Hrozba pro železniční cargo. Poslanec ANO navrhuje, aby měly komerční osobní vlaky přednost před nákladními expresy
Pendolino mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. Foto: České dráhy
Podle železničních nákladních dopravců je návrh pro ně z velké části likvidační.
Já bych institut přetížení zrušil.
Jednou jsou dány nějaké priority, jak se trasy přidělují. Pokud by GVD nešel namalovat, tak odmítnout vlaky s nejmenší prioritou.
Může mi někdo osvětlit co znamená výraz přetížená trať??
Tak článek už papouškují i ostatní servery. I s tím dojmem, že přednost komerčních vlaků osobní přepravy před nákladními bude nějaká novinka – tedy, že teď je to jinak.
Třeba začnou papouškovat i vyjádření Kolovratníka, že to připravil ve spolupráci se Správou železnic a začnou se zajímat, proč SŽ obchází svoji nadřízenou organizaci.
Ale jinak chápu, lepší by bylo o tom vůbec, hlavně klid na práci. Co je lidem do toho, co Správa železnic tlačí do Sněmovny.
Jak víte, že to přes Kolovratníka protlačovala SŽ?
Včera to sám uvedl v diskuzi.
A ještě do třetice: opravdu si myslíte, že mají vždy komerční vlaky osobní přepravy přednost pod nákladními? Prezentoval jste se tu jako odborník, proto bych čekal, že nebudete šířit nesmysly. Zde citace zákona o dráhách. Jestli tam vidíte přednost pro komerční vlaky, doporučuji návštěvu očního. „Nepodaří-li se postupem podle odstavce 4 vyhovět všem požadavkům na přidělení kapacity dráhy, prohlásí přídělce dotčenou dráhu nebo její část za přetíženou. Na přetížené dráze nebo její části vyhoví přídělce přednostně žádostem o přidělení kapacity dráhy za účelem provozování drážní dopravy na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících, kombinované dopravy a mezinárodní nákladní… Číst vice »
přesně tak a aby mohli vydat prohlášení o přetížení, tak musí tohle změnit…jinak by skončila komerce na ostravu i brno
No tak se holt začnou objevovat smíšené vlaky …
To je ono. Kontejnery nebo uhlí v pohodě 10 vozů pro substrát zvládnou. Ale to zastavování u nástupiště, tak to vám chlapi nezávidím. 😀😀😀
Je vidět ministerstvo a ministri vubec nevi o cem vlastne hlasuji a o co usiluji. To o cem clanek pojednava uz davno funguje v praxi. Prvni jezdi osobni doprava a az potom nákladní takže, se vlastne nic nezmění. Tady je hezky videt jak ta nase vlada je vlastne uplne zbytecna. 😁
Je to těžko takhle soudit, ale zase osobní dopravce moc jinudmi jezdit nemůže, ani jezdit pomaleji
Dopravní může, samozdřejmě to bude dražší, ale pro lidi je lepší upřednostnit osobní
tak on by teoreticky mohl i osobní dopravce jinudy než přes Trebovou. protože mezi Zabrehem a Pardubicemi žádné zas tak nepominutelne osídlení není. dtto mezi Svitavy a Pardubicemi. Chocen, Ústí a Trebova stačí obsloužit méně vlaku. jenže ani trať pres Políčku, ani přes Hanusovice (a to pomijime trať Letohrad-Tyniste, protože cokoliv dovést do UnO je pitomost) nemá jakékoliv akceptovatelné parametry, natož propustnost, a je velikou otázkou, zda to jde jakkoliv napravit, není trat na Litomyšl od Svitav a samotná trať Litomysl-Chocen má také řadu problémů… trať z Brna přes Vysočinu je pomalá v řadě úseku… a tak se dá pokračovat… Číst vice »
Férfi , tady si na českém serveru, barát , nem tudom magyarom. igen? Svoju magyar nyelv si nechaj za Dunai.
Konkurence ukázala, že jde vlakovou dopravu provozovat ziskově a ve vyšší kvalitě. Takže teď je potřeba to zlaté tele přihnat k sobě? Vytvořit nový monopol? To už jsme tady měli, díky, nechci. Jak by asi takové rekonstrukce dělali naši předci? A šlo by to i jinak?
Když něco myslíš dobře, tak u toho nesmíš zapomenout přemýšlet.
Není náhodou, že pan poslanec jaksi vymizel z titulních stránek partajního tisku.
V takových okamžicích se ukazuje potřeba medializace. Teď by to ještě chtělo poslancovu reakci, tipuju to na apologetku druhu „svým návrhem jsem chtěl podnítit odbornou diskuzi k tématu“.
Nemusíš tipovat, můžeš si jí rovnou přečíst…
Kolovratník… klasika. Není to jeho první ani poslední „nápad“.
Metrans může z Uhříněvsi do Libně přes hlavní nádraží. Aspoň se ta nová čtyřkolejka přes Eden pořádně využije.
To půjde jen do té doby než se dobrá správa vrhne do opravy tunelů… určitě to bude dělat v jednom termínu…..
Dobrý den, železniční přátelé i oponenti. Díky za váš zájem o dnešní téma – debatu si čtu s velkým zaujetím. A mám na vás VELKOU PROSBU: ponechme, prosím, alespoň jednou stranou politiku. Politické preference (kterými je pan Sůra proslulý), útoky na ANO apod…. Pojďme, prosím, diskutovat odborně a věcně. Svůj pozměňovací návrh jsem chystal velmi pečlivě už od podzimu – společně s kolegy z MD, také s lidmi z ČD a hlavně s lidmi z řízení provozu u nás na Správě železnic. NE – nepovažuji se za žádného super odborníka. Jsem politik, který bere svoji roli s pokorou a který… Číst vice »
NE – nepovažuji se za žádného super odborníka. = a to nám Babiš sliboval, že má v týmu jen samé odborníky. A to jste se kdysi tlačil jako „odborník“ na post ministra dopravy. A ještě bych prosil, abyste si ve výkladovém slovníku českém našel pojem pokora. Děkuji.
Pokud jste návrh chystal tak velmi pečlivě, proč jste ho nezveřejnil a není nikde veřejně dostupný.
Pane Sůro. Vždyť vy jste ten super znalec! Jaktože to nevíte? Teď jsme v legislativním procesu v úvodní fázi – pouze zasílání úvodních návrhů a nápadů poslanců pro garanční výbor. Do systému se to dává až o krok později, před druhým čtením…. Kdybyste chtěl někdy školení, tak napište – rád vám to vysvětlím 🙂
Proto jsou například pozměňovací návrhy Milana Ferance a Petra Dolínka veřejné, že?-)https://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=8&T=912
Neodpověděl jste na dotaz. Tak proč?
Pane Kolovratníku, jen taková drobnost.
Věty „Vždyť vy jste ten super znalec! Jaktože to nevíte?“ o Vaší osobě říkají v podstatě vše.
A opravdu to není hezká vizitka.
Ano je partaj zloděje a estébáka, od toho se nelze oprostit.
Kdybyste radeji problem resili vystavbou VRT az do Hradce a Pardubic, tim by se pretizene useky zvlaste v Useku Praha-HK/PA uvolnily…
Usek u Chocne je take problem s nedostatkem koleji, zvlaste na orlicku, kde chybi tunely u Oucmanic…
1. Politiku samozřejmě nelze opomenout – být poslancem za firmu agenta a „čerpače“ Bureše zvoleným v roce 2017 je prostě charakterová vada.
2. Institut §34a ještě SŽ nikdy nepoužila, protože z politických důvodů NESMÍ (musely by následovat další kroky dle §23).
3. S hledáním „lepších řešení“ nezveřejněného návrhu a hlasováním „až v březnu“ je to totéž, jako před odbornou veřejností prakticky utajený „sankční systém“ (pouze „státní“ přikyvovači SŽ+ČD+ČDC+odbory) navržený opět ANO. Stejné chování, stejné výsledky.
Jen upřesním: Ing. Kolovratník je poslancem již druhé volební období.
OK, v roce 2013 ještě bylo ANO 2011 neokoukané a dalo se ještě věřit, že s estébákem a oligarchou „bude líp“. To bych mu nevyčítal, ppodobně vstupovali a kandidovali naivní lidé v roce 1946 do KSČ.
Kandidovat za toho samého v roce 2017, to je ale jako KSČ po normalizaci v 70. letech – už jen kariéria, prospěchářství, oportunismus, vyčůranost.
kdo kdy věřil Babišovi dobrý den, ten je nenapravitelný naivka. stačí se podívat na jeho podnikání od počátku a máte jasno. Jak někdo kdo si byznys postavil na vztazích s politiky, hl. ČSSD, může tvrdit, že je čisťounký jak slovo boží….nemluvě o těch bezva byznys praktikách.
2) a hlavně, skutečně dneska nejde GVD namalovat? Chce na koridor (s čtyřminutovým autoblokem) víc než 280 vlaků za den, na nějakou jednokolejku víc než se jich tam vejde?
3) samozřejmě. Jaký je důvod nezveřejnit?
Zlodějsky Parazity s Hnutí Ano ti by všechno rozkradli jak Babiš
Kate, chystej se na popravu. Jenom obětí té popravy budeš ty.
politický to je pochopitelný krok. ja vám milí voliči zařídil, že budou nadále jezdit osobní vlaky. ti zlí dopravci vám je chtěli zrušit. zda má či nemá pravdu je otázkou úhlu pohledu. je to útok na nákladní dopravu. a byznys konkrétních firem. zda má větší váhu dojíždění z pardubic v taktu 15 minut nebo nex který jen projíždí přes CR…to je politická otázka. ty pardubicaky, olomoucaky, brnaky a ostravaky vytlačite max do nacpanejsich nebo méně častých vlaku či na silnice (vše s negativním PR). ty nexy možná rovnou mimo CR, část ale na silnice… a teď co s tím… kapacita… Číst vice »
Dobrý den. Zkuste se, prosím, podívat na vysvětlení: https://www.martinkolovratnik.cz/blog/reakce-na-klamavy-a-zavadejici-clanek-novinare-sury-ze-zpravodajskeho-serveru-zdopravy-cz
podíval jsem se. a krom toho, že vás návrh je palebna příprava na zavedení koncesí, coz je státem vybraný monopol, z toho cokoliv jiného než politická volba, kdo to odskáče, neplyne.
Ze neni kapacita, se ví a mělo vědět dávno, a že se s tím dělalo mnohem pomaleji než mělo je taky pravda.
To vaše „vysvětlení“ je velice děravé a zjevně dovymyšlené ex post. Ve Vašem návrhu nijak nespecifikujete, které „některé“ komerční vlaky by měly mít přednost. Jen nekvantifikovatelné bláboly.
Co to takhle udělat obráceně…👿
Pro objektivitu jsem sem vložil odkaz na oponentní zdroj, ale hned to zmizlo, tak kdo bude mít zájem, dejte si do vyhledavače: Reakce na klamavý a zavádějící článek novináře Sůry ze zpravodajského serveru Zdopravy.cz
On se ten příspěvek s odkazem zase objevil. Tak se omlouvám za chaos.
Neznám žádného politika za ANO, který by nelhal, až se mu od huby práší.
Prolhaná strana vedená prolhaným nomenklaturním bolševikem a StBákem, který lže a přísahá při tom na zdraví svých děti….
„Protikorupční hnutí“, které minulé úterý v Parlamentu smetlo změnu zákona o evidenci skutečných majitelů, takže státní zakázky budou díky tomu dál dostávat firmy se sídlem na nějakém P.O. Boxu na Kypru a nedohledatelnými majiteli.
ANO, Andrejovi už je líp….
nejhorší je nabozna víra ve svatost a neomylnost politiků. ať andreje, topola, miloše, paroubka nebo někoho z aktuální opozice
andreje nemůžu ani citit
ostatní ale mají též své mouchy, mušky a rizika.
až se zbavíme andreje, musíme hlídat vítěze nad ním, aby nám nezvlcili.
Pro objektivnost by zde měl být k dispozici i oponentní zdroj: https://www.martinkolovratnik.cz/blog/reakce-na-klamavy-a-zavadejici-clanek-novinare-sury-ze-zpravodajskeho-serveru-zdopravy-cz?fbclid=IwAR0GLWwg09KF8PK4k7kAwjvl2_FDlib7rI-Be_FmE_rK8HpK7VPOeiW-sIs
Díky za pobavení:)
Touhle reakcí jste svému článku na serióznosti moc nepřidal.
Na ten poslancův text se nedá napsat nic jiného. Jen on samozřejmě rozumí železniční dopravě více, než šéf Českých drah a sdružení železničních nákladních dopravců. Je to logické, má za sebou bohatou praxi na železnici a z řízení dopravních firem.
Podobná hodnocení o vás čítám – 20 let?
NIKOLI PANE SŮRO! 1) nikde netvrdím, že „jen já rozumím železniční dopravě“. Na rozdíl od vás osobně si takový image nepotřebuju dělat. Jsem politik, s pokorou se učím a nechám si poradit od odborníků. 2) s šéfem ČD jsme o tom mluvili. Osobně, dlouho, před týdnem. Uznává, že moje argumenty jsou správné, ale samozřejmě se bojí o cargo…… 3) svůj návrh jsem skoro půl roku chystal s lidi z řízení provozu na Správě železnic – a tam ti odborníci (narozdíl od vás) opravdu jsou. Každopádně díky za to, že jste sem pustil moji reakci, to je chlapské a oceňuji to.… Číst vice »
Mohu poprosit o jediný důkaz věty „Na rozdíl od vás osobně si takový image nepotřebuju dělat“. Dále v textu uvádíte, že jsem očividně nejel poslední roky vlakem. Můžete tento výrok doložit? Není střet zájmů lobbovat v PSP za zákon ve prospěch organizace, kde jste ve správní radě?
Co to zkusit diskutovat i s jinými dopravci?
Pane Kolovratníku. Psát v diskuzi velkými písmeny je obecně považováno za neslušné. My tady chápeme, že pojmy jako slušnost jsou v hnutí Ano zahalený rouškou abstraktního tajemství a také, že neomalená komunikace je neodmyslitelnou součástí vaší vnitrostranické kultury, no prosíme vás, aby jste se alespoň na veřejnosti pokusil projevovat způsobem, jaký by jeden očekával od poslance parlamentu ČR.
tak argumenty neuvádí, jen popírá. je to záminka pro koncesni systém, to už sám přiznává.
politická manipulace a volební kampaň.
…ale abych se vyjádřil taky k tématu, nejen k novinářským „kvalitám“ pana hlavního redaktora. Návrh dotyčného poslance jsem si přečetl a nevidím na něm nic tak hrozného. (A to jsem nákladní strojvedoucí.) Prostě navrhuje alespoň NĚJAKÉ řešení současné situace, při které věc není řešena v podstatě NIJAK. Což v rámci typického českého bordelu asi mnohým vyhovuje více, že? 😛 Lehká redukce různých téměř prázdných ešusů či 810ek (kvůli kterým je s nákladem opravdu mnohdy obtížné někde projet) by samozřejmě neškodila, na druhou stranu, když už je nějaký objem osobní přepravy naplánován, měl by mít skutečně přednost. (Tím nehájím podělanost některých… Číst vice »
A proč by měli výpravčí a dispečeři nasazovat pohyblivou složku svého platu za vaší zelenou vlnu?
Je smutné,že tito zaměstnanci si nemohou obhájit zpoždění šukafonu o pár sekund,a raději zastaví rozjetý náklad.Kolikrát by to i vyšlo,ale takto je to bohužel nastaveno.
Každá práce má svoje pravidla a když je dodržujete, býváte pro neznalce za trotla.
Naštěstí pokrok je někdy veden těmi , co „vždycky to tak bylo“ posílají k šípku.
Jako, práce na železnici bude bez pravidel?
Ne, jakože se pravidla sepíší podle použitelného provozu…
Takže konec komerce, není místo!
asi otázka proč mají takový motivační systém…
Protože třeba jim fíra slibuje, že svůj vlak tažený 6MW lokomotivou rozjede a bude za chvíli v trapu, zatímco jinak se buď bude kodrcat za tou osobkou, nebo ještě bude odkloněn.
Že to za ně zaplatí ale neslíbí.
tak omezit nějaké osobaky v nejuzsim hrdlem MuN-Chocen, až do zkapacitneni trati
doplnit vnější krátké koleje u peronu v zastavkach
spojovat některé vlaky v objednavce
stanovit minimální kapacitu komerčních vlaku a zpětně kontrolovat minimální průměrnou obsazenost vlaku v daném slotu.
jenže vše narazí na drážní desatero a správní neschopnost českého státu. plus to je práce, spousta konfliktů, a výsledek nebude hned…
toto je líbivé, rychle…a blbě…
Máte vůbec představu o tom, co by obnášelo to vaše doplnění vnějších krátkých kolejí u perónů v zastávkách? Změna zastávky na dopravnu, změna TZZ na SZZ a jeho zavázání do TZZ…
spousta peněz a papírování, povolování aj. to samo stačí, je to na 10 let. pak teprve to, co píšete – demolice perónů, stavba svršku a někde i spodku, nové perony a podchody, úprava trakčního vedení, nová / upravená zabezpečovačka, řízení veksli a návěstidel (dálkové, samozřejmě) aj. ale uděláte raději toto nebo změníte komplet I a II. koridor na 4kolejku nebo omezíte dopravu? co je rychlejší, nové předjízdné koleje pro Os v zastávkách nebo VRT přes Vysočinu nebo nová trať Svitavy – Vysoké Mýto – Choceň nebo optimalizace trati přes Hanušovice a Letohrad a Hradec do Kolína, nedej Bože trati přes… Číst vice »
No tak já si na hlavním koridoru naopak vybavuji, jak ti dispečeři při sebemenším zpoždění soukromých dopravců, zdržovali regionální osobní dopravu tak, že tato se díky přetíženosti koridoru dostala v pohyb i 10 minut po svém původním grafikonu, kdy pochopitelně nákladní vlaky již dávno stály stranou. Řešení by asi bylo postavit souběžnou kolej jen pro pendl tam-zpět, a to v úsecích, kde se to hodně zahušťuje.
„Komerční vlaky s pár cestujícími by v budoucnu mohly mít přednost při přidělování kapacity před nákladními expresy s desítkami vagónů“
Ono je to dnes jinak?
Někdo už slyšel ve vlaku hlášení o zpoždění z důvodu předjíždění nákladním vlakem vyšší kategorie?
Několikrát v Os 88xx kvůli mnichovským expresům.
Článek na paličské úrovni „disidenta“ Fendrycha z Antibabišuálně.cz.
Počkejte, až se zas všude začne roztahovat ten konglomerát ODS, černoprdelníků, vycpanej Bottom 09 a Pirátama. To budete najednou skuhrat, jak bylo za Babiše ještě dobře. 😛 Nejen v dopravě.
Dobrý den, mohl bych poprosit, abyste svá politická moudra doplněná komolením názvů šel ventilovat někam jinam? Toto je server o dopravě. Pokud máte něco k věci, tak sem s tím:-)
„… Kolovratník, který se snaží prezentovat jako odborník na dopravu (…)“
Pardon, ale ať si myslíme cokoliv, tak tato formulace se do seriózní žurnalistiky nehodí.
To je něco jako kdybychom v ČT slyšeli o „Andreji Babišovi, který si hraje na předsedu vlády“ (byť by to z velké části byla pravda).
Smazáno pro vulgaritu
Dejme tomu, ale tohle není blog, ani glosa, ani názorový článek, tohle je zpráva.
Získal titul Ing. na oboru dopravní inženýrství na Dopravní fakultě Jana Pernera Uni Pardubice.
Ve sněmovně od roku 2013 od začátku se věnuje dopravě.
To že někoho zjevně bavila média a marketing neznamená, že to je jediné co zná.
Já se „věnoval dopravě“ už od pěti let, kdy jsem chodil s babičkou na nádraží dívat se na vláčky.
Odchodit DFJP nezakládá dopravní odbornost (zvlášť v oboru DMML). Následujících patnáct let dotyčný nepracoval v dopravě, šéfoval pobočce ČRo v Pardubicích. Ve sněmovně na něj v rámci rozdělování pašalíků mezi ANOnisty zbyla doprava, protože měl odchozenou DFJP (OK, v té době si o ANO ještě mohli lidé myslet, že je to ta potřebná změna).
Napsat o někom takovém, že se snaží prezentovat jako odborník na dopravu, není přece nic nepravdivého.
Demagogie? Porovnávat sledování vláčků od pěti s legislativní prací a členstvím ve výboru přes 7 let je zajímavé. Dobře, tak studium na dopravní fakultě je vlastně k dopravě k ničemu. Navíc zrovna ten obor co vystudoval bych řekl, že dává z těch všech asi největší všeobecný přehled pro dopravu. TO následující už jsem psal, jestli vy máte jedinou oblast, které se věnujete, tak to je vaše škoda. A ještě k tomu jste zřejmě insider z ANO, který přesně věděl, proč se věnuje dopravě. Když mu to vlastně bylo tak nařízeno, tak proč se tomu věnuje tak aktivně, když by stačilo… Číst vice »
A co je na formulaci nepravdivého?
Nepravdiveho snad nic, ale kdyz uz bych o nem nechtel napsat, ze je odbornik na dopravu, tak bych radsi napsal, ze se zabyva dopravou.
Já bych nerad hodnotit, zda je, či není, to ať si každý udělá názor sám. Proto formulováno tak, jak jsem to napsal.
To jste si (hezky vzorově po kavárensku) upravil k obrazu svému.
Dotyčný hovořil o neserióznosti oné formulace, nikoli o pravdě či nepravdě.
Co je hezky vzorově po kavárensku?
„Nenápadné“ ohýbání informací ve svůj prospěch.
A jaký prospěch z toho mám?
Co třeba politický? Neříkám, že někam chcete kandidovat přímo Vy, ale snažíte se ovlivnit čtenáře směrem ke svému přesvědčení. Nejsem odborník, ale neříká se něčemu takovému podprahová informace? Nenápadné podsouvání názorů…
Říká.
Nelíbí se článek? Nectete, odejdete. Rada jednoduchá, co?
To je dnes taková univerzální formulace, když se někomu něco nelíbí. Zpravidla to nese s sebou přidanou informaci, že dotyčný je buran.
Volič KSČM. Pravda, tráva byla zelenejsi. A pravda jen ta posichrovana na UV. To jen k tomu kavarenstvi.
Nepravdivého na tom není rozhodně nic – jen jste popsal skutečnost až příliš zdvořile a slušně …
Snad tato diskuze neskončí nějakým tím „flákancem“, atmosféra houstne…
Z Olomouce mezi 6. a 7. hodinou ranní odjíždí vlaky do Prahy +/- co čtvrt hodiny, tento interval je srovnatelný s tramvajovou linkou! Pak se interval „zlepší“ na půl hodiny až cca 50 minut. No bodejť by nebyla kapacita dráhy naplněná. Přitom by snad stačil půlhodinový až hodinový takt a více TDV za HDV.
Vagony netřeba přidávat. Chci jet teď, jestli nejede vlak pojedu autem.
A jestli místo rozumného taktu bude nesmysl (ujede mi vlak v 7:20, jdu na ten v 8:20. Zjistím že mi ujel i ten v 8:10, protože někdo byl linej počítat GVD, taky to veřejné dopravě nepomůže)
Pohybujete neexistujícími divizemi, nebo je mezi Ostravou a Prahou čtyřkolejka či peáž?
Pokud se ty vlaky naplní – a taky že se naplní, Opavan bývá za běžné situace v Olomouci často vyprodaný – tak je to naopak obrovský úspěch železnice, a ne něco, proti čemu by se mělo bojovat.
Chápu, že za soudruhů jezdil vlak někam třeba dvakrát za den, ale to opravdu není obraz moderní atraktivní železnice.
Teď tady neřeším co bych chtěl aby bylo, ale co je a z toho se musí vycházet. Od soudruhů jsme převzali těžce nevýkonnou ekonomiku a pak jsme ztratili dalších 15-20 let hrabáním pod sebe, škoda, to je ale na jinou debatu.
Co takhle dražit sloty?
Mě štve ten obrovský populismus českých politiků. Copak hergot není v politické reprezentaci někdo, kdo by říkal to, co opravdu cítí ? A nikoliv to, s čím si myslí, že u voličů zaboduje ? Člověk pořád na jednu stranu slyší kecy o tom , jak je třeba přepravu zboží přesunout na koleje. Realita. Kraje/stát objednávají kolikrát úplně nesmyslnné vlaky , jedoucí prázdné, které nákladní dopravě odčerpávají propustnost. Tento Kolovrátníkův blábol je zase populismus. Nic více. Přece rozkopanou tratí nebudou postiženi fyzičtí cestující … No nic , Kolovratník je můj spolužák z vejšky z Pardubic a už tehdy fungoval jako hodně… Číst vice »
Pan poslanec Kolovratník sám sebe považuje za velkého železničního odborníka.V dopravě neodpracoval ani minutu,ale zato přesně ví(jako mnoho jiných), co je třeba dělat. ANO, (ne)bude líp.
Není sám.
V dopravě železniční nikdy nepracoval ale má mezi nádražákama hodně kamarádů. To mně řekl při osobní schůzce v jeho poslanecké kanceláří v Pardubicích.
Ano, zejmena u modrejch se jeho naklonosti mnoho lidí prsi.
Na druhou stranu buďme přející 🙂 Vždyť je jeden bod, který se panu Kolovratníkovi podařil prosadit. Ze Správy železniční dopravní cesty máme Správu železnic :-).
Což je úspěch století!
I když mě by spíš potěšilo, kdyby něco dělali – práce je všude jak na katedrále…
Omlouvám se za- . Chtěl jsem na mobilu rozkliknout pokračování článku. Ale máte pravdu. Všichni se pletou, nemají pravdu, jenom on to myslí nejlíp a upřímně.
Co se do toho má ku*va stát co montovat? Je to otázka trhu, ať se to vyřeší komerčně… popravdě ten čím dál větší vliv státu je špatně. Moc špatně! A nejhorší je, jak je to plíživý a z krátkodobého hlediska ty změny nejsou vidět…
Pro železniční infrastrukturu v ČR je role státu zcela nenahraditelná – až vitální..
ta infrastruktura je státní, vy libertariane. kdo jiný než vlastník infra to má řešit i ve vašem pojetí?
V době slev a dotací to trh nevyřeší.
Opět se ukázalo, že pan Kolovratník je opravdový odborník na dopravu, když vymyslí takovouto blbost.
Velký podíl má také na zrušení realizace Medlešické spojky. Taky to nepřímo přiznal při mém setkání s ním.
Hmm, tak zastřelit pověsit zakopat pohnojit!
Tady se o podpoře železniční nákladní dopravy vedou jen plané pokecy. Realita je naprosto jiná, a pro nákladní dopravu z velké části doslova likvidační. Od ucpání sítě poloprázdnou osobkou, přes šílenou výlukovou činnost, rušení kolejí, po fantasmagorii jménem ETCS…
Zajímaly by mne ty mínusy – že by byly od Kolovratníka? a dalších anoistů? Naprostý souhlas – všichni jedou v módu likvdace železnice jako konkurence schopného a ekologicky šetrného dopravního prostředku.
Železnice se tu likviduje už pár desítek let sama.
Zeptejte se někdy někoho kdo někdy využil nebo chtěl využít železnici pro kusovou dopravu. Pokud je železnice absolutně nepružná a a značně protizákaznická tak si pak nemůže stěžovat na to že prim hrajou jiné způsoby dopravy.
Kusová doprava je samozřejmě už roky na ústupu, ale tady to co se dnes děje, dokáže způsobit přesun i části ucelenek na silnice. Například nedávno jsme řešili nějaké přepravy šrotu, kdy se prostě na cenu která může konkurovat silniční dopravě dostaneme jen s použitím starších lokomotiv, a kde jakékoliv zvýšení nákladů způsobí že to jede opět po silnici. Obdobně je to s různým plánováním výluk, kdy se počítá že se bude jezdit totálně krkolomnými odklonovými trasami, které to opět prodraží, že s tím nepůjde konkurovat silniční dopravě.
Koordinace výluk souhlas.
Poloprázdná osobka – co s tím?
Co je na ETCS fantasmagorie, stačí snad 50litrů pokuta za projetí stůj?
Co přesně myslíte tou koordinací výluk?
Třeba situace, kdy je zároveň výluka na nějaké trati i na nějaké možné objízdné trase.
Po ETCS se to zrusi?
Plány na téměř celosíťové nasazení v okamžiku, kdy SŽ nejsou pořádné zkušenosti s rutinním provozem?, nereálná data výhradního provozu?
Jo s tím souhlasím, výhradní provoz od 2025 je nesmysl.
šílená vylukova aktivita, neadekvátní úpravy infra, ETCS i tam kde ji nemusíme mít a neřešení napojení ETCS stanic na ne-ETCS tratě. tot doprava na železnici v podání sekty ANO a předtím modrých ptaku.
Jaké drogy pan poslanec bere? To už musí být pořádný materiál.
Hádám durman. Rozhodně ale nedoporučuju zkoušet. Kupte si radši motocykl.
Ať už je to cokoliv, nezkusil bych to nikdy. Riskoval bych, že se ze mě přes noc stane poslanec Kolovratník, což by byla hrůza.
všichni v něčem jedou, protože jim došlo, že z toho politicko-satanského kola není cesta ven – ani zpět
Asi si četl v toxikologických tabulkách, chtěl něco vyzkoušet, a byly to zrovna halucinogeny…
Neobsahuje Kolovratníkův návrh ještě nějakou další levárnu? Poslanci ANOfertu jsou notoričtí pašeráci přílepků k zákonům, které si nechávají nadiktoval od korporací nebo rovnou od Bureše:
Pustějovský, ANOfert – vyšší než nezbytný podíl biologů v PHM
Pflégr, ANOfert – okleštění práv spotřebitelů na návrh operátorů
atd., atd.
Návrh je uveřejněn odkaz máte v textu, já si jo přečetl, a nic jiného nenašel.
Je tam od něj několik pozměňovacích návrhů, dalším se ještě budeme věnovat. Tento ale vyčnívá.
Našel jsem ještě jeden bod – vlak mezinárodního charakter, podle tohoto bodu to má být vlak, jehož hlavním účelem je přeprava cestujících mezi stanicemi různých členských států, i to je zajímavé, že se má jednat hlavně o vlaky s přepravou cestujících.
To je ale gumový pojem. Taková 810 na trase Břeclav – Kúty se do toho dozajista vejde. Valašský Expres končící v Púchově už tak jistý nebude, Valašsko není samostatné království, ale součást ČR.
Mě tam spíš zarazila ta fráze, že se má jednat převážně o vlaky s přepravou cestujících.
Autor článku, který ani nemá odvahu se pod svůj blábol podepsat ( což je v tomto případě i pochopitelné), by si měl nejprve nastudovat rozdíl mezi pojmy „osobní vlaky“ a „vlaky osobní přepravy“. To za prvé. Za druhé – měl by si ten pozměňovací návrh (když už hodlá svůj názor veřejně prezentovat) pořádně přečíst, a nepsat blbosti. Za třetí – pořadí důležitosti kategorie vlaků v praxi se nemění, Nex má přednost pouze před vlaky Sp a Os (kolik nadregionálních komerčních vlaků této kategorie existuje?) Za čtvrté – pokud p. Bednárik opravdu nechápe proč má jet Pendolino (200m/160 km/h) před NEx… Číst vice »
Text je podepsán, na rozdíl od Vašeho anonymního příspěvku.
Možná bude problém v tom že v mobilní verzi webu se ty podpisy u článku nezobrazují
V tom případě se omlouvám, ale na mobilu žádný podpis nevidím
V mobilní verzi není, ale tato chyba bude brzy odstraněna. Nicméně vzhledem k tomu, že 99,9 % textů píšeme ve dvou lidech (ČTK je vidět i v mobilní verzi), tak vašemu výkřiku anonyma opravdu nerozumím. Vy zjevně sám dobře víte, proč se nepodepisujete. Z pohodlí anonymity se to lépe uráží, že?
Pane Sůro, vy se tu rád navážíte do diskutujících za jejich anonymitu, ale jak přesně se dá na vašich stránkách zaregistrovat tak, aby člověk nebyl anonymní?
Je tu někde možnost autentifikace kterou jsem neprohlédl? Ať už vaše vlastní nebo třeba MojeID atd?
Pracuje se na ní. Jistě je problém uvést kompletní jméno. Ale chápu, že pro někoho jednodušší si dát přezdívku Destičkové vázání a z ní urážet-)
Nebude to daleko od toho vystupovat v diskuzi pod „jménem“ Pepa Zdepa nebo Andrej Babiš 🙂
Registrace/autentizace by v tomhle jistě pomohla. Představte si kolik trollů by tu najednou nebylo.
Doporučuji se podívat na diskuzi na novinkách. Tam se všichni registrují, všichni znají jméno a obec, přesto se to tam jen hemží mimořádně inteligentním názory:-)Ostatně, i Ing. Kolovratník je v této diskuzi pravý a chová se jak typický troll.
Taky mě to zmátlo, ale je to způsobeno tou nesmyslnou železniční terminologii. Osobní vlak se neříká osobním vlakům, ale courákům, vlak se neříká vlaku, ale spoji, a tak dále.
“ a šmejdy z Číny rozhodně nepotřebují“
Na čemž že jste psal Váš příspěvek?
Psal že nepotřebujÍ mít přednost před osobní dopravou.
Nex vcelku význam mají,jen mezi Ostravou a Prahou jezdí tři páry Poštovních Nex denně..pro neznalé
Kéž by pošťáky ještě dlouho vydržely… uvidíme, co přinesou následující týdny.
NEx rozhodně nejezdí jen šmejdy z Číny, ale např. Uhlí, a další.
NEx jezdí například i uhlí, nejen šmejdy z Číny.
A proč?
A proč by to tak jet nemohlo, elektrárna má taky nějaký plán, a říct jim, pardón, ale dnes místo plánovaných 4 vlaků vyložíme jen 1, protože zbytek stojí někde na trase, taky není úplně ok. Dráha tu není pouze pro osobní dopravu, máme opravdu luxus, co se týče osobní dopravy, z Prahy do Ostravy, co cca 15 – 20 minut skoro zadarmo, kde to mají? Dokud se nezvýší kapacita rozšířením tratí, výstavbou nových, tak se holt musí osobka uskromnit (na nějaké krajské fantasmagorie ve stylu osobní vlak co 10 – 15 minut, na to není kapacita) , pokud nechceme zabít… Číst vice »
Překlep z Prahy na Moravu obecně.
Pokud nebude mít os. vlak pobyt min.5 min. tak ho vživotě nepředjedete viz sankce výpravčích A zastaví li nex. např. v Běchovicích,aby pendo nepřijelo do Libně o 30 sec.později tak to z hlediska ekologie i prujezdnosti není dobře.Těch 30 sec muže znemenat ve výsledku hodinu u nexu-další osobák pak rychlík pak jseš na hodinách a musíš střídat a je to pulden.
Ach, že by pan Kolovratník osobně?
A to kandidoval do pardubického kraje na post hejtmana. Sice sociální demokracii moc nemusím, ale pořád lepší Netolický v čele než než koblihář Kololhář.
Dle zákulisních informací měl být ministrem dopravy. Ale začal rozdělovat posty dřív než mu to AB schválil, a tak tam je multifunkční ministr co nikdy nespí….
Děkuji za informaci, to jsem nevěděl. Jezišmarja, to by dopadlo, kdby měl resort dopravy právě on. To by nezůstal na kameni kámen.
Poslanci za ANO jsou přeci neomylní! Rozumí dopravě jak COVIDu 19 tosnad nechce nikdo spochybňovat?
Když jsem četl nadpis, řikal jsem si „to vymyslel určitě Kolovratník“ nezklamal jsem se.
Ach ty poslanecké iniciativy. Pochopitelně že že soukromník má jezdit za své bez zvýhodnění, což mnozí páni poslanci evidentně nevnímají. Soukromník požívající výhody je obyčejný parazit.
Hmm, tak co takhle nějaký pořádný repelent?
„LE, pojedeš, ale až za tím manipulákem…“
Pan Kolovratník je evidentně ve sřetu zájmu.Neměl by se tedy k problematice koridoru vubec vyjadřovat a škodit.
I to je jeden z důvodů, proč žádáme o zápisy jednání správní rady Správy železnic. A třeba i jeden z důvodů, proč je Správa železnic přes půl roku odmítá vydat.
TO pro zneužití pravomoci je podáno? Pokud někdo kryje nekalé jednání za účelem zvýhodnění nějakého subjektu, jedná se o trestný čin.
Stejně to platilo u policajtů, kteří chtěli o své vůli rozhodovat, zdali můžete nabýt zbraň, přestože podle zákona na to máte nárok.
Jinak se ti úředníci vychovat nedají.
Myslím, že policie má v této zemi v resortu dopravy mnohem zajímavější věci k řešení než jednu 106.
Prioritizace je věcí policejních šéfů. 😀 I kdybych očekával, že to přijde na řadu až to bude promlčené, proč TO nepodat pro své svědomí?
Když má pan Kolovratník takový strach o spojení s Ostravou, tak ať posílí Luhačovický rychlíky a doobjednají se na dobu výluky vlaky Olomouc – Ostrava – Bohumín, s tím, že by se ty vozy v Olomouci trhly a jely by do Ostravy a Bohumína. Ale rozhodně není řešením ještě více upozadit Náklady, které nemají vůbec přednost, krom právě NEx.
to zní jako celkem rozumný návrh…
Přesně totéž jsem napsal v mailu, který jsem směřoval přímo panu poslanci, tak uvidím, zda odpoví.
Ať jde pan Kolovratník do háje, vždycky vymyslí totální blbost 🤦♂️
No jo, ředitel dopravy celé zeměkoule.
Ten problém je úplně jinde. 1) Až budou Nexy s kontejnery a kamiony jezdit 160km/h jako Pendolino, ať si jedou klidně sledem 2) Komerční vlaky nevymyslel dopravce, ale stát (MD) díky tzv. konkurenci a liberalizaci os.dopravy 3) Kapacita tratí není vyčerpána kvůli nákladní dopravě, ale nesmyslnému vedení přímých čtyř a pětivozových rychlíků z Prahy na východ třemi dopravci do každé pr..le (Luhačovice, Karviná, Havířov, Opava, Návsí, Staré Město, Veselí n.M. Zlín), a to přesto, že jsou svazkovány 4) Vedení spojených souprav a jejich dělení (v Přerově, Otrokovicích, resp. Hranicích) je asi sprosté slovo 5) Už tak velká nestabilita stávajícího jízdního… Číst vice »
1) Se nestane nikdy (fyzika a ekonomika).
Uhlí ne, pošta klidně.
Pošta? Ta už dnes vesměs lítá po optice. Pod 100 milisekud a až do Austrálie.
Pošta po optice? Proto jezdí průměrné 6 – 8 vozová?
100ms ping je na optiku hodně. 😀
Ale optika zatím nepřenese to zařízení které se na ni připojí, ani krabice z Číny.
Soukromá ano, ta úřední a obchodní úplně ne. Příčina je hlavně na straně adresátů, nechtějí datovky ani elektronické podpisy.
Poštovní Nex 120 Km/h,vozů na 160 má pošta pár..
Gábiny ještě jezdí? 30 (+7 na 140) mi málo nepřijde.
Mohli by je udělat z Honeckerů :-))
2) Komerční vlaky… jsou také všechny nákladní. Nebýt konkurence, jede do Ostravy 1x za den Manažer a po zbytek dne béčka.
3) Zlín je v objednávce ministerstva, stejně jako Luhačovice a Púchov.
Asi vam uniklo, ze co 15 minut jezdi vlaky pouze z Bohumina do Prahy.Do Luhacovic a Puchova pouze co 2h.Zlin a Veseli 1x za den to jeste misto tech Luhacovic.
Asi vám toho Vrtáku uniklo mnohem víc a bohužel jste zcela nepochopil o čem je řeč. Stačí letmý pohled do j.ř. (Odjezdy dálkové dopravy z Prahy hl. – směr Česká Třebová, pracovní den): 4:44, 4:57, 5:20, 5:23, 5:44, 5:50, 5:57, 6:23, 6:40, 6:44, 6:57, 7:08, 7:20, 7:44, 7:50, 7:57, 8:08, 8:23, 8:44, 8:57, 9:08, 9:20, 9:23, 9:40, 9:44, 9:50, 9:57, 10:08, 10:23, 10:44, 10:57, 11:08, 11:20, 11:23, 11:40, 11:44, 11:50, 11:57, 12:08, 12:23…..atd …stačí ? Do Poříčan jsou sice 3 koleje, ale tam se motá S1 v půlhodinovém taktu – přes Libeň X:06 a X:36, ve špičce proloženo půlhodinovým taktem… Číst vice »
Kolik jede mezi Kolínem a Č.Třebovou párů za den?
Myslím všechny dopravce…
Odpověď hledejte v tabulce 001 (dálková) a 010 (regionální) jízdního řádu. Nebo si sedněte u trati (třeba v Bezpráví :-)) ) a spočítejte si všechny ty Vindobony, Metropolitany, Slovácké a Valašské expresy, Pendolina, Ostravany, Svitavy, Regiojety, Leo expresy atd. …….(+ osobáky a Sp mezi Chocní a Ústím)
V pracovní den je to v každém směru hodně přes stovku vlaků.
Myslel jsem, že někdo víte konkrétní číslo.
Podle tabulky 001 projede Kolín-Česká Třebová 110 párů vlaků denně. A to není cajk!
V GVD 2018/2019:
(dálková doprava – pracovní den)
Celkem vlaků 89/84*/5** – sudý směr
* – z toho denní doba (06 – 22 h)
** – noční doba (22 – 06 h)
Celkem vlaků 90/83*/7** – lichý směr
* – z toho denní doba (06 – 22 h)
** – noční doba (22 – 06 h)
(regionální doprava – pracovní den)
38 vlaků v obou směrech
(nákladní doprava)
88 vlaků v obou směrech
CELKEM: 152 – sudý směr/153 – lichý směr = celkem za oba směry 305 vlaků.
GVD 2021 pracovní den 0-24:
Kolín – Třebová: dálková 95, regionální 21, celkem 116
Třebová – Kolín: dálková 96, regionální 20, celkem 116
Osobní doprava celkem – 232 vlaků
Počet nákladních vlaků je proměnlivý. Jedno číslo je počet plánovaných tras, jiné počet vlaků včetně tras ad hoc.
To je zase diskuze, návrat těžkotonážníků nebo co? Náklad vpřed a cestující, ty si trhni? Já chápu, že vám dělá dobře honit si u hrtkm, ale pak zase brečte, že vlakem nikdo nechce. Potěší potom sedět někde v pendolínu a hopsat za nexem. Ale co, vždyť pendolino můžeme rovnou zrušit, vždyť plebs počká a nádražáci mají čas, že jo.
Minulý týden sem se stovkovým NExákem a 1500 tunama na háku držel krok za rychlíkem z Kolína až do Třebové, kde sem jel do Třebovic přes Les. Z Kolína sem odjížděl hned za ním, v Přelouči už sem měl na předvěsti výstrahu, před Pardubicemi sem i zastavil na vjezdu a do Chocně sem taky vjížděl na výstrahu. Když se náklad nezastavuje v každé zadeli a pod kopcem (Záboří, Přelouč, Rudoltice), aby pak čekal 15 minut až milostivě projede rychlík o čtyřech vozech, ale nechá se jet, tak náklad rychlik téměř nezdržuje. Jinak krásný příklad inteligence výpravčích asi 14 dní zpět.… Číst vice »
Jo, když je dobrý dispečer (a samozřejmě i dopravní situace), tak se dá ujet úsek Nymburk – Pardubice – Třebová jen s 2 (až 3) zastaveními. Zažil jsem i situaci, že byla zelená vlna z Třebové až do Přelouče (ve dne).
Na přelomu roku se mi dvakrát v noci povedlo zajet s nákladem Ostrava-Děčín za rovných 6 hodin, a v jednom případě dokonce jen s jedním krátkým zastavením pro rozkaz v ČT. To bylo úžasné. Ovšem návrat zpět Lv byl vždycky v odpoledních hodinách, a to bylo utrpení, v podstatě od Ústí nad Labem po Ostravu jsem viděl jen žlutou, červenou a neustále se rozjížděl a zastavoval, díky poskakování mezi osobními…
No vidíte to sám , že není řešení ani jeden extrém… Ale třeba udělat nějakou právní úpravu, aby pro vás v takovém případě nebylo jednodušší jet zpátky LV a žrát kapacitu, ale za něco se přivěsit – ale aby to šlo řešit jednoduše a flexibilně…
Paragraf 1. To jako že by něco vezlo lokomotivu?
Třeba v Polsku je naprosto běžné, že se v úsecích s omezenou kapacitou spojují vlaky různých dopravců. Hlavně teda lokomotivy jedoucí stejným směrem, nebo lokomotivy které se přilepí na závěs nějakého jiného nákladního vlaku . Dokonce už jsem se takto spojoval s Lv jiného dopravce, dokonce na širé trati (což už jsem bral trochu jako extrém) nicméně podařilo se nám takto společně dojet až do Petrovic u Karviné (s tím že dispečeři SŽ si to pak v systému upravili jako že oba vlaky dojely zvláště). A stačí jen aby to nařídil dispečer z PLK a do pěti minut už se… Číst vice »
Zpátky by třeba bylo, ale jiný dopravce to je nevýhoda rozdrobeného trhu.
I u „rozdrobeného trhu“ se tak samozřejmě dá jet a třeba u nás to občas využijeme že v jeden nevyužitý směr lokomotiva i se strojvedoucím veze vlak jiného dopravce který s námi spolupracuje. Ovšem někdy prostě nic stejným směrem není, nebo je potřeba dojet zpět co nejdříve.
když konkurence a spolupráce jsou trochu antonyma..
A na vyřvávání si přednosti navzdory fyzice je založen úspěch. Proto taky tak naše země vypadá.
Smysl podnikání je, abych já vydělal co nejvíc – ne abych to kurvil konkurentům. Proti sobě jdeme akorát když se taháme o zákazníky. Ale proč si technicky nepomoc?
Tak to máme asi potom problém někde jinde, ne? Ale v principu je hovadina, aby ten náklad jel první a pokud by to tak bylo a ten rychlík mu nestačil, tak je někde ten problém hodně velký.
Problém u nákladu jsou často samotní fírové, protože jsou často zvyklí nasadit rychlost kolem 70 km/h a jet si v klidu, přeci nebudu spěchat, a pak nadávají na mladší, co se drží dovolené rychlosti, že jim to kazí, protože ti nahoře pak vidí, že trasa jde ujet za 3 hodiny místo 4 – 5. A to pak je i částečně důvod, proč náklad výpravčí/dispečer nechává zbytečně čekat ve stanici.
Někdy je 70 naprosto v pořádku když se vám potřetí změní vjezd ze stuj na volno tak už opravdu nemá cenu spěchat.Občas se stane,že výpravčí zavolá jak je potřeba jet,ale to jsou vyjímky pro ty palec nahoru,ale většinou asi nechtějí obtěžovat ,nebo také nemají čas.
Omlouvám se za paušalizaci, samozřejmě máte pravdu, pokud za něčím skáču, či výpravčí „nestíhá“ stavět, tak přizpůsobím rychlost, ale to je jen část případů. Druhá část prostě nasadí „kochací“ styl jízdy. Není to tak dlouho, co jsem byl v zácviku a asi jen jednou jsem zažil, že mi fíra řekl, hele drž se maximální dovolené rychlosti, když výpravčí uvidí, že jedeme, tak nás vezme skrz, pokud to půjde, zbytek mi řekl, stačí se držet kolem 70 (na té samé tratí), nač to hnát (uznávám, nejednalo se přímo o koridor, ale stejně to o něčem svědčí). A vídávám to i na… Číst vice »
Asi nemáte ponětí o jakých soupravách mluvím, protože těžko to může být zastávka na znamení, když souprava na to není vybavena, navíc to jsou prostě zastávky, kde většinou stejně někdo vystupuje, či nastupuje.
100vkový náklad z Děcína,pokud má náskok 10 min.už Děčínský rychlík do Prahy nedožene- pokud je tedy zelená ulice.
Ano, hovadina to je, pokud je to R nebo EX s minimem zastávek, třeba vlaky co jedou bez zastavení Praha – Pardubice nebo Olomouc – Třebová, ale pokud „poskakuji“ za rychlíkem v horším případě Valašským expresem, který vymetá kdejakou díru a musim za ním jet 70-80 místo 100, tak pak by měl jít NExák vpřed.
Stejně jako s Nákladem s Vmax 100 km/h potěší poskakovat za Regionovou s Vmax 80 km/h. Či defakto, za jakýmkoliv Osobákem.
holt už měly být dávno v šrotu
Jenže úplně stejně budu poskakovat za Os z Chocně směr Zámrsk, i když má 120 km/h, protože stále zastavuje.
Zastávka na znamení asi nikoho nenapadla…
Asi nemáte ponětí o jakých soupravách mluvím, jelikož když soupravy na dané trase neumožňují zastávku na znamení, tak je tam těžko zavedené. Navíc se jedná o zastávky, kde stejně někdo vystupuje, či nastupuje.
Prosím, řekněme hnutí ANO na podzim NE a volme jen demokratické strany. Jakékoliv. Jinak tento kosočtverec z Pardubic bude moct škodit dál, a bude mít šanci být ve svém škození i úspěšný.
Jasně, i demokratické strany mají své tydýty, ale nehrozí tak moc systémové personální selhání jako tady.
Nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř.
To sice souhlas, ale te+ď se srovnáváme s hodně nízkou laťkou.
Už jen z pohledu pravděpodobnosti, až odejde ANO, (tak s velkou pravděpodobností) bude líp..
Nemyslím si to. Možná, že nebude docházet k takovým hloupým mediálním excesům, ale nemohu souhlasit s programy některých opozičních stran, zvláště co se týče „velkých otázek“, a v tom mi asi nejvíc vadí TOP 09 a Piráti. Nebudu psát podrobně, myslím, že každý si to dokáže vyvodit sám, co mi na nich vadí.
Nedokáže. 🙂
Ty tzv. demokratické strany se tu předváděly 20 let. Škoda, že jejich excesy už upadají v zapomnění. Vznik ANO si způsobily samy a lidé ho volili, protože čekali změnu. Bohužel, mnozí ex. ODS, KDU, ČSSD politici už po několikáté převlékli kabáty a moc se nezměnilo.
Já je nevolil – ale buďte velký realista s volbama. Máme coronu, vše v pr…li…
Jim stačí to držet utažené a až měsíc před volbama se „náhle“ otevřou hospody – a mají těch svých 30% zase…
Nestačí, protože první strana, která slíbí odlišný postup, získá zbylých sedmdesát procent.
Aha to je dobré ,chceme náklady přesunout ze silnic na železnici a pak i osobák co si vypraví soukromník pro šotopaka bude mít přednost před NEXákem co má třeba i 3000 tun a délku 650 metrů a to se vyplatí ho někde uhejbat ,že projede komerční motoráček,jen co to sežere na rozjezdech trakční energie ,nebo nafty.Ano tratě jsou přetížené ,ale s tím se již dávno mohlo něco dělat a ne přejmenovávat SŽDC na SŽ a nepustit na koleje každého blbečka co má jednu lokomotivu a tři zaměstnance.Ten Bednárik má pravdu ,já nepotřebuji upřednostnit např.Leoše s tramvají před nexákem co veze… Číst vice »
Žádný nexák u nás kamiony nevozí. Bednárik mluvil o ekvivalentu 50 kamionů.
Ale vozí. Vozí se návěsy LKW Walter (snad to píšu správně).
Po Ferdinandce jezdí ještě vlaky s návěsy Stante Logistic(Itálie-Polsko ) a cosi z Turecka k Ostravě.
a to zrovna přes Trebovou
Tak to jste viděl železnici tak maximálně ve filmu, a to ještě lokálku. odpracoval jsem přes deset směn jako staniční dozorce při výlukách na trati 330 a věřte mi, že vlaky s návěsy, či výměnnými nástavbami jsou běžné.
Ale vozí.
Tyhle nápady různých nýmandů z ANO, co jsou „odborníky“ jen kvůli naprosté personální vyčerpanosti hnutí, protože s panem „šéfem“ nechce nikdo soudný mít nic společného, jsou ty nejlepší argumenty pro setrvání a podporu Evropské unie. Ani tisíc sebestředných Kolovratníků totiž nemůže změnit funkčnost systému směrnic a nařízení EU a rozhodnutí Komise, kde není dlouze zkoumána subjektivní potřeba nýmanda dostat se z Pardubic do Prahy každých patnáct minut, ale objektivní racionalita nahraditelnosti toho kterého segmentu železniční dopravy (tj. posuzuje se např. X autobusů vs. Y kamiónů).
Problém s nýmandy a nedostatkem kvalitních kádrů se týká každé strany, nejen ANO.
Ale ANO se tento problém týká daleko více a je to vidět.
Ano nyní je to vidět, protože jsou vládní stranou a nejvíce se to probírá, Nedávno byli nejvíce vidět nýmandi s ODS, nebo ČSSD.
Politické strany jsou založeny na kecajících neumětelích. Žádný odborník nemá v politické straně možnost se dostat do vysokých pozic na celostátní úrovni, protože je to většinou vzdělaný a rozumný člověk.
Většina pánů poslanců, jsou profesionální politici, mnozí z nich nedělali v životě nic jiného, než aparátčíka. Neví nic o reálném životě, o zaměstnání, ani o chodu firmy. A je jedno, jestli je z ANO, nebo TOP09.
Exaktní shrnutí celé situace (y)
Nejlepší by bylo, kdyby se v těch stranách potkávali jak „profesionální aparátčíci“, co umějí politické řemeslo (kampaň, kontakty, procedury), tak „lidi ze života“, kteří přinesou pohled zvenčí a svou profesní odbornost.
Jenže problém každé politické strany (nejen ANO) je ten, že „lidi ze života“ nemusí vždy souhlasit s politickým zadáním. A to je potom těžké, protože v každé straně jsou sklony k odstavování lidí s nepohodlnými názory.
„Žádný odborník nemá v politické straně možnost se dostat do vysokých pozic na celostátní úrovni, protože je to většinou vzdělaný a rozumný člověk.“
K tomu se hodí citát Marie von Ebner-Eschenbachové:
„Moudřejší ustoupí. Smutná pravda, na níž je založena světovláda hlouposti.“
tak měli jsme tu železničáře Grosse, ne? nevím akorát teda proč skončil jako ministr vnitra a ne dopravy.
Byli tam asi kovanější nějaký vexlák se zlatými řetězy majitel Viamontu nevybavím si již jméno.
Hřebíček do rakve dopravy? nebo žebříček ?
To že pár měsíců dělal čekatele na strojvůdce neznamená že byl odborník =)
Pokud si pamatuju, tak s politikou začal hned po vojně….
A co takhle začít konečně používat peníze kromě snadnějšího kradení a korupce, i pořádně na tu tak vzývanou užitečnou regulaci poptávky, a na přetížených tratích časové sloty dražit, hned by se ukázalo, kdo to potřebuje nejvíc, a dokáže v daná čas převážet nejvíce platících zákazníků či nákladu.
Zase propaganda ŽESNADu…
To je dobrý! 👍
Martin Kolovratník (ANO 2011) autor tohoto návrhu, stál nedávno i u přejmenování SŽDC na SŽ. Zřejmě se chce do dějin naší dopravy nesmazatelně zapsat 🙁
Zbytečnější změnu jsem asi nezažil.
A stejný nesmysl navrhuje v rámci transformace ŘSD. Což povede akorát ke zbytečně utracenym prostředkům. Je to škodič.
Copak navrhuje? Přejmenovat ho na Ředitelství silniční dopravní cesty a dálniční dopravní cesty?
Ne, na Pozemní Interregionální Dopravu. A zákaz používat zkratky, aby se PID nepletlo s PID.
Stačí, že máme RJ a RJ …omluva – rj
Nebojte, nebude dlouho trvat, a pohřešíme RJ.
A o nějaký ten pátek později i rj.
Kvůli jednomu vlaku týdně by se nevyplácelo zavádět novou kategorii. Budou MV 450xx, a hotovo…
Navrhuje toto Správa dálnic a silnic, s.p. viz https://www.komora.cz/legislation/180-20-vecny-zamer-zakona-o-statnim-podniku-sprava-dalnic-a-silnic-t16-11-2020/
Tak hlavně to dorazil pan generální ředitel SprŽele, etalon ješitnosti, se svým přísným zákazem používání zkratek.
Zrovna to přejmenování mi teda přišlo jako dobrý nápad. Dříve to byla v podstatě technická organizační složka, dnes je to subjekt vystupující i vůči veřejnosti, dělající různé marketingové akce, veřejné debaty, jeho loga visí na rekonstruovaných budovách a podobně. Takže podle mě není úplně na škodu, když to má jméno vystihující jejich roli, které si navíc lidi dokáží i správně zapamatovat.
Logické by bylo, kdyby se infrastruktura jmenovala České dráhy a dopravce České Národní vlaky. To mají Slováci logičtější. Ale na to už je pozdě.
Menší úprava – dopravce „Státní dráhy“ s tím, že infrastrukturu vyřeší „odbor výstavby“ na Ministerstvu železnic.
No kdyby spíš navrhl nějaké povinné spojování vlaků osobní dopravy , ostatně už se to dělo i u jiných výluk.
Každopádně i když s tím co přednesl nesouhlasím, nemusíme ho tu snad hromadně urážet.
Čert vem Kolovratníkovy nápady, na tomhle článku je nejpozoruhodnější myšlenka uvedená úplně v závěru článku. Nejvyšší šéf ČD říká: „Upřednostnit pendolino před vlakem, který veze náklad padesáti kamionů, je cesta do pekel“. Tak i kdyby to bylo tisíckrát správně, tak generál ČD je tam od toho, aby dělal byznys svojí firmy. A tím byznysem (a pěkně náročným) zcela nepochybně jsou právě ta Pendolina, která si na sebe musí vydělat a je právě i úkolem šéfa ČD, aby pro to udělal maximum. Jak si na sebe vydělají pokud budou stát, aby umožnily průjezd kontejnerů, to je mi záhada? Možná bych ještě… Číst vice »
Součástí skupiny ČD je i ČD Cargo, a šéf ČD je i šéfem skupiny ČD. A segment Cargo je výdělečný, což u Pendolin může být i problém, třeba v souvislosti se současnou epidemií. Ale Pendolina lze nasadit i na vlaky v závazku. Takže jeho vyjádření je logické a není v rozporu se zájmy skupiny ČD.
Nicméně to už je vnitřní věcí skupiny ČD. Pokud chtějí jet cargonauti a klopidlo zároveň, ať jede Cargo napřed, ale k tomu nemusí chtít aby klopidlo čekalo i na jiné náklady.
Tady ale nejde o operativní řízení provozu, ale o stanovení podmínek pro to, aby se nákladní doprava neomezila jen na noční trasy. Tedy koncepci přidělování kapacity dráhy. A to je skutečně úloha státu, který musí stanovit nějaká smysluplná pravidla, když už za uplynulých30 let nedokázal na některých tratích významně zvýšit kapacitu
Souhlasím, jde o sestavování GVD.
I tak nic nebrání matce, aby chtěla trasy až po dceřince.
Neni to tak že se k tomu vyjádřil člověk který tomu rozumí a má s tím zkušenosti na rozdíl od amatéra p.Kolovratnika!!!!!!
Zde to musíte rozdělit na dvě části. Jednou je celospolečenská odpovědnost a druhou je odpovědnost vůči vlastní firmě.
Celospolečensky je potřebné, aby těch 50 kamiónů na vlaku zůstalo na vlaku a nešlo na silnici a vnitrofiremně ano, může to třeba zpomalit Pendolíno…
jehož cestující zase přesednou do aut, což je jistě také celospolečensky potřebné
Přesně tak, v případě dlouhého nákladního vlaku a většiny osobních vlaků máte naprostou pravdu.
Odstavení pendolin může jejich ztrátu i snížit, záleží jak moc ztrátová jsou a co zvládnou příjmy z jejich provozu pokrýt. Teď v době Covidu bych se nedivil kdyby nepokryly ani variabilní náklady takže jejich odstavení je sice ztrátové ale míň ztrátové než jejich provoz.
Taky to tak vidím. Ostatně nenasazení ted volných pendolin na nějaké zavazkove výkony, v rámci PR, naznačuje, že pro majitele je lepší, když nejezdej.
Jako občan této země jste ale „v podstatě spolumajitel“ (prej 🙂 ) i společnosti ČD Cargo.
Pendolino musí jet třeba 5 krat ,aby vydělalo tolik jako jedno cargo tak asi proto.
Generální ředitel ČD je jednak i generálním ředitelem ČD Cargo, jednak je to chytrý chlap.
Co voni tam hulej za matroš v tý sněmovně, že tam je čím dál častěji co nápad tak je lepší a lepší …..oni jsou obecně mimo realitu. No zkrátka mimoni.
No mimoni… Koho si tam zvolíme, toho tam mame. Třeba ja jsem se „svými poslanci“ docela spokojen.
Navrhuji, aby pan Kolovratník vrátil diplom z DFJP.
Navrhujete aby se na názor a návrh zákona vracel diplom? A co ještě, třeba že by jeho děti nemohly na školu?
Děti neřešit, není vláda jedné strany. Ale sebrat mu volební právo a možná i očkovací průkaz.
Za názor a návrh zákona budete sbírat volební právo. Předpokládám že jenom za „špatný“ návrh, a ta autorita, ten moudrý soudce z lidu co to posoudí a trest vykoná, to budete vy osobně?
Bude se to týkat jenom poslanců, nebo budete volební právo odebírat i jiným?
S očkovacím průkazem jde samozřejmě jde o nadsázku. To jste fakt nepochopil? A bohužel i takoví jedinci jak Kolovratník mají volební právo. Záměrně nepíšu pan. On ví…
A s volebním právem ne, jenom s očkováním? Normálně byste lidem odebral jejich ústavní právo jenom proto, že předložili návrh zákona co se vám nelíbí? To jako fakt?
Vytrhnout mu z ruky občanku a dát mu do ní pas…aby odcestoval…co nejdál…
Koblihu?
Odebrat volební právo?
On řeší svuj problém cestu do svého zaměstnání,a že by zpusobil problemy jiným ho jaksi nezajímá.Tak to dělali soudruzi v 80.letech-
Toho normalizasčního kádra jste trefil naprosto přesně.
Kdyby blbost nadnášela, tak se Kolovratník vznáší jako holubička 😉
A s trochou štěstí by už doletěl někam na Měsíc. Ale takové štěstí my nemáme 🙁
Kdyby blbost nadnášela, tak ČR nemá 10 mil obyvatel, ale 5, z toho 3 by levitovali nad zemí.
Přesně tak, jak říkal řadový poslanec Miloš Zeman před 25 lety, když byl ještě zajímavý – třetina populace je slaboduchá a druhá třetina se od ní moc neliší. Ale to není výsada ČR, to je všude.
No ale hlavně že se každej považuje za toho nejchytřejšího. 😀
Tak jistě 🙂
Holubička? Touhle dobou by doháněl Voyager 1…
Aktivní pan poslanec.
Aktivní blb je ještě horší jak třídní nepřítel
Znal jsem „Nejhorší ze všeho je aktivní blb“, ale tahle formulace je ještě lepší 😀
Já znám ještě lepší: aktivní blbec horší nepřítele v týle.
Pane Kolovratniku, bud jste se docista zblaznil nebo Vam Radim nabidl misto stewardky za tento cin ? Zasluhujete flákanec
Krumpáčem mezi nohy!
Hora (EU) porodila myš (liberalizaci železnice) a hraboš (nadnárodní korporace) jim potom sežral národní úrodu.
Plácáš nesmysly o nesouvisejících věcech, budeš potřebovat asi mimořádnou persku.
Poslanec Kolovratník a celé jeho hnutí ANO by mělo odjet do Řitky a už se nevracet!
Bavíš podle průzkumů letos na podzim NEVYHRAJE. Měly by prý vyhrát STAN a Piráti.
Pardon Babiš
Pochybuji. Piráti jsou pro mnoho voličů nepřijatelní kvůli „velkým“ otázkám jako např. postoj k nelegální migraci, drogám, stejnopohlavním sňatkům apod. Naopak touto koalicí může ztratit STAN, který by jinak volila řada lidí, kteří nechtějí realizovat některé kontroverzní body v pirátském programu.
A nakonec to může dopadnout tak, že vyhraje opět ANO, případně uspěje (ale asi nevyhraje) nová strana, kterou zakládá bývalý elitní policista Robert Šlachta. Ten se může stát alternativou pro ty, kteří jsou s Babišovou vládou nespokojení, ale zároveň nechtějí u moci „sluníčkáře“. Čas ukáže, zda Šlachta nepokazí kampaň.
Pokud by vznikla nějaká alternativa k ANO, tak jedině dobře, jejich oslabení je více než žádoucí. A je v podstatě jedno jaký bude mít program či kdo za tím projektem bude stát, důležité bude, že se stádo rozdělí.
Víte, Šlachtova strana může ubrat hlasy kromě ANO i „demobloku“. Potenciálně je může získat všude.
Předvolební koalice, které „demoblok“ sestavil, jsou totiž programově špatně. Daleko logičtější by byly koalice ODS + KDU-ČSL + STAN (normální pravice) a Piráti + TOP 09 („sluníčkáři“).
O to nejde, kde ubere, důležité bude, že nevyhraje ANO. S tím druhým odstavcem už nelze souhlasit vůbec. Například definovat KDU-ČSL jako „normální pravici“ je snad vtip.
Tak to už jsme tu měli, hlavně že nevyhraje ODS. Skončilo to opoziční smlouvou….
ANO vyhraje určitě, protože ty koalice „demobloku“ jsou sestaveny špatně. A co se týče té „normální pravice“, tak jsem tento termín použil jen pro zjednodušení.
Ještě bych doplnil, že pokud Šlachta dobře zvládne kampaň, může mít 5 – 10 % zcela určitě.
Jestli dosáhne na procento tak bude rád. Jo a ještě tu máme Mináře 🙂
Konzervativní koalice možná, ale ta liberální potenciál má, i průzkumy tomu tak naznačují.
Že koalice Piráti + STAN skončí druhá nebo třetí, je reálné. Ale nevěřím tomu, že bude vítězem voleb.
KDU-ČSL je strana vhodná do každé koalice :-).
Jo, oni se vždy přizpůsobí. Hlavně že budou u lizu.
Piráti jsou nekompatibilní se všemi, i s TOP09. Kdyby dvě strany v kolaici byly úplně stejné, nemá smysl, aby to byly dvě strany; ta koalice Piráti+STAN nějakou logiku má (město+venkov), kolik lidí odradí „ten druhý“ je velká otázka. Mě osobně by STAN bez Pirátů vyhovoval víc. Co se mi nelíbí je jistá snaha potlačit vliv kroužkování na koaliční kandidátce, to považuju za velmi špatný signál.
Já chápu, že migrace je důležitá otázka pro spoustu lidí, ale vážně může rozhodovat volby postoj k drogám a stejnopohlavním sňatkům? Copak jsme tu všichni silně věřící jak někde v Polsku? Když se chtějí dva chlapi navzájem oslovovat jako manželé, tak ať to tak dělají – většinu lidí včetně mě to absolutně nijak neovlivní.
Hloupí lidé si hledají hloupé důvody. Stejnopohlavní sňatky nebo údajná legalizace drog (v programu Pirátů asi tak na stodevadesátémosmém místě) jsou jen projekce osobního odporu lidí k čemukoli jinému.
Jsem křesťan a přesto toleruji svazky osob stejného pohlaví, protože ti lidé jsou mnohdy lepšími partnery než mnozí heterosexuálové. A o drogách je nejvíce vždycky slyšet od pitomců, kteří denně vylemtají pět až deset piv a spálí dvě stovky v cigaretách…
Nestraš
Pán bůh potěš. To bychom se měli na co těšit. ještě špendlíčkem by mnozí hrabali.
Pan Kolovratník by mnel hlavně navrhnout svůj odchod a co nejdřív. Jeho kosočtvercoviny jsou ubohé
Včera bylo pozdě!
Palec nahoru za pojem „kosočtvercovina“!
Je to nesmysl
Pan Kolovratník je blbec, neměl by se vyjadřovat vůbec k ničemu a vůbec nejlepší by bylo, kdyby jeho obživa nespočívala na státním cecíku. To nakonec platí pro mnoho dalších „odborníků“.
Pan Kolovratník by bez státního cecíku nepřežil.
Leda někde v Grónsku….
Plánované výluky na koridoru v následující době budou bezpochyby způsobovat řadu problémů a bez určitých omezení se jistě neobejdou. Mělo by se však najít rozumné kompromisní řešení. A pana Kolovratníka nepovažuji za odpovědného politika, spíše za populistu, jak ostatně předvedl ve své kampani, kdy se neúspěšně snažil o post hejtmana pardubického kraje.
Proto je v ANO, to je strana plná populistů a prospěchářů. Být v ANO/volit je považuji za defekt charakteru.
Už zase Kolovratník a jeho nápady. Ach jo… A to neříkám kvůli jeho stranické příslušnosti, ale kvůli tomu, co navrhuje.
On se asi zbláznil. Nebo něco mezi nebem a zemí ho tlačí k takovému nápadu? Komerční osobní vlaky je to poslední v pořadí důležitosti. Leda že by si platili plnou cenu za dopravní cestu, bez možností jakýchkoliv slev, bez úhrady za cestující s nárokem na jízdné za 25% apod. V čím zájmu p. Kolovratník pracuje? Že by to bylo v zájmu rozumné koncepce dopravy to asi nebude. A není to poprvé.
Pan Sládek ze ŽESNADu teda dostává v Lednu zabrat. Vůbec mu to nezávidím.
Já to přežiju 😉
Doufám že ve zdraví 🙂
Tím se dostáváme k otázce, zda-li je nutné, aby MD objednávalo vlaky několika kategorií na na tratích, kde jezdí komerční doprava? A zda-li je základní dopravní obslužností osbní vlak, spěšný vlak, rychlík, vlaky kategorií EX, IC, EC, SC? U osobních vlaků určitě ano, u kategorií Sp, R si tím nejsem jist a kategorie Ex, IC, EC, SC dle mého názoru rozhodně nemají se základní dopravní obslužností nic společného.
Komerční expres rozhodně v obsluze nenahradí Os ani R (případně „kočkopsa“ Sp). Navíc je většina Ex povinně místenková, čili Vás nedopraví kdykoli v případě potřeby. Ono jde také o míru – zda je nutné mít každou čtvrthodinu vlak téže kategorie o třech vozech jen proto, že nedokážeme někde navázat přípoje, a nechce se nám tu investovat do kolejí. Nebo zda skutečně musejí lidé pro cestu mezi Pardubicemi a Prahou mít nutně expres…
Z hlediska konstrukce jízdního řádu jsou myslím pouze kategorie vlaků R a EX. Vše ostatní jsou jen obchodně marketingové záležitosti. Legislativně by pak měly mít přednost vlaky v závazku veřejné dopravy před vlaky komerčními a stejně taky by měly bát vytvořeny podmínky i pro nákladní dopravu, nemáme-li si ještě více zasvinit silnice kamiony. Vzhledem k tomu, že i v nákladní dopravě je dne preferováno dodání in time, musí mít nákladní doprava vytvořený jasný prostor i během dne.
na železnici prohíhá nějaký in time?
Jo, loď z přístavu odplouvá v nějakou hodinu a kontejnery tam musí být včas.
A další loď pluje za týden, když dobře.
Ty kontejnery tam musí být i několik dní předem, musí se naložit.
Takže nejdřív lidem co nejvíc znechutíme auta. A když tedy lidi přesednou do vlaků, tak se nám zase zdá, že těch vlaků s lidmi jezdí příliš mnoho a je třeba upřednostit nákladní vlaky. To je skoro jako s těmi elektrárnami, kde je pro někoho špatně uhlí, jádro i přehrady…
Šoutoušci se dostali do stavu kdy chráněné zvíře žere chráněnou kytku. A co teď s tím.
Nekupovat rýži? Neexportovat Budvar, když už nebudou potřeba devizy ani valuty na rýži?
Na to se dá říci jenom jediné. Je to ,@#$&*.