Hotovo. Pokračování dálnice D3 od Budějovic na jih postaví Metrostav, začne v lednu
Vizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSD
Staveniště dálnice D3 v jižních Čechách se příští rok protáhne na téměř 30 kilometrů.
Proboha proč zase nějaký estakády, proč to nemůžeme přes Šumavu vést normálně tunely, jako na druhé straně v AT? I kdyby tam stála v cestě Sněžka, tak to tam v ŘSD taky naprojektují až přes vrchol?
K čemu je dálnice od hranic s Rakouskem, když končí v polích před Miličínem?
A vy pak neumíte ject 30 km po první třídě k D1?
Nejak se nam ty dálnice rozhýbaly, nemyslite?
Pst, o tom se nesmí mluvit. Ovoce musí sklidit pan Kupka. Tomu stačí pouze stříhat pásky a poklepávat základní kameny a desítky kilometrů dálnic ročně postaví úplně v pohodě. Jen doufám, že tempo přípravy výstavby dálnic bude alespoň stejné jako nyní a že nezaseknou peníze na dopravní infrastrukturu, případně, že 1 km dálnic nebude zase stát 300 milionů korun jako za Řebíčka oproti stávajícím 170 milionům.
Takže Budějovice, z hlediska silniční dopravy, budou už brzo součástí Rakouska.
Ústí nad Labem by mohlo vyprávět 🙂 Ale to mělo do Drážďan vždy blíž než do Prahy 😀
Všechna krajská města ČR mají blíže k hranicím jiných států, než do Prahy. To platí i pro některá ostatní největší města, jako je Opava, Jablonec, Teplice, Trutnov, atd.
ještě by to ale museli dokončit i Rakušáci:o)
No…, zůstal bych vážně v klidu. Rakušáci již přibrušují lopaty.
Super zpráva. Mám otázku k jiné jihočeské dálnici, D4 je plánována jen od Písku nebo i dále směrem na ČB? Díky za odpověď.
Jen do Písku
1/4 potažmo D4 by dále vedla na Strakonice a Strážný 1/20 vede z Budějovic a přes Plzeň. Celá D20 by byla super, ale plánuje se spíše jen rekonstrukce k jihu a ta bude taková nic moc…
Přesně tak, z Č. Budějovic do Písku se uvažuje jen 2+1 a jen v místech, kde to bude „možné“. První přijde na řadu 4 pruhový úsek z Budějovic, s obchvatem pár vesnic.
Proto D20 Č.Budějovice – Plzeň by byla opravdu super dálnice a podle mého i dost využívaná. Pak udělat okruh středočeského kraje a do Prahy by jim už jezdilo po každé dálnici o dost méně aut.
No právě ale takhle se o tom uvažuje 25 let dle sčítání dopravy z devadesátých a ona realita nečeká. Mám obava že toto vymýšlí pořád stejný tým MD se stejnými chorými mozky co při poslední rozšíření D0 zá měrné zdělili že další pruh mezi Třebonicemi a Slivencem netřeba že to o jednou auto vychází na dva pruhy a ono to po zprovoznění přestalo vycházel hned druhý den. Pane jednoznačné že D20 Písek Budějice je nutné minimum.
D4 končí na Nové Hospodě 😉 Dál na trase I/4 ji nikdo neplánuje
Dobrá zpráva, konečně budeme mít v dohledné době dálniční spojení s Rakouskem.
Ovšem jak to dopadne na rozhodujícím úseku D3 – téměř 80 kilometrové „Sázavské frontě“, kde je zatím klid a zákopy místní domobrany vykopány, to půjde ztuha – pokud vůbec. Obávám se, že to může být obdoba odstrašující D49.
Myslim si, ze osud teto casti bude zhruba odpovidat D49 na Slovensko.
D49 na tom tak špatně být nemusí – v pondělí se pokračuje v pracích.
https://twitter.com/MatlRadek/status/1469301490598699019
Díky za pozitivní info, které mi zvedlo náladu. Skoro se mi to nechce věřit, zejména, když jsem zde před více než měsícem v rámci diskuze k článku pana Jana Šindeláře „„Řebíčkova“ D49 Hulín – Fryšták má pravomocné povolení. Po 11 letech se může znovu začít stavět“ z 5. listopadu 2021 psal celý rozradostněný následující: „Hosana! Pokud je známo, kdy a kde se začne stavět, tak nám to dejte určitě pane Šindeláři vědět. Pokusím se zajistit hudbu, mažoretky, krojované Hanačky, dobré chlebíčky a pití; požádám celostátní a regionální televize, aby přijely a vysílaly přímým přenosem ten největší zázrak minulého a tohoto… Číst vice »
Zatim se pokracuje, ano. Je to dobra zprava, ale zaroven je na miste se obavat dalsiho zastaveni ze strany soudu. Patrik to jiz ostatne avisoval, bohuzel.
… je před Vánocemi, chceme zde číst jen dobré zprávy 🙂; špatné zprávy prosím až v lednu.
Není to 80km, ale 60km.
Ano, překlep…
Kolik je to úseků?
5 úseku, ale (nevím přesně jestli všechny) nějaké úseky se budou stavět spolu (nebo aspoň otevírat) kvůli neexistujícím silničním na které by se to napojilo
Celé by se to mělo otevřít najednou, aspoň zatím takové byly plány.
Jděte do háje zeleného s trasou na jih od budějek, to co Budějice potřebuji je dálniční obchvat a chybějící část D3 ve středních Čechách. Zodpovědnou osobu za dostavbu dálnice bych nechal každý den po práci jezdit na jih Čech přes Benešov.
pěkné! ale furt té D3 něco zásadního chybí…
To máte pravdu, ale i kdyby od teď nebyly už žádné překážky (jakože to rozhodně není ten případ), tak i tak ta stavba nezačne dříve než za tři čtyři roky, tzn. zprovoznění až okolo roku 2030. Bohužel pro napojení D3 na D0 je potřeba postavit všech 80 km naráz a tak tady ani nebude fungovat to, co jinde, kde i salámová metoda má efekt.
salámovka by se dala – 1. Mezno- Voračice nebo 2. Mezno – Benešovsky přivaděč. Jen chtít. Pochybuji o tom že by by se szavělo u nás 80km naráz, to je scifi
Zcela nepochybně by se to dalo postavit (0305+0304) a k tomu z druhé strany 0301 k Jílovému, protože v té chvíli bude jasné, kudy D3 vede. Jenomže obce jako Václavice, Tisem a další do tohoto řešení hodily vidle s tím, že toto nechtějí. A bohužel nikdo na kraji/ŘSD/MD tehdy neměl koule je „zkorumpovat“ novou hasičárnou, kulturákem, kanalizací, plynofikací nebo podobnými artefakty, které by je přiměly změnit názor.
Ta 0301 k Jílovému dočasně klidně v půlprofilu, ale s kompletní křižovatkou D3/D0…
V pulprofilu prosím ne, to jak se jednou postaví, tak se na to pak minimálně půl století nesahne.
Zase, když si člověk sečte délku všech rozestavěných úseků, tak je to cca polovina toho, co se staví. Tudíž by se musely omezit jiné investice a pak by to šlo prostým přeskupením aktivit.
Tzv. Salamová metoda by měla smysl při pokud by se postavilu úseky mezi Meznem a Václavicemi včetně Vaclavické spojky. To by se ulevilo obcím jako Miličín, Olbramovice a Benešov.
Jinak zatím je plánována stavba této části D3 na roky 2025 – 2029.
No tak nebudou přijíždět do Prahy od Chodová ale od Cukráku😁
Nějak se nemůžu srovnat s tím, že přijedu-li od Budějic po plánované trase přes Posázaví D3 na obří MÚK s D0 u Jesenice a pak budu chtít pokračovat do centra Prahy, budu muset jet buď na východ po D0 přes MÚK Modletice, což je bratru zajížďka 15 km https://mapy.cz/s/jarekotobo nebo to vzít „rovně“ přes 3 OK ve Vestci a Kunraticích a dostanu se na MO v Krči, což je nejhorší varianta vzhledem k místním obyvatelům https://mapy.cz/s/jadomesome anebo se dát na západ po D0 přes Komořanský tunel na křížení s I/4 v Lahovicích a pak podél řeky dál na MO https://mapy.cz/s/buzusumuhu… Číst vice »
D3 je potřeba aby se hlavně ulevilo D1 od Mirošovic. Kde by v případě napojení ani 5 pruhů nestačilo. Takže je potřeba jí napojit rovnou na D0.
Ne, všechny snahy napojit D3 na D1 u Mirošovic popírají jeden z hlavních přínosů D3, tedy napojení nové, nezahušťující už existující spojení na Prahu. A zrovna D1 je zahuštěné už nyní dost.
Jenomže oni počítají s tím, že auto necháš/necháte na P+R u metra D Pisnice a dal pojedete metrem.
Podle mě se ten středočeský úsek silně přeceňuje. Možná by stálo za to udělat ten kus do Jílového kvůli příměstskému provozu. Ale jinak myslím, že by po dokončení obchvatu Olbramovic v podstatě stačilo vyřešit Miličín a možná pár křižovatek změnit na mimoúrovňové. A třeba třípruh od D1 do BN (nebo v některých úsecích). Vzhledem k tomu, jak (ne)bude D3 do Prahy zaústěna, to pro cesty do skutečné Prahy ani nemusí znamenat velké časové zdržení ani v případě „souvislé jedoucí kolony“. Nemluvě o možnosti jménem D4 za pár let (zejména až se dořeší příjezd do Prahy odtud, a on se jednou… Číst vice »
Jenže z dnešní I/3 je na mnoha místech vlastně „ulice“ obklopená zástavbou z jedné nebo i z obou stran. Např. Bystřice, Poříčí, Vysoká Lhota a jiné. V podstatě všude od Mirošovic do Votic jsou sídla velmi blízko a jsou vystavena trvalému hluku z té silnice.
Už z toho důvodu je potřeba tu dopravu z té silnice dát někam pryč.
Nehledě na to, že z Benešova k Mirošovicím ten třípruh už je a ty kolony, co se tam tvoří, jsou velmi pomalu jedoucí.
Zejména proto, že na ten třípruh před Benešovem dal někdo kradar a tím úspěšně zaříznul jedno ze tří míst, kde se tam dá směrem na jih předjíždět…
Někde jsem zaslechl, že úseková měření mají být mezi Benešovem a Mirošovicemi všude.
Já mám pocit že od té doby co je tam radar je doprava o fous plynulejší, akorát měl být až přesně na zúžení. Na to aby se predjeli 70tnici ti 90 stačí. Pri středně silném provozu kolony vznikají právě při velkých rozdílech rychlosti.. běžně se tam jezdilo 140-170 km/h.
Dálnice se nestaví na současný provoz, ale na 50 let dopředu, to už jsme jednou tak pochybili na 4 pruhové D1 a snad se to už nikdy nebude opakovat.
Tohle je neskutečný blábol. Jel jste vůbec někdy od Olbramovic k D3? Za Voticema se tomu neříká česká Sibiř jen tak. Je tam spousta zatáček a horizonty. Od D1 do Benešova to je kolikrát spíš parkoviště. A 2+1 je tam skoro všude a právě to způsobuje ty kolony, protože na takový provoz je to naprosto nevhodné a nestíhá to pobírat. Na I/3 je větší intenzita provozu než na D4, D6 a D7, kde jinde by se už proboha měla stavět dálnice než tady? D4 nemá šanci to u Prahy pobrat tam by nastal totální kolaps. Navíc I/20 je to samé… Číst vice »
Jo, když jsem psal ten první příspěvek sem, tak jsem na Mezivrata zapomněl. Tam silnice vystoupá skoro do 700m.n.m., i když se to nezdá. V zimě je to tam skoro pokaždé veselé. Tohle je taky místo, které je potřeba odstranit.
Mě pořád fascinuje, jak se tenhle blud o zbytečnosti středočeské D3 opakuje. To je to fámou o „zničení Posázaví “ (přičemž D3 tomu Posázaví naopak pomůže – dálnice povede 100m nad řekou, zatímco I/3 pomalu sjíždí od Senohrab až k řece hustě zalidněným údolím a pak zase stoupá k Benešovu).
Podstatné je, jaký absolutní rozdíl jízdních dob a za jaké ušetřené peníze (nebo jiné náklady) ta neexistence severní D3 vlastně způsobí. Kolem 20 min z Mezna na úroveň D0 i ve variantě „náklaďák skoro furt“ (45 km šedesátkou nebo stodvacítkou)? A kolik z toho se vyrovná na zaústění do Prahy? Nějak si říkám, jestli těch ve výsledku většinou kolem 10 min. fakticky stojí za ty prachy a problémy. Navíc si živě představuju ten následný tlak předělat Vídeňskou na kapacitní radiálu… D6 je samozřejmě podobný příběh (západně od I/27), jen více extrémní. Něco zcela jiného by bylo, kdyby na severní I/3… Číst vice »
Ne. Ty obchvaty, to z té I/3 dělá silnici vhodnou pro osmdesátá léta, tehdy to fungovat mohlo.
10 min. sem nebo tam, je potřeba dostat tenhle provoz z údolí Sázavy u Čerčan, od Benešova atd. pryč. Až ta dálnice bude, tak I/3 s obchvaty bude právě akorát vhodná pro spojení obcí na její trase s Benešovem a Prahou.
To o obchvatech platí i o noém obchvatu Olbramovic, ten je taky těsně u baráků.
S těmi obchvaty je to tak ale všude, vždycky tam nějaká zástavba časem „doroste“ a vzápětí vzniká tlak na „obchvaty obchvatů“ (Mikulov, Hradec Králové atd). To se u té D3 časem stane taky. Vždycky někdo bude ochoten udělat kompromis, že koupí levnější pozemek poblíž kapacitní silnice (mnohdy právě s vidinou snadnějších cest) – a nejpozději další generace začne řvát že hluk a zplodiny. Od jistého stupně zastavěnosti pak už není „obchvat obchvatu“ kam dát, a na řadu přijde snižování rychlosti na té dálnici…
Jenže u té D3 je dost místa pro případnou budoucí zástavbu – ani nemusí být hlukem nějak zatěžovaná. U Jílového má jít tunelem a na jih od Sázavy je to pustina. Tam zatím fakt nehrozí, že by si někdo musel postavit barák u dálnice (což dneska mimochodem jen tak jednoduše nejde, postavit si barák na půdě, která není označené jako stavební pozemek).
Na rozdíl od té Bystřice, Vysoké Lhoty, Poříčí a nově i Olbramovic, kde přeložku silnice postavili těsně u baráků (přinejmenším část z nich je očividně starší, než ta silnice).
Proboha jel jste tam někdy? Praha Benešov je většinou stejná doba jako Benešov České Budějovice. Takže do Benešova je to totálně za hranou a za Benešovem resp. Votici to není vůbec vhodná silnice na takový provoz zatáčky, nepřehledné úseky, česká Sibiř. Jak byste chtěl asi udělat obchvat Miličína? Jediné štěstí, že existuje D4 a někdo jezdí tudy jinak by to tam stalo celou dobu. Hlavně na D1 Praha Mirošovice to už je za hranou. Navíc by snad měla být dokončena Vestecká spojka a spousta lidí jede i na jih Prahy nebo k D0. To, že naléhavost stavby prudce klesá může… Číst vice »
Vestecka spojka hned tak nebude, protože nakoupeny za levné a teď NIMBY.
Stejně tak i D3 ve středočeské kraji. Takže těžko říct co bude a co ne.