Hradec Králové – Vratislav. Kraj a vojvodství chtějí přímé vlaky do tří let
Motorová jednotka SA 134 při zkušební jízdě v Meziměstí. Foto: GWTR
Přímé vlaky mají jezdit čtyřikrát denně.
Přímé vlaky mají jezdit čtyřikrát denně.
Propojení Broumovska s Polskem tomuto zkoušenému kraji republiky myslím pomůže,můžou být vloženy další spoje např.jen do Střední Stěnavy.Obnova trati z Meziměstí po Broumov stejně bude časem nutností. Trať z Broumova do Otovic zastávky normálně existuje,ale po ukončení os.dopravy zchátrala,80% dřevěných pražců na výměnu…Poslední nákladní tranzit jel z Polska 1952(osobní přeshraniční doprava 1945).těleso k hranici je už bez svršku,jeden menší ocelový mostek ,nic co by nešlo obnovit,ještě na počátku 90.let bylo pár metru koleje před státní hranicí.Na polském úseku je jeden větší ocelový most na opravu,či spíše výměnu a na dvou místech částečně zasypán zářez kvůli polním cestám,opět nic neřešitelného.Z Tlumačova… Číst vice »
Pokud bude Praha-Hradec hotovo a rozkopou Kolín-Ústí, tak tudy pak mohou vést i ta nová polská EC.
Kacířská otázka: nic proti přímým dálkovým železničním spojům, ale jezdí snad v relaci Hradec Králové – Vratislav a zpět už teď aspoň nějaký přímý autobus (a nejlépe tedy také aspoň ty 4 páry spojů denně jak je to uvažováno vlak), aby to prokazovalo skutečnou potřebnost takového přímého dálkového spojení?
V nadpise se sice píše o přímém spojení, ale podívejte se kolik je na trase měst a kolik přírodních a kulturních míst. Podle mne suprová trasa.
Správný postřeh. Polski Bus myslím projížděl a Flixbus teď jezdí většinou přes Trutnov.
Jezdí čtyřikrát denně, první 14:25, taky jediný tažený přes Klodzko, zbytek přes Trutnov. Občas s tím odpoledním jezdím a vytíženost to mívá o víkendech solidní, všední dny tak z poloviny kapacity.
Jak píšete poloviční zaplnění, tzn. , že stačí 2x denně.
Nevíte jestli má ještě lom v Tłumaczówě zájem o přepravu a obnovu trati směrem Otovice?
On někdy měl? Jak jste na to přišel?
Taky se mi něco takového vybavuje, mj. by to dávalo smysl vzhledem k nedostatku kamene v ČR.
Obnovit osobní dopravu do Polska se snažil rozjet už v roce 1993 bc. Jiří Kučera. Podařilo se mu na obou stranách hranice probudit zastupitele k jednání. Asi kolem roku 2010 do věci vstoupili aktivní novináři a nastartovali především v Otovicích strach z burácejících vlaků, které za sebou potáhnou oblaka prachu. Tak se to poařilo, vlaky kolem 200m vzdálené obce nejezdí.
Pro doplnění, byla provedena studie proveditelnosti (na osobní vlaky!!!!) která vyšla.
Při obnově tratě (vlečky) k nákladišti u lomu byl.
Otovice byly proti a tak jim tam prý jezdí přes hranicí kamiony co mají papíry jako traktor, ale báli se železnice.
Zájem byl resp.zájem zákazníků od nás ale vše se tahalo,(tahá)po silnici technikou přetypovanou na“traktory“ které mohou beztrestně válcovat místní silnice nižších tříd… Otovičtí už konečně pochopili,že obnova železnice za humny není až tak špatný nápad.
Banánová republika zaslíbená šmejdům…
Já jen malou vsuvku..minulý týden jsem byl ve Špindlu..autem z UL jsou tři trasy..přes LB, MB a PHA – ta je nejdelší ale časově +- stejná. Zkusil jsem si zadat spojení vlakem a vyšla mi 6-8 tortura s několika přestupy.. Můj názor: Vlak je po dokončení trasy D11 HK- Jaroměř- Trutnov vpodstatě nesmyslem..ledaže by byla zbudována VRT..
Z ust8 jedu autem do Dresden a pak smer Berlin či Pariz. Vlakem asi za podobný čas, jako ten Spindll…
To bude tím, že se parametry silnic trvale zlepšují a na železnici se kašle.
Pamatuji si ze jezdil /jezdí/každý den přímý vlak /rychlik?/ z Kudovy Zdroj do Gdaňska přes Vratislav.Tak zdvojkolejnit Hradec- Jaroměř ,dodělat Vysokovskou spojku,dodělat ty 3 kilometry z Bělovse. do Kudovy a muže to frčet 4 krát denně z Hradubic do Vratislavi i Gdaňska.A bylo by to jen pár kilometrů trati,není to žádná Transsibiřská magistrála.
Jen par kilometru…celkem tak odhadem za 15-20 miliard…
Vysokovska spojka a zdvojkolejněni Hradec-Jaroměř se musí v budoucnosti postavit v každém případě.A na spojení Jaroměř-Nachod-Klodzko-Vratislav asi něco bude když ta stezka funguje už skoro tisíc let.
Jasně. A kolik tak cestujících se najde na 4x denně 9-10 hodin jízdy z Hradubic do Gdaňska? Aby se tohle všechno vyplatilo budovat?
No jasně,o tom to je.Zda se to vyplatí.Ale je to jedna z možností.A pokud se to nevyplatí,jak to bude s případnou VRT ,kdyz tady se nabízí téměř identické spojení už teď fungující ,začínající dva kilometry od našich hranic a v téměř ideální stopě.?Každé řešení bude mít vysoké náklady.U VRT pak jsou náklady vyšší řádově.
….v téměř ideální stopě.?
No to právě z Kudowy dál není.
Je to ideální na naší straně. Serpentiny v Kladsku jsou druhotný problém.
Novostavba VRT bude sice extrémně drahá a je otázkou, zda se v tomto směru vyplatí, ale jedině novostavba má šanci to spojení nějak zrychlit. Z Náchoda do Kladska je to nějakých 40 km, vlak by to jel 80 minut a na té stávající trati nic moc nezrychlíte. Ostatně už od Prahy na Hradec to nejede nijak rychle, ale za 80 minut to ujede aspoň 120 km. Třetí kolej od Lysé po Osek a druhá z Oseka do Hradce a ETCS z Prahy do Lysé by to mohly stáhnout na hodinu. Ovšem po letech výstavby a dlouhých výluk.
Praha -Hradec má být po VRT za 30 minut. Jen mám podezrempni, ze to bude Praha. Předměstí
Však od prosince to bude frčet 4x denně z Pardubic do Gdaňska přes Králíky a Wroclaw, jízdní doba cca 8 hodin.
Jak můžou zavádět další vlaky na již vyčerpané infrastruktuře? Do Jaroměře z Hradce je potřeba druhá kolej. Ten modernizovaný úsek z Předměřic do Smiřic byl hovadina největšího kalibru a nedával absolutně smysl. Zbytečně vyhozené peníze. Místo toho se mělo investovat do projektu druhé koleje Hradec Králové – Jaroměř.
Hejtman je z ODS, můžete ho vyhejtovat, že nemá dopravní vzdělání a podobně.
Tak ona bude snaha použít nějakou trasu současných vlaků.
Jediné co může probudit ty, co zaspali rozšiřování kapacity kolejí je vysoká poptávka. Silnice se rovněž rozšiřují kvůli zahlcení. Tam to jde.
Usek HK – Jaromer je pretizeny uz ted, Ceska Skalice – Nachod dvojita uvrat, stanice Teplice nad Metuji, kde se prestupuje do Adrspachu je v dezolatnim stavu bez nastupist a pan Cervicek slibuje takove ptakoviny…
Třeba to někoho donutí zamyslet se nad stavem infrastruktury na té trati a přispěje to k potřebným investicím. To plánované spojení je dobrý nápad, v podstatě nejvhodnější trasa, kudy vést spojení HK a Vratislavi, ale právě jen za předpokladu vylepšení té trati a odstranění nejproblematičtějších míst. I obnova trati z Broumova do Kladska dává smysl, prodloužit tak vlaky, které teď končí v Broumově. V budoucnu bych si dovedl představit i elektrifikovanou dvojkolejku z HK až do Meziměstí a dál do Polska právě jako rychlé spojení HK a Vratislavi. A pak by tato trať společně s obnovenou tratí přes Broumov do… Číst vice »
A není to od HK/Náchoda přes Meziměstí a Broumov do Kladska a Vratislavi trochu daleko? Potřebujete jet severovýchodním směrem, ale z Broumova do Kladska je to 30 km na jihovýchod.
Mezi Náchodem a Kladskem jsou hory, tam by to bez dlouhých tunelů nešlo, ale zkuste přesvědčit Poláky. Jinak, vhodnější trasa na Vratislav je přes Walbrzych, mimo Kladsko. Trať přes Broumov do Kladska by stačilo jen obnovit, už tam v minulosti vedla, a to jako odbočku z této hlavní trasy.
To je v jednání, chybí 4km.
Nedavno jsem posilal dopis na hejtmanstvi KH kraje ohledne zeleznicni infrastruktury a moc mi to neprislo, ze se nad tim nekdo moc zamysli. V kostce z toho vyplynulo, ze se bude cekat, jak dopadne stavba VRT Praha – HK – Polsko a ze kraj nemuze nic moc delat. Zdvojkolejneni do Jaromere mi jako cestujicimu prijde jako must have co nejdriv.
VRT z HK na Polsko na polském území Poláci už odpískali. na MD a SŽ ale o tom českém úseku budou snít dál.
Je to přesně tak, jak píšete. Přetížené silnice se rozšiřují právě na základě toho přetížení. Když nebude poptávka, s nikým to nehne.
Nejsem si jist, zda takové spojení bude ekonomické a turistický zajímavé v současné době. Možná v budoucnu, až se modernizuje a zdvoukolejni úsek mezi Hradcem Králové a Jaroměři, možná až do České Skalice, modernizuje a elektrizuje úsek do Trutnova a do Polska přes Královec, postaví vysokovská spojka včetně její elektrizace a modernizuje a elektrizuje navazující trať do Broumova. Nevím jaký je stav trati mezi Broumovem a státní hranicí. A to vše pokud se uskuteční, tak to bude trvat roky. Oprava a modernizace stanice v Novém Městě nad Metují je maličkost. Ale opravdu nevím, proč se má takto dle návrhu jezdit… Číst vice »
Imho k vetsi modernizaci trate Jaromer – Trutnov nikdy nedojde, protoze nebude konkurenceschopna k dalnici HK – Trutnov.
Trať z Broumova do Otovic zastávky normálně existuje,ale po ukončení os.dopravy zchátrala,80% dřevěných pražců na výměnu…Poslední nákladní tranzit jel z Polska 1952(osobní přeshraniční doprava 1945).těleso k hranici je už bez svršku,jeden menší ocelový mostek ,nic co by nešlo obnovit,ještě na počátku 90.let bylo pár metru koleje před státní hranicí.Na polském úseku je jeden větší ocelový most na opravu,či spíše výměnu a na dvou místech částečně zasypán zářez kvůli polním cestám,opět nic neřešitelného.Z Tlumačova do Střední Stěnavy je trať novostavba včetně mostu.Takže jen se domluvit a využít i evropské peníze.
Z Wroclawi 4x denně do Prahy a Pardubic, 4x denně do Hradce, tak ještě by šlo třeba 2x denně do Liberce, 3x do Ostravy a jeden z těch vlaku do Prahy protáhnout do Chebu, a budeme mít spojení do Wroclawi hezký podle potřeb!
A co z Břeclavi? Ideálně přes Hrušovany a Střelice, to je potřeba!
A ještě do Budějovic přes Brno a Jihlavu (jednou za dva dny,aby to so vyjezdit s jednou soupravou)
A na Dačice se zase kašle, žeeee…
Nespravedlnost vládne světem.
Myslím že vlak Vídeň- Vratislav by si našel dost cestujících.
Ten jezdí už teď – přes Ostravu.
Do Ostravy to uz je nyní – jednou denně.
To sice ano, ale moc použitelné to není
Z jihu tam přece máme dálnici. Děda říkával, že se už staví. Oh, wait…
Broumovský region je tak mrtvý, že by pomohlo prakticky cokoliv. Tam se zastavil čas, spojení mezi Broumovem a Hradcem je tak drastické, že jedete vlakem 2 hodiny. Obnovení trati do Polska je možná hezký sen pro pár jednotek lidí, jenomže se blíží krajské volby. Po krajských volbách to dopadne tak jako vždy. Nic.
A přesto ten vlak jede o 25 minut rychleji než autobus. Tam je bohužel nejrychlejší auto. Ale i tak ty vlaky a autobusy jezdí slušně obsazené.
Protože autobus vymetá všechny zastávky od Broumova přes Nový Město do Hradce.
Poslední dvě věty podepisuji. Tohle se opakuje dokola a dokola každé volby. A už sem tu psal dříve, lidé v Náchodě Vysokovskou spojku moc neřeší.
Traťová rychlost z Meziměstí do Broumova je 40, 50, 60, 20 km/h. Pokud by se tento úsek zmodernizoval včetně prejezdů, mohla by se rychlost zvýšit i na 80km/h skoro v celé délce. Na jízdní době to bude hodně znát.
Z Meziměstí do Broumova je to 10 km, staví to 3x v Ruprechticích, Hynčicích a Olivětíně. Jede to 13 nebo 14 minut. O kolik minut se to při těch 3 zastávkách při 80 km/h zrychlí? O minutu nebo dvě? Jsou to 4 úseky po 2-3 km, kolik metrů by to tou osmdesátkou jelo? To by se rozjelo a začalo brzdit. Rozdíl mezi 50 km/h a 80 km/h na 4 km jsou necelé 2 minuty.
2 minuty za málo peněz (trať se bude obnovovat, Meziměstí předělávat zab.) je solidní poměr. 2 minuty dělá nějakých 15% úspory času. 2 minuty dělá 4 minuty pro obrat, který je nyní v Broumově ostrý. 2 minuty se odečítají z celkové jízdní doby…
Podle mě se to opravdu vyplatí. Navíc část trati je na dřevěných pražcích a místy jsou opravdu shnilé.
Za málo peněz? Co je málo peněz? 100 milionů? Nákladní doprava úsek Broumov – Meziměstí asi nezachrání. Takže když vezmeme prostou úvahu, že by v každém spoji z Meziměstí do Broumova a zpět jelo denně po dobu 25 let 15 cestujících (kolem 500 lidí denně), tak to bude stát přes 20 Kč na každého cestujícího. Při ceně základního jízdného 24 Kč je to skoro dvojnásobek. A už teď platí kraj na každého z nich na této trase 105 Kč. Kdo zaplatí tu dvacku navíc? Kraj, stát, cestující? A je udržitelné, aby přeprava jednoho cestujícího na 10 km stála 150 Kč?
Broumovský výběžek je v nevýhodné pozici, jako jediný v republice má státem zřízenou CHKO, z toho plyne pro místní další omezení. Spojení s vnitrozemím je pouze jedním směrem. A Vy tady píšete o penězích, které stát vydává na veřejnou dopravu. Úsek do Broumova zůstane, dříve, nebo později dojde k nové pokládce. Tedy pokud by se mělo zrychlit např. na 90, co by to stálo? Současné zabzař se rovněž vymění. Rychlé spojení s vnitrozemím cestující přitáhne. Trať do Broumova má budocnost, rozhodně násobně větší, než trať z Hradce do Trutnova, kde povede dálnice, která konkurenceschopnost kolejí srazí na minimum. Pro Broumovsko… Číst vice »
Vy to asi nechápete. Když dáte na 10 km dlouhý úsek, kde vlak 3x staví rychlost 90 km/h místo 50km/h, tak to neznamená, že to místo 13 minut pojede 7. Místo 13-14 minut to pojede 11-12 minut. Nestane se vlastně vůbec nic. A že to mezi Náchodem a Meziměstím jede asi 45 minut se také nezmění. Z Hradce do Náchoda se to urychlí z hodiny na 45 minut. Takže z Hradce do Broumova to bude místo necelých 2 hodin trvat 1:40. To pořád není na denní dojíždění dál než do Náchoda. Doba jízdy Hradec – Broumov za 75 minut je… Číst vice »
Nesmysl, o žádných sedmi minutách jsem nic nepsal, nepodsouvejte to, co tady nedávám! 2 minuty jsou reálné a právě ty 2 minuty dají pro ostrý obrat minuty 4. Za nějaké 2 měsíce budou jezdit jednotky s dobrým zrychlením, což věci hraje do karet. Jinak, zastávky na zmíněném úseku nejsou od sebe vzdáleny rovnomětně, je tam jeden delší úsek. „Takže z Hradce do Broumova to bude místo necelých 2 hodin trvat 1:40.“ Aha. dnes 1.55 se spojkou dvoukolejkou a dalšími zrychleními 15 minut. tak jo. To je ta vaše říse snů. Víte, před několika lety tady proběhla akce: „revitalizace“ trati Týniště… Číst vice »
Plán hezký, ale prvně by možná neuškodilo posílit spojení PL – Adršpach, současné dva náhodné výstřely za den jsou pro zejména polské turisty na prd. Velmi chybí polední obrat i kdyby aspoň zajela jednotka z PL do Meziměstí.
Na prd? Rano to prijede plne a vecer zase plne odjizdi. Polaci to vyuzivaji.
Pokud jsou všechny spoje plné, tak jich je málo.
To je polský standart. Spojů jezdí málo a všechny jsou přecpané.
Tak ze by nadešel čas pro Vysokovskou spojku , která by zkrátila jízdní doby do HK o 20 minut?
A ještě by to chtělo obnovit přeshraniční úsek u Kauflandu.
Pisu to tu znovu a znovu – a k cemu by to jako bylo dobre? Nutnost opravdu velkych investic (most pres Metuji, trat na nadrazi v Kudowe minimalne castecne v nove stope, neb stara uz je za desetiletu zastavena…). Potencial osobni dopravy zcela minimalni, nakladni dopravu tudy tahat je totalni nesmysl – neelektrifikovana jednokolejka, za Kudowou nasleduje stoupani o 250 m s nizkymi polomery oblouku, nizka unosnost, maximalka v nekterych usecich 30 km/h. A trat vede do Klodzka, kam vede (v porovnani s touto) luxusni trat z Miedzylesie (sice taky jednokolejna, ale elektrifikovana a s max. rychlosti 80 km/h v… Číst vice »
Jízdní doba Kudowa Zdrój – Kłodzko Miasto je přes hodinu. Z Náchoda do Wroclawi by to jelo 3 hodiny. Přitom je to 130 km. To je strašně pomalé. Přes Meziměstí/Wałbrzych by to bylo o půl hodiny rychlejší. Přes Tłumaczów to ale budou také 3 hodiny…
No ani bych neřekl. Pokud se obnoví Otovice, tak pak je to o optimalizaci tratě NA – Broumov (mimo Meziměstí) a rázem zjistíme, že je to minimálně stejně rychlé do Kłodzka, jako by byl vlak přes Kudowu.
Bože už zase. Kdy si byl v Kudowě naposledy? Jel si někdy z Kudowky do Klodzka vlakem?
Když je jízdní doba Náchod – Starkoč (od příjezdu do příjezdu) 17-21 minut, jak by vysokovská spojka zkrátila jízdní dobu o 20 minut? O 8 minut určitě, o 10 možná, ale o 20?;)
Spise bych posuzoval usek Nachod – Ceska Skalice
Přesně tak, nelze počítat jízdní doba Starkoč – Náchod, když přeložka má být mimo Starkoč a navíc odpadne čas na přestup nebo spojováni souprav.
Jak odpadne čas na přestup nebo spojování souprav? Na trať z Hradce do Jaroměře a dál do Skalice se víc vlaků nevejde. Takže hodinový takt by zůstal zachován a přestup z rychlíků na spěšňáky a spojování/rozpojování spěšňáků by se jen přesunulo ze Starkoče do Skalice.
Neodpadne, úspora je v odstranění úvratí a ve zvýšení rychlosti. Téměř 20 minut.
K Vysokovské spojce by se měla postavit dvojkolejka už z Hradce.
Takhle, těch 20 minut je opravdu nereálných i takto.
https://zdopravy.cz/szdc-chce-zrychlit-vlaky-v-kralovehradeckem-kraji-zkouma-opet-vysokovskou-spojku-12674/
Já ještě doplním a nevím jestli to je pravda, že vlaky linky R10 mají být ukončeny v Jaroměři, pak odpadá nutnost přestupu/spojování v České Skalici. Napadá mě v úseku Jaroměř – Česká Skalice koncept z úseku Děčín – Benešov nad Ploučnicí. Jaké plány KHK má do budoucna netuším, to zkrácení jízdní doby pod kterým diskutujeme předpokládám má základ v zadané studii z mého odkazu.
To je jen „novinářská zkratka“ – těch cca 20 minut (možná lehce přes) vznikne spolupůsobením jednak Vysokovské spojky, ale také zdvoukolejněním tratě Skalice – HK (=> odstranění zbytečných prostojů, možnost zavést rychlý segment apod).
Dobře. I tak se pod 15 minut nedostanete, protože do Skalice by se přesunul přestup z/do rychlíků a spojování/rozpojování Sp do/od Hradce.
A ono je 15 minut úspory na nyní cca 55min dlouhé trase málo?
Ne bylo by to krásné. A v ideálním světě by to určitě šlo. Ale v reálném světě je otázkou, co by to stálo? A jak dlouho by to trvalo? Protože to by byla další řada let s několikaměsíčními výlukami a NAD.
Do jaroměře se bude zdvoukolejňovat tak jako tak, výluky kvůli tunelu nejsou potřeba.
Ne? Ona se ta případná nová trať napojí na stávající bez výluk? A zrychlení úseku Jaroměř – Skalice bude také bez výluk?
Já opravdu nejsem proti. Představa, že vlak je z Prahy v Hradci za hodinu a z Hradce v Hronově za 40 minut je nádherná proti současným 3 hodinám. To by totiž bylo konečně srovnatelné s autem, kterým se to po otevření obchvatu Jaroměře bude z centra Prahy také stíhat za 100 minut.
Ještě jednou, výluky HK – Jaroměř budou tak, jako tak, spojka na tyto výluky nemá vliv. Dvojí napojení na spojku lze udělat v krátkém čase, práce lze spojit s dalšími opravami, které stejně přijdou. Třeba se někomu podaří ty věci spojit. Tady bych řekl, že jde o vůli.
Co se týče Prahy, ta je pro Broumovsko důležitá okrajově. V první řadě je Náchod a Hradec, tedy návštěvy lékařů, úřadů, sportovišť, nákupních…
Tak se mi zda, ze politici hezky zmotali tri ruzne veci do jedne vety. 🙂
Zjevně nejsem sám, kdo se diví :-).
Po silnici to trvá už dnes 2,5 hodiny i bez dálnice, tak přeju hodně štěstí. Asi sázejí nato, že Češi to do té doby stejně nedostavějí…
Kdyby to jezdilo na Wroclavské letistě ,tak to by byla paráda.
To by na letiste WRO musely vest koleje…coz nevedou…
Nejblizsi stanice Wroclaw-Zerniki je cca 2 km vzdalena (ale jezdi tam mestsky autobus 129 a mmch je u ni P+R parkoviste).
Ono spojení HK – WRO bude stávající trati Meziměstí – Walbrzych, spojka přes Otovice na to úplně vliv nemá.
Nemám ty jízdní doby tak moc v oku, ale nebylo by to náhodou bez Vysokovské spojky rychlejší přes Sedzislaw? Sice je to při pohledu do mapy trochu zajížďka, ale taky to znamená HK – Wrocław celé bez jediné úvrati a traťové jsou tam myslím vyšší.
„V příštích letech bude na české straně hranice jezdit rychlá železnice z Prahy do Hradce Králové…“
To ano, a nejen to!
V příštích letech u nás bude jezdit rychlá železnice z Prahy do Brna, z Prahy do Drážďan a z Brna do Ostravy… 🙂
No jasně, modeláři už nadšeně vyřezávají kolejiště lupínkovou pilkou a lepí stromečky na překližky😅😅😅
A v příštích letech budeme také všichni pod drnem. 😀
A proto radši nic nedělat?
Bůh ví, že kdyby u Nehvizd, Chrástu a Klamoše už rejdily bagry a rychlá trať tam rostla tempem a la Union Pacific 1869, že bych postup sledoval s potěšením. A to i přes to, že vlaky na VRT pro mě nebudou. Vím, kam nepatřím – do letadla jako prostý knecht taky nelezu, protože s penězi zacházím uvážlivě. Ale bral bych stavbu VRT jako prvek modernizace státu. O VRT se tu desítky let mluví a píše, studií už byly hory, leštěných prezentací rovněž, dokonce i animáčky už máme. Jen ten stavební efekt nějak pořád není na obzoru. K tomu drobnosti jako… Číst vice »
Upřímně si myslím, že žádné VRT v ČR nevzniknou, minimálně ne v časovém horizontu, který je pro aktuálně žijící lidi relevantní… Stát je na huntě a nevím, jakým zázrakem by se z této situace mohl dostat. Za 30 let (!) jsme nebyli schopni v plné délce rekonstruovat byť jen trať Praha – Ostrava. Ani jedna mezinárodní trať u nás není bez minimálně jednoho úzkého hrdla a nejsme schopni vyřešit ani toto. Peněz na pouhou údržbu je potřeba stále víc. Do toho odpor obcí i jednotlivců… To opravdu pro VRT nevypadá dobře… 🤷
Přesto má smysl se o to snažit a tlačit. Řím taky nepostavili přes noc, jednou se to snad zlomí.
Těm argumentům rozumím. Přesto si myslim, že když si tohle řekneme a mentálně to jako kdyby rovnou vzdáme, opravdu nikdy VRT mít nebudeme. A to už radši ji mít o 15 let později než vůbec.
Tak my bychom to nevzdávali. Jasně že ne. A klidně si můžeme říkat, že jednou VRT bude, ale chce se podívat opravdu realitě do očí a ta říká dokonce, že je to nesmysl stavět teď VRT. Nejsou peníze, Babiš nadále vysává tento stát, takže bude ještě míň peněz a síť tratí SŽ se doslova rozpadá a nedělám si ani iluze o spokojenosti zaměstnanců, kteří od roku 2021 berou nižší výplaty, peníze se utrácejí za vožírací schůze, vše se dělá salámovou metodou, aby se vydělalo na všimném firmám.. a dá se pokračovat dál a dál..
Pane Vavrroch, mluvíte mi ze srdce. K tomu druhému odstavci, ve kterém pouze nezaujatě výčtově popisujete realitu tohoto týdne na české železnici, by se dalo ironicky připsat, že to může být následkem působení pondělního megaúplňku; To by ovšem bylo velmi levné a pohodlné zdůvodnění. Příčiny jsou bohužel hlubší a nejsou mimo nás, ale v nás obecně.Už jsme díky provozní slepotě otupělí a už ani nevnímáme, nebo ani nechceme vnímat, jak nám obrazně ujíždí vlak. Pan maršálek Dolnoslezského vojvodství Paweł Gancarz větu o tom, že v příštích letech bude na české straně hranice jezdit rychlá železnice z Prahy do Hradce Králové,… Číst vice »
O VRT se trochu vážněji (s politickou podporou) mluví posledních 5 let. Před tím to byly jen akademické debaty.
V příštích letech se bude do Hradce jezdit stejně jako v těchto letech. Možná na dálnici bude silnější provoz. Není moc hezké, že zahraničním partnerům lžou
Zlo má jednu vlastnost dobrou požírá se mezi sebou samo. Než se v Hradci dohodnou mezi sebou bude hotová Milovická spojka a celá trať Praha – Mladá Boleslav – Liberec – Zgorzelec a tím bude spojení na Wroclaw vyřešeno.