Hotovo těsně před sněhem. U Harrachova se už jezdí po novém mostě přes Mumlavu

Nový most na silnici I/10 u Harrachova. Foto: ŘSDNový most na silnici I/10 u Harrachova. Foto: ŘSD

Po sedmi měsících skončilo velké omezení na silnici I/10. Na hlavním tahu do Polska a Krkonoš byl u Harrachova zaveden

3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivo Havlíček

Až tamtudy zase pojedu, musím se podívat na kvalitu obrusné vrstvy. Z připojené fotografie se dá usuzovat na to, že alespoň zpočátku úseku je nově položený živičný povrch nepříliš kvalitní (velká frakce kameniva – možná nějaká větší kulatina, příliš vysoký podíl kameniva oproti asfaltovému pojivu, nedostatečné zhutnění při pokládce za nízké teploty a pravděpodobně málo nahřátá lišta – tzv. studená zarovnávací lišta finišeru, atd.). Pro zájemce, kteří by se chtěli poučit o hlavních problémech při pokládce živičných směsí: https://dynadocweb.dynapac.com/idc/groups/product_doc/documents/product_documentation/4812017216cz.pdf … zejména se této problematice věnuje oddíl D 40.12 na str. 28 a následující. Pokud by se u nás vždy pracovalo… Číst vice »

Jakub

Zivotnost obrusne vrstvy 10 let na silnici I. tridy jste zjistil kde?

Ivo Havlíček

… nepíšu o době živostnosti obrusné vrstvy dle ČSN 73 6121, ale o době reálné životnosti (a tedy o kvalitě či nekvalitě obrusné vrstvy). Znám v tuzemsku úseky jedniček, které se musely znovu pokládat po méně než 6 – 8 letech či dokonce kratší době, zatímco jinde „vydržela“ obrusná vrstva v dobrém stavu po mnohem delší dobu. Když vidím, JAK probíhá pokládka asfaltových povrchů v Rakousku, JAKÉ se tam používají frakce kameniva pro různé vrstvy – zejména vrstvy obrusné a JAKÉ kvality je použité kamenivo, resp. živičná směs, třebaže se používá při pokládce stejná technika a zhotovitel má někdy i… Číst vice »