Hradecký kraj završil největší tendr a podepsal smlouvy s pěti autobusovými dopravci

Autobus SOR společnosti CDS Náchod. Foto: CDSAutobus SOR společnosti CDS Náchod. Foto: CDS

Královéhradecký kraj završil ve čtvrtek 13 měsíců trvající výběr autobusových dopravců pro osm oblastí. Celkem podepsal nové smlouvy s pěti

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Uvažovalo se o možnosti placení v busech platebními kartami (visa, mastercard). Počítá se s tím?

Aleš

A co bude dělat Arriva nebo ČSAD Ústí n. Orlicí, kteří tam teď jezdí?

LiborV

Společnosti Arriva i ČSAD Ústí nad Orlicí ve výběrovém řízení neuspěly. Pokud dovolují smlouvy s novými dopravci subdodávky mohou se stát tyto společnosti subdodavateli. Pokud to možné není, tak nejspíše propustí řidiče v regionu a přesunou své vozy do jiných regionů. Další spíše teoretickou možností je majetkový vstup některé z výše jmenovaných firem do CDS Náchod nebo do P – Transport Broumov (u Audis Busu to není reálné, protože pokud je někdo koupí, tak to bude po nějaké době spolupráce Transdev). Jestli by si skupiny ICOM Transport nebo Arriva nákupem společností úspěšných ve výběrovém řízení výrazně pomohly netuším.

projížděč NAD

„nejspíše propustí řidiče v regionu a přesunou své vozy do jiných regionů“
Při současném nedostatku řidičů bych se vůbec nedivil, že by jim nabídli práci i s vozidly v jiných relativně blízkých lokalitách (regionech): když jsem ještě projíždíval NAD častěji než teď, tak jsem od řidičů slyšel někdy i docela drsné story, za jakých podmínek tu NAD pokrývají personálně nezřídka i lidmi obrazně řečeno „z druhého konce republiky“ (což navíc musí být i dost nákladné), takže o dostatek práce pro řidiče (a i vozidla) bych se rozhodně nebál.

Erik

Ti noví dopravci ty řidiče vezmou kde.? Přejdou od stávajících dopravců k novým. Jen budou pracovat v jiné firmě. Staré vozy pošlou do šrotu, novější použijí jinde.

Libor

I já předpokládám, že veliká část řidičů bude i po změně dopravce jezdit stejné linky, jen v jiné uniformě a ve voze s logem nového dopravce. Předpokládám, že noví dopravci budou mít zájem právě na tomto scénáři. Jistě rozhodnou i pracovní podmínky u nových dopravců, stáří a kvalita vozů. Pokud se někdo z HK rozhodne např. nejít pracovat pro Busline a být věrný Arrivě jistě mu někde poblíž práci nabídnou. Na Trutnovsku sice začne místo Arrivy jezdit regionální dopravě Transdev, ale v samotném Trutnově bude Arriva stále potřebovat nějaké řidiče na tamní MHD.

Ondra

Samozřejmě se řidiči převedou, dostanou smlouvu od jiného dopravce, tedy Bus Line, turnusy možná ještě chvíli budou stejné a postupem času se upraví podle potřeby stávajícího dopravce. Kde by se asi vzalo dvě stě řidičů, ha? Autobusy rozhodně nové nečekejte a už vůbec ne plně klimatizované. Doporučuji přečíst podmínky v.ř. kde se má obnovovat vozový park po rocích a procentuelně. Nic moc bych si nesliboval…

Erik

Tak třeba Transdev nakoupí nové, jiné totiž nemá. A řidiči půjdou tam, kam budou chtít jít. Že by jezdili kamsi jinam, je nepravděpodobné. Oni berou mzdy vesměs stejné, bez ohledu na dopravce. A pokud mají turnus okolo domu, proč ne.

Libor

Uvidíme zda Transdev nakoupí pouze nové vozy, nebo zda použije i starší od 3ČSAD a od Anexie (tyto společnosti od roku 2019 Transdev vlastní).

Erik

Tak různé Karosy Anexia určitě ne, ty nesplní věk.
Irisbusy a různé Sorky možná jo, ale oni budou potřebovat desítky vozů, takže nic než nové jim nezbude. Možná budou na záloze.

Dom

Co Zlínský kraj, nějaky posun?

Ondřej

Tam už to mají od uohs posvecene, takže příští rok vyjedou dopravci dle vyberka.

LiborV

Máte prosím přehled jaké jsou podmínky výběrového řízení v oblasti vozového parku. Uvítám nejen odkaz, ale i nějaký komentář, děkuji.