Hřib ohrožuje včasný nákup nových vlaků pro PID. Schvalování obří zakázky nabralo další zpoždění

Stadler KISS pro ÖBB. Foto: Stadler RailStadler KISS pro ÖBB. Foto: Stadler Rail

Praha měla mít podmínky soutěže schválené již v září, Hřib nyní mluví o lednu. Prodlevy nahrávají ČD.

Odebírat
Upozornit na
guest
124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vokovice

Když stojím na Masarykově nádraží, přemýšlím, jak se vejdou cestující do jednopatrových souprav, které nahrazují Elefanty ? Nemá někdo přímou zkušenost ?

Roman

Na S4 jezdí místo jednoho Slona souprava Panterů. 🙂 , takže by to mělo být ok.

Navíc Pantery budou hlavně pro ty hybridní Sp.

Gajda

Pak to vzhledem k okolnostem vypadá, že protikorupční pirát Hřib jedná korupčně.

Ave ja

Hřib už by měl táhnout někam , co může tak akorát zazdí a prosadí nesmysly typu nové koše a přechod na magistrále …

Filip Jirsák

Ti lidé, co tam denně přecházejí, si nemyslí, že je ten přechod nesmysl. Nesmysl je, že tam ten přechod nebyl už dávno.

Jiří Kocurek

Ovšem v poměru velikosti a důležitosti zakázek je ten přechod opravdu drobnost.
Totiž zhotovení přechodu se dá vypsat jako podlimitní zakázka přímým zadáním a nebude to zdržovat soutěž ve Stč. kraji.

Filip Jirsák

Ovšem z pohledu užitečnosti ten přechod zas až taková drobnost není. Kdyby se politici v předchozích dobách starali o tyhle menší věci, místo aby si stavěli pomníky jako je Blanka, žilo by se v Praze daleko lépe.

Roman

Hřib má metro D, které ani není schopný dotáhnout…

franta

Pražáci a spol mohou být rádi, že u nich stále jezdí čd, platí tarif čd. In 25 50 100. A funguje luxusní první třída v elefantech.
Ne jako v moravskoslezkém kraji a jiných, kde si .. protlačili zrušení tarifu ČD.. A jezdí se za jejich krajské nesmysly a mnohem dráž.
To že politici stále nebyli schopni přikoupit od 2015 další opravu kapacitní patra, to už je vyzitka čr. Problém byl dávno patrný. A je rok 2025 v podstatě.

Jiří Kocurek

Krajský tarif je dražší než ČD? To si má těch několik desítek tisíc lidí kupovat 2 lístky, protože přestupují z vlaku na MHD, takže k jízdnému ještě navíc šalinkartu?

tarten

Pražáky tarif ČD zas až tolik nezajímá. Pokud vlak ve všední den použití, tak výhradně na tarif PID – lítačku, protože ve všední den nemají moc důvodů jet mimo město.

Milan

Pražáci, pokud vlakem vůbec jedou, jedou na tarif PID, který je podstatně příznivější než tarif ČD.

A. Mikulka

Neplatí ti v tom režimka, to bolí, co?

Leinad

Že by byl PID mnohem dražší než ČD se mi nezdá.

Slepý blázen

Ten člověk opravdu neměl být radní pro dopravu. Všechno co bylo nachystáno předchozím náměstkem je buď zadržováno nebo zničeno a tohle je krásný příklad, tohle obrovská záležitost za desítky 1 000 000 000 a chová se k tomu jak ke kusu hadru, fakt nechápu proč to zdržuje. Kdyby byl jeden organizátor dopravy který by dostal zadání a udělal to bez politického vedení tak by to bylo stokrát jednodušší.

Petr

Největší problém občana je politik. A jak by tady bylo krásně, kdyby se Slavníkovci ubránili.

tarten

Asi bychom všichni mluvili německy…?

Petr

A čeština má jakou výhodu?

Jiří Kocurek

To nebyl německý rod, narozdíl od Lucemburků …

tarten

Myslel jsem něco jiného – jestli by měli sílu se ubránit tlaku Bavorů a Sasů tak jako Přemyslovci.

Jiří Kocurek

Dovede pan Hřib oddůvodnit, proč to není na pořadu jednání, co tomu chybí?

tarten

Že to dovede oddůvodnit, to už víceméně předvedl a je to i v článku. Horší je to s odůvodněním.

Jiří Kocurek

Och, překlep.

filias

Tak na čem to tedy stojí? Jaké jsou reálné důvody?

Lukáš Kníže

Tomu samolibému slizákovi jsem nikdy nevěřil ani nos mezi očima, a i tak v mých očích – díky těmto krokům – stále klesá.

Daniel Jablonecký

Komentovat pouze nadpis je nemoudré. Přečtěte si článek.

Lukáš Kníže

Přečetl jsem si ho a potom komentoval.

Daniel Jablonecký

Chválím…

Berhof

Zaráží mě, jak řada lidí zmiňuje, že se čeká na Škodovku. Termin, kdy ČD končí současná smlouva na provoz okolo Prahy, je znám už řadu let. Že bude objednavatel chtít s ohledem na aktuální vozový park i nová vozidla nebylo těžké si domyslet. Opravdu si myslíte, že Škodovka by byla tak hloupá a dopředu nic nevyvíjela a nechala si tak velkou zakázku utéct, když měla historický na českém trhu velký odbyt? Naopak, už by měla mít pomalu hotový návrh pod označením 22Ev, jak píše Tonda Sehnal. Mají teda min 3 roky na výrobu a schválení prvního kusu. Siemens představil Desiro… Číst vice »

Juraj

Tak zatím si Škodovka všude v regionu podobné zakázky ujít nechala. Německý projekt je docela fiasko, a to ani nebyl náznak snahy o nějakou EMU. Takže s tím očekáváním bych byl opatrný.

Berhof

Zakázka na NIM Express je z roku 2013, kdy byly push pully stále populární řešení. Prvotně to vypadalo pozitivně – použijeme E109 a k tomu uděláme nástupce push pullu pro ZSSK. Jak to dopadlo ví všichni, pro škodovku hodně drahá zakázka, avšak se na ní nesmírně naučili.

Do Německa měli dodávat i 39 5vozových EMU pro regionálku okolo Norimberku, avšak dopravce nakonec nabídku stáhl a škodovka tak měla po kšeftu.

Od té doby se na velké železnici soustředili hlavně na CZ/SK a východní trhy. Na západ chtějí prorazit s novou generací vozidel – nové patra pantery atd.

tarten

Nevím co máte s 22 Ev. To je přece Panter 2. generace a už dávno jezdí.

Berhof

Ne, není. 640.2 je v interním označení 20Ev a 650.2 15Ev. Má to škodovka i na svých stránkách
https://www.skodagroup.com/admin/wp-content/uploads/2021/06/RegioPanter-serie.pdf

Daniel Mach

Jednou se v článku uvádí, že v listopadu projedná záměr zastupitelstvo, jednou rada města. Mají rozdílné kompetence a vzhledem k ceně zakázky by podle mě mělo záměr schválit zastupitelstvo. Tam to ale bude kdy?

tarten

Takže už vím, jak využít neprodejné a neperspektivní škodovácké mašiny 380, co už si za 2-3 roky po ČR moc nezajezdí. Připojit všechny zbývající Honeckery a doplnit mezery v PIDu na území Prahy. Vypadá to na dlouho.

Berhof

Bez etcs to moc nepůjde

tarten

Omyl, právě na území Prahy to půjde, nejdéle zřejmě na Hlavák – Radotín. Tam minimálně do konce 2029, ale podle článku to začíná vypadat, že i trochu déle. Pak už zbyde snad jen Veselí – Jihlava – Zastávka.

Jiří Kocurek

A pokud to objednatel neschválí, tak bude za brzdu pokroku… a stávka.

Kozor24

Hřib je to nejhorší co Prahu mohlo potkat

Jirka 1963

Nejen Hřib,ale i ostatní Piráti

Kozor24

Naprostý souhlas

Lukáš F.

A vy dva jste Pražáci, nebo nějací vesničané, kteří byli v Praze naposled před lety?

Frantisek X

Vesničané [ale klidně i (malo)měšťané)] chtějící se po městě pohybovat nadále zásadně svými auty, možná. Jen tip, třeba mylný.

Mickey

Dolínek, Krnáčová, Kolínská, Jančík, Březina, Prokop, … vždycky může být o dost hůř.

Mickey

Tragicky komunikoval, zadával nesmyslný projekty, ničemu nerozuměl.

Juraj

Tak ono kdo nic nedělá, nic nezkazí. Dolínek byl hlavně mistr kumulování funkcí, a podle toho ten „rozvoj“ dopravy i vypadal.
Jeho dvě nejvýraznější akce byly „prezentace“ metra S na Karláku (bez návaznosti na realitu) a uzavření libeňáku ze dne na den.

Luk

Například dostal za úkol zařídit prověření stavu mostů a nezařídil. Výsledkem bylo mj. zřícení Trojské lávky.

Lukáš F.

Možná mu křivdíme, ale je spoluzodpovědný za stav Libeňského mostu. Jeho nápad ho zbourat a postavit nový, se čtyřmi pruhy pro auta odnikud nikam, nebyl příliš rozumný, takže diskuze se pak vedla „ode zdi ke zdi“, kdy namísto nějaké střední varianty bylo jen „dálniční most“ a „nebourat, nerozšiřovat“.

Náhodný Kolemjdoucí

Spousta lidí má paměť na jedno, maximálně dvě volební období.

Petr

Prostě politik jako politik. Jsou to jen občané bažící po moci.

Zdrasa

Mně osobně spící primátor vadí víc. Ale to je otázka preferencí… v Česku je oblíbené „kdo nic nedělá, nic nezkazí“ …

Daniel Mach

Proč si ho ale Pražáci volí?

Juraj

Protože byl naprosto v pohodě primátor, byť mu nová role ve stávající koalici úplně nesedí.

tarten

Spíš se ptejte, proč Pražáci Piráty volit přestávají.

Nemel

Co je to proti povodni 1784, že…

🤦‍♂️

tarten

Chtěl jste napsat proti povodni 2002 za Němce „situace je nadmíru výtečná“.

tarten

Obávám se, že máte malou fantazii. Mohl přijít nějaký mudrc, co prohlásí, že „elefanty přece ještě pořád jezdí, nebudem zbytečně utrácet“ a vysloveně do toho hodit vidle, a podobně zaseknout na „nepotřebnost“ ty budované tramvajové tratě. Něco takového se dalo čekat přímo od Svobody, když ještě existoval…

percula

Je otázkou jestli na to aby vše dotáhl do konce pan Hřib nemá, nebo jen nemá čas to řešit. Ale dopadne to jako u pirátů obvykle, nic nebude

Kubrt

Tady to spíš vypadá, že to chce zdržet. Jen moje spekulace.

Nasťa

Spekulace založená na velice reálném předpokladu (otevřené nebo již napěchované kapsy)

X 1

Napěchované od koho?

Vavrroch
Fíra šukafonu

Ano, to je největší životní úspěch tohoto guru, který by nezvládl manažovat ani provoz rikš v rodném Slavičíně.

Mickey

Skutečně věříte tomu, že má náměstek nějaký vliv na takové drobnosti jako cyklostupátko? Proč vám vadí, že to prezentuje na sociálních sítích? Vždyť je to super věc a kvůli podobnejm hejtrům, tako jste vy, to nenainstalují jinde, kde by to bylo potřeba. Při dlouhém čekání na SSZ třeba na křižovatce Poděbradská – Kbelská by se to krásně hodilo.

Fíra šukafonu

Nevěřím, vím… Tyto pitomosti skvadra pirátských zoufalců přímo vyhledává. Jinak hodnotit jako super věc kus svařeného profilu, za který jsme vyhodili 30+ kKč, to bude samo o sobě slušná diagnóza.

Nemel

No jestli Vy jste z Prahy a zároveň řídíte šukafon, tak taky nejste zrovna výkvět 🙂

Juraj

Sorry, ale toto je komentář hodný Novinek.
Nejsem úplně fanda toho, jak se Zdeněk Hřib fotí u každé kraviny, ale toto je zcela jasné falešné dilema.

Blzx

Máte vlastně pravdu, ale Hřib tomu dost nahrává. Stačí otevřít jeho socky a člověk se dozví, jaká obrovská revoluce to je. Přitom taková blbost. A v kontextu toho, že není schopný udělat pro bezpečnější cyklodopravu nic podstatného, problematického DPP, teď soutěže na vlaky a mnoho dalšího, tak si takový komentář zaslouží. Snad mi nevezme vítr z plachet a neudělá další bombastický video, kde hází prototypem koše. Mně fakt politicky nevadí, ale přijde mi, že výsledky moc nemá, tramvajové tratě jdou spíš za minulým náměstkem pro dopravu a jinak vlastně nemám co ocenit. A když jsou výsledky při nejmenším rozpačité a… Číst vice »

Mickey

Jeho socky jsou prezentace práce magistrátu i městských firem. Je to zdroj informací pro práci mnoha novinářů. Že nechcete vidět výsledky, neznamená, že tam nejsou. Předchozí náměstek zase čerpal z přípravy projektů předchozího náměstka atd. Je to stále stejné.

Blzx

O to je to smutnější. Neříkám, že musí být nějak seriózní, ale trochu ubrat na trapnosti by neškodilo. Cool už dávno není, pochopitelně, jen si to přiznat.
A jaké jsou teda ty výsledky, které přehlížím? Problém s auty je čím dál horší, cyklo neexistuje, pohyb chodců v centru je pořád nepohodlný a nebezpečný (kvůli prioritizaci IAD), tramvaje se alespoň minimálně posouvají, ale reálně jsou to kromě Václaváku a Dvořeckého mostu okrajové projekty bez většího vlivu + samozřejmě narůstá nespolehlivost (viz IAD), metro D se staví jen jeden úsek, není soutěž na soupravy, příprava dalšího rozvoje metra neexistují,…

Mickey

Problém s auty je ten, že s nimi lidi jezdí. Problém s auty bude vyřešen, až s nimi lidi jezdit nebudou. A to se dá udělat jen zhoršením podmínek pro jejich jízdu nebo parkování, což je zase značně nepopulární.

Frantík

Já to beru tak, že když všechno prezentuje a „stojí za tím“, měl by si stát i za svými podělávkami.

Mickey

Standardní výbava městských cyklostezek pro celém světě a vy z toho děláte tu nejhorší věc, kterou Hřib udělal, i když na to měl mizerný vliv, jen to prezentoval.

Náhodný Kolemjdoucí

Však cyklisti jsou v Česku dost v nemilosti.

Gwann

Bartose zlikvidovala nejspis IT lobby prisata na statni zakazky v druzne spolupraci s UOHS.

A vsimnete si, ze nejvic na zacatku leta rvalo Brno, basta 90.tkove ODS, ze nedostali tu IT techniku, aby se pak zjistilo…ze proste brnensky magistrat to v zasade vyignoroval

Lipavsky je vyborny ministr, i mnozi namestci byli opravdu dobri.

Hrib je hlavne arogantni, o doprave nic moc nevi. Kdyz tam byl Scheinherr, co vedel, umel, makal a byly vysledky, taky jste rvali, jak je spatny.

Takze sorry jako, mate co si zaslouzite a muze byt jeste daleko hur

Mickey

přesně, kdyby tam byl někdy, nedejbože Prokop, to by byla teprve tragédie. Mám pocit, že se hejtuje jen ze zvyku.

Jiří Kocurek

Takže za to může ODS a Brno, co Mosad, ten by to nezvládl?

Daniel Mach

Nic nebude? Copak se nestaví třeba nová linka metra?

MaT

No právě že zase až tak moc ne. Staví se jen dvě stanice a tunel mezi nimi, to mi na linku přijde trochu málo. Touhle dobou už měl být rozestavěný i úsek dál do Písnice a ten druhý konec na Mírák bude stavebně myslím ještě náročnější, tak bych čekal, že už také poběží nějaké přípravné práce a prd…

Vemeno

Výrobci jako Siemens nebo Stadler taková vozidla vyvinutá mají.
Jo takhle, ono je potřeba počkat na Škodovku.

hor411

A nebudou ty „už vyvinutá“ vozidla potom nějak zastaralá? Jen se ptám…

tarten

Ne, zeptejte se v Rakousku.

Olin

No…, možná trochu upřesnit. Svezte se v Rakousku.

MaT

Zastaralá? Proč? Místo USB-A zásuvek se dají USB-C a máte vlak hodný (čtvrtiny) 21. století…

Joe

Já si v souvislosti se škodovkou už dlouho říkám, proč nevzali ten svůj řidičák z frýdeckých pushpullů a neudělali na vlastní triko trakční vůz a následně i celý prototyp „elefant II“ a nesnažili se ho aktivně nabízet. To by je vážně ten vývoj finančně zruinoval nebo je jednodušší nic nedělat a čekat, až tradičně vyhrají tendr na míru?

El Barto

Protože mít veškerou trakci koncentrovanou na jednom konci na jedné třetině soupravy je dnes již překonaná věc. U takové jednotky do příměstské soupravy je žádoucí vyšší podíl hnacích náprav a také mj. vyšší měrný výkon, než kterým disponují elefanty.

El Barto

*do příměstské dopravy, samozřejmě.

Lars

Stadler kiss a myslím že i coradia max a desiro HC mají 2 mašiny a vložáky jen s klimatizací (desiro snad i se smetákem u mašiny) v případě coradie 2 řidičáky a 2 hnací vozy uprostřed. Já předpokládal že vezmou mašiny z pantera a vložáky z nim expresu, ale asi ne no. Naposledy tu někdo tvrdil, že už ešus 2.0 ve vývoji mají, tak kdo ví. Dokážete rozlišit pravdu od smyšlenky? Přečtěte si následující komentáře a věřte…. nevěřte.

Kubrt

Škodovka neadresné prototypy nestaví 🙂

Tonda Sehnal

Protože už vyvíjí 22Ev…

Juraj

Má Stadler KISS v dvousystému? Zatím žádný takový nejezdí.
Má Siemens aktuálně něco jiného než Desiro HC, které nemá nízkopodlažní hnací vozy? Desiro Dosto už ve výrobním programu není.

platamond

Nevím jestli náhodu nebude minimálně dvousystém ten co jezdí ve Slovinsku a ten je i patrový.

Kubrt

Je pouze na 3000 V.

Twix

Slovinské Flirty jsou třísystémové ale Kissy pouze DC.

Twix

Co bylo Desiro Dosto? Nepodařilo se mi to ani najít. Vím jen o patrácích Bombardier co měly i hnací vozy.

Kubrt

To je to, co se dělalo se na Zličíně pro SBB.

Twix

Ok díky, u toho jsem nikdy neslyšel slovo Desiro 🙂 Taky je to 20 let starý vlak, předpokládám že třeba TSI by to nesplnilo.

Juraj

RABe 514 pro SBB.
Oficiálně je to člen rodiny Desiro, byť spíše jen tak marketingově.

Jiří Kocurek

Existuje 15/25 kV. Věděl by někdo jaké je výstupní napětí trafa?

mgr.pavel

A proč se vlastně příprava té zakázky zpožďuje? Odpověděl na to Hřib někde?

Psal, že se o to detailně zajímá, takže určitě bude vědět vše..?

Cupra

Bartoš se o stavební řízení také zajímal a jak to dopadlo. Vypadá to na standartní postup u Pirátů.

nowas

Leží to Hřibovi na UOHS nebo to sabotujou zaměstnanci?

mgr.pavel

Pokud chcete diskutovat o DSŘ, rád se s vámi pobavím.

Nejdřív si poslechněte, jak to ale ve skutečnosti bylo (proč třeba MinPrům tvrdilo, že jaderné palivo je investice(!) do obnovy po covidu):

https://talks.openalt.cz/openalt-2024/talk/HXNPUM/

Václav Petrů

Praporový postup? (píšete o standartě)

Honza V.

Hřib kopíruje Bartošův styl.

Igelkotten

To je vidět, jak si náměstek Hřib přeje, aby středočeši jezdili do Prahy rádi veřejnou dopravou. To je ten samý politik, který chtěl zpoplatnit průjezd centrem. Je směšná figurka.

Mickey

Průjezd centrem chtějí zpoplatnit politici posledních 30 let. Jen vždycky narazí na to, že to zatím není legislativně možné.

tarten

Mýtu se nevyhnete, ať tam bude sedět kdokoli.

Jiří Kocurek

To je blbé, že budem muset po silnici, protože *politik* neobjednal vlaky. Asi proto abychom se jízdou vlakem tomu mýtu nevyhýbali?

tarten

Netuším, co jste tím chtěl říct, ale až do Pražské metropolitné oblasti přibyde další půlmilion obyvatel, bez zavedení mýta širším centrem Prahy prostě autem neprojedete.

noerf

Bohužel se ukazuje, že pan Hřib spoustu akcí rozjede, ale jejich dotažení do konce je evidentně problém.

Azkaban

Pan Hřib se hlavně věnuje a rád fotí u akcí, které rozjeli víceméně jeho předchůdci. Jeho následovníci bohužel už takových příležitostí moc mít nebudou.

Mickey

Hřib zve své předchůdce na stříhání pásek projektů zahájených v minulém období, vždy A.Sch. zmiňuje. Myslíte si, že se v minulosti žádné projekty nedokončovaly za následujícího vedení? Vždyť je to naprosto běžná věc.

Lukáš Kníže

No Scheinherrovi bohužel jeho předchůdci moc rozjetých akcí nepředali. A pokud ano, byly to jen studie a vize + padající mosty a kolabující infrastruktura.

Jaaa

Tak ona je otázka, kdo to brzdí reálně. Agendu určitě nedělá Hřib osobně, nicméně je tam od toho, aby to šlapalo.

Jen jestli nejsou v té výzvě, jak ji schválil Středočeský kraj, nějaké vtipné pasáže (nevím, neviděl jsem).

Mickey

Z jiných projektů je zřejmé, že s panem Boreckým není úplně lehká spolupráce, tak se nedivím, že to vázne.

Jiří Kocurek

Jak to Borecký udělal, že zastupitelstvo to nemá ani na programu jednání? Abychom tady nehonili duchy…

watslaw

V tomto případě brání i tomu rozjetí akce …