Hradec Králové má jako první město sdílená kola ve svém designu
Kolo Nextbike v barvách Hradce Králové. Foto: Hradec Králové
Nextbike získal v krajském městě tříletý kontrakt na 250 kol.
Nextbike získal v krajském městě tříletý kontrakt na 250 kol.
Kdyby místo barvy raději zapracovali na rozmístění stanovišť a počtu kol v síti, udělali by líp.
Jo souhlas. Podle mých zkušeností, tak když bych ho rád využil tak ve 4/5 případů není žádné kolo k dispozici.
A taky doufám že kromě přelakování je dají do pořádku i po technické stránce. Za ty roky už by si generálku fakt zasloužily. Kolikrát je to o strach na nich jet.
Jsou to funglovky. A mají 7 rychlostí!
Tak to je super. Bál jsem se že jen přelakovali ty starý plečky
Jestli je budou parkovat tak, jak je znázorněno na úvodní fotce, tak oblíbená mezi místními stejně nebudou. Bez ohledu na barvu.
Výhoda Nextbiku je nutnost vrácení do určené stanice. A to pod jistou sankcí.
Tak zrovna firma Nexbike mi pije krev dlouhodobě. Docela pravidelně se stává, že přijedu k obchodu a celý stojan je zabraný koly firmy Nexbike. I v listopadu půl hodiny před zavíračkou – obchod prázdný.
Jistá sankce zrovna moc nefunguje.
To bývá často problém měst, která trvají na tom, že ty stanice mají být na stojanech. Lidi si to pak zapamatují tak, že to musí dát přímo mezi stojany, jinak budou mít problém (a lidi, co pro NB kola rozváží to občas dělají taky). Kdyby vyznačovali pro tato kola, která ty stojany k ničemu nepotřebují, prostor vedle těch stojanů, lidi by si je snad zvykli dávat tam a bylo by to pro všechny lepší.
Teď jsem zjistil, že stojan před tím obchodem je veden jako oficiální stanice. Prima, to by mne tedy nenapadlo. Asi nedostatek představivosti. Do teď jsem žil v bludu, že stojan je primárně pro lidi, kteří si jedou nakoupit.
Dotaz:
Nemohly by si půjčovny kol (typu Nexbike) udělat nějaká vlastní stanoviště? Někde, kde by to ostatním nepřekáželo? Například…
Tezko, kdyz jim mesto (nebo v tomto pripade danej obchod) rekne, ze ty stanice maj dat do tech stojanu. Celkem chapu, ze jsou za takovej souhlas majitele pozemku radi a nehadaj se. I kdyz je to nesikovny. A na meste nebo v obchode to bohuzel casto rozhoduji lidi, kteri s tim maji nulovou zkusenost a je jim to jedno. Potrebujou do hlaseni nadrizenejm napsat, ze parkovani kol vyresili…
Měl jsem na mysli nějaký drobný zábor pozemku z vizuálním ohraničením. Vždyť město jim stejně většinou přispívá na provoz, tak by to mohli mít se slevou…
Proč, proboha, musí cpat kola, která mají vlastní stojánek, do stojanu?
Hlava mi to nebere.
Tak ona i ta virtuální stanice má rozpětí několika desítek metrů. Takže je skutečně na uživateli, kam kolo postaví. Navíc stavět ke stojanům kolo, které se k ničemu nezamyká, není správné, protože zabírá místo těm, co si potřebují kolo zamknout.
Perníkáři puknou závistí…
Hradecké barvy jsou odjakživa červená žlutá a bílá. Hradec není v Německu.
Já nevím, jestli jste si ten článek přečetl, nebo jste jen kouknul na obrázek, ale píše se tam něco o novém vizuálním stylu a tak podobně. Předpokládám tedy, že Hradec bude používat i černou barvu a první ukázka jsou právě tato kola.
Pan Vacek má pravdu. Hradecké barvy vždy byly červená, žlutá a bílá. Až současné vedení města bílou z nějakého záhadného důvodu vyměnilo za černou.
Že by pozitivní diskriminace barev?