Hradec Králové pořídí studii napojení obchvatu na D11 mimo čtvrť Plotiště

Stavba protihlukových stěn na D11 u Hradce Králové. Autor: Vlastimil Weiner / Česká televizeStavba protihlukových stěn na D11 u Hradce Králové. Autor: Vlastimil Weiner / Česká televize

Lidé z Plotišť by chtěli přímé vyvedení dopravy z tangenty na D11 přes pole severně od areálu ČKD.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan Dvořák

Já se jim nedivím. Každému, kdo umí pracovat s mapou muselo být jasné, že nenapojit severní tangentu přímo na dálnici by byla obrovská chyba. Určitě to věděli i na ŘSD a nejspíš by takové řešení nepředložili, když by předtím nenarazili na odpor. To že se v HK radní nakonec chytli za nos je jen dobře, zacálují si studii ze svého a ŘSD velkoryse vyhoví. Win, win. Až na to, že celou tuhle show sponzoruje daňový poplatník.

🦃 Krocan

Je to Plotiště z Plotiště, nebo Plotiště z Plotišť?

🦃 Krocan

Tak jsem na to kouknul a je to opravdu z Plotišť. Já to dosud vždy slyšel do/z Plotiště. Před měsícem jsem tam byl na výměně tachografu.

lokomotiva

Čím déle se bude váhat se stavbou jakékoli nové silnice, tím více pak bude připomínat serpentiny, protože pak bude muset kličkovat volným a nezastavěným prostorem, kterého neustále rapidně ubývá.

Mirek

Ta uvažovaná MUK u Světí………není moc blízko MUK Plotiště? Nenaráží to na nějaký ten zákon ( přiznávám, že nevím z hlavy přesně ) o vzdálenosti mezi MUK?

yxc

Ta vzdálenost je problém, proto se to musí řešit kolektory. Navíc se brzo začne stavět odpočívka Předměřice a ta je podobně blízko z druhé strany.
MUK Plotiště je dost zprzněná, takže je to složitější, ale řešit se to dá.
Třeba takhle by to bylo technicky/normativně OK:
https://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=22386

Mirek

Aha. Omlouvám se. Až teď jsem se na ten „Váš“ nákres podíval pořádně. Takhle samozřejmě žádná minimální vzdálenost nemá vliv. 😉

Adam Ř

Myslím, že nic takového snad není, ale mohlo by to vyžadovat snížení povolené rychlosti (podobně jako je pro vysoké množství MÚK snížená na východní části D0). Teoreticky by se tomu šlo vyhnout kolektorovým pásem (jako je u D5 × D0 × místní ulice), ale to je IMO přestřel (vyžadovalo by to rozšíření mostu na MÚK Plotiště)

Mirek

Snad ČSN 73 6101 řeší minimální vzdálenost 2 km. Což tady o pár metrů nevychází.

SYN

Hm, ale v zastavěné oblasti může být sníženo až na polovinu… otázka je jaký je výklad pojmu „zastavěná oblast“…

ABCD

Omlouvám se, jsem lehce zmaten, ale snad to chápu správně. Občanům jde o to, aby je auta neotravovala ze západní strany tj. ze silnice 611. Ale průjezd tangenty mezi Plotištěm a Předměřicemi zůstane zachován tzn. v tomto místě (https://mapy.cz/s/mecenapupa) se bude křížit s tangentou místní komunikace (ulice Petra Jilemnického)? Díky chápavějším za vysvětlení. Pak ještě dvě otázky, původně se zvažovalo, že by tangenta byla připojena na dálnici, že ano? Pak to bylo seškrtáno? Poslední dotaz u Světí je technický sjezd pro služební vozy ŘSD. Svým způsobem tam je MúK. Jak těžké ji předělat, aby mohla sloužit pro veřejnost? Pak je… Číst vice »

yxc

Jde o přímé napojení do dálnice, aby ten kdo jede např. od Jaroměře nemusel až na MUK Plotiště pak na OK u ČKD a pak zpátky na sever na MUK tangenty s II/611. Ten závlek , co tam je teď navržen dost snižuje využití severní tangenty a pár tisíc aut tak zůstane na Koutníkově ulici a pojede přes město.
Přímé napojení jako např. toto to řeší: https://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=22386

Kanil83

když to napíšete takto, tak ten kus opravdu nedává smysl 🙂 a jestli se tam u křižovatky dokončí mimoúrovňový přezezd trati na Ostroměř, tak tohle je plýtvání ornou pudou, jen aby někdo ušetřil 2km

SYN

Ale ono nejde až tak o toho člověka v autě (klidně na něj teda kašlete, ať si zajede) ale o ty lidi co OKOLO nich pojede (tím závlekem) tak o ty by vám třeba mohlo jít… ti na tom budou bití.
No a s tou ornou půdou… mezi městem a dálnicí, to stejně dlouho orná půda nebude…

yxc

Tím závlekem kolem žádné obytné zástavby nepojede, jenže už je to takový závlek, že pro pár tisíc aut bude rychlejší jet původní trasou přes město a na severní tangentu ani nenajíždět.

yxc

O přímém napojení se neuvažovalo.
Předělat sjezd pro údržbu znamená novou MUK. To co je tady problém je vzdálenost k MUK Plotiště, ale i to se dá řešit.