Hřib ohrožuje včasný nákup nových vlaků pro PID. Schvalování obří zakázky nabralo další zpoždění
Stadler KISS pro ÖBB. Foto: Stadler Rail
Praha měla mít podmínky soutěže schválené již v září, Hřib nyní mluví o lednu. Prodlevy nahrávají ČD.
Když stojím na Masarykově nádraží, přemýšlím, jak se vejdou cestující do jednopatrových souprav, které nahrazují Elefanty ? Nemá někdo přímou zkušenost ?
Na S4 jezdí místo jednoho Slona souprava Panterů. 🙂 , takže by to mělo být ok.
Navíc Pantery budou hlavně pro ty hybridní Sp.
Pak to vzhledem k okolnostem vypadá, že protikorupční pirát Hřib jedná korupčně.
Hřib už by měl táhnout někam , co může tak akorát zazdí a prosadí nesmysly typu nové koše a přechod na magistrále …
Ti lidé, co tam denně přecházejí, si nemyslí, že je ten přechod nesmysl. Nesmysl je, že tam ten přechod nebyl už dávno.
Ovšem v poměru velikosti a důležitosti zakázek je ten přechod opravdu drobnost.
Totiž zhotovení přechodu se dá vypsat jako podlimitní zakázka přímým zadáním a nebude to zdržovat soutěž ve Stč. kraji.
Ovšem z pohledu užitečnosti ten přechod zas až taková drobnost není. Kdyby se politici v předchozích dobách starali o tyhle menší věci, místo aby si stavěli pomníky jako je Blanka, žilo by se v Praze daleko lépe.
Hřib má metro D, které ani není schopný dotáhnout…
Pražáci a spol mohou být rádi, že u nich stále jezdí čd, platí tarif čd. In 25 50 100. A funguje luxusní první třída v elefantech.
Ne jako v moravskoslezkém kraji a jiných, kde si .. protlačili zrušení tarifu ČD.. A jezdí se za jejich krajské nesmysly a mnohem dráž.
To že politici stále nebyli schopni přikoupit od 2015 další opravu kapacitní patra, to už je vyzitka čr. Problém byl dávno patrný. A je rok 2025 v podstatě.
Krajský tarif je dražší než ČD? To si má těch několik desítek tisíc lidí kupovat 2 lístky, protože přestupují z vlaku na MHD, takže k jízdnému ještě navíc šalinkartu?
Pražáky tarif ČD zas až tolik nezajímá. Pokud vlak ve všední den použití, tak výhradně na tarif PID – lítačku, protože ve všední den nemají moc důvodů jet mimo město.
Pražáci, pokud vlakem vůbec jedou, jedou na tarif PID, který je podstatně příznivější než tarif ČD.
Neplatí ti v tom režimka, to bolí, co?
Že by byl PID mnohem dražší než ČD se mi nezdá.
Ten člověk opravdu neměl být radní pro dopravu. Všechno co bylo nachystáno předchozím náměstkem je buď zadržováno nebo zničeno a tohle je krásný příklad, tohle obrovská záležitost za desítky 1 000 000 000 a chová se k tomu jak ke kusu hadru, fakt nechápu proč to zdržuje. Kdyby byl jeden organizátor dopravy který by dostal zadání a udělal to bez politického vedení tak by to bylo stokrát jednodušší.
Největší problém občana je politik. A jak by tady bylo krásně, kdyby se Slavníkovci ubránili.
Asi bychom všichni mluvili německy…?
A čeština má jakou výhodu?
To nebyl německý rod, narozdíl od Lucemburků …
Myslel jsem něco jiného – jestli by měli sílu se ubránit tlaku Bavorů a Sasů tak jako Přemyslovci.
Dovede pan Hřib oddůvodnit, proč to není na pořadu jednání, co tomu chybí?
Že to dovede oddůvodnit, to už víceméně předvedl a je to i v článku. Horší je to s odůvodněním.
Och, překlep.
Tak na čem to tedy stojí? Jaké jsou reálné důvody?
Tomu samolibému slizákovi jsem nikdy nevěřil ani nos mezi očima, a i tak v mých očích – díky těmto krokům – stále klesá.
Komentovat pouze nadpis je nemoudré. Přečtěte si článek.
Přečetl jsem si ho a potom komentoval.
Chválím…
Zaráží mě, jak řada lidí zmiňuje, že se čeká na Škodovku. Termin, kdy ČD končí současná smlouva na provoz okolo Prahy, je znám už řadu let. Že bude objednavatel chtít s ohledem na aktuální vozový park i nová vozidla nebylo těžké si domyslet. Opravdu si myslíte, že Škodovka by byla tak hloupá a dopředu nic nevyvíjela a nechala si tak velkou zakázku utéct, když měla historický na českém trhu velký odbyt? Naopak, už by měla mít pomalu hotový návrh pod označením 22Ev, jak píše Tonda Sehnal. Mají teda min 3 roky na výrobu a schválení prvního kusu. Siemens představil Desiro… Číst vice »
Tak zatím si Škodovka všude v regionu podobné zakázky ujít nechala. Německý projekt je docela fiasko, a to ani nebyl náznak snahy o nějakou EMU. Takže s tím očekáváním bych byl opatrný.
Zakázka na NIM Express je z roku 2013, kdy byly push pully stále populární řešení. Prvotně to vypadalo pozitivně – použijeme E109 a k tomu uděláme nástupce push pullu pro ZSSK. Jak to dopadlo ví všichni, pro škodovku hodně drahá zakázka, avšak se na ní nesmírně naučili.
Do Německa měli dodávat i 39 5vozových EMU pro regionálku okolo Norimberku, avšak dopravce nakonec nabídku stáhl a škodovka tak měla po kšeftu.
Od té doby se na velké železnici soustředili hlavně na CZ/SK a východní trhy. Na západ chtějí prorazit s novou generací vozidel – nové patra pantery atd.
Nevím co máte s 22 Ev. To je přece Panter 2. generace a už dávno jezdí.
Ne, není. 640.2 je v interním označení 20Ev a 650.2 15Ev. Má to škodovka i na svých stránkách
https://www.skodagroup.com/admin/wp-content/uploads/2021/06/RegioPanter-serie.pdf
Jednou se v článku uvádí, že v listopadu projedná záměr zastupitelstvo, jednou rada města. Mají rozdílné kompetence a vzhledem k ceně zakázky by podle mě mělo záměr schválit zastupitelstvo. Tam to ale bude kdy?
To nikdo neví.
Takže už vím, jak využít neprodejné a neperspektivní škodovácké mašiny 380, co už si za 2-3 roky po ČR moc nezajezdí. Připojit všechny zbývající Honeckery a doplnit mezery v PIDu na území Prahy. Vypadá to na dlouho.
Bez etcs to moc nepůjde
Omyl, právě na území Prahy to půjde, nejdéle zřejmě na Hlavák – Radotín. Tam minimálně do konce 2029, ale podle článku to začíná vypadat, že i trochu déle. Pak už zbyde snad jen Veselí – Jihlava – Zastávka.
A pokud to objednatel neschválí, tak bude za brzdu pokroku… a stávka.
Hřib je to nejhorší co Prahu mohlo potkat
Nejen Hřib,ale i ostatní Piráti
Naprostý souhlas
A vy dva jste Pražáci, nebo nějací vesničané, kteří byli v Praze naposled před lety?
Vesničané [ale klidně i (malo)měšťané)] chtějící se po městě pohybovat nadále zásadně svými auty, možná. Jen tip, třeba mylný.
Dolínek, Krnáčová, Kolínská, Jančík, Březina, Prokop, … vždycky může být o dost hůř.
Co špatně provedl Dolínek?
Tragicky komunikoval, zadával nesmyslný projekty, ničemu nerozuměl.
Pokud se nepletu, řada projektů prodloužení TT dotáhl do fáze před stavbu on.
Tak ono kdo nic nedělá, nic nezkazí. Dolínek byl hlavně mistr kumulování funkcí, a podle toho ten „rozvoj“ dopravy i vypadal.
Jeho dvě nejvýraznější akce byly „prezentace“ metra S na Karláku (bez návaznosti na realitu) a uzavření libeňáku ze dne na den.
Já bych tedy řekl, že po něm pár projektů rozjetých bylo. Speciálně nové tramvajové tratě a jejich příprava.
Například dostal za úkol zařídit prověření stavu mostů a nezařídil. Výsledkem bylo mj. zřícení Trojské lávky.
Možná mu křivdíme, ale je spoluzodpovědný za stav Libeňského mostu. Jeho nápad ho zbourat a postavit nový, se čtyřmi pruhy pro auta odnikud nikam, nebyl příliš rozumný, takže diskuze se pak vedla „ode zdi ke zdi“, kdy namísto nějaké střední varianty bylo jen „dálniční most“ a „nebourat, nerozšiřovat“.
Tak on mu vývoj nakonec dal dost za pravdu:)
Spousta lidí má paměť na jedno, maximálně dvě volební období.
Prostě politik jako politik. Jsou to jen občané bažící po moci.
Mně osobně spící primátor vadí víc. Ale to je otázka preferencí… v Česku je oblíbené „kdo nic nedělá, nic nezkazí“ …
Proč si ho ale Pražáci volí?
Protože byl naprosto v pohodě primátor, byť mu nová role ve stávající koalici úplně nesedí.
Spíš se ptejte, proč Pražáci Piráty volit přestávají.
Co je to proti povodni 1784, že…
🤦♂️
Chtěl jste napsat proti povodni 2002 za Němce „situace je nadmíru výtečná“.
Obávám se, že máte malou fantazii. Mohl přijít nějaký mudrc, co prohlásí, že „elefanty přece ještě pořád jezdí, nebudem zbytečně utrácet“ a vysloveně do toho hodit vidle, a podobně zaseknout na „nepotřebnost“ ty budované tramvajové tratě. Něco takového se dalo čekat přímo od Svobody, když ještě existoval…
Je otázkou jestli na to aby vše dotáhl do konce pan Hřib nemá, nebo jen nemá čas to řešit. Ale dopadne to jako u pirátů obvykle, nic nebude
Tady to spíš vypadá, že to chce zdržet. Jen moje spekulace.
Spekulace založená na velice reálném předpokladu (otevřené nebo již napěchované kapsy)
Napěchované od koho?
Ale prosadil prý cyklostupátko.
https://www.prahain.cz/politika/zdenek-hrib-pirati-prvni-cyklozabradli-s-cyklostupatkem-15663.html
Ano, to je největší životní úspěch tohoto guru, který by nezvládl manažovat ani provoz rikš v rodném Slavičíně.
Skutečně věříte tomu, že má náměstek nějaký vliv na takové drobnosti jako cyklostupátko? Proč vám vadí, že to prezentuje na sociálních sítích? Vždyť je to super věc a kvůli podobnejm hejtrům, tako jste vy, to nenainstalují jinde, kde by to bylo potřeba. Při dlouhém čekání na SSZ třeba na křižovatce Poděbradská – Kbelská by se to krásně hodilo.
Nevěřím, vím… Tyto pitomosti skvadra pirátských zoufalců přímo vyhledává. Jinak hodnotit jako super věc kus svařeného profilu, za který jsme vyhodili 30+ kKč, to bude samo o sobě slušná diagnóza.
No jestli Vy jste z Prahy a zároveň řídíte šukafon, tak taky nejste zrovna výkvět 🙂
Sorry, ale toto je komentář hodný Novinek.
Nejsem úplně fanda toho, jak se Zdeněk Hřib fotí u každé kraviny, ale toto je zcela jasné falešné dilema.
Máte vlastně pravdu, ale Hřib tomu dost nahrává. Stačí otevřít jeho socky a člověk se dozví, jaká obrovská revoluce to je. Přitom taková blbost. A v kontextu toho, že není schopný udělat pro bezpečnější cyklodopravu nic podstatného, problematického DPP, teď soutěže na vlaky a mnoho dalšího, tak si takový komentář zaslouží. Snad mi nevezme vítr z plachet a neudělá další bombastický video, kde hází prototypem koše. Mně fakt politicky nevadí, ale přijde mi, že výsledky moc nemá, tramvajové tratě jdou spíš za minulým náměstkem pro dopravu a jinak vlastně nemám co ocenit. A když jsou výsledky při nejmenším rozpačité a… Číst vice »
Jeho socky jsou prezentace práce magistrátu i městských firem. Je to zdroj informací pro práci mnoha novinářů. Že nechcete vidět výsledky, neznamená, že tam nejsou. Předchozí náměstek zase čerpal z přípravy projektů předchozího náměstka atd. Je to stále stejné.
O to je to smutnější. Neříkám, že musí být nějak seriózní, ale trochu ubrat na trapnosti by neškodilo. Cool už dávno není, pochopitelně, jen si to přiznat.
A jaké jsou teda ty výsledky, které přehlížím? Problém s auty je čím dál horší, cyklo neexistuje, pohyb chodců v centru je pořád nepohodlný a nebezpečný (kvůli prioritizaci IAD), tramvaje se alespoň minimálně posouvají, ale reálně jsou to kromě Václaváku a Dvořeckého mostu okrajové projekty bez většího vlivu + samozřejmě narůstá nespolehlivost (viz IAD), metro D se staví jen jeden úsek, není soutěž na soupravy, příprava dalšího rozvoje metra neexistují,…
Problém s auty je ten, že s nimi lidi jezdí. Problém s auty bude vyřešen, až s nimi lidi jezdit nebudou. A to se dá udělat jen zhoršením podmínek pro jejich jízdu nebo parkování, což je zase značně nepopulární.
Já to beru tak, že když všechno prezentuje a „stojí za tím“, měl by si stát i za svými podělávkami.
Standardní výbava městských cyklostezek pro celém světě a vy z toho děláte tu nejhorší věc, kterou Hřib udělal, i když na to měl mizerný vliv, jen to prezentoval.
Však cyklisti jsou v Česku dost v nemilosti.
Bartose zlikvidovala nejspis IT lobby prisata na statni zakazky v druzne spolupraci s UOHS.
A vsimnete si, ze nejvic na zacatku leta rvalo Brno, basta 90.tkove ODS, ze nedostali tu IT techniku, aby se pak zjistilo…ze proste brnensky magistrat to v zasade vyignoroval
Lipavsky je vyborny ministr, i mnozi namestci byli opravdu dobri.
Hrib je hlavne arogantni, o doprave nic moc nevi. Kdyz tam byl Scheinherr, co vedel, umel, makal a byly vysledky, taky jste rvali, jak je spatny.
Takze sorry jako, mate co si zaslouzite a muze byt jeste daleko hur
přesně, kdyby tam byl někdy, nedejbože Prokop, to by byla teprve tragédie. Mám pocit, že se hejtuje jen ze zvyku.
Takže za to může ODS a Brno, co Mosad, ten by to nezvládl?
Nic nebude? Copak se nestaví třeba nová linka metra?
No právě že zase až tak moc ne. Staví se jen dvě stanice a tunel mezi nimi, to mi na linku přijde trochu málo. Touhle dobou už měl být rozestavěný i úsek dál do Písnice a ten druhý konec na Mírák bude stavebně myslím ještě náročnější, tak bych čekal, že už také poběží nějaké přípravné práce a prd…
Výrobci jako Siemens nebo Stadler taková vozidla vyvinutá mají.
Jo takhle, ono je potřeba počkat na Škodovku.
A nebudou ty „už vyvinutá“ vozidla potom nějak zastaralá? Jen se ptám…
Ne, zeptejte se v Rakousku.
No…, možná trochu upřesnit. Svezte se v Rakousku.
Zastaralá? Proč? Místo USB-A zásuvek se dají USB-C a máte vlak hodný (čtvrtiny) 21. století…
Já si v souvislosti se škodovkou už dlouho říkám, proč nevzali ten svůj řidičák z frýdeckých pushpullů a neudělali na vlastní triko trakční vůz a následně i celý prototyp „elefant II“ a nesnažili se ho aktivně nabízet. To by je vážně ten vývoj finančně zruinoval nebo je jednodušší nic nedělat a čekat, až tradičně vyhrají tendr na míru?
Protože mít veškerou trakci koncentrovanou na jednom konci na jedné třetině soupravy je dnes již překonaná věc. U takové jednotky do příměstské soupravy je žádoucí vyšší podíl hnacích náprav a také mj. vyšší měrný výkon, než kterým disponují elefanty.
*do příměstské dopravy, samozřejmě.
Stadler kiss a myslím že i coradia max a desiro HC mají 2 mašiny a vložáky jen s klimatizací (desiro snad i se smetákem u mašiny) v případě coradie 2 řidičáky a 2 hnací vozy uprostřed. Já předpokládal že vezmou mašiny z pantera a vložáky z nim expresu, ale asi ne no. Naposledy tu někdo tvrdil, že už ešus 2.0 ve vývoji mají, tak kdo ví. Dokážete rozlišit pravdu od smyšlenky? Přečtěte si následující komentáře a věřte…. nevěřte.
Škodovka neadresné prototypy nestaví 🙂
Protože už vyvíjí 22Ev…
Má Stadler KISS v dvousystému? Zatím žádný takový nejezdí.
Má Siemens aktuálně něco jiného než Desiro HC, které nemá nízkopodlažní hnací vozy? Desiro Dosto už ve výrobním programu není.
Nevím jestli náhodu nebude minimálně dvousystém ten co jezdí ve Slovinsku a ten je i patrový.
Je pouze na 3000 V.
Slovinské Flirty jsou třísystémové ale Kissy pouze DC.
Co bylo Desiro Dosto? Nepodařilo se mi to ani najít. Vím jen o patrácích Bombardier co měly i hnací vozy.
To je to, co se dělalo se na Zličíně pro SBB.
Ok díky, u toho jsem nikdy neslyšel slovo Desiro 🙂 Taky je to 20 let starý vlak, předpokládám že třeba TSI by to nesplnilo.
RABe 514 pro SBB.
Oficiálně je to člen rodiny Desiro, byť spíše jen tak marketingově.
Existuje 15/25 kV. Věděl by někdo jaké je výstupní napětí trafa?
A proč se vlastně příprava té zakázky zpožďuje? Odpověděl na to Hřib někde?
Psal, že se o to detailně zajímá, takže určitě bude vědět vše..?
Bartoš se o stavební řízení také zajímal a jak to dopadlo. Vypadá to na standartní postup u Pirátů.
Leží to Hřibovi na UOHS nebo to sabotujou zaměstnanci?
Zeptejte se v Ropidu paní Staňkové.
Pokud chcete diskutovat o DSŘ, rád se s vámi pobavím.
Nejdřív si poslechněte, jak to ale ve skutečnosti bylo (proč třeba MinPrům tvrdilo, že jaderné palivo je investice(!) do obnovy po covidu):
https://talks.openalt.cz/openalt-2024/talk/HXNPUM/
Praporový postup? (píšete o standartě)
Hřib kopíruje Bartošův styl.
To je vidět, jak si náměstek Hřib přeje, aby středočeši jezdili do Prahy rádi veřejnou dopravou. To je ten samý politik, který chtěl zpoplatnit průjezd centrem. Je směšná figurka.
Průjezd centrem chtějí zpoplatnit politici posledních 30 let. Jen vždycky narazí na to, že to zatím není legislativně možné.
Mýtu se nevyhnete, ať tam bude sedět kdokoli.
To je blbé, že budem muset po silnici, protože *politik* neobjednal vlaky. Asi proto abychom se jízdou vlakem tomu mýtu nevyhýbali?
Netuším, co jste tím chtěl říct, ale až do Pražské metropolitné oblasti přibyde další půlmilion obyvatel, bez zavedení mýta širším centrem Prahy prostě autem neprojedete.
Bohužel se ukazuje, že pan Hřib spoustu akcí rozjede, ale jejich dotažení do konce je evidentně problém.
Pan Hřib se hlavně věnuje a rád fotí u akcí, které rozjeli víceméně jeho předchůdci. Jeho následovníci bohužel už takových příležitostí moc mít nebudou.
Hřib zve své předchůdce na stříhání pásek projektů zahájených v minulém období, vždy A.Sch. zmiňuje. Myslíte si, že se v minulosti žádné projekty nedokončovaly za následujícího vedení? Vždyť je to naprosto běžná věc.
No Scheinherrovi bohužel jeho předchůdci moc rozjetých akcí nepředali. A pokud ano, byly to jen studie a vize + padající mosty a kolabující infrastruktura.
Tak ona je otázka, kdo to brzdí reálně. Agendu určitě nedělá Hřib osobně, nicméně je tam od toho, aby to šlapalo.
Jen jestli nejsou v té výzvě, jak ji schválil Středočeský kraj, nějaké vtipné pasáže (nevím, neviděl jsem).
Z jiných projektů je zřejmé, že s panem Boreckým není úplně lehká spolupráce, tak se nedivím, že to vázne.
Jak to Borecký udělal, že zastupitelstvo to nemá ani na programu jednání? Abychom tady nehonili duchy…
V tomto případě brání i tomu rozjetí akce …