zastavit. Jenže tady to prostě nikde na tratích není asi je to moc drahé. České dráhy to je totiž největší tunel v ČR a novináři tam nečmuchají až se divím proč 😀

Pája

České Dráhy obhospodařují přejezdy ? Tak 100 let zpátky je tady někdo jiný 😀👍

Y.K.

Všiměte si Přejezdníku, to je tam standard (různé společnosti mají různé provedení, ale funguje to při počtu jejich přejezdů spolehlivě).

Y.K.

Pardon, to předchozí patřilo za jiný komentář.

Baraba

Vy snad chcete, aby na naši železnici pronikla elektronika =O

zdenek

V Japonsku taky se nedá?

Vít Jůza

Na jedné straně musí mít vlaky leckde – na podobných tratích – pro jistotu intervaly 5 – 10 minut, a na druhé straně musí být zabezpečení na přejezdu seřízeno tak, že v případě uváznutí vlak nestačí zastavit???

Véna

Obojí je nesmysl. Doživotí i detektory.

Leinad

Detektory běžně fungují, brání jim paragraf jedna.

Vašek

A za nepozdravení rovnou ke zdi a střílet, že jo. Já si furt říkal, kde se ti lidé, co dělali v koncentrácích (jedno zda nacistických, či komunistických) bachaře, brali a hle, jeden se sem přišel vyznat.

Karl vB.

U Suchdola/L. také uvízl kamion na přejezdu, akorát se to obešlo bez kontaktu s vlakem.
Takže tentokrát by to podle vás bylo bez doživotí???
https://dopravacek.eu/2021/12/09/obrazem-uvizly-kamion-na-zeleznicni-prejezdu-mezi-majdalenou-a-suchdolem-nad-luznici/

Marana_CZE

Kde je ten milý pan, co tady furt tvrdí jak normy TSI „zabíjí“ železnici? Dneska zachránily docela dost lidí… Už vidím, jak třeba taková 810 odhodí takovej kamion na bok… Spíš ten kamion odhodí ji…

ABC

tohle je TSI asi tak jako Pendolíno, ne?

M152

Pořád lepší než slabý plech a pak už jen fira.

Jan

Pendolino má poněkud jinou maximální rychlost než motorák na vedlejší trati a podle toho se snad projektují nárazové zony. Nehledě na to, že Pendolino je poměrně starší stroj.

zdenek

Však ten vlak nemá TSI… A je to jediná asi zmodernizovaná trať a jezdí se tam max cca 80.. Nejsme v Německu. Ono to něco stojí, tahat sebou tank dělaný na 160… Všechno má nějaké rizika.. Ale taky něco stojí.

Výkolejka

Ale ono to nemusi byt delane na 160. Jde o maximalku vozodla minus 50. Takze např. vozidlo a maximalkou 80 by se konstruovalo na naraz v 30km/h.

zdenek

To není podle mě pravda. Já mám za to, že vozidlo s maximálkou 80 by se konstruovalo na rychlost v 80. V tom je právě ta..

Výkolejka

Vozidla.s maximalkou 160 se konstruuji na naraz ve 110.

zdenek

To ano. Ale vozidla s rychlosti nižší než 110 na rychlost vozidla, pokud si pamatuju dobře.

Výkolejka

Nebudu tvrdit ze nemate pravdu, mozna ano ale logiku by to nemelo.
U 160 se pocita ze vozidlo srihne pribrzdit na 110 ale u 100 by se pocitalo ze neubrzdi nic a vysledkem by byly prakticky stejne konstruovane vozidla?

Pavel P.

Konkrétní norma má čtyři scénáře srážek. Asi nejznámější je náraz do překážky (o hmotnosti 15 t) na přejezdu. V tomhle případě je rychlost srážky maximální rychlost vozidla bez 50 km/h. Jenže pak jsou ještě scénáře srážky s nákladním vozem a se stejným vozidlem, obojí při rychlosti 10 m/s. Háček je v tom, že množství energie, které se musí absorbovat při srážce s nákladním vozem pro 100 t těžkou jednotku, je zhruba stejné, jako při nárazu na přejezdu při 70 km/h (tzn. max. rychlost 120 km/h). Při nízké maximální rychlosti není srážka na přejezdu rozhodujícím faktorem, takže její další snižování má… Číst vice »

jal

Tady pomohl tvar čela a trefení do správné části. Při srážce má vliv tolik faktorů, že tvrdit něco o konkrétním případu a vztahovat to na všechny je mimo.
Odhození kamionu osmsetdesítkou. Že by TSI?
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/pri-srazce-vlaku-a-nakladniho-auta-se-na-opavsku-zranilo-trinact-lidi.A081217_182641_krimi_jba
Akorát nevím, co zvláštního a hrdinského udělal fíra? Zabrzdit přece musí každý.

Kde jsou obvyklém názory, že vlak, co veze 8 lidí, je zbytečný? : – :-,

Miroslav Zikmund

Vlak má palubu ?

Alibaba

Obrazně řešeno ano. Vy jste se ještě nikdy do vlaku nenalodil? 🙂

Dzejejc

Používají to všichni majoritní železniční dopravci v ČR, takže očividně ano.

***** Petr

I v letectví.

Vít Jůza

Také vždy, když mě uvítají na palubě, oponuji, že chci dovnitř.

Jiří Kučera

Sebrat mu doživotně řidičák. Na přejezdu neměl co dělat, protože určitě fungovala signalizace, která upozorňovala na příjezd vlaku.

Vít Jůza

Takovéhle auto honem odtlačit, když uvízne, to není jen tak … ledaže by správně nákladní auta za takovéhoto počasí na trasy s podobnými přejezdy vůbec neměla vyjíždět!

zdenek

Předpokládám, že „debata“ o detektorech a inteligentnějších přejezdech se za 5 let nepohnula tradičně nikam.
Slibované nadjezdy podjezdy taky samozřejmě v krátkém době neřešitelné a neufinancovatelné.
Stačilo dát někomu, kdo to umí.. Jako Camea.. A čau..
Tak od pohledu ne jen v Japonsku, ale už možná i v Itálii něco mají.

Leinad

Paragraf jedna.
V Japonsku nemají listí a jiné věci které by mohly zblbnout kamery, naopak všechna auta na přejezdu mají na sobě napsáno „jsem auto na přejezdu“ a nápis je otočen přímo na kameru.

zdenek

Od pendolína.. A vlastně 2015- 7 let.

zdenek

Jediné, abych nekřivdil. Na některé přejezdy se nainstalovaly kamery. Ovšem nevím jestli pokutují každého porušovače. A někde už tuším funguje sekvenční sklápění.

j.k.l.

Pokud nikdo nepodá podnět na PČR, tak se to řešit nebude. Teprve pak si policie může vyžádat kamerový záznam, pokud nějaký je.

zdenek

No to jsem si bohužel myslel no:-) Takže zase nula bodou. Hlavně že každý .. si do obce koupí buzerační krabičku na 50 nebo semafory, aby vydělával.

Glum218

„V době, kdy ještě mohl“ :)))) To je dobrá formulace. Řekl bych, že pokračování by bylo ve smyslu „závory teprve padaly dolu, tak to ještě můžu“ 😀

BUZERANT

Další kamioňák inteligent ještě že je fíra machr a zvládl to, mohlo to být fakt ošklivý

BND30

Může mi někdo osvětlit, jak se dá na tomto přejezdu uvíznout? Pominu-li poruchu na nákladní soupravě, pak přejezd je v rovině, bez hrbolů, na mapy.cz vypadá i ve velmi slušném stavu (gumové panely)…

Tumor2017

Řidič kecá. Přejezd leží mezi dvěma lomy a přejíždění na červenou, vanařů s kamením je zde běžné

Miroslav Zikmund
***** Petr

Návěs jde v i v mírné zatáčce do hrnutí a odporu pneu, čím nižší rychlost tím větší, je to do mírného kopce a dvouosý tahač s jednou (zadní ) hnanou nápravou na gumě která i mokrá klouže zvláště pokud to střední odlehčí . Není to nereálné a podle postavení po nehodě i pravděpodobné. Na návěsu není rýha , tzn že v době nárazu stál a to i podle vysypaného nákladu , který kopíruje oblouk . Pro info. Tahač se nemusí rozjet ani na rovině a pokud má po předchozí jízdě vlažná kola , která pod sebou udělají kapsu a po… Číst vice »

Rudolf Tuček

Zrovna dnes byly diky sněžení podminky pro uvaznuti ideální, sam jsem videl tri uvazlé kamiony. Zvlášť když ma poháněnou jen jednu napravu.

Adamgolias

Ano , dnes byly ideální podmínky pro uváznutí. A nemá náhodou úplně každý řidič přizpůsobit jízdu podmínkám provozu? Jsem si edom , že je to klasická věta vážící vinu na řidiče když je něco špatně na silnici , ale kdyby se jí občas někdo držel , možná by bylo méně podobných situaci. A jak měl řidič přizpůsobit jízdu? Já nemám řidičák takže nemohu sloužit , ale předpokládám že ten kdo vládne podobnému stroji má za sebou důkladné školení jak se chovat v nepříznivých podmínkách. Trochu mi to připomíná nedávno zde uveřejněnou zprávu o srážce motorového vozu s nakl vlakem po… Číst vice »

***** Petr

To by bylo v překladu na silnici nedobrždění , nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze ….
Zde mohl jet a nemusel projet , tzn uvíznout . To je diametrálně odlišná situace

ABC

jak se chovat v nepříznivých podmínkách

zastavit? 🙂 no, dyť zastavil ne

Leinad

Nevjíždět na „nebezpečná“ místa. Občas se udělá kolona třeba na vrcholu kopce, vepředu odstavené auto jehož řidič se to bojí sjet.

Gwann

hmmm, dobre….ta DMU hned tak jezdit znova nebude. ale i tak díky bohu za to, jak to dobre dopadlo…

nevite, jak to má Leo s jednotkami? nebude díky nedostatku jednotek NAD?

Luluu96

Má jich dost. Mají 4+1 náhradní

Alois

Česká klasika. Každou směnu vyhoukávám někoho ze přejezdu. Někteří frajeři se mi ještě smějí se vztyčeným prostředníkem. Stejně jako když 95% řidičů neztlumí u přejezdu světla a já to pak půlhodiny nemůžu rozkoukat.

Gwann

navrhuji před každé hnací vozidlo zařadit ochranný plošinovy vůz.

Premek

A na něm kulometné hnízdo s obsluhou.

Gwann

menší protitankovy kanón, jak byly v 30. letech

Pavel P.

Tak možná by stačilo drážní vozidla systematicky vybavovat kamerami, ve velmi vysokém rozlišení a s možností uložit krátký záznam.
Například při každém použití rychlobrzdy (třeba kvůli „inteligentovi“ na přejezdu) uložit minutku před a po. Záznamy pochopitelně pravidelně posílat na příslušné úřady.
Pokud se někdo fírovi bude smát se vztyčeným prostředníčkem, alespoň bude hezká fotka na identifikaci a následné na sebrání bodů a řidičáku.

Apollo17

362 078 kamery má.

Gwann

jako kamery proč ne. ale SPZ na boku auta nejsou…

Doctor

To je dobrý nápad – důkazní materiál pro vyšetřovate.
Ale za vztyčený prostředníček netrestat ! Znamená to, že strojvedoucí je jednička. Pravil svého času Míra Tupohlávek … 😏

Pavel

To by mě zajímalo kdo může dát takovému příspěvku mínus…
Asi ten kdo zvedá na ty strojvůdce ten prostředníček, jinak nevím.

Huh

Tlumena světla už se v autoškole taky neučí, kdekdo šajni nejen na přejezdu ale i někomu do oken apod. Jak se chovat na přejezdu většina majitelů řidičáku vůbec neví, viz diskuze ala Iděs a H@vinka.cz. Za to jak předjet tramvaj zleva zřejmě učí každého 😁

Vasek

Tak schválně kde ta okna najdeš v tom zákoně najdeš.

Řidič nesmí užít dálková světla, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena nebo mohl-li by být oslněn řidič protijedoucího vozidla, řidič vozidla jedoucího před ním nebo jiný účastník provozu na pozemních komunikacích, strojvedoucí vlaku, řidič jiného drážního vozidla nebo řidič plavidla. Při zastavení vozidla před železničním přejezdem nesmí řidič užít ani potkávací světla, pokud by jimi mohl oslnit řidiče vozidla v protisměru.

MaT

Tak nemusí být snad všechno explicitně v zákonech, nesvítit někomu dálkovými do ložnice když nemusím bych považoval tak nějak za elementární slušnost…

Halamus

Já se o magory nezajímám a pokud to jde, tak se jim vyhnu. Ale chápu, zvědavost je někdy veliká.

taky fíra

Pane Alois jezdím 30 let jako strojvedoucí,první část příspěvku naprostá pravda.Ale půlhodiny?Proto to mínus.

Pomeranč

Já Vám dávám mínus za nepochopení hyperboly, neboli zveličení.

Karel

První část 100% souhlas, druhá část pak jedině oční lékář.

Alois

Zažil jste někdy takovou situaci? Není to stejně jako když jedete autem a potkáte se s protijedoucím vozidlem.

Vašek

Ano, zatímco na auto dálkovými svítí 2x55W halogen, tak jak to auto zastaví u přejezdu a přiblíží se vlak, tak se úplně samo od sebe stane, že se z 2x55W stane dvojice pátracích protileteckých reflektorů, které Lojzovi zanechají fotonový otisk na sítnici minimálně 30minut.

Magie ajznbón style

Adamgolias

Václave , 30 minut je jistě nadhodnoceno. Ale řidič auta potkává neustále protijedoucí auta a oči se tomu přizpůsobí . Strojvedoucí sedí na potemnělém stanovišti , kde krom kontrolek a možná obrazovky a displeje vysílačky dlouhé minuty neoslabuje nic . A pak prudké světlo do očí. Kdysi jsem v rámci cvičení záloh AČR dostal radu jak se v noci pohybovat- zacloň jedno oko. To bude navyklé na tmu a uvidí ve tmě lépe než to nezacloněné , kde bude zornička nucena se neustále smršťovat drážděna světelnými zdroji v okolí .a opravdu návrat do režimu oka , které je zacloněné trvá… Číst vice »

Vašek

30 minut nadhodnoceno a to o té tmě taky. V autě je taky potemnělé stanoviště, pár kontrolek a podsvícené budíky, občas nějaký display. Řidič na venkovských cestách v noci zase tolik aut nepotká a na těch s větším provozem i ta dráha, která jí kříží vede územím, které je osvětleno. Tedy že by jel 20 minut někudy a nepotkal třeba lampu je prostě blbost. Je zajímavé jak tu jeden fíra napíše blbost, kterou se nasírá do silniční dopravy a má tu ovace davů, zatímco druhý fíra napíše, že to tak není a to se dělá, že nic nenapsal. No to… Číst vice »

M152

Pokud na přejezdu auto neztlumí světla, já dálková nevypínám. Ta lepší polovina řidičů to pochopí a ztlumí, pak zhasnu i já, a zbytek ať má vypálený oči.

Jézeďák

Někdo musí být první. Vy jste holt agresivní. Co třeba jen bliknout ?

M152

Na blikání sem rezignoval, efekt nulový.

Pája

Nerad se přidávám, ale na některé vysloveně tupé jedince nepomůže ani stroboskop. Naposledy v úterý tento týden jsem měl obrovské nutkání pořídit si nějaký extrémně silný. Druhý extrém byl včera, kdy se několik desítek jedinců pohybovalo při sněžení pouze s denním svícením. Slušného samozřejmě stačí upozornit – ale jak poznat, že naproti je slušný člověk, který jen zapomněl?

Igor Mauricio

Opravdu máte platné psychotesty?

Tonik

To je na metál pro fíru.

Výkolejka

Ještě ze tam nebyl stejný“odborník“jako ten fira od arrivy co se rozhodl u machova jezera pred prekazkou nebrzdit protože by to pry mohlo zpusobit vykolejení : – D

Alois

Pochybuji, že si vůbec všiml, že se k tomu kusu betonu blíží.

Výkolejka

No právě : – D

Dave

Arriva, Arriva, od nich je i ten fíra, který bez vědomí výpravčího couvnul z trati zpět do stanice, protože se málo rozjel do stoupání, že?

JiP

Zase jeden z tech, kteri misto aby si nahodu zavorou neudelal skrabanec na korbe se sterkem, tak radsi zdemoluje aute cele + vlak k tomu a skoda hodne pres 10 mil…..

Huh

Nejdřív je dobře si to přečíst, idi@ta ze sebe jde udělat i pak 😉

ABC

a ještě to ani není štěrk ale nějaká hlína a šutry z výkopu 🙂

Tumor2017

Sám jseš výkop. Přejezd leží u dvou lomů a tak je běžné, že se svaží hlušina!!! 😛

JiP

Jedna vec je co tvrdi ridic a druha jaka je realita. Pokud by tam na necem uvizl a zavory byly nahore a svetla, tak co delal do doby prijezdu vlaku?

ABC

tak! točvolanti jezdí na červenou a zásadně úmyslně!

Leinad

Kdyby volal spržel, tak zastaví provoz někde úplně jinde (nehoda u Vraňan, fízl řekne výpravčímu „…na ty hlavní trati.. “ a výpravčí zastaví lokálku)

Jeffer

Kupodivu, presne preto už má každé priecestie jednoznačné číslo, v tomto prípade zrejme P4073 (je nalepené na všetkých výstražníkoch).

Adamgolias

To je ovšem základní znalost zejména profesionálních řidičů. Bohužel mnoho jich umí za volantem jíst , telefonovat , dívat se na tv , ale zakl znalosti nemají .

Muv

Jj, stejně jako mnoho fírů…

Kernteriér

Někoho už závora majzla po hlavě, co?