Hradec Králové výrazně zdraží MHD. Nejlevnější jízdenka bude místo 14 stát 25 Kč
Nové autobusy Iveco Urbanway. Foto: Dopravní podnik města Hradce Králové
Nově bude zavedena bezplatná doprava pro cestující doprovázející dítě do 6 let.
Tady někdo spadl z višně 25,- korun za jízdné to jste se zbláznily. Mám měsíční za 480 korun a teď to bude o 50 Kč dražší. Kdyby to bylo za 20,- korun neceknu ani slovo.
Prodražovat jízdenku placenou hotovostí je zločin.
Hradec musí mít vždy něco extra 🙂
Taky by nebylo od věci, kdyby se vedení Hradce konečně po sto letech dohodlo s vedením kraje a začal tam platit jeden IDS jako jinde v civilizaci. Klidně formou výměny neschopného OREDA, které dodnes nebylo schopno zajistit nějakou aplikaci, nebo aspoň e-shop, kde se dají online koupit jednorázové jízdenky a člověk sebou musí tahat papírové lístky nebo přednabitou kartu jak za krále klacka.
To máte těžké, když tam, kde se platí kartou třeba platební, se zas nadává, že chtějí papírové.
: – )
Tak si kupte jizdenku přes sms v čem je problém?
Sorry ale když socky nemaj 25 korun tak ať radši seděj doma
Právě naopak. Tyto se doteď s dětmi (i bez nich) přepravovaly zadarmo tak jako tak, teď to budou mít posvěcené a ještě mohou vydělat na půjčování dětí při jízdách za prací u pokladen obchoďáků nebo na sociálku celému rozvětvenému příbuzenstvu.
Jsem pracující člověk mhd použiji jak do práce tak z práce a ještě jezdím autobusem nebo vlakem domu. A 25kč za mhd kde jedu například 4 zastávky je fakt šílený když za půl hodiny jízdy normálním autobusem dám 34 korun. Nafta jak tu píšou nijak extrémně nepodražila takhle se cena pohybuje už pomalu 10 let vždy je v jednu dobu levnější a v jednu dobu dražší.
V Hradci má větší smysl koupit lepší kolo a nebo boty. Za ten čas se tam člověk dostane zadarmo pěšky nebo na kole rychleji…
Přesně tak
Trefné. V posledních letech studia už jsem si tam ani nekupoval roční jízdné. Na kole to bohužel taky nešlo, protože ho nebylo kde bezpečně zaparkovat. Takže přestože bych prakticky celou cestu jezdil po oddělených stezkách, zvolil jsem právě ty boty.
Kolo z druhé ruky lze zamknout ke každé druhé značce, ne?
To jistě lze, jde o to, aby tam pak ještě bylo😃 Zrovna v Hradci to platí dvojnásob.
rozvinutý bikesharing
Zastavěná část Hradce má délku SZ-JV 11 km. Takže je mnoho případů, kdy už je použití MHD příhodné. Ale nějaký ten kilometr v centru samozřejmě je zvládnutelný (pro někoho) jinak.
Tak nevím zda po hk jezdíte na kole, ale já když sem to naposled zkusila a jezdila po cyklostezkách tak sem si na kole udělala za 3 dny osmičku a to sem měla úplně nové seřízene kola. V některých částech hk to stojí dakt za prd a najezd na cyklo ktery vede na chodník je fakt kolikrát o hubu. A kupovat nebo seřizovat stále kolo je víc nákladné než to mhd. Teda dokud nezdraží na 25 kč.
Hradec byl hvězda na nebi cyklodopravy v době , kdy pionýrský šátek ,,krášlil,, můj límec. Semafory pro cyklisty , asfaltové silničky ,…. sice jen torzo zamýšleného co se nikdy nedostavilo , ale byli první. Tak se třeba v té rovině opět ke kolu vrátí. Silničky už dávno nejsou hladké , vývoj cyklostezek vypadá jak slepenec protknutý absurdními řešeními , ale dát 25kč za pár stovek metrů cesty , to chce silné ekonomické zázemí. Zejména po vynásobení počtem rodinných příslušníků.
Možná tímto krokem tam nyní nebude MHD „sockou“…
Když se koupilo loni 11 nových sólo autobusů Urbanway docela draze (s jediným účastníkem ve VŘ), tak se někde peníze vzít musí…
A to ještě nazapomeň na další hybridní vozy jak krátké varianty tak dlouhé.
Ale kdyby je nenakoupili, tak budou různé diskuse plné přihlouplých kritik, jak tam lidé musí jezdit ve šrotu – tak jak to tedy chcete řešit?
Natahovat platnost jízdenky v místech, která za tu dobu přejde i průměrný jedinec za tu dobu pěšky, je jen blbá výmluva. Na 15 min. jízdu je mi fakt hodinovka k ničemu – jen dotuji stále větší stádo „úlevistů“.
Podle textu článku bude nově existovat krátkodobá desetiminutová (a dokonce i asi dost zbytečně přestupní) jízdenka za de facto tu dosavadní původní cenu, takže to natažení doby platnosti po zdražení aspoň nějaký smysl dává. Je samozřejmě pravda, že ta krátkodobá jízdenka by měla mít platnost aspoň 15 minut a ne pouze deset, ale aspoň nějakou inteligenci tím DP prokázal a snahu vyvinul, tak jim to přiznejme.
Dotaz, 7denní jízdenky se ruší, nebo jen vypadly z přehledu?
HopON konečně také končí?
Doufám, že HopOn fakt skončí, je to ostuda jak Hradec
Proc je to ostuda? Ja ji nepravidelne vyuzivam a jako cestujici jsem spoko.
Novinkou bude bezplatné jízdné pro člověka doprovázejícího dítě ve věku do šesti let místo současných tří let. „Chceme tím motivovat rodiče, aby při doprovodu dětí do mateřských škol více využívali MHD místo aut,“ řekl Hloušek.
—
Další příklad naprostého neekonomického hlupáctví a finanční negramotnosti.
To je potom jasný, proč se musí tak markantně zdražovat. Nevím, proč bych jako cestující měl přizpívat na přepravu rodičům nezletilých dětí…?
Souhlasím akorát s tím, že nevíte.
Pouze ucelove podana informace ve clanku – vse skutecnosti rodic pojede s ditetem do skolky zdarma, tam dite odevzda a zpet jede za 25,-, protoze jede bez ditete, aby odpoledne jel pro dite za dalsich 25,- a zpet s ditetem zdarma – za cestu do skolky a zpet tak rodic kazdy den zaplati pripadne 50,-
Zadna motivace se tak urcite nekona vazeni zastupitele. Snazite se jen opit rohlikem.
Oni zůstávají se svými dětmi ve školce celý den, a pak se s nimi zase vrací domů … . A jestli v takovém městě není školka v docházkové vzdálenosti, mají se čím chlubit.
Pokud je to bezplatná jízda člověka jen doprovázejícího dítě, tak ten buď pro jízdy bez toho dítěte stejně musí mít jízdenku nebo se musí projít pěšky!
= je to:
1.) úleva volby jak se po městě přepravit s dítětem (pěšky i MHD zdarma) či za finanční náklady jízdy autem
2.) zejména je to vytváření návyků dítěte, že jízda MHD je zcela běžný způsob dopravování se, kterého se nemusí bát, ale naopak si na něj má navyknout!
I dítě by ale mělo vědět, že provoz té MHD něco stojí. Ku změně dopravních návyků dospělých jsou i jiné nástroje, než cena. Kromě toho, kdyby všem zdražili méně, nemusela by ani ta být demotivační. Možná zase jiní zváží, zda s dítětem do školy třeba táhnout i to auto…
… jímž nově pojedou i tak.
a co jim takhle napálit pořádné školkovné, i dítě by mělo vědět že provoz té školky něco stojí….
Bezdětný šotouš přece ví nejlíp, jak vychovávat děti 😉
Jj, už v šesti letech. Stejně jako navrhuje František. Doufám, že sem nepřijde někdo další, kdo tu hranici posune na věk tří let.
Celkově to nedává smysl – rodič pracující na okraji města, nebo mimo hk určitě nebude postupovat tak, že vezme dítě do mhd, pojede ke školce, vyloží dítě, vrátí se na terminál, odkud mu jede další mhd (pokud vůbec pojede) a pak pojede do práce.
Další případ“ rodič dojíždějící z periferie HK určitě nedojede autobusem s dítětem do Hradce, pak se s ním sveze do školky a pak bude pokračovat jiným spojem do práce
Tohle musela vymyslet fakt nějaká šotohlava. Všechny tyhle nesmyslené akce zaplatíme samozřejmě z daní. Bravo!
To je spíš rozšíření „legalizace“ jízdy MHD pro jisté nepřizpůsobivé obyvatele, kteří mají hodně dětí a dosud jezdili stejně bez jízdenky.
Logiku by to mít mohlo. Dohady revizorů, volání PČR, vymáhání na úřadech… Takto to vyjde všechny levněji a bez stresů.
… přizpívat…
Oni si budou více „přizpívávat“ pravděpodobně ty doprovody a možná se díky novému opatření rozezpívají i úplně.