Hrozí kolaps, auta nechte doma, radí Ropid v komiksu. Kvůli stavbě okruhu se omezí provoz na koridoru

Komiks upozorňuje na hrozbu dopravního kolapsu kvůli omezení na trati z Prahy do Benešova. Zdroj: RopidKomiks upozorňuje na hrozbu dopravního kolapsu kvůli omezení na trati z Prahy do Benešova. Zdroj: Ropid

Auta by mohla blokovat náhradní autobusy, ukazuje Ropid na obrázcích.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
babilon

Dostaňte se nějak na autobus, pak jeďte ve stejné zácpě jako byste jeli autem a pak se ještě nějak dostaňte od autobusu. To nemůže fungovat.

PetrH

takhle funguju poslední roky 🙂

PetrH

Tak to jsem zvědav. Obvykle když jsou motoristé vyděšení, že nastane kolaps, nejedou zbytečně a najednou je všude volno… Jako když zemědělci blokovali naposledy jeden pruh magistrály. Nebo (v dávných dobách) stávkoval dopravní podnik.

Kuba Drápal

Možná by pro průjezdnost dálnic pomohlo permanentní státní strašení kolapsem. Když už ne vysoké mýtné.

PetrH

To je právě otázka, jak to bude dlouhodobě (teď dva týdny). Mnou zmíněné příklady byly vždy jeden den.

superhero

Díky vhodné komunikaci s veřejností se podařilo minimalizovat dopravní komplikace během rekonstrukce Barrandovského mostu. Přesto, že to není jednoduché, tak by možná nebylo od věci udělat simulaci délky zdržení, když se rozhodne změnit svou jízdu autem za VHD 5%, 10%, 15% motoristů. Škoda, že se v ČR moc neobjevuje propagace spolujízdy autem (sousedem, kolegou z práce, dětmi do školy na kroužky). To by pro část lidí, kteří jsou ideologicky zakoření v jízdě autem mohlo být částečné řešení. Libí se mi v tom komiksu ten kontext s kadeřníkem. Fakt nevím, jak si lidé chtějí obhájit jízdu autem ke kadeřníkovi. To není… Číst vice »

David

Češi jsou bohužel pořád poznamenání stigmatem post komunismu, kdy najednou museli ukázat, „že oni na to přece maj“. To, že ve velkých městech už dávno auto není nejefektivnější a že MHD šlo mega dopředu, oni nevnímají. Myslím, že se to změní s postupným stárnutím této generace a dorůstáním generace zet a alfa a tak. V mém okolí pravidelně auto využívá opravdu těžká menšina lidí (ročník 2000).

Kikous

Já jsem ročník 1978, bydlím ve městě 100k+ a denně jezdím do práce vlakem/busem 20 km+. Nepatřím tedy ani do jedné generace, kterou jste zmínil, ale potrhuji, co jste napsal.

superhero

Omlouvám se, pokud jsem příliš skeptický. Vaší sociální bublinu Vám závidím. Jestli mohu být upřímný, tak v mé sociální bublině v 25 letech (konec vysokoškolských studií) bylo také docela normální řídké využití auta. Bylo to proto, že skoro nikdo z nás na vlastní auto neměl a půjčoval si auto od rodičů. S ekonomickou aktivitou se to začalo velmi dramaticky měnit. Bohužel musím konstatovat, že pokud byste si srovnal množství aut studentů u středních a vysokých škol letos a někdy v roce 2000, tak byste možná byl více realistický ve svém odhadu, zda-li to může pozitivně ovlivnit generace zet a alfa.… Číst vice »

PetrH

2000 už hodně mladých jezdilo autem třeba na koleje, byť ve více lidech. Měl jsem kamaráda, co dostal starší auto za maturitu v roce 1996, byť teda bydlel na vesnici. Pořád nadával, jak se mají špatně (asi jak stavěli další barák pro sestru) a volil Zemana, že sníží věk odchodu do důchodu.
2001 jsem pracoval v Německu v létě a byli jsme jediná dvojice od nás, co tam přijela vlakem.

Petr

Nic proti, ale rekonstrukci Barrandovského mostu most jsme přežili navzdory Ropidu. Nebyla posílena ani upravena hromadná doprava, do toho navíc ještě rozkopali Libuš kvůli výstavbě tramvajového cancouru… Dojíždění byla opravdu lahůdka a na Novodvorské jsme každou chvíli hráli únikovou hru „dostaň se pryč, pokud tedy něco přijede“… Ano, když vidím, že si někdo jede služebním SUV nad trasou metra, považuju to za rozežranost. Ale naopak naposto chápu lidi, kteří mají tak nešťastné / zredukované / nenavazující spojení, že jedou autem a nebudu je za to jakkoli shazovat nebo škanovat. A, pardon, ale těch je většina. I já to mám do… Číst vice »

noerf

Jen doufám, že se počítá pri stavbě okruhu, že v daném místě by do budoucna mohli vést čtyři koleje. Aby to nedopadlo jak na D3, kdy se most vypustil, protože SŽ nevyšli náklady Nemaše a nyní se bude dálnice bourat, aby mohli vzniknout pod dálnicí tunely.

Plecháč

Ty další dvě koleje ale mají vést jinudy, dálnici mají křížit asi 2 km jihozápadně od staré tratě.

tomash

Moc to nerozumím, ROPID doporučuje místo auta, které může jet jet jinudy, použít náhradní bus, který bude trčet hodinu v zácpě? Čeho se v tomto státu ješte dočkáme.

David

Když jede autem jeden člověk a nikdo jiný kolem, je to super. Když jich takhle jezdí mnohem víc, tak už to super není. Aneb jezdit autem je vlastně sdílené sobectví.

Fred Rooks

Kdyz dost lidí pojede místo autem autobusy, tak v případě, že pro ne pojede dost autobusů, budou při kolapsu v cíli dřív. Pokud nepojede, zůstanou trčet na zastávkách, ale kolaps i tak bude menší.

Jaroslav Mašek

Aha, už se dostáváme do fáze, kdy kraj diktuje lidem jak mají jezdit. Omezovat auta nebude, nejste komunisti. Vyberou si autíčkáři právo na cestu(stání)autem, nebo to, že dorazí do práce včas? Toť otázka.

MiNo

Nediktuje. Jen doporučuje a dává přednost efektivnějšímu druhu dopravy. Nikdo vám nezakázal používat auto. Otázkou je, jakou cenu za to chcete zaplatit.

Zelinář

Kde v tom článku vidíte doporučení k upřednostňování efektivnějšího dopravního prostředku? Ing. Drápal z ROPIDu v něm doporučuje jezdit autobusem. Na koláži ROPIDu ten samý autobus uvíznul v dopravní zácpě.

MiNo

A proč asi? Kvůli tramvaji? Ne, kvůli ostatním autům. Zkuste se zamyslet nad tím, proč kolony během ohlášených uzavírek vznikají.

Filip Jirsák

Autobus je efektivnější dopravní prostředek, než osobní auto.

David

Všechno je efektivnější než osobní auto, doslova všechno. Ale točky s myšlením 90′ bohužel nepobírají. Bylo by mi jich vlastně docela líto, kdyby neblokovali svým sobectvím rozumné lidi, kteří pochopili, že MHD má 1000x vyšší přepravní výkon

Kuba Drápal

#kacířství, #klatba,

Fred Rooks

Jak kde. Tady na venkově není nic efektivnější než osobní auto, snad kromě cizího osobního auta s ochotným řidičem.

Petr

…a proto všechna dopravní opatření v Praze nejvíce omezují právě autobusy…

(ve jménu svaté války proti motoristům se občas vytváří taková zvěrstva, že se vytváří kolony i v místech, kde nikdy nebyly a naopak se nerealizují drobné úpravy, které by naopak hodně pomohly, protože bus není tramvaj)

Pav

Záleží celkem dost na tom, efektivita čeho je na mysli.

Pokud efektivitou budeme měřit čas, tak toto tvrzení je nepravdivé.

Filip Jirsák

Myslel jsem celkové náklady. Navíc šetřit čas na úkor ostatních podle mne není v pořádku.

Kuba Drápal

Ale vlastnictví autá je svobodáá.

MiNo

Jak s oblibou říkám, automobilismus se dostal do fáze, kdy omezuje sám sebe. Už dávno neplatí, že si můžu autem vyjet, kdy chci. A pokud řidiči nevezmou rozum do hrsti, budou muset na svoji cestu aspoň o 2 hodiny dřív, než plánovali.

Filip Jirsák

Kdyby omezovali jen sami sebe, je to jejich věc. Problém je, že budou omezovat i cestující v autobusech.

Martas

Nebo by se konečně mohlo v Praze a Středočeském kraji začít stavět. Obchvaty, železnice. Silnice ve Středočeském silnice jsou šílené, např na výjezdu z Kamenice ve směru na Prahu se teď dělal chodník. Ale na křižovatce na Sulice a Křížkový Ujezdec, kde tedy bylo zúžení, jsem předpokládal, že vybuduji třeba kruháč, je to hodně vytížená a nebezpečná křižovatka. Neudělali, a pokud někdy plánují, tak musí zničit ten chodník. Tudíž vylepšení čistá nula. Udělali 2km chodník, mezi obcemi, kde ale jezdí přímý bus. Ještě jsem tam chodce neviděl.

Filip Jirsák

Víte o tom, že tohle omezení je způsobené právě stavbou obchvatu?

Zbynek

Kdyby omezovali jen cestujici v autobusech. Co zabijeni chodcu a cyklistu? Co dalsi externality?

Stráťa

Vážně to neplatí? Auto jede kdy chci a i ve špičce je obvykle nejrychlejší.

Filip Jirsák

Za cenu omezování ostatních.

Kubrt

Nepomohlo by zřízení dočasné (nebo trvalé) odbočky u Kolovrat? Teď se přeložka napojuje, pak se bude odpojovat…

Zbyněk

Pomohlo.
Stejně jako prodloužení nástupišť v okolí Prahy.
Stejně jako odbočka Berounka.

Má cenu pokračovat?

Leinad

Ne.
Spržel si myslí, že pomáhá zkracování nástupišť, odkládání kolaudace NS a zákaz jízdy (nákladních) vlaků, ponechání Výtoňského Mostu než spadne, hrbatá bez drátů (odklony ze 171 nejsou potřeba, dávno stojí tunel), povolení zavírat dveře před odjezdem,…