Hostivařská radiála má první územní rozhodnutí, týká se obchvatu Dolních Měcholup
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Hostivařská spojka propojí velký okruh kolem Prahy s vnitřním městským okruhem.
Hostivařská spojka propojí velký okruh kolem Prahy s vnitřním městským okruhem.
V Dolních Měcholupech i Uhříněvsi stojí kolony aut celý den, často oběma směry. Skoro se divám, že si tamní zastupitelstva taky neodhlasovala světelné závory, jako mají na Praze 6. 🙂
A pokud si někdo myslí, že tam situaci vyřeší dostavba okruhů, tak ať se podívá na mapu, kudy je to nejkratší. osobáky budu pořád jezdit přes Měcholupy, Dolní i Horní, může to vyřešit jen nová spojka.
Ale její příprava jde trestuhodně pomalu, protože z Magistrátu i Prahy 1 a 6, kde vedení Prahy bydlí, je to na východ Prahy daleko – a lokální zastupitelé nedokážou vyvinout potřebný tlak…..
Někteří diskutující v té oblasti Prahy (Měcholupy, Uhříneves apod.) nikdy nebyli. Takže nevědí, že tam jsou každý pracovní den obří dopravní zácpy jako nikde jinde v Praze. Ale všechna pozornost se upírá na Prahu 6, tam se staví metro, trolejbusy, rychlovlak, tramvaje, zatímco od Hostivaře na východ zůstává skanzen, kde se kouřící autobusy proplétají mezi kolonami aut na úzkých starých silničkách. Takže hostivařská spojka tam měla stát už dávno.
Já jsem v těch končinách svého času bydlel i pracoval a všechny vámi popsané problémy mohu potvrdit. Přesto mi ale pořád uniká, jaký přínos pro jejich řešení bude zrovna tato silnice mít. Nevidím ho ani teď, ani po dobudování vnějšího okruhu…
Te hle jeden maly vycuc spise zadny – vyeliminuje jednu svetelnou krizovatku, ktera je docela spunt.
v plne olanovane delce, jejiz je tenhle cancor soucasti, pak odvede cast provozu z uz tak pretizene oblasti kolem nakupaku ve sterboholich a krizovatek prumyslova, cernokostelecka, sterboholska radiala
Dotaz k MÚK Rybníčky. S tou už se nějak počítalo při stavbě Štěrboholské spojky nebo proč jsou už dnes v tom místě různé slepé sjezdy, propojky a rozšířené mosty? Celé to vypadá jako nedokončená křižovatka..
Však to taky je nedokončená křižovatka. Chybí tam hlavně pokračování okruhu směrem na sever.
Současná podoba toho místa přechodu Jižní spojky ve Štěrboholskou radialu vznikla někdy cca před 12ti roky, kdy směr od západu na východ byl oddálen od prostoru protisměru, který myslím do té doby sloužil oboum směrům a byl úzkým hrdlem těchto navazujících komunikaci pro motorová vozidla. A souhlasí, že tím v daném místě vznikl zárodek budouci MUK.
Až na honosný název „hostivařská radiála“ je to prostě jedna nová dvoupruhová ulice banálních parametrů. Čili nechápu celou tu bouři níže dikutujících nad „prioritami“, „zbytečností“, „nevyužitím“ atd. Jako by některá průzezdná ulice v Praze byla málo využitá. Spíš bych se obával poddimenzovanosti. Nějaké nové ulice se v Praze budují stále (akorát nejsou předem míněny pro tranzit a nepíše o nich bulvár), čili tohle rozpočet města opravdu nepoloží.
Jestli tohle je prioritní stavba, pak mám pocit, že má Praha nastavené ty priority špatně. Tranzit zde vyřeší primárně okruh kolem Prahy, Kutnohorskou je pak potřeba jen zpomalit.
Na co asi se ta radiála napojuje?
Ta radiála propojuje vnitřní a vnější okruh. Tanhle radiála vede prakticky paralelně s Štěrboholskou spojkou, nevidím pro ni proto žádný důvod.
dejte si jeste jednu session s mapou :)))
tahle radiala je vsechno, jen ne paralelne se sterboholskou radialou.
krom toho – nechcete hodnoceni radeji nechat na jinych, treba na lidech co tam bydli a vo, co za provoz tam je? tohle bude obsluhovat uplne jiny typ provozu, nez sterboholska radiala.
A jednou tam bude vyveden(v daleké budoucnosti ) i vnitřní okruh Prahy (pokračovaní Blanky)
Problém této části Prahy není tranzit, ale dojezd, a to včetně šíleného množství kamionů na ul. Přátelství a Kutnohorská.
Jenže to bohužel nevyřeší ani Hostivařská spojka, pokud příslušné MČ zároveň nepřistoupí k docela razantní regulaci průjezdu.
A) „ale dojezd“
B) „razantní regulaci průjezdu“ – neřeší bod A), leda by bylo použito dělostřelectvo a místní firmy „omylem“ rozstříleny.
Jasne, všechno regulovat,zakázat apod. Už se vzpamatujte- lidi proste ke své činnost auta chteji a používají. Pokud budete jen zakazovat a omezovat lidi si budou hledat nové a nové cesticky. A pritom aby byl silný provoz v jedné hlavní ulici,která by mela být prujezdni, tak diky pitomostem co navrhujete vy, Hrib a podobni silenci, tak je zasekana celá Praha. Proto se mimo jiné stavi dálnice apod. Muzete si me uminusovat jak chcete,pritom moc dobre vite že nám pravdu.
Zlatej Freiburg im Breisgau…
Freiburg je skvely mesto, vzdycky se tam citim jako v jinym stoleti.
Je to tam paradni…
Prakticky jakekoli mesto mimo CR je dopravne jako z jineho stoleti. Nekde je to viditelne vice, nekde mene, ale rozdil je patrny na vsechny svetove strany.
A dopadne to stejně jako Hornoměcholupská o kus vedle nebo třeba ulice U Přeložky v Úvalech. Takovejch obchvatů už bylo.
Obchvat pusobi na plno lidi stejne jako slova sleva nebo akce.
Příšerný nesmysl tahle stavba. Obchvat Měcholup bude tvořit okruh (stavba 511) společně s již stojící Štěrboholskou.
Akorát se tam nastaví další baráky a bude se dělat obchvat tohodle obchvatu…
Po dostavbě téhle části okruhu se má z Kutnohorské udělat normálně městská třída, která nemá lákat tranzit.
Stejně jako Vestecká spojka, která má vést souběžně s pražským okruhem a jen tvořit „zkratku“ vedle kapacitní komunikace. Odpornost a vyhozený prachy.
Mimochodem, bylo to koordinováno s trasou vysokorychlostní tratě, že jo?
Nedaleko máte obří překladiště, spoustu skladových zón a je-li pořád v plánu něco jako „Východní město“, je to pořád dost na to, aby takto generovaná doprava neotravovala Dolní Měcholupy. Celé tzv. Hostivařské spojce nelze upřít smysl i přes existenci PO, ale na přední příčky priorit bych ji nestavěl.
Doprava do překladiště Metrans je tranzit? A nejen tam – od Uhříněvsi po Strašnice se táhne asi největší pražská skladově průmyslová oblast, a zároveň od chodovské po štěrboholskou není žádná radiála/spojka mo-obchvat
Zato je tam spousta zrušených vleček. Dobře nám tak. Bohužel, dlouhodobě není v módě přemýšlet. Tak si to užijeme. Silnice, auta, silnice, auta – a podíl kolejí klesající možná časem i pod 19 % – kam asi.
Oprava: pod 10 %.
To je na jinou dlouhou debatu, proč jsou nevyužity a tedy rušeny existující vlečky, a ano i právě v téhle oblasti … nic to ale nemění na příšerném přetížení Kutnohorské a okolí těžkou nákladní dopravou, kde nejde rozhodnę, zdaleka jen o tranzit ….
Kdyby Malešice, Hostivař, Štěrboholy, Měcholupy, Petrovice, Háje, Chodov, Uhříněves … postupovaly jednotně a třeba i razantně, tak ta hostivařská spojka 10let stojí
a dalsi, co koukne do mapy, a presne vi, kdo tam bude jezdit.
akorat ze vubec. ono opravdu “pohled do mapy” nestsci. tohle ne i o zadnem tranzitu – tady uz nyni prevazuje mistni provoz.
Dalsi silnice. Ma ty svata prostoto.
Tak například opravit ledničku. Na místě, protože odvézt ji do servisu výměnou za náhradní se na kole dělá dost těžko a na plavební kanály není ČR dost placatá.
Ovšem nebude ten servisák chtít alespoň zpevněnou cestu, když pojede na kole?
Aneb do Říčan a Kutné Hory raději vlakem…
Nerad to píšu, ale Hostivařská spojka po dokončení stavby 511 okruhu D0 (Běchovice – Modletice) bude tak trochu zbytečná.
Po ulici Kutnohorská jsem naposledy jel před pár lety a přišla mi kapacitně úplně mimo, je potřeba nahradit ji nějakou kapacitní komunikací z Prahy ven. A co jsem se tedy díval na mapu, ta severní křižovatka na začátku obchvatu mi přijde nesmyslná, vytvoří další špunt.
Třeba pořádnou železnicí. Aha, v plánu jen další asfaltové pásy. 😁
Takze misto silnic budeme mit vsude, kde je ted asfalt, koleje ?
Čemu nerozumíte na termínu spojka?
spojka je pedál:-)
https://www.youtube.com/results?search_query=spojka+je+ped%C3%A1l