Hradec Králové objednal trolejbusy u Škody. Turci byli levnější a nabídli delší záruku, dopravce je vyloučil

Nový barevný design pro Dopravní podnik města Hradce Králové. Foto: DPHKNový barevný design pro Dopravní podnik města Hradce Králové. Foto: DPHK

Dopravní podnik tento týden objednal první trolejbusy z nové rámcové smlouvy.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jeje

Najednou je špatně, že podporujeme náš trh a peníze zůstanou doma?

Bohouš

Buy European je podle mně ze 100 % v pořádku. U veřejných zakázek ze 120 % v pořádku.

Lukáš F.

Českým dopravním podnikům o žádné Buy European nejde. To by to musely dodržovat důsledně, a ne se tím ohánět při nákupu trolejbusů, ale současně s tím kupovat turecké streetwaye.

Zlámalík

EU postupně bude dotovat všechno a tím zdárně vyloučí veškerou konkurenci. Jen to bohužel nebude ku prospěchu věci, nástup Škody do tržního prostředí po roce 89 budiž výstrahou.

Juraj

Podle mě to v pořádku není, protože místo odpovědného nakládání s veřejnými financemi a maximalizace užitku pro veřejnost se tu uměle podporuje monopol pod záminkou protekcionismu.

A místní exportéři by si měli velmi dobře rozmyslet, zda se jim vyplatí hrát pouze na domácí trh, pokud někdo jiný s tím protekcionismem ještě víc přitlačí.

Daniel Tyč

V Ostravě jsou trolejbusy s karoserii Solaris z Polska, zatím co Iveco je italská firma, tedy EU a autobusy vyrábí třeba i v CZ. Teď je tuším koupili Indové.

Juraj

To si doplňte znalosti: v Ostravě jezdí i Škoda 36Tr s tureckou karoserií. Je to bratranec pražských elektrobusů 36BB.

Kdyby to nebylo technické fiasko a Temsu by nepostihlo zemětřesení, nabízela by to škodovka ve velkém dál.

Kubrt

Škoda 36Tr nemá karoserie Solaris, nýbrž Temsa.
„Italská firma Iveco Bus“ s indickým vlastníkem Tata Motor prodává pod svou značkou turecké autobusy Otokar. V dnešním globalizovaném světě tohle hraní na národní příslušnost firem nedává valný smysl. Chápu, že existují nějaké důvody pro obranu před čínskými firmami, ale to Turecko už je dneska silně zapojené do evropského hospodářství a třeba Škoda tam velmi ráda dodávala tramvaje.