Hradec Králové – Wrocław čtyřikrát denně. Kraj s vojvodstvím chtějí přímé vlaky, klíčem je Česká Metuje
Nádraží Česká Metuje. Foto: Dezodor / Wikimedia Commons

Královéhradecký kraj ani Dolnoslezské vojvodství aktuálně nemají vhodná vozidla.
Zajímavé porovnání železničního spojení Prahy s ostatními krajskými městy okolních krajů (mimo Středočeský). Plzeň, Pardubice v pořádku, Ústí nad Labem dejme tomu, České Budějovice zrychlení, Hradec Králové horší, Karlovy Vary a Liberec bez komentáře.
Takže po dokončení Praha Hradec to bude do Wroclav o maximálně 20 minut pomaleji, než přes Ústí, ale mezi Hradcem a Wroclav je pořád místo pro zrychlení a vede přes exponovanejsi turistickou oblast.
Po dokonceni Praha – Hradec? A kdy bysme se tak mohli tesit?
Mezi Hradcem a Wroclawi je misto na zrychleni, zatimco trat pres Usti uz je svetova spicka?
Kolem roku 2030, než rozkopou Kolin-Choceň, stačí hledat. Trať Ústí- Wroclaw je modernizovaná relativně nedávno, tam už další zrychlení neprijde, narozdíl od praha-hradec-wroclaw, kde se mimo modernizaci současných kolejí plánuje i vrt na obou částech hranice..
Tak na Polské straně by prostor pro zrychlení byl, ale vzhledem k plánům na budoucí rychlé spojení přes Walbrzych to asi nehrozí
V Kladsku se modernizovalo tak rok zpět, ne?
Čím dále více mám pocit, že je úměra mezi špatným stavem veřejných financí a snahou utrácet za každou cenu. Čím více dluhu, tím větší snaha ty dluhy navyšovat. Jen si kladu otázku, kdy přijde ten naráz do zdi….
Mám pro vás novinu. Zlatý standard už neexistuje zhruba půl století. Celá ekonomika je založena na příslibu, ne reálné hodnotě. A dluh je tedy základ systému. Bez něj, se vše zhroutí. 😉
Loď plující z jižní Ameriky naložená Aztéckým zlatem byla taky jen příslib a žádný „zlatý standard“. Na dluhu není nic špatného.
Vy jste troll, nebo je to projev něčeho vážnějšího? Víte co to vůbec bylo? 😁
Jenom připomenu, že máme pro dolnoslezskou metropoli hezký český název Vratislav.
Jména osob, názvy měst a obcí jen v originále 🙂
jj, například London nad Temží
Takže třeba příště místo poněmčeného „Graz“ originální „Gradec“, jo? 🙂
Rakve jezdici přes Hlucholazy do polského vnitrozemí mohou nebo nemohou?
Nemohou.
Vzhledem ke stavu trati do Glocholaz je s podivem, že na tu trať vůbec nějaké vozidlo může 🙂
Před lety jezdíval rychlík Praha-Hradec – Letohrad-Wroclav.. Teď máme Baltic a ten je v pohodě…
Tak tady jde o jinou trasu , která by jela z HK přes Meziměstí
Asi do roku 2000 jezdily i rychlíky 250/251 Praha Meziměstí walbrzych Wroclaw.
Pokud se nepletu, tak do roku 2002 a poté do roku 2004 jezdil R jen do Meziměstí.
Oprava Meziměstí do roku 2006.
Ano, v roce 2003 jsem v něm v HK zapomněl doklady a málem doputovaly až do Polska. Naštěstí je na hranicích v Meziměstí celníci odchytli, možná jim je někdo dal.
Takových z dnešního pohledu neuvěřitelných spojů bylo… Škoda, že to prakticky všechno zaniklo, a plíživě se to vrací ať teď (Baltic Expresy, Silva Nortica).
Ty vlaky jezdily, ale využití bylo nízké. Tehdejší cestovní ruch mezi ČR a Polskem byl proti dnešku minimální. Tehdy klasika, v budoucnu zřejmě 847, to by dávalo větší smysl, tak ještě ten tunel, aby se to zrychlilo.
Zase v klasice by se to dalo pojmout jako prodloužení přímého vlaku z Prahy. Ale vím že trendem je dnes ramena zkracovat, odstraňovat přepřahy a přidávat přestupy, aby to bylo lukrativní pro soukromé dopravce kvůli nezalamování se s dvěma trakcemi (linka Praha – Hradec – Trutnov se má rozlomit v Hradci myslím v roce 2029).
Klasika nemá z Hradce do Náchoda jak dojet.
Proč by ne? Vždyť ještě v roce 2019 jezdil rychlík z Prahy do Meziměstí s tím, že ze Starkoče do Václavic sunul.
Ono to šaškování s klasikou není zajímavé ani pro státní dopravce.
Tak jestli v roce 2029 už bude pravobřežka + VoChoc pod AC trolejí, tak DualVectron by byl řešením (a ten kousek po Praze by se holt jelo na naftu). Jsou na truhu nějaké obdobné DEMU jednotky? Protože tady baterie stačit nebudou.
To já když se naposled zeptal proč u nás nejezdí duální mašiny tak jsem dostal takovou bídu od šotoušů že už se na to nikdy ptát nebudu 😂
A zkomplikovat oběhy, tedy všechno řádně prodražit. I z toho důvodu nejezdí skoro žádné vlaky skrz Prahu a žádné lůžkové a lehátkové vozy ze Slovenska přes Prahu na západ do Chebu.
Otázka je jaké bude teď, myslím to využití. Češi za prací a studiem do Polska téměř nejezdí a ten turistický ruch není zase tak velký, navíc má velkou konkurenci v autech, aby to dávalo smysl. Podle mě to většinou pojede přes hranice poloprázdné a cestující budou přibývat postupně na obou stranách hranic. Protože pro Čechy je rozhodně víc zajímavý Hradec a pro Poláky Vratislav než to co je za hranicí.
Já si taky nemyslím, že to bude nějaká megabomba, zejména v zimě, ale když se oba regiony dohodnou, že o takové spojení stojí, tak proč to nezkusit. Na české straně stejně nějaké Sp v tom směru jezdí, a když se dolnolsezská strana rozhodne vylepšit svou železniční nabídku do Mieroszowa, proč to nespojit. Uvidíme, jak to dopadne.
To už dávno mohl jezdit celoročně spoj s vazbami (ideálně na Sp z HK, aby nebyl zbytečný přestup ve Starkoči) v Meziměstí do alespoň Wałbrzych, ideálně do Wrocławi.
Aktuální „náhodné“ a pro Čechy špatně použitelné spoje z PL do Adršpachu. A přes zimu nepoužitelné spojení přes Královec, lidi prostě nepřitáhne.
S tím jak se Polsku enkomicky daří, tak počet čechů, kteří tam něco pracovně řeší, stoupá. Plus Praha (a ČR obecně) je pro Poláky atraktivní. vlaky z Polska do Budapešti/Vídně bývají též velice dobře obsazené i přes hranice.
Ano, ale proti konkurenci v autech je přece potřeba postavit lepsí nabídku ve vlaku a cestující tím přilákat – nebo jak jinak si to představujete?
Žádný Baltic expres neexistoval v dnešní podobě. Existoval v podobě jiné, s odlišnou trasou (pomalou z Prahy přes Poděbrady, Hradec Králové, Letohrad), stav tratí byl žalostný, na hranicích se přepřahalo a zdlouhavě pasově kontrolovalo a jízdní doba byla delší minimálně o tři až čtyři hodiny, než mají Baltic expresy dnes. Po takovém vlaku by dnes nikdo ani neštěkl. Až kompletní elektrizace a modernizace trati na českém území plus postupné opravy na polském území umožnily zavedení Baltic expresů v dnešní podobě, která je pro cestující atraktivní. Silva Nortica je takové plácnutí do vody, které bude mít význam až po modernizaci a… Číst vice »
Myslíte, že po elektrizaci Veselí – Velenice to bude rychlejší než Praha–Vídeň via Třebová? Připomínám, že v Rakousku se to moc nezrychlí, je to jednokolejka
Před elektrizací Lichkova jezdilo i něco po koridoru, jmenovalo se to Bohemia a tam polská kontrola procházela vlak už z Kyšperka.
A dvakrát se měnila lokomotiva, což minimálně půl hodiny přihodilo. Nechce se mi to teď hledat, ale mám za to, že šlo o noční vlaky.
Ale to jezdilo přes Týniště pokud se nepletu
Ano. Tam se taky dělila souprava od Prahy směr Meziměstí – Wroclaw a směr Jeseník.
Nejezdilo to Praha-HK-TnO-Meziměstí?
Tohle je opravdu jiná trasa.
Už dávno měl být hotový Vysokovsky tunel. Vlaky Hradec-Náchod mohla brázdit elektrická jednotka … a ne jezdit na úrovni 19.století se dvěmi úvratěmi … montovat do toho mezinárodní dopravu v aktuálním stavu mi přijde trochu mimo
Teď vám ale vážně nerozumím. Tak jako tak jezdíme do Meziměstí. Proč by nám mělo vadit, že tam Poláci zaplatí vlaky i z jejich strany a linky se propojí? Nedáte si dnes odpoledne viržínko kvůli tomu že není hotová Vysokovská spojka?
Ty linky se nepropojí, půjde o jiné vlaky.