Hotovo: Soud potvrdil vedení dálnice D3 přes Posázaví, odvolat už se nelze

Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSDDálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD

ŘSD aktuálně předpokládá, že středočeský úsek dálnice D3 se bude stavět nejdříve v letech 2025 až 2029.

269 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Arogance moci!

Hmoo Honza

Jesenice u Prahy není cílem ani procenta aut na teto cestě

Hmoo Honza

7 tunelu o celkove delce 7km.
To tam bude urcite snizena rychlost..
Drahý to bude…
Proč to nenamalujou meně kopcovitou krajinou? Asi by to bylo moc levny a malo betonu by se utopilo..
Ale dyť EU nechce spalovaky, takže dálkova doprava vymizí

axon

EU, až nám vše zafinancujou a zaplatí tak vystoupíme a můžou si pak pindat co je jim libo 🙂

Vojtech albert

Podle názvu, že: „Nejvyšší správní soud (NSS) ukončil letitý spor o vedení dálnice, když odmítl kasační stížnost ve věci Zásad územního rozvoje (ZÚR) Středočeského kraje.“ Samotné odmítnutí kasační stížnosti samo o sobě ještě neznamená, že soud potvrdil trasování….

tarten

Přespolní především zjistí, že v době zprovoznění D3 je už stejně do Prahy nikdo zadarmo nepustí.

Jan

Tak na copak se hodlá ŘSD vymlouvat dále?

abc

Drahá a škodlivá trasa mimo jakékoliv logické dopravní koridory, doufám, že EU toto podporovat nebude.

Domča

Přes Příbram a Písek je méně členitý terén, vzdálenost jen o trochu delší. Škoda že se spojení s jihem nepreferuje tudy, přijde mi, že zvítězila ta nejinvazivnější varianta.

Vlastimil Kocurek

1. Trasy D3, a D4 jsou letité, vymyšleny byly před desítkami let, a jsou považovány za dogma.
2. Kdyby byla jen trasa D4, nebylo by napojeno druhé největší město kraje Tábor a jeho průmyslová aglomerace( Sezimovo Ústí a Planá nad Lužnicí).
3. Podobné dogma bylo vést D3 urbanizovanou zónou ČB aglomerace, což nemá v ČR obdoby. Byly návrhy přemístit dálnici za Lišovský práh, také pře desítkami let, stále ale byly odmítány. Až bylo pozdě, na takovou změnu.
4. Je to také věc připojení kapacity v Praze.

Tomáš

dostat se na pravý břeh Vltavy od D0 a D3 půjde jen skrz Vídeňskou a kruháky u Vestce a Kunratic bude maso, tam se ani o žádném kapacitním spoji k chodovu neuvažuje

Kamil

Když se boji přetížení D1 a D0ma jen 2 pruhy a není moc připravena na rozšíření , proč D3 nevedou v současné trase okolo Benešova (kritické úseky by šli dat bod beton to dunelu a závodit hlínou, jako je to běžné v Rakousku) a dále D3 pokračovat přes D1 více na sever někam mezi Úvaly a Český bord , do míst kde má končit D12 a dále na D11 směr Lysá nad Labem a s koncem u Benátek na D10?

Haxor

Protože to je naprostý nesmysl, který nemá oporu v absolutně žádném uzémním plánu a je to nerealizovatelná stavba, která by narazila na tuhý odpor všech obcí na trase a teoreticky by řešila možná tak přetížení D0 511, kterýžto úsek ještě ani není postavený? Pro představu, jak průchozí by tato stavba byla, si můžete přečist třeba zrovna něco o 511… Ach jo.

Mirek Zv.

Je to hnus. Devastovat zbytečně hlukem stovky kilometrů čtverečních (4 x 80?) dosud téměř nedotčeného území jižně od Jílového, aniž by to integrovalo Benešov do linie Praha – Tábor. Co všechno ještě městští úředničci, posedlí mánií vozit si zadky v autech, zničí? Mnoho už nezbývá.

Erik

Souhlasim s vami, bohuzel zde budeme uminusovani 🤔 v cr proste takove smysleni chybi a je to znat..

Ryk Mat

Ve skutečnosti je toto bezvýznamná marginálie. Skutečným ekologickým problémem je způsob, jakým jsou obhospodařovány lesy a pole.

roman

Tam se nachází původní jedlobukový prales?

Ryk Mat

Vy jste si spletl weby. Tady to není dylinweb. Mnozí z nás zde základní (já ještě devítiletou) školu absolvovali a tak umíme spočítat, že 30 m krát vámi uváděných 80 km je 2,4 čtverečních km samotné dálnice. I kdyby hluk (obzvláště z tunelů, že ano) zasáhl pás široký 1km, což mimochodem je v tak členitém terénu fantasmagorický nesmysl, tak bude zasaženo 80 km čtverečních. K těm vašim stovkám se realita ani vzdáleně nepřiblíží. Napište mi, co si máme o ekologických aktivistech myslet, když se snižují k takovýmto vylhaným demagogím.

Ivo

Kdyby takto uvažovali ve svycarsku tak dodnes nemají ani kilometr dálnic…

Vojta_777

Tento úsek by se měl stavět až po dokončení DO mezi D1 a D8, což není rok 2025. Je nesmyslné, aby byl souvislý tah E55 a sjíždělo by se na ty sra*ky okolo Proseka. Už dneska to tam většinu dne stojí. Ty „silnice“ a „křižovatky“ nejsou navrženy pro tranzit…
Křížení D0×D10 a Vysočanské radiály s Kbelskou už více posr*t nešlo.
Jinak teď je ideální vláda pro zastavování staveb na neurčito, takže se téhle (superdrahé) dálnice jen tak nedočkáme.
Absolutní prioritu by měla mít D35.

Jarda

hlavně že máme všude železnici

Ryk Mat

Tím se mimochodem velmi podobáme Švýcarsku.

Michael

Ty doby po které se příprava vleče jsou nemravné. Nový zákon lautr ničemu nepomohl..

Antonín

Je mi pětapadesát, ale mnohem větší pravděpodobnost je, že se dožiju v plném zdraví stovky, než dokončené D3 a celé dálniční sítě v ČR.

Georg

tak jestli se nezivite jako spediter, tak verim, ze mate v zivote i jine priority nez nejake blbe dalnice…

Antonín

Ne nejsem, dokonce nemám ani řidičák, ani auto, zatím mě nikdo nepřesvědčil, že je to nezbytně nutná „pomůcka“ pro život (pravda, žiji v Praze a ne na vsi, kde je veřejná doprava mnohdy katastrofální). Raději ušetřené peníze za koupi, provoz auta věnuji svým dětem, poznávání světa a navíc to má i své výhody – mohu klidně přejít Krkonoše z Harrachova do Pece, či Tatry ze Štrbského plesa do Smokovce a nevracet se pro auto…

Jarda

to je přesně ono…ve Středočeském kraji zajíždí do obcí a měst autobusy a když ne tak vlaky…cáluje se draze ale stejně silnice praskají ve švech…

Antonín

Ne nejsem, dokonce nemám ani řidičák, ani auto, zatím mě nikdo nepřesvědčil, že je to nezbytně nutná „pomůcka“ pro život (pravda, žiji v Praze a ne na vsi, kde je veřejná doprava mnohdy katastrofální). Raději ušetřené peníze za koupi, provoz auta věnuji svým dětem, poznávání světa a navíc to má i své výhody – mohu klidně přejít Krkonoše z Harrachova do Pece, či Tatry ze Štrbského plesa do Smokovce a nevracet se pro auto…

Jarda

ono táhnout to přes Luka pod Medníkem…zrovna úžas není

Franta

Tak tohle je fakt hrůza… zastavíme silnicema každý kousek krajiny, co nám ještě zbyl.. už podél té super dálnice jen chybí milion skladů pro celou Evropu… otřesné. A pro ty, co to vítají, že se jim bude lépe jezdit do Prahy – proč se tam nepřestěhujete, když máte takový problém s dojížděním???

Vašek

A kde tam ty rozumbrado chceš postavit ty sklady, když od Jirčan až skoro po Chotoviny je terén takový, že i k postavení něčeho tak malého, jako je typická prodejna Lidl bys jí musel část zapustit do terénu nebo část dát na piloty.

Vlastimil Kocurek

Přesně tak, ve středních Čechách je to střídání estakády s tunely, logistická centra budou v rovinaté části jižních Čech, už nyní je o to velký zájem. Tedy na základě konkrétních zpráv v mediích.

FrenkyUL

Doufám, že se tam projedu alespoň za deset let, to už chci pomalu do důchodu, děti už budu mít taky fousatý a furt čekám, ekologové jděte do …

Georg

vy jste starsi bratr frantiska?

Michael

Přesah stavby D3 je mnohem hlubší než dojíždění do Prahy…

Mirek Zv.

Přesah stavby? Ano, obejít Benešovsko a připravovat tak pro betonářskou lobby nutnost další dálniční propojky do budoucna.

Vlastimil Kocurek

Jedná se o mezinárodní silnici E 55, vedoucí přes celou Evropu od severu k jihu.

ušatá

Tak ať to vozí po zkapacitněné a modernizované železnic. není třeba ničit krajinu a životy.

Leinad

Nicméně nenapojením na Benešov se nevyužije možnost.
Co takhle pro stavění D11 říct „přesahy spojení Praha – Hradec jsou daleko větší, just neuděláme napojení na Poděbrady, Jirny… A ten kousek D35 taky není potřeba, kdo chce do Opatovic může přes centrum Hradce.

Vlastimil Kocurek

Benešov bude mít k této dálnici asi 6 km přivaděč. To je ideální řešení pro toto město.

Michael

Opatovice, Jirny i Poděbrady mají dalnicni napojeni..Jak píšou kolegové Bílý a Kocourek, světoznámý Benešov bude mít přívadeč a ano je to tranzitní mezinárodní koridor sever-jih…

Michael

*kolega Bílý nekomentoval, omlouvam se.

Jan

Zkus si to, ty tlučhubo… jet někdy z Budějovic do Prahy, pak to třeba celý pochopíš a nebudeš muset plevelit svět těmahle kecama.

Jarda

je to otřesné ale podle vizualizace to bude hodně tunelové…sklady jsou trapné i zejména proto, že dneska každý jouda přece musí mnít titul a ti tahat paleťák nebudou

Pavel

Po vybudování napaječe na městský okruh se na cestě do Prahy z Jesenice tvoří dlouhé zácpy díky kruhovým objezdům již nyní. Pokud D3 přivede do této oblasti dalších 40 -50 tisíc vozidel denně, bude to docela mazec. Nehledě na to , že D3 v oblasti Neveklovska vede řídce osídlenou krajinou, neodlehčí místní dopravu, jako alternativní varianta. Existuje názor, že v této trase je méně obyvatel a tedy méně potenciálních voličů, kteří budou proti této trase protestovat.

Georg

dalnice je tamtudy trasovana proto, ze je to primejsi cesta k praze a je o 20 km kratsi nez vinglem pres mirosovice.
bavi me stupidni lidi jako vy, kteri namisto logickeho reseni vymysli konspiracni teorii…

PetrN

no s tou délkou nemáte docela pravdu. Nová D3 z Mezna na D0 u Jesenice bude měřit 59km, když to protáhneme po potenciální nové Vestecké spojce na D1 a na Chodov, tak se celkově dostaneme na 70km, zatímco po staré I/3 přes Mirošovice a D1 je to na křížení D1xD0 jen 55km a až na Chodov do stejného místa 65km. Délkově kratší oproti stávajícímu stavu bude jen případ že pojedu po D0 dále na západ ke Strakonické, tam bude o 5km kratší trasa po nové D3… Takže opravdu nechápu kde jste vzal vašich 20km rozdíl 😀

MHD

Ten Chodov jste si vybral účelově. Leží na jedné z tras. Proto srovnání vyjde, logicky, nevýhodněji pro druhou variantu.

PetrN

četl jste můj příspěvek pořádně? reaguji na nesmysl že cesta přes Mirošovice je o 20km delší do Prahy než po nové D3, poukazoval jsem na to že se jedná přibližně o podobně dlouhé trasy. Chodov jsem vybral záměrně protože Vestecká spojka (logické napojení D3 ve směru do centra) má směřovat také na D1. A jak jsem psal, tak cesta přes Mirošovice vyjde kilometricky delší pouze v případě že potřebujete jet do západní části Prahy s využitím D0 a to pouze o 5 km!!, tzn. že po napojení na D0 (z obou variant) pokračujete na západ k D4/D5,…

PetrN

a třeba na Barrandovský most to vyjde světe div se? šul-nul

VTT

Jako obyvatel Benešova říkám: zaplaťpánbůh. A to, protože jsem – občasný automobilista jezdící mezi Benešovem a Prahou, kterému ubudou zácpy na Tužince a i jinde – turista, co chodí občas Posázavím a poslouchá ten kravál z I/3 okolo Benešova, Bystřice, Čerčan i jinde. Tedy doufám, že nová D3 bude mít dobré odhlučnění (stěny, vedení v zářezech apod.), takže hluk okolo ní takový nebude. Zato hluk ze silnice I/3 je slyšet až na Čerčanském chlumu. – cyklista jezdící občas do Prahy, takže budu moct jet po cyklostezce pod mostem (je trochu vidět i na obrázku u článku) a neztrácet tak výšku… Číst vice »

Franta

nechápu, jak se Vám to může líbit, takhle zprznit naši krajinu. Říkáte si Benešák, ale budete jen pražská náplava… hnus!!!

libor

pak ale můžeme vytrhat železnici kolem sázavy (pacifik) a říci, že to przní krajinu (přírodu). co vy na to?

VTT

Jsem tam náplava z Podkrkonoší:)
Vážně, ne, že by se mi dálnice nějak líbily, ale dokážu uznat, že je k životu potřebujeme.
A most přes Sázavu bude skvělým inženýrským dílem, úctyhodným doplňkem k viaduktu u Žampachu.

Vlastimil Kocurek

Ano, bude to nejvyšší most v ČR 113 m výšky. Lávka ve výšce 60 m.

rozinka

No dobře, ale co na to úsekáč v Miličíně? Vždyť přijde o živobytí!

Mirek Zv.

Blbost. Dobré odhlučnění rychlostních silnic neexistuje. A Tobě tam taky neubyde nic, možná přibyde. Popojíždějící kolona je totiž, na rozdíl od provozu 130/hod, tichá. Takže to jen bude na dvou místech Posázaví. Ale o Posázaví žvaní každý, protože tam má plno Pražáků chaty nebo tam i trvale bydlí. Chránit by zasloužil spíš ten prostor na jih od něj, ano, ten, který skoro nikdo nezná.

Jarda Š.

Kolona je sice tišší, ale produkuje 3 – 5 x víc škodlivých emisí, než stejné množství aut, která projedou plynule.

Ryk Mat

Ať ta vozidla jedou 150 km/h nebo poskakují v koloně rychlostí 15 km/h, v obou případech pojedou stejně daleko. Jen v prvním případě bude na vzdálenost 75 km/h motor těch vozidel běžet ve vysokých otáčkách 30 minut a ve druhém pak poběží od volnoběhu po vysoké otáčky 5 hodin. Množství zplodin jak oteplujících tak toxických bude v zácpě odhadem nejméně osminásobné oproti té zácpě. Podle mě se to množství z kolony bude blížit desetinásobku. Vy jste mi ale ekolog.

LKB

Kdyz se divam na pruchodnost krajiny pro pesi v prostoru pod estakadami D3 na obrazku i jinde, prijde mi vyrazne lepsi, nez treba u starych useku D1, kde je misty celkem minimalni. (Treba ve Velkem Mezirici je to slusne, nektere oblasti okolo Brna to maji horsi.)

Mj. proto budme radi za soudni rozhodnuti, ktere znamena, ze se tato paterni infrastruktura pripravuje ke stavbe, i kdyz to neni zadne turbo :-).

Krušnohorec

Nakonec se vždy vybere co nejškodlivější varianta. D35, D8.

Laco

Hlavně se vzdy vybírá ta nejdražší varianta, na tom se pak dá stát ještě vic podojit.

Mirek Zv.

@Laco&Krušnohorec: no jo, asi je to vlastně totéž.

Georg

velky pocet minusu? nezoufejte! mozna budou vase myslenky doceneny az posmrtne.

Diesel

Koukám že Fanouš a jeho souputníci s teorií ,,koleje do každé rodiny,, opět nezklamali 😀

Jakub

Cekal jsem to horsi. Drive jsem si rikal, ze je skoda, ze silnicni stavby nevzbuzuji zde na diskuzi takovy ohlas jako zeleznicni.
Ted jsem za to rad, protoze co z tech kolejoonanistu pada to jsou hrozny nesmysly.

David

Trochu me mrzí, že prakticky neexistuje skupina fanoušků průplavu či stezek pro jezdce na zvířatech :'(

Aleš

Jako fór dobrý 🙂

Dusanh

Skupina fanoušků DOL samozřejmě existuje, ti nejzavilejší z nich vydávají časopis Vodní cesty a plavba 😉

https://www.rvccr.cz/informacni-servis/casopis-vodni-cesty-a-plavba

michalspina

celá D3 do Budějovic vůbec neměla být. teď už se to asi za obrovských nákladů a zpoždění dostaví, ale v té době už bude většině lidí jasné, že stavba dalších dálnic nic nevyřeší.

Ladislav

Chybějící dálniční spojení Praha – ČB – hranice Rakouska je akorát tak ostuda. Silnice 3 je totálně přetížená a alternativa není

petr

Myslím, že D4 dotažená do Budějic a zrekonstruovaná u Prahy by byla vhodnější. Z Prahy má být 9 dálničních výjezdů všemi směry. Pro srovnání s Mnichovem (cca 1,4 mil obyvatel), je jich tam 7. Spíš by to chtělo kapacitní spojení mezi jednotlivými městy, aby nebylo výhodnější jezdit přes Prahu

Saljack

Jenže Mnichov není uprostřed Německa. D4 je jenom přeznačená rychlostní silnice a nedokážu si představit, jak by D4 u Prahy mohla být upravena aby to nebyla taková katastrofa jako nyní, kdyby se na ní přesunul veškerý provoz z D3.

Diesel

Tak to by mě zajímalo co tedy ten provoz vyřeší, třeba vozit banány z Hamburku koňským povozem? Pomeranče že Španělska vzducholodí? Dopisy budou roznášet turisti a lidi budou jezdit na dovolenou dostavnikem.

Andrej

Po prvej vete som čakal nejaký rozporuplný, ale racionálny argument, napr. že sa mala dostavať D4 a na ceste z JČ na Vysočninu a Moravu postaviť obchvaty obcí, alebo niečo také.

Ale ono to je nakoniec, že nové diaľnice vôbec nemali byť. Tak nič.

Žán Valžán

Ona už je dálnice nějaká nezpochybnitelná hodnota, která se nesmí ani náznakem rozporovat?

Georg

„hodnota, kterou tu rozporujeme“ je dvouprouda jednicka s dopravni intenzitou 20 000 aut za den.

michalspina

„že sa mala dostavať D4 a na ceste z JČ na Vysočinu a Moravu postaviť obchvaty obcí, alebo niečo také“ — nějak tak jsem to myslel, ale co už )

Mirek Zv.

Obejití Benešova jakožto jediné výrazně osídlené lokality na trase kromě Táborska ten argument není?

Joker

Nekuřte to.

Vlastimil Kocurek

Pak by nemohly být v tomto smyslu nikde dálnice, jen okres ČB má 200.000 obyvatel ,ještě Táborsko, a navíc se jedná o E55, není to jen dálnice do ČB.

Jan

Pořád přemýšlím nad jednou věcí. Kde se ta auta na začátku D3 vezmou, resp. kde se v opačném směru rozplynou.
To budou ve volném čase kroužit po D0?

MartinS.

Copak se asi s těmi auty na současném konci D3 u Mezna děje teď? Že by pokračovala po I/3, kde se k nim přidají další auta, na D1 a potom po ní směrem na Prahu a na D0? No a do budoucna jen přijedou na D0 z jiného směru po D3.

Josef Trögl

Jenže D0 není cíl. Cíl je většinově v Praze, někde u centra. A zatímco D1 je před Prahou šestipruh a pokračuje kapacitně i směr centrum, D3 bude končit na D0 a nejbližší sjezd jeu Vestce na Vídeňskou, která je dvoupruhová a už teď pravidelně zacpaná.
Alternativy jsou sjet přes R4 na Strakonickou (taky nic moc) nebo jet po D0 do Modletic a přijet jako postaru po D1, což prakticky znamená, že nemá smysl ani od Benešova jet po dálnici.

Jan

Ano, pan Trögl pochopil.

původní Jakub P

A řešení je P+R v Písnici a jinde na okruhu, odkud pojede kapacitní spoj (metro/vlak nebo aspoň tramvaj do centra do skutečného cíle). Sorry, autama se do Prahy v tom množství nevejdete a ne, nezkoušejte to testovat. Ideálně když co nejvíc z vás zajede na to P+R u vlaku ještě daleko před tím okruhem (jo, z tohoto směru to asi nebude, ale z jinejch dálnic by to leckdy šlo. Pokud budou plný, bude holt část z vás muset jet vlakem už z Benešova. Chtít, aby se v největším městě země našel prostor pro vaše plechové miláčky fakt nemůžete, na to… Číst vice »

Jan

No na co asi upozoruji?
Ne, Praha nezboří Kunratice, aby udělali nový vjezd do Prahy.
Ano, indukce.
Ano, Praha není nafukovací.

Mirek Zv.

Ne v Písnici, ale alespoň v Jesenici. A to (kapacitní spoj do centra) je přesně to, co se za posledních 30 let podělalo nejvíc a dodnes na to nikdo nemyslí.

Jan

Úplně si nerozumíme. Já mluvím o začátku dálnice u Prahy. Kam/odkud ta auta pojedou? Kudy?
Jako že denně dojíždějící z Tábora se spokojí s tím, že budou 8,5 hodiny kroužit po D0 a pak zase pojedou domů?
Nestane se náhodou něco malinko jiného? Něco, co třeba fanoušci D3 nechtějí tak úplně vidět?
Samé otázky.

Tom Matoo

Á jsme u známé pohádky o Frantovi, který hned jak se dostaví D3, konečně po letech vytáhne auto z garáže a jede do Prahy… Do centra zaparkovat na Václavák.
Nejezdí ti lidé do té Prahy už teď?

Jan

Ne, protože tam ještě nebydlí.
A pokud tedy jede, tak jede po D1. Je v plánu 6 pruh na Vídeňské? Pokud ano, vše v pořádku.

Georg

tak nam povezte, co se deje s lidmi, co prijedou po i/3 a d1 do prahy.

Jan

Ráno přijedou, večer odjíždějí.

Josef Trögl

Hned ne, ale bude tu tendence, aby přibývali. Analogie od nás ze severu s dostavováním D8. 1. Oblast, odkud se dá dojíždět do Prahy se pomalu rozšiřuje a teď už se dojížděči do Prahy stěhují i do Teplic nebo okrajových obcí (např. Újezdeček nebo Bystřany, odkud se dá na tu dálnici relativně snadno dostat. 2. Zkrácení dojíždění umožňuje realizovat více cest „na otočku“ a to oběma směry. Např. jeden příbuzný dojížděl pravidelně do Drážďan vždy na několik dní v roce s ubytováním, teď v takovém případě dojíždí denně, ráno tam, večer zpět a to celé třeba 3x za sebou. Podobně… Číst vice »

Lukáš

Nezapomeňte že dnes lidé jezdí do Budějic a dál do Rakouska dvěma směry. Buď přes Pisek nebo přes Benešov. Až se dostaví D3 tak drtivá většina pojede právě tudy. Takže se uvolni jak D4, tak D1, což bude do budoucna hodně potřeba… Ohledně cile v Praze… V momentě dokončení D3 už bude snad hotovej okruh do Běchovic a věštecká spojka, takže každej bude moc objet prahu a jet do ní v jakým směru potřebuje.

Jan

Pardon. Ti co denně dnes přijíždí do Prahy po stávající dálnicích mají už teď potřebu Prahu nějak objíždět? Já měl pocit, že jezdí do práce.

Jan

Neřeší na co se ptám.

PicMic

Stejne je to ostuda co se tady deje. Misto aby to tady bylo jako v okolnich lepsich statech, tak se proste jen ceka a neco resi. Uz davno to melo bejt hotove. Tady bude cela Evropa zasitovana a cechacci budou na poslednim miste. Ze tohle nikomu nevadi proste, vsichni chceme jezdit…

Air Traveller

tak slava. aspon neco

Svatoš

Občas i u soudu zvítězí zdravý rozum nad různými škůdci, zaštiťujícími se tzv. „bohumilými“ záměry, které ve svém důsledku jsou škodlivé.

Franta

Jo, ale kdyby ti dálnici postavili u baráku, to bys řval, co, ty bojovníku!

Stormwitch

Moc demokracie škodí a jedinou cestou jak se bránit šikanozním námitkám je urychlené zavedení zpoplatnění vznesené námitky

Paja

Já myslím že si to dost idealizujete, třeba na příkladu společného odporu proti dostavbě Temelína bylo vidět, že peníze ti oponentni mají, tam problém není.

Joker

Dobrá zpráva, ale cesta je ještě daleká. Budeme si to muset jako stát a společnost odpracovat krůček po krůčku. Není pochyb o tom že stavba je důležitá, nicméně názor společnosti a politika do toho bude muset ještě dozrát. Vždyť vedení cesty nutně neznamená totalní destrukci krajiny, kór, když se dnes myslí na ekodukty apod.

Erik

Skoda, ze neprosla vychodni varianta. Ale uvidime, jak to pak po dostavbe bude s provozem vypadat.

Pražec

Taky jsem býval zastáncem východní varianty. Přesvědčila mě ovšem skutečnost, že prostě nevyčarujete dostatečnou kapacitu D1, aby utáhla provoz mezi napojením D3 a Prahou.
Toto jsem pochopil, když jsem tamtudy začal pravidelně jezdit.

Mirek Zv.

Jo, pro Brňáky asi dobrá zpráva. Pro ty z jihu, z blízka i zdaleka, ale ne. Přitom propojka od Benešova směr Běchovice docela pomoct mohla.

Saljack

Co tady proboha plácáte. Z jihu je všem totálně jedno kam na D0 přijedou, jenom když nebudou muset jet po I/3, která je za hranou své kapacity. Pro někoho to může vyjít hůř než nyní, ale nic mu nebrání využívat I/3. Nakonec na tom vydělají všichni, jih středočeského kraje bude mít konečně spojení s Prahou (105 to opravdu není) Benšov bude mít Václavickou spojku, I/3 a D1 se uvolní. Propojka Benešov Běchovice je buď I/3 D1 D0 nebo v budoucnu Václavická spojka D3 D0. Nic dalšího potřeba není a nic by to nepřineslo. Nemůžeme propojit všechno napřímo to bychom pak… Číst vice »

dejf

Skoro 60km otevřít najednou. Hm no jako smát bych se neměl, ale… Šance že se někde něco nepodělá jenom z technického hlediska, neberu různý spolky, politický hry, ani prostou lidskou de*ilitu je, no docela malá. A nebo holt bude skrz jeden most nebo tunel nebo zářez na sesuvovym svahu čekačka na otevření o 4 roky delší. Tak snad se pletu.

noerf

Bohužel něco podobného bude na D3 v úseku Nemanice – Kaplice, kdy se zřejmě chystá MD otevřít všechny tři úseky současně.

Kuba

Na oboje výše zmiňované jsem opravdu zvědavý.

Petr Zdobinský

Titulek článku je zavádějící. Lze podat mimořádný opravný prostředek a to buď dovolání nebo ústavní stížnost. Mně ovšem trasa přes Posázaví nijak nevadí.

Herold

Dovolání proti rozhodnutí Nejvyššího správního soudu určitě podat nejde, a ústavní stížnost není mimořádný opravný prostředek.

Petr Zdobinský

Jaký je důsledek úspěšné ústavní stížnosti ? Zrušení rozhodnutí obecných soudů. Slovíčkaříte, bohužel. Úplně na konci nějakého sporu u nás může být až rozsudek ESLP, pokud je úspěšný, ruší i nález ÚS a běží to systémem padajícího …..

V. K.

Ústavní stížnost není žádný opravný prostředek, protože Ústavní soud nepřezkoumává závěry obecných soudů v podústavní rovině. To, že si ho někteří stěžovatelé zaměňují s další instancí je nežádoucí jev. Rozhodnutí ESLP také neruší rozhodnutí ÚS, ale zakládá právo na obnovu řízení před Ústavním soudem.

ABC

Kasační stížnost JE mimořádný opravný prostředek. Mimořádný opravný prostředek proti mimořádnému opravnému prostředku již jaksi není. Dovolání je mimořádný opravný prostředek v civilním a trestním soudnictví, toto je věc správního soudnictví.
Ústavní stížnost, to správně popisuje V.K.

petr

Nějak mi to bez dokončení části pražského okruhu mezi Běchovicemi a Říčanami nedává smysl. Kdo pojede od severu, odbočí na D1, pak po D0 do Jesenice na D3? Nebo to vezme přes Kunratice? Případně postaru přes Mirošovice?

Saljack

Opravdu bych se nebál, že D3 bude dříve než D0 511. Navíc se stále počítá s dokončení Vestecké spojky.

Josef Trögl

Počítá se s tím nebo se i něco dělá?

Georg

a timhle moudrem chcete rict co? ze se ma polozit tuzka a nedelat nic na priprave d3, dokud nebude okruh zkolaudovany?

Jakub

Pokud bude D3 otevřena dříve než D0 511, tak si to můžeme jít rovnou uvázat 😀

původní Jakub P

To je sice pravda, ale pravděpodobnost, že by se tak stalo, je minimální.

Air Traveller

prazsky okruh bechovice ricany bude v dobe otevreni tohohle uz par let fingovat

Anonymus

Až kopnete, tak uvěřím. Nechápu protestující, oblasti jižně od Prahy by to pomohlo. Teď tam jsou obce, kam se člověk dostává horko těžko a pomalu. Dálnice by vše zjednodušila, nehledě na bezpečnost D1.

Franta

jo, za cenu toho, že zastavíme kdejaký kus volné přirody, u nové silnice povedou u baráků a obcí,… no krása…

Václav

10 mimúrovňových křižovatek na 58 km? A není to málo Antone Pavloviči?

J.K.

No a až se tohle udělá , tak asi rozšířit okruh na 3-4 pruhy…

Frantisek

Zbourat Prahu, to bude nejjistější. Ať se tam ta auta pohodlně vejdou. Nějaká přímější trať pro dálkové vlaky mezi Benešovem a Prahou už nebude potřeba, i trať do Vlašimi bude možno zrušit, všichni už rádi pojedou autíčky. Pár jaderných elektráren na tu zvýšenou spotřebu, a bude pohoda…

Chronosphere

Nějaké míň hysterické řešení než bourat Prahu byste neměl?

Pražec

S rozšířením části okruhu na 4 pruhy se skutečně počítá.

Radim

Cože? V letácích ŘSD jsem viděl jenom rozšíření na 3+3

Pražec

Aha, možná máte aktuálnější informace, teď jsem to neověřoval.
To je jen co mi uvízlo v hlavě, ta informace před časem tady na zdopravy šla kolem (možná taky jen v diskusi).

Kebab

4+4 bude jen v jednom průpletu, všude jinde 3+3.

Honza

Proč až za tolik let? Zpoždění dálnic zde jsou dekády, drndáme se v tomhle Kocourkově po silničkách stavěných na lokální provoz koňských povozů a tu a tam nějakého auta, ne globalizace a mj. kamionů. Když už kverulanti nemají odvolání, je nasnadě začít hned, dodělat co chybí, ne pořád rozkopávat to přetížené, co sotva funguje.

Frantisek

Jasně, s hordami kamionů na věčné časy a nikdy už jinak…

Chronosphere

Tak rudí Kmérové to zvládli,ne?
Necháme se inspirovat?

Tomáš Buček

Přesto že jsem myslím velký zastánce stavby dálnic a obecně rozvoje infrastruktury, tak stavba D3 Posázavím mi přijde s cenou přes 40 mld. jako neskutečně nákladná a megalomanská. Vhodnější by podle mě bylo zásadně modernizovat stávající I/3 (zahloubení a pod.) a silnici I/20, u které se rozšíření stejně plánuje a následně dopravu z ČB do Prahy vést přes Písek a dále po D4, se týče vzdálenosti, je to téměř stejné.

axon

A právě díky takovým podobným zcestným názorům jako je ten váš o rozšíření 1/3 se výstavba této části neustále natahuje.

Tom Matoo

Řešilo se to už 100x. D1 v úseku k odbočce na Benešov je totálně přetížená. Zrušení D3 v napojení k Praze vede k dalšímu přetížení Pražského okruhu. Nijak neřeší dopravu v jižní části SČ kraje. Ve stávající stopě I/3 není možné rozšíření na 4 pruh, nová trasa je reálně neprojednatelná ještě více než plánovaná D3 a není s ní v žádné plánovací dokumentaci počítáno.

Frantisek

Auta holt nemohou z podstaty řešit silné přepravní proudy a centristické hospodářství, to ale ani tři dálnice nevyřeší.

Georg

urcite, vyresi to vseobecna zeleznicni povinnost.

Pavel

Předpokládám, že byste to řešil železniční vlečkou do každé dědiny. 😀

Paja

Tak hlavně že železnice tu dopravní obsluhu Benešovska a Posázaví zvládá tak dobře 🙂

ABC

Tak v případě Benešova to tak zlý zas není. V případě Benešovska a Posázaví to už je horší.

ZBmaster

Boha jeho…. trať Benešov – Praha je už plná!!
Vlaky jsou narvané a více jich tam fakt nedáte. Stejně tak jako delší soupravy. A nákladní doprava leda na noc….

ušatá

Tak ty miliardy dát na novou trať a čtyřkolejku a upravit regionální tratě v této oblasti a dostavět je. A ještě peníze zbydou a silnice se uvolní. No ne? Jenže tady přeci platí jen jiný pohled na dopravu. Prostě silnice za každou cenu a koleje zrušit. A pak nám bude teprve krásně.

Georg

I/3 vede vyrazne nevhodnejsim terenem + nevede do prahy.
kolovratek po stopadesaty… (nebo vzhledem k delce priprav uz je to mozna dalsi generace…)

Air Traveller

a z prahy se na tu I/3 dostanete jak?

Paja

Po starý, přes Krč a Jesenici 🙂

MrMarkus

Aby D4 něco takového u Prahy utáhla, tak by se musela rozšířit na 3 plus 3 minimálně spíše však tam umožnit ještě v případě potřeby jízdu odstavným Pruhem jako je to třeba u Mnichova. Současná D4 v ranní špičce je zážitek už teď, tam úplně stačí provoz co se tam přesměruje až bude D4 funkční mezi Pískem a Příbramí. Hlavně D3 se bude muset připravit na výrazně větší provoz kamionů, jak jsem tu už jednou psal, rozvoj ekonomiky v souvislosti s dálničním spojením s Horními Rakousy se očekává značný a bude tam spousta přepravy materiálu mezi různými provozy. To logicky… Číst vice »

ušatá

Naopak, cíleně musí se doprava kamiony razantně snížit a konečně přestat věci a potraviny vozit přes půl světa. Co nejvíc věcí se musí vyrobit v místě s minimálními nároky na dopravu. Jinak ty řeči o životním prostředí, krajině, zdraví lidí jsou jen fraškou.

Dan Žatecký

Kéż by soud stopnul možnost odvolat se i v případě D1 u Přerova.

mlokXCM

Soud nestopnul možnost se odvolat. Odvolat se v tomto případě nelze proto, protože už není kam (alespoň pokud jde o řádné opravné prostředky).

Tom

Tak když je hlavní problém v legislativě, proč se s legislativou nic neděje?

Dan Žatecký

Nejmenuje se ta legislativa náhodou ekologové nebo přímo Děti země? Pak naprosto souhlasím.

Georg

jmenuji se napriklad obec tisem a vaclavice.

Franta

a ty se divíš, že to nechtějí u svých baráků? Kdyby ti postavili dálnici u zahrady, to bys řval, co ty nabubřelej egocentriku

Georg

jen poupravuju hypotezu pana vyse.

problem kolize liniovych staveb se zastavbou je nutne nejak resit a rozhodne ho nejde resit tak, ze se nebude nic stavet.

mne hned za zahradou jezdi 13x do roka traktor s herbicidy a prd s tim udelam. zlata dalnice za phs kilometr daleko.

RedBaron

Výhodně získat a postavit na pozemku, o kterém se už desítky let ví, že jednou půjde kolem něho dálnice a pak ječet že ji tam opravdu chtějí dělat, to není postup hodný něčí obhajoby.

původní Jakub P

Děje, schválili novej zákon, kterej to měl urychlit. Akorát holt světe div se nefunguje tak, jak slibovali.

David

Ten zákon bylo jen takové PR pro voliče ANO. To, že nebude fungovat věděli všichni zainteresovaní.

Frantisek

Hlavní problém je v užívání aut i tam, kde to nedává smysl. Ne v legislativě.

Chronosphere

To je kde? Někdo využívá auto schválně nesmyslně? To by mne nenapadlo.

Plecháč

Problém je v infrastruktuře, ne v individuálním chování.

původní Jakub P

V tomhle je potřeba rozlišovat hledisko jednotlivce a společnosti. (Ekonomové tomu říkaj tragédie obecní pastviny) Jednotliví lidi používaj auto tam, kde je to pro ně z jejich pohledu nejvýhodnější prostředek. Což je normální, přirozený a v pořádku. Můžeme na ně apelovat, ale pokud budeme dál stavět infrastrukturu a nastavovat pravidla úplně opačně, než by bylo potřeba (viz níže) moc ty apely platný nebudou. Stát, kraje a obce u nás staví infrastrukturu tak, že je auto šikovnější i v případech, kdy by bylo daleko logičtější, aby byl pro většinu lidí nejšikovnější úplně jinej dopravní prostředek. To je průšvih. Dokud stavíme infrastrukturu… Číst vice »

Georg

ano a ten vas socialisticky pseudoproblem obecni pastviny lze snadno vyresit silnicnim mytem.
{ze ktereho pak muzete i adresne kompenzovat obyvatele postizene dopravni zatezi.]

Pavel

Hurá pěšky 20 km do práce a 20 km zpět. 😀

Franta

pokud na to nemáš, tak pracuj někde blíž 😀

Aleš

Ano, vím, že si možná zatrollím, ale když vidím tu nakreslenou klikatou dálnici na mapě a ty protesty atd.atd., nebylo by efektivnější rozšířit D1 (a vymáhat jízdu v pruzích podle zákona) mezi Prahou a Mirošovicemi a dálnici postavit ve stopě I/3?
Předem děkuji za věcné odpovědi, proč by to lepší nebylo.

Diesel

Zcela zjednodušeně. Tenhle problém vyrobili Němci na A9xA93 kdy se dálnice napojují cca 30 km před Mnichovem. Nyní se snaží tento ,,drb,, trochu napravit budováním B15n která by přivedla nějakou část tranzitu na A92 a dále na A8 směr Kuffstein. Ale prvotní problém byl křížit dálnice daleko před městem

Aleš

Ten paskvil, co je při cestě z Hofu (Plzně,…) do Innsbrucku nebyl plánovaný. Původně měla A93 vést přímo z Hofu na rakouskou hranici. Tady je původní plán: https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_93#/media/Datei:Map_D_A93_in_1976_planning.svg IMHO k výstavbě úseku z Řezna do Rosenheimu mělo dojít v devadesátkách, jenže to byly jiné politické priority, sanovat Východní Německo (a jeho dálniční síť, na kterou se od smrti Hitlera nesáhlo). Proč je úsek z Řezna směrem na křižovatku s A9 značen jako A93 nechápu, nemá to s původním plánem na A93 nic společného, ale to na věci nic nemění. A ano, staví se teď B15n a snad jednou bude dokončená… Číst vice »

Hans

Je to přesně jak popisujete. Velmi příjemná je odbočka na B15n pod Regensburgem a dojet do Mnichova po A95 do Mnichova.
Takhle akorát došlo k zahlceni A9 a nepomohlo ani rozšíření na 8 pruhů v úseku “ Franz Beckebauer Autobahn“ kolem Allianz arény.
Vždycky bude lepší řešení, že část dopravy jede úplně jinou trasou a nezahltí hlavní město zbytečně.
Snad tu B15n dostaví časem.. Není v úplne stejné trase jak naplánovana A93 že 70.let, ale pomůže velice.

Saljack

Naprostý nesmysl. To, že I/3 by se rozšiřovala špatně a nikdy by to nebyla dálnice pominu, protože to je asi každému jasné. Ale problém je D1, která je už nyní přetížená a ani rozšíření na 5 pruhů by to asi nepobralo a je tedy potřeba aby vzniknul další kapacitní příjezd do Prahy. Ono to na I/3 a D1 není totální kolaps jenom díky tomu, že existuje D4, ten provoz se trochu dělí. Co my ale hlava nebere, je že se pokaždé někdo objeví s tím, že by stačilo rozšířit D1 a I/3. To tam ty lidi nikdy nejeli? Jsem zvědavý,… Číst vice »

Robert

Mě se zdá dnešní plánované ukončení D3 dost hrozné. Kam ta doprava dál pojede? Tam není žádná navazující kapacitní komunikace do města. Končí na kruháči, kde jsou zácpy už dnes. Můžou jet leda po okruhu na D1 nebo k D4 a pak do města. Za mě to bez navazující komunikace do města nedává smysl.

Saljack

Jenže má být dokončena Vestecká spojka, která to propojí s D1. Navíc nepočítáte s dostavbou D0 511, která tuhle oblast také uvolní. Pro východ Prahy začne být zajímavější jet po okruhu než se kodrcat přes město.

Robert

Ale počítám. Jenže Vestecká spojka přímo nenavazuje na ukončení D3. A spojuje vnější okruh s D1, kterou sám označujete za přetíženou a já s tím souhlasím.
Podle plánů budou všechny dálnice vedoucí do Prahy pokračovat nějakou přímou spojnicí na vnitřní okruh s jedinou výjimkou a tou je D3, která jediná bude končit na vnějším okruhu. Nejsem proti D3, jen se mi nezdá vhodné její trasování do Prahy.

Saljack

Jenže je rozdíl mezi D1 od D0 do Mirošovic kde je a bude nákladní doprava a D0 do centra kde nákladní doprava po vybudování D0 511 skoro vymizí. Navíc to napojení na vnitřní městský okruh nemají rozhodně všechny dálnice (D5, D7, D11) . A např. napojení D4 je otřesné.

Robert

Tak já tak optimistický nejsem ohledně zmizení nákladní dopravy. Jak velká část, to teprve uvidíme.
A všechny vámi jmenované dálnice mají už dnes pokračování ve ve formě dvouproudovky na vnitřní okruh. Ano D7 je napojená na okruh a ne na Evropskou.
Mě přijde, že D3 poté bude používat jen tranzit ale ne doprava směřující do města.

PetrN

po dokončení D0 na Běchovice bude na východní části jižní spojky stejný režim jako od Barrandovského mostu, a to zákazem tranzitní nákladní dopravy.. Vemte si aktuální stav, kdy po D1 od D0 do centra jede i tranzit východ-západ (D5-D11) i sever-jih (D1-D8/D10), právě protože nemůžou přes Barrandovský most, takže vše jede po D0 a pak po D1 do centra a na Štěrboholskou… To vše zmizí právě na novou D0 (511)

PetrN

Vestecká spojka přímo navazuje na ukončení D3, resp. s krátkým souběhem po D0, které bude řešeno čtyřpruhově v každém směru. Už ze stavby jižní části D0 je to připraveno (zářezy i mosty přes D0 jsou připravené na 4+4, v místě odpojení D3 je dokonce i beton na celé šířce a dále je samostatný zářez dá lna D3 včetně jeho přemostění silnicí II/101. Je to krásně vidět jak na leteckém snímku tak i na panoramě (streetview): https://mapy.cz/s/deherunaka

Jakub

Prosim Vas jake mosty jsou konkretne delany na provoz 4+4 to by me fakt zajimalo.

PetrN

tak jak jsem psal v mém předchozím příspěvku včetně odkazované mapy!! konkrétně se jedná o dva mosty vedoucí přes D0 včetně šířky zářezu pod nimi v celé délce úseku mezi MUK Vestec a MUK D0xD3. Dávám odkaz znovu: https://mapy.cz/s/jajohefozu
zapněte si nástroj „panorama“ a uvidíte to krásně

Jakub

Omlouvám se, četl jsem: „mosty na D0 jsou připravené na 4+4“ na místo: „mosty přes D0 jsou připravené na 4+4“

původní Jakub P

Plus P+R u konečné Dčka. Tranzit ať pokračuje po okruhu, kdo má cíl v Praze ať pokud možno nechává auto na okraji a pokračuje MHD. Ideální je samozřejmě, když to auto nechaj už před městem a pokračujou do města vlakem, ale zrovna u týhle dálnice to od nich vzhledem k parametrům posázavskýho Pacifiku nedokážu chtít ani já. Teda od těch, kdo jedou z míst severnozápadně od Benešova. Zrychlit vlak z Benešova by rozhodně bylo plus.

ušatá

Ono to chce jet tou MHD, vlakem apod. už z domova a je po problémech. A ty peníze dát do tohoto. To má smysl. Nebo pracovat v místě nebo jeho blízkosti nebo se také přestěhovat. Není možné, aby celá země sloužila dopravě. Zejména při takové hustotě osídlení, které tu je, při plýtvání půdou na stavby skladů, montoven, parkovišť atd. Priority jsou už dávno někde jinde. Zdejší názory zamrzly někdy v 80. letech.

Frantisek

A v tom městě skončí kde? Zase na stávajících komunikacích. Leda byste ho půlku zboural. A to bych byl zásadně proti. Auta mají sloužit, ne panovat.

Cestující

A jaka kapacitní komunikace navazuje např na D11 nebo D7?

Aleš

Kolik pruhů bude mít D3? Pokud má D1 na většině úseku mezi Prahou a Mirošovicemi 3 pruhy a D3 bude mít 2 pruhy (tedy myšleno v souladu s Vámi v každém směru), tak proč by 5 pruhů nestačilo? Notabene když teď ten úsek pobere většinu dopravy, co pak převezme D3. Ano, protože pokud bude 5 pruhů, tak levý bude přeplněn, druhá zleva bude v pohodě a ve 3 ostatních nepojede skoro nikdo. Takhle to teď vypadá v tom úseku, kde jsou 4 pruhy. Proto jsem psal, že je nutno vymáhat (a tvrdě pokutovat) jízdu v pruzích dle zákona. Na tohle… Číst vice »

Saljack

Jenže takhle to nefunguje, tím že to prostě sečtete. Co když se pak něco na D1 stane? Nebo je potřeba opravit? To budou kolony až do Brna.

adamgolias

No právě že jeli , asi . To jsou stejné účelové povídačky jako ,,přetížený,, koridor , na kterém 15 hodin denně jsou mezery mezi vlaky větší než 5 minut. – takže když je podle vás D1 pretizena , tak okruh nebude přetížen? Nebo pak se postaví okruh okruhu a obchvat obchvatu a autisti budou obviňovat kde koho že nemohou jezdit stovkou a musí přes úseky , které ucpali sami? Doufám, že za 50 let budou jména propagátorů a prosazování těchto zrůdnosti známá , aby občané zabetonování vytěžené země bez zvěře ptactva ticha a čisté vody mohli svůj hněv věnovat správným… Číst vice »

Frantisek

Přesně. Jenže to lidem, kteří z těch aut nikde cestou nevystrčí zadnici, prostě nedojde. Furt se budou domáhat dalšího prostoru a tlačit na rušení vlaků, které by při rozumných investicích do nich mohli využít s mnohem menším záborem a stresem pro sebe i okolí, když už tedy musejí tolik jezdit…

BND30

Každý za sebe , Františku…
Já to mám do práce VHD 80km a časově 2h (bez cesty na a ze zastávky, to je dalších +20min.) a nebo autem 65 km a 45 minut, když není dobré počasí. Čímpak asi pojedu? A to se nebavím o čtyřech přestupech bus – tram – trol – vlak – bus 🙂 🙂 🙂 A je to spojení okresní – krajské město…

Chronosphere

Až se dobrou Františkové definitivně k veslu,tak vám přidělí práci v docházkové vzdálenosti…😄

BND 30

Tak aspoň nějaké jistoty v dnešním světě 😄😄😄 Nejspíš budu vytrhávat plevel a býlí z pešunku určené trati 🤭

ABC

umístěnku do Sudet včetně ubytka

Kuba

Tak pak je na místě se zamyslet, jestli jste náhodou nezvolil špatně pracoviště či místo bydliště. Jako jezdit denně 65 km není nic moc – pro Vás ani pro společnost.

BND30

Děkuji milý sociální inženýre za rozbor. Budu tak povýšený, že napíšu, že já i společnost jsme s výběrem pracoviště opravdu spokojeni.

xiv

Nedá mi to…

Do práce VHD 1:45 (zmoknu na vlak+vlak+metro+metro+zmoknu do práce) 50,5km.

Do práce IAD 0:34 (ráno 0:50, zpátky večer i 0:25) 48,5km.

Ty dvě ušetřené hodiny denně mile rád strávím třeba i pozorováním stavby D3 🙂

Chronosphere

Nikdo se nedomáhá nějakého dalšího prostoru,jde jen trasy, které jsou k využití naplánovány už desítky let. Tahle země prostě potřebuje základní dálniční síť,a všechno o co se bojuje je její dostavba. Nic navíc se zatím nikdo nesnaží postavit. Jestli myslíte, že nějaká země v Evropě může existovat bez ní,tak jste buď šílenec,nebo ignorant. Zamkněte hranice, zavřete lidí do lágrů,a vydávejte povolenky k cestě do vedlejší obce,a vše bude krásně růžové….

Erik

Ne, takle zeme praveze potrebuje ochranit od lidi jako vy. Az kvuli dalnici vymre nejaky endemicky druh, obce si budou stezovat na nedostatek vody atd.. tak bude pozde..ale hlavne, ze budete mit krasnou betonovou dalnici.

Vašek

Dálnice, ktera kromě ni samotné přinese i dálkový vodovod do míst, kde nyní žádné rozvody vody nejsou a ani se vystavět kvůli nedostatku přírodních zdrojů nedají, způsobí nedostatek vody jak?

Erik

Typickym prikladem je D8.

Vašek

D8 propojuje jihocesky a prazsky vodárenský systém?

ušatá

A odkud budete pořád brát tu vodu pro vodovody, když krajina bude zastavěná, zabetonovaná a nebude fungovat? Máte vůbec nějaké přírodovědné vzdělání a praxi v oboru, abyste o tom i něco víc věděl? Ta zástavba a dálnice Vám k ničemu pro přežití nepomůže a na dovoz ze zahraničí už také zapomeňte. Nikdo Vám nic zadarmo a navíc ve vysoké kvalitě nedá, zvlášť třeba, když nebude kde brát. Na zemi je už přes 7 miliard lidí. Dochází Vám to?

Georg

on nekdo tlaci na ruseni vlaku mezi prahou a ceskymi budejovicemi? nebo prahou a benesovem? je na to nejaky odkaz?
mimochodem jak se da dostat do jiloveho u prahy, kam vlak nevede?

bkv

Jílové u Prahy na železnici existuje. Pro cestu do Prahy z Jílového by ho ale použil asi jen šílenec nebo možná František…

ušatá

A proč tedy nekritizujete toto a nevoláte po této stavbě?

PetrN

D1 mezi Mirošovicemi a D0 má obdobné intenzity (70-80tis.) jako nejzatíženější úsek D1 u Brna (194-196) ve čtyřpruhu (ano tam to pravidelně kolabuje), nebo jako většina rakouské A1 Wien-Linz (celá 3+3) (tam jde ale hodně úseků i přes 100tis. a nejslabší úseky kolem 65tis.což je 1,5x více než nejslabší úseky D1 přes Vysočinu jen tak mimochodem). To jen tak ke kapacitě, rozhodně podporuji D3 přes Posázaví a nikoliv rozšíření I/3… Problém s kapacitou D1 mezi centrem a D0 i v případě bez Vestecké spojky by nastat neměl, jelikož velmi velké množství aut odsud a z jižní spojky odvede D0 na… Číst vice »

Saljack

Ale to pořád počítáte dopravu dnes a ne až by se 2/3 dopravy z D4, a to hlavně té tranzitní, přesunulo na D3, tak bychom se dostali na těch 100tis. určitě taky.

PetrN

jo chápu, ale zrovna tranzitní dopravy na D4 je docela minimum (myšleno celou trasu Praha-ČB), když na části za Příbramí na Písek je kolem 11000voz/den a z toho Praha-Budějovice pojede max. 3-4tis.? Furt je tu významná vazba na Strakonice či dost dopravy co končí v Písku, případně lokální vazby Příbram-Písek/Strakonice a jiné…

Georg

hele tady to neni cimrmanovo informacni sapito, googlete a najdete.

Air Traveller

ne, nebylo. tim by se vytvoril mega spunt.

Kodl

A tragikomedie pokracuje. Tato dalnice je naprosto klicova a take hlavne zakleta. Podle me se do roku 2030 ani nekopne.

axon

noa kor ten masakr až se to D3 celé propojí s rakouskem a na severu se spojí D11 s polákama a propojí se ten chybějící kus z D1 na D11

ušatá

Doufejme, že spíš nikdy. Ono se schyluje k úplně jiným věcem a stavbám.

ABCD

Otázka – šlo něco udělat lépe? Můžeme si z toho vzít nějaké poučení pro budoucnost?

Georg

na sto procent neslo. legislativa je tak vagni a nejednoznacna, neexistujë k ni odladena metodika (kazdy urad ji pytlikuje jinak) ze vlastne nevite jak to spravne udelat.
majstrstyk je sestreleni nejakeho vystupu (zde vyjimky v ochrane chranenych druhu) na zaklade „podjatosti“ uzemne prislusneho uradu – to jde proti logice krajskeho usporadani…

mgr.pavel

Pokud máte pravdu, tak šlo udělat jednu věc mnohem lépe. A to legislativu. Aby nebyla tak „vágní a nejednoznačná“, ne? 😉

Georg

hodne teoreticky ano, ale kdo to fakticky udela?
mam nedavnou zkusenost se studnou stavenou sousedem. asi vas prekvapi, ze neexistuje jednoznacny postup, jak se prokazuje vliv na okolni zdroje, resp. dela to kazdy stavebni urad jinak…
a to je jeden jednoduchy stavebni objekt, dalnice jich ma tisice…

bkv

Chtít po odpůrcích, aby nepodávali opakované námitky, které byly soudy nižších instancích už vyvráceny nebo negenerovali stále nové námitky, které měly uplatnit u soudů nižších instancích?

Tom Matoo

Proč nechtít po úřadech, aby podobné duplicitní námitky shazovali obratem ze stolu s odůvodněním, že už bylo rozhodnuto?

Saljack

On by to mohl shazovat ze stolu i soud navíc i s trestem, ale na to není vůle.

ušatá

Neprůstřelné argumenty. Ono jde jen o za každou cenu prosazovaná řešení, bez ohledu na fakta a zájmy obyvatel.

ušatá

Jenže ty námitky nebyly nikdy vyvráceny a odborná stanoviska jsou spíš fraškou.

Kuba

Šlo – postavit do Budějovic D4, která byla u Prahy hotová, a na D3 se vykašlat.
Poučení do budoucna: Stotisícové město nepotřebuje z Prahy dvě dálnice, ani jednu a dvě třetiny, jak se aktuálně sleduje.

MartinS.

Většina dálnic začíná u Prahy exitem 1 na křižovatce s D0, D4 začíná exitem 9 u Jíloviště. To nevypadá moc jako hotová dálnice. A Strakonická se umí zaplnit už teď, bez toho, že by se na ní přivedl tranzit od Rakouska.
Ta dálnice nemá spojovat jen Budějovice s Prahou, ale také Rakousko (Itálii, Balkán) s Polskem a Německem.

ušatá

Ono jde hlavně o to, jaká je zátěž třeba na úseku Benešov – Tábor a Tábor – Veselí. To rozhodně není na dálnici a už vůbec ne, pokud se začne omezovat nákladní doprava po silnicích a začnou se počítat skutečné náklady a bude se požadovat po účastnících silničního provozu je hradit. A i u těch osobních aut nemůže být vše stále zadarmo.

Diesel

Tak konečně po letech potěšující zpráva. Dálnice má svoje umístění a o to šlo především. Rodit se zcela jistě bude v ,,bolestech,, ale důležité je že v budoucnu nebude transevropsky koridor končit kdesi v polích za Táborem.

Mychal

Všude budou dálnice a auta! Vlaky zrušit, přírodu zrušit, hurá!

Diesel

Tak jako já nepoužívám vlak, tebe nikdo nenutí používat dálnici ani auto.

adamgolias

Ale ti co je používají mě ohrožují na zdraví , omezují mě v mém životě , celoživotně jsem obdarován kravalem , smradem , . To jste tak zahleděný do sebe , že to nejste schopný pochopit? Že jsou lidé s jiným názorem , jinými požadavky na život? Že nejste schopný uznat argument odpůrce , budiž, absence tolerance je vlastnost jdoucí ruku v ruce s pokrokem betonu a benzínu , ovšem ani o těchto potřebách jiných nevědět je na pováženou.

Paja

Kecy a bláboly. Viděl jste někdy vlak? Myslíte že ten neohrožuje lidi co žijou kolem hlukem, vibracema a to vůbec nemluvím o úžasných ekodieselech z ČKD. Takže se s tím smiřte, že holt vás všichni a všechno okolo v životě ohrožuje a není to chyba silniční dopravy.

původní Jakub P

Jo, vlak má tyto vlastnosti taky. Ale tam, kde jsou vlaky slušně vytížené (což by směr, kde je poptávka po přepravě taková, že se tam má stavět dálnice měl splňovat automaticky), je na jednoho přepraveného toho hluku a vibrací míň než u aut. Smradu neporovnatelně míň (a v případě elektrické trakce žádnej). Rovněž zábor půdy a náročnost stavby přemostění a viaduktů zachovávajících prostupnost krajiny pro ostatní lidi a zvěř je vzhledem k daleko menší šířce tratě, než má dálnice o poznání menší.

Vašek

Vzhledem k tomu, jak železnice z principu skoro vůbec neumí kopírovat terén, tak jsou ty zabory a jizvy v krajině ale i ve městech mnohem horší. Ty jsi u železnice nikdy nežil, co?

původní Jakub P

Srovnávám s dálnicema, ne s okreskama. A tam je jednoznačně železnice menší a snáze řešitelnej problém.

Vašek

Ta tvoje jednoznačnost bere za své i při pitomém leteckém pohledu na každé trochu větší město.

Diesel

Tak třeba rodiče bydlí kousek od nádraží a kdykoliv tam nocuju tak mě to skřípění a vrzání v noci docela slušně obtěžuje, narozdíl od silnice kde je v noci klid. Ti nemluvím o těch promastenych kolejích tam a nádherném smradu když jsou ráno modrogumy nahodit stroje. Euro -10 hadr

Frantisek

Nutí. Investiční preferencí. A to pomíjíte svůj vliv na okolí, který je v případě hromadného použití aut o dost nepříznivější.

ušatá

Ale ovlivňuje to můj život a ničí zdraví, prostředí a ohrožuje. Kdo mně to nějak vykompenzuje a nahradí? A hlavně jak?Nebo ono snad jde před tím někam utéct? Navíc dopady jsou už plošné a to v celé Evropě. Proto i v zahraničí už ten rostoucí odpor a snahy s tou silniční dopravou něco dělat. Jenže tady se z toho některým tak dobře žije, že? Tak se ještě musí něco urvat, dokud to jde a my všichni to zaplatíme za velkého potlesku málo znalých.

Pezos

Ještě se to dá léčit.

adamgolias

A jak , zrušit auta?

Tomáš

Ne, vhodnou medikací 🙂

Otakar

Tak zahoďte zařízení, ze kterého ten slint píšete. Protože díky dálnicím k Vám doputovalo.

adamgolias

Mainstreamovy nesmysl. Přijelo lodi , a nebylo li by k dispozici auto , jelo by vlakem . Poslední míle autem určitě ano. Tady se ale buduje něco co jen podporuje závislost na zbytečném vložení čehokoli sem a tam . Viz stokrát zmiňovaní plechy do Kolína plechovky do Francie plně zpět do ČR , nebo vodu z mh do Krnova a plně flašky zpět pračku vážící 50 kg z Divišova naložit do tir a odvést ji do Letňan a stovky jiných absurdit .

Frantisek

Ale mohlo i jinak a ne z takových dálek, kdyby nebylo těch dálnic a nebylo tak výhodné vozit vše z tramtárií auty.

Paja

Nj, proč nás to nenapadlo, zrušíme dálnice a postavíme továrny každých 50 km aby se celý distribuční řetězec dal obsloužit elektrododávkou.

ušatá

Opět chyba. Stačilo to dovézt vlakem a krátkou cesto do obchodu, dojít si tam pro to a dovézt domů třeba tramvají a zbytek pěšky. Ještě nějaký námět?

Saljack

Pokud vlak z Budějovic není v Praze do hodiny, tak není prostě konkurence schopný.

Radim

Tak autem je to (zatím) rychlejší jenom o 15 minut (podle strejdy G…) – trasu jsem dal „od nádraží k nádraží“. Je pravda, že by to chtělo rychleji, ale nijak zásadně delší to vlakem není

Václav

Podle strejdy Gugla to dáte jenom při minimálním provozu, což není skoro nikdy.

Stráťa

Problém je že obvykle se necestuje z nádraží na nádraží.

Vašek

Ještě, že všichni bydlí na nádraží. To je jako bych napsal třeba že dám do srovnání přepravu kontejneru z depa DHL v ČB do depa DHL v Jazlovicich. Kamionem 2 hodiny a vlakem nikdy. Vidíš jak je ten vlak úplně na hovno? A vidíš jak je tvoje srovnání z nádraží na nádraží nesmyslné?

Radim

A jak jsem to jako měl udělat? Jako z Václaváku na nějaké „centrální náměstí“ v Budějovicích? To by zas všichni psali „ještě že všichni bydlí na náměstí“. Jasně že když bydlím na východním okraji Prahy a jedu na severní okraj Budějovic, tak to bude rychlejší, než z centra do centra.

Paja

No to je celkem jedno, pokud to nedáte z nádraží na nádraží tak vám to auto vždycky vyjde výrazně líp.
Protože v Praze člověk straví půl hodiny v MHD jak nic a v Budějcích to není o nic lepší.

Saljack

Jenže většina lidí nebydlí a nejezdí do jiného města na nádraží a pak se vám k cestě autem přidávají minuty a u hromadné dopravy to může být klidně hodina. Např. u mě 3hodiny vlakem s cestou po Praze a Budějovicích vs 2 hodiny autem.

Radim

Jasné že je to podle toho kde kdo bydlí/kam jede, myslel jsem to pro jednoduchost. Když pojedu z východu Prahy na jih Budějovic, zcela jistě bude (o dost) cesta vlakem z nádraží na nádraží rychlejší. Ale nechtěl jsem být „příliš nakloněn vlakům“. Taky jsem to mohl udělat z východu Prahy (třeba z Chodova) někam na sever Budějovic. To by bylo auto zcela jistě rychlejší o víc, než 15 minut. Myslel jsem že je to každému jasné, že to vychází „jak komu“.

Saljack

Tak to jste se trefil zrovna do mé cesty Vysočany – Litvínovice takže úplný východ Prahy a jih Budějovic Vlakem přes 3 hodiny (když to navazuje) a autem 2, když nejsou kolony.

Vašek

Myslel jsi tak tak moc pro jednoduchost, až ti to vyšlo nesmyslné.

původní Jakub P

Autem zas na této trase uváznete na půl hodiny v koloně ani nemrknete (někdy i v několika takových). Nebo budete v Praze dvacet minut hledat místo k zaparkování.

Praha i Budějovice mají hlavák umístěný celkem v centru, takže to je slušné obecné srovnání. Že si ho každý musí upravit podle svého konkrétního místa nástupu a výstupu je snad samozřejmé.

Frantisek

Proč proboha do hodiny? A proč tedy stavíte dálnice a ne pořádné tratě? No přeci aby ten vlak nebyl tak výhodný. Argumentujete závislým jevem.

Saljack

Třeba proto, že je to +- 150km a nevidím jediný důvod proč by taková vzdálenost měla trvat 2 hodiny v 21. století. Zjednodušeně průměrnou rychlosti +-80 km/h. A hodina je hranice, kdy dává smysl i dojíždět. Pokud chcete aby lidi využívali vlaky, tak musí mít i něco navíc.

tarten

Jenže Pha-ČB vlakem do hodiny bez stavby D3 nikdy nebude. Vyžaduje to stavbu VRT, a tu nikdo nezačne stavět, dokud na dálnici neuvidí dostatečně silný přepravní proud. Takhle to bohužel chodí.

ušatá

A proč by se mělo být v Praze do hodiny? Tak se tam odstěhujte a jste bez problému. Je snad normální denně dojíždět přes 160 km? I to je ta ekologie, grýn dýl? Opravdu si už nejsem jistý, proč se toto lidstvo hlasí k nějaké civilizaci nebo vzdělanosti.

Josef Trögl

Neměla už dálnice vydané UR někdy kolem 2011? Soud ho pak shodil a od té doby se vše opět táhne.
Už je vyřešena navazující Vestecká spojka? Bez ní dojde na Vídeňské k definitivnímu kolapsu…

Původní Pražák

Asi bychom si měli ujasnit, že jsme v situaci, že se to možná za 10 let začne stavět, ne za 10 měsíců otevírat.

Josef Trögl

Ano. Ale pořád vidím jako pravděpodobnější, že se postaví D3 než zbytek Vestecké spojky. Proti té je ještě větší odpor.

Lukáš F.

Vyřeší se to stejně jako s Pražským okruhem, sjezdy se zavřou.

Frantisek

A kolaps se posune dále do města, kam ty sjezdy budou. 🙂