Lodní výtah na Orlíku dostal nový vozík, přes hráz převeze větší lodě
Lodní výtah na Orlíku prošel v letech 2019 až 2022 modernizací. Pramen: MDČR
Plány Povodí Vltavy ale nekončí jen u modernizace starého výtahu. Připravuje se i stavba nového výtahu pro velké parníky.
Jen taková poznámka – BEZPLATNÉ překonání překážky na vodní cestě (což je i přehrada) je stanoveno v Českých zemích již od vlády Karla IV – jinými slovy platí, kdo zbuduje překážku na vodní cestě, je povinen zajistit pro plovoucí lodě její bezplatné překonání. Tuším že to bude i zakotveno i v některém současném právním předpisu, nechce se mi hledat ve kterém..
„a to vždy v pondělí, ve středu, ve čtvrtek, v pátek, v sobotu a v neděli“ bych asi spíš formuloval „denně kromě úterý“.
Inu priority jsou jasné. Plynovod do Polska jsme odpiskali (narozdil od Slovaku) ale na zvedací mosty pro rusene lokalky (a další kraviny v daném useku) a na výtahy pro lodě máme….
Jediné co mne uklidňuje…je že to nedimenzujeme na letadlové lodi třídy Nimitz
Který plynovod? Co vím, tak STORK je dávno hotový.
Na lokalkach se jezdi krokem, chybi elektrizace, zabzar za krale klacka, neni na objednavku dopravy, ale na pi#oviny je 🙁
Rekonstrukce 60 let starého vytahu, který přepraví i 1500 lodi ročně je asi ok. Trochu mám strach z těch 44m dlouhých lodi na konci článku. To mi přijdou jako vyhozené peníze.
No vzhledem k tomu že cena kterou za to vůdce plavidla platí je 0 Kč (a jenom tadyta rekonstrukce stála 90 milionů)
Tak by mě zajímalo jak mají vypočtenou návratnost…
Jestli už by se měla počítat nějaká návratnost nebo něco podobného, tak za přehradu jako celek – patří k věci, aby původní vodní cesta zůstala použitelná … i když vlastně pro 44 m dlouhé lodě asi použitelná původně nebyla, kdo ví, jestli vory.
jak pocitas navratnost treba u mhd?
A proč počítáme návratnost u lokalky…? Celé ředitelství vodních cest je lobbysticky spolek, ne státní sprava