Hrozí kolaps, auta nechte doma, radí Ropid v komiksu. Kvůli stavbě okruhu se omezí provoz na koridoru
Komiks upozorňuje na hrozbu dopravního kolapsu kvůli omezení na trati z Prahy do Benešova. Zdroj: Ropid

Auta by mohla blokovat náhradní autobusy, ukazuje Ropid na obrázcích.
Dostaňte se nějak na autobus, pak jeďte ve stejné zácpě jako byste jeli autem a pak se ještě nějak dostaňte od autobusu. To nemůže fungovat.
takhle funguju poslední roky 🙂
Tak to jsem zvědav. Obvykle když jsou motoristé vyděšení, že nastane kolaps, nejedou zbytečně a najednou je všude volno… Jako když zemědělci blokovali naposledy jeden pruh magistrály. Nebo (v dávných dobách) stávkoval dopravní podnik.
Možná by pro průjezdnost dálnic pomohlo permanentní státní strašení kolapsem. Když už ne vysoké mýtné.
To je právě otázka, jak to bude dlouhodobě (teď dva týdny). Mnou zmíněné příklady byly vždy jeden den.
Díky vhodné komunikaci s veřejností se podařilo minimalizovat dopravní komplikace během rekonstrukce Barrandovského mostu. Přesto, že to není jednoduché, tak by možná nebylo od věci udělat simulaci délky zdržení, když se rozhodne změnit svou jízdu autem za VHD 5%, 10%, 15% motoristů. Škoda, že se v ČR moc neobjevuje propagace spolujízdy autem (sousedem, kolegou z práce, dětmi do školy na kroužky). To by pro část lidí, kteří jsou ideologicky zakoření v jízdě autem mohlo být částečné řešení. Libí se mi v tom komiksu ten kontext s kadeřníkem. Fakt nevím, jak si lidé chtějí obhájit jízdu autem ke kadeřníkovi. To není… Číst vice »
Češi jsou bohužel pořád poznamenání stigmatem post komunismu, kdy najednou museli ukázat, „že oni na to přece maj“. To, že ve velkých městech už dávno auto není nejefektivnější a že MHD šlo mega dopředu, oni nevnímají. Myslím, že se to změní s postupným stárnutím této generace a dorůstáním generace zet a alfa a tak. V mém okolí pravidelně auto využívá opravdu těžká menšina lidí (ročník 2000).
Já jsem ročník 1978, bydlím ve městě 100k+ a denně jezdím do práce vlakem/busem 20 km+. Nepatřím tedy ani do jedné generace, kterou jste zmínil, ale potrhuji, co jste napsal.
Omlouvám se, pokud jsem příliš skeptický. Vaší sociální bublinu Vám závidím. Jestli mohu být upřímný, tak v mé sociální bublině v 25 letech (konec vysokoškolských studií) bylo také docela normální řídké využití auta. Bylo to proto, že skoro nikdo z nás na vlastní auto neměl a půjčoval si auto od rodičů. S ekonomickou aktivitou se to začalo velmi dramaticky měnit. Bohužel musím konstatovat, že pokud byste si srovnal množství aut studentů u středních a vysokých škol letos a někdy v roce 2000, tak byste možná byl více realistický ve svém odhadu, zda-li to může pozitivně ovlivnit generace zet a alfa.… Číst vice »
2000 už hodně mladých jezdilo autem třeba na koleje, byť ve více lidech. Měl jsem kamaráda, co dostal starší auto za maturitu v roce 1996, byť teda bydlel na vesnici. Pořád nadával, jak se mají špatně (asi jak stavěli další barák pro sestru) a volil Zemana, že sníží věk odchodu do důchodu.
2001 jsem pracoval v Německu v létě a byli jsme jediná dvojice od nás, co tam přijela vlakem.
Nic proti, ale rekonstrukci Barrandovského mostu most jsme přežili navzdory Ropidu. Nebyla posílena ani upravena hromadná doprava, do toho navíc ještě rozkopali Libuš kvůli výstavbě tramvajového cancouru… Dojíždění byla opravdu lahůdka a na Novodvorské jsme každou chvíli hráli únikovou hru „dostaň se pryč, pokud tedy něco přijede“… Ano, když vidím, že si někdo jede služebním SUV nad trasou metra, považuju to za rozežranost. Ale naopak naposto chápu lidi, kteří mají tak nešťastné / zredukované / nenavazující spojení, že jedou autem a nebudu je za to jakkoli shazovat nebo škanovat. A, pardon, ale těch je většina. I já to mám do… Číst vice »
Jen doufám, že se počítá pri stavbě okruhu, že v daném místě by do budoucna mohli vést čtyři koleje. Aby to nedopadlo jak na D3, kdy se most vypustil, protože SŽ nevyšli náklady Nemaše a nyní se bude dálnice bourat, aby mohli vzniknout pod dálnicí tunely.
Ty další dvě koleje ale mají vést jinudy, dálnici mají křížit asi 2 km jihozápadně od staré tratě.
Moc to nerozumím, ROPID doporučuje místo auta, které může jet jet jinudy, použít náhradní bus, který bude trčet hodinu v zácpě? Čeho se v tomto státu ješte dočkáme.
Když jede autem jeden člověk a nikdo jiný kolem, je to super. Když jich takhle jezdí mnohem víc, tak už to super není. Aneb jezdit autem je vlastně sdílené sobectví.
Kdyz dost lidí pojede místo autem autobusy, tak v případě, že pro ne pojede dost autobusů, budou při kolapsu v cíli dřív. Pokud nepojede, zůstanou trčet na zastávkách, ale kolaps i tak bude menší.
Aha, už se dostáváme do fáze, kdy kraj diktuje lidem jak mají jezdit. Omezovat auta nebude, nejste komunisti. Vyberou si autíčkáři právo na cestu(stání)autem, nebo to, že dorazí do práce včas? Toť otázka.
Nediktuje. Jen doporučuje a dává přednost efektivnějšímu druhu dopravy. Nikdo vám nezakázal používat auto. Otázkou je, jakou cenu za to chcete zaplatit.
Kde v tom článku vidíte doporučení k upřednostňování efektivnějšího dopravního prostředku? Ing. Drápal z ROPIDu v něm doporučuje jezdit autobusem. Na koláži ROPIDu ten samý autobus uvíznul v dopravní zácpě.
A proč asi? Kvůli tramvaji? Ne, kvůli ostatním autům. Zkuste se zamyslet nad tím, proč kolony během ohlášených uzavírek vznikají.
Autobus je efektivnější dopravní prostředek, než osobní auto.
Všechno je efektivnější než osobní auto, doslova všechno. Ale točky s myšlením 90′ bohužel nepobírají. Bylo by mi jich vlastně docela líto, kdyby neblokovali svým sobectvím rozumné lidi, kteří pochopili, že MHD má 1000x vyšší přepravní výkon
#kacířství, #klatba,
Jak kde. Tady na venkově není nic efektivnější než osobní auto, snad kromě cizího osobního auta s ochotným řidičem.
…a proto všechna dopravní opatření v Praze nejvíce omezují právě autobusy…
(ve jménu svaté války proti motoristům se občas vytváří taková zvěrstva, že se vytváří kolony i v místech, kde nikdy nebyly a naopak se nerealizují drobné úpravy, které by naopak hodně pomohly, protože bus není tramvaj)
Záleží celkem dost na tom, efektivita čeho je na mysli.
Pokud efektivitou budeme měřit čas, tak toto tvrzení je nepravdivé.
Myslel jsem celkové náklady. Navíc šetřit čas na úkor ostatních podle mne není v pořádku.
Ale vlastnictví autá je svobodáá.
Jak s oblibou říkám, automobilismus se dostal do fáze, kdy omezuje sám sebe. Už dávno neplatí, že si můžu autem vyjet, kdy chci. A pokud řidiči nevezmou rozum do hrsti, budou muset na svoji cestu aspoň o 2 hodiny dřív, než plánovali.
Kdyby omezovali jen sami sebe, je to jejich věc. Problém je, že budou omezovat i cestující v autobusech.
Nebo by se konečně mohlo v Praze a Středočeském kraji začít stavět. Obchvaty, železnice. Silnice ve Středočeském silnice jsou šílené, např na výjezdu z Kamenice ve směru na Prahu se teď dělal chodník. Ale na křižovatce na Sulice a Křížkový Ujezdec, kde tedy bylo zúžení, jsem předpokládal, že vybuduji třeba kruháč, je to hodně vytížená a nebezpečná křižovatka. Neudělali, a pokud někdy plánují, tak musí zničit ten chodník. Tudíž vylepšení čistá nula. Udělali 2km chodník, mezi obcemi, kde ale jezdí přímý bus. Ještě jsem tam chodce neviděl.
Víte o tom, že tohle omezení je způsobené právě stavbou obchvatu?
Kdyby omezovali jen cestujici v autobusech. Co zabijeni chodcu a cyklistu? Co dalsi externality?
Vážně to neplatí? Auto jede kdy chci a i ve špičce je obvykle nejrychlejší.
Za cenu omezování ostatních.
Nepomohlo by zřízení dočasné (nebo trvalé) odbočky u Kolovrat? Teď se přeložka napojuje, pak se bude odpojovat…
Pomohlo.
Stejně jako prodloužení nástupišť v okolí Prahy.
Stejně jako odbočka Berounka.
Má cenu pokračovat?
Ne.
Spržel si myslí, že pomáhá zkracování nástupišť, odkládání kolaudace NS a zákaz jízdy (nákladních) vlaků, ponechání Výtoňského Mostu než spadne, hrbatá bez drátů (odklony ze 171 nejsou potřeba, dávno stojí tunel), povolení zavírat dveře před odjezdem,…