Hostem prvního letošního podcastu bude strojvedoucí a youtuber Andy CZ. Ptejte se
Strojvedoucí Andy CZ. Archiv Andyho CZ
Ve svých videích bere diváky do zákulisí práce na železnici a je tak bezesporu jedním z nejznámějších českých strojvedoucích.
Měl bych dotaz, na videu o nehodách jsem měl dotaz k zabezpečení lokálek. Neodpověděl jste. Je možná odpověď nyní?
A očekáváš, že to bude hledat?
Očekávám, upozornil jsem na nesmyslné hodnocení. Když kritizovat, tak ať je kritika na místě. Otázka takových pěti minut hledání.
Měl bych dotaz pro Andyho do podcastu: Plánuje setrvat na pozici strojvedoucího a nebo se posunout ve struktuře ČD Cargo někam výše do pozice řidících pracovníků?
Zdravím,
„Klepl“ Vás někdy Váš zaměstnavatel za nějaké konkrétní video přes prsty ? Jako ve smyslu „..tady bylo ukázáno a řečeno už moc..“ ?
Dík.
Zdravím,
nějakou dobu jsem si pohrával s myšlenkou práce strojvedoucího ale když vidím jaké může být někdy mizerné značení na trati a přehlednost návěstidel tak jsem od toho couvl a i kvůli představě, že pojedu ve tmě a mlze, že bych něco přehlédl nebo nedej bože spatřil těsně před sebou nějakou překážku na poslední chvíli 🙂
Moje otázka na Andyho zní: jaká je nejhorší šichta a z čeho máš největší strach? Díky
Zdravím, přemýšlel jste někdy nad tím, že by jste šel jezdit k soukromému dopravci?
Rád bych se zeptal, jestli jste neuvažoval spojit příjemné s užitečným a začít Vaše videa tvořit jako plnohodnotné autorizované výukové materiály se vším, co k tomu patří.
V naší profesi takové profesionálně zpracované výukové materiály žalostně chybí. Nemusely by se týkat jen lokomotiv ale například nových zabezpečovačů (ETCS), nově rekonstruovaných traťových úseků, zavádění nových technologií a mnoho dalších.
Zdravím! I když už na železnici začínáme s instalací etcs, tak to bude přece jenom ještě chvilku trvat, než se z toho stane samozřejmá věc. Než se tak stane, zajímalo by mě Váš názor na práci se stávajícími zabezpečovači. Jak se s nimi pracuje? Fungují povětšinou v pořádku, nebo se těšíte na výměnu?
Zdravím Andy, možná to v některém videu zaznělo, nejsme si jistí, proto se ptáme:
Proč náklady a ne osobáky?
Jinak velmi fandíme tvému kanálu na YT a spolupráci s naším oblíbeným Locomotif 🙂.
Čau Andy, zajímalo by mě s jakou z tvých oblíbených lokomotiv jsi ještě nejel?
Čau Andy. Mám takovou otázku na tebe, už si měl někdy problém s nějakým kolegou, nebo on s tebou? Prostě jestli se na tvém pracovišti stýkáš s ne úplně oblíbenými lidmi, to je první otázka. Druhá otázka zní, jestli pod Libní, kde pracuješ ty, pracuje i nějaká žena (Strojvůdkyně). No a to je všechno, přeju ti vydařený podcast 🙂
Od 1.3. tam určitě minimálně jedna pracovat bude.
Pracují tam 3 kolegyně strojvedoucí. Všude se najde někdo kdo je trošku neoblíbený. Jinak bych hodnotil kolektiv v Libni jako přátelský.
Zdravim Andyho,
rad bych se zeptal, jestli planuje firovat az do duchodu, resp. jestli si mysli, ze tahle prace jde skloubit s rodinnym zivotem, zenou a ditetem 🙂
At se dari!
Michal
to je otázka i za mě, dvě děti a žena už zase pracuje
Dobrý den,
rád bych se zeptal na to, jak to doopravdy vypadá u drážního doktora a jak moc přísní jsou na dodržování požadavků pro stojvedoucí.
Ano, jsou přísní. Musí být přísní a nemůžou porušovat vyhlášku 101/1995.
Hodně odpovedi je na andyho schránkách
Jaký máš, Andy, názor na automatické spřáhlo v nákladní dopravě?
Ahoj Andy. Rad bych se zeptal, jakou máš nejoblíbenější trať? A kterou trať zase pro změnu tolik „nemusíš“? Děkuji za odpověď a přeji co nejvíce kilometrů bez problémů 🙂
Dobrý den,
rád bych se zeptal, kdy budou ta společná videa která plánují s Jakubem z kanálu Jacob The Traindriver, jinak jej pozdravuji a těší mě, že opět vychází videa, na 1. stupni ZŠ jsem sledoval Andyho sérii Train Simulátoru a asi to je jeden z důvodů proč jsem chtěl pracovat na železnici, bohužel jsem zdravotně nezpůsobilý a garant odborného výcviku ze SŠES na to bohužel nestačil
Zdravím Andy, rád bych se tě zeptal, jak je obtížné si zvyknout na mašinu, se kterou jsi už delší dobu nemě. Já osobně mávím problémy si zvyknout na stanici, ke jsem už delší dobu nesloužil a běžně se ohlašuju jmény ostatních stanic.
Chtěl bych se zeptat, jestli už umíte jezdit pod dohledem ETCS. Jestli byste mohl říci nějaký stručný popis, jak ETCS funguje a zda je to opravdu taková výhra pro bezpečnost na železnici? Děkuji
Rád bych se Andyho zeptat jak se dostal k možnosti odvézt soupravu TGV do Brna, zda byl osloven SŽ či se aktivně ptal a kdy by případně mohl vyjít druhý díl.
Dopravce v ČR bylo cdcargo , a Andy pracuje u??
Ale kdo ho vybral?a proc zrovna ho?cim si to zaslouzil?
Byl pro strojmistra vhodným člověkem na plachtě. Žádného partyzána za keřem bych v tom nehledal 😉
Já bych čekal, že ten převoz možná měl být natočený palubní kamerou. A preference někoho, kdo otroubí všechny šotouše taky mohla být.
Asi tak. Žádný extra výběr to nebyl.
Dávají Vám nějaké nové strojvedoucí v přípravě na pasivní a aktivní jízdní zácvik? Pokud ano jak hodnotíte jejich úroveň. Jaké to je zaučovat ty kandidáty, kteří přijdou z ulice, nebo jsou o 20 let starší?
Dobrý den, zajímalo by mě s kterou řadou lokomotiv jste měl nejčastěji nějakou závadu a zda jste byl „sunut/tlačen“ z důvodu právě závady. Děkuji.
Nic proti nemu,ale uz je toho Andyho moc…
Dobrý den sleduji vaše videa chci se zeptat když bude VRT jak na to ragujete
Pořádně to s uhlím rozjede.
S uhlím se na VRT nedostane, ta bude pro dálkovou osobní dopravu.
Ahoj Andy, sleduji Tvá videa a moc za ně děkuji. Chci se zeptat, kdybys měl tu moc v ČD Cargo nebo nad železnicí v Čechách obecně, co bys změnil? Co Tě štve a co naopak těší? Díky.
Zdravím a vše dobré v roce 2023. Sleduju Vaše videa na youtube a děláte super práci a osvětu, aby se obecně mladí zajímali o práci strojvedoucích v kolejové dopravě. Dotaz – „Nebojíte se, že svými nahrávkami dáváte návod nějakým nekalým živlům nahlédnout pod pokličku, jak jsou procesy kolem fírů organizovány, odkrývat tak třeba sprejerům nebo jiným bláznům návod k tomu, jak amatér může rozjet lokomotivu nebo jakkoliv jinak „škodit“ nejen ČDC?“ resp. jak s touto potenciální hrozbou při zpracování Vašich videí pracujete? Díky
Jak zvládáte udržovat work/life balance? Od fírů z osobky občas slýchávám, že v souvislosti s nedostatkem zaměstnanců nemají moc volného času. Je stejná situace i u Carga?
Jako strojvedoucí druhého největšího nákladního dopravce v ČR chodím do práce 15 dní v měsíci, tudíž volných dnů je až až. Samozřejmě že směny jsou různé, od 8 do 15 hodin (včetně Rg jízdy samozřejmě). V průměru délka mé směny má 12-12,5 hod., tzn. v pracovních dnech se člověk chodí domů jen vysprchovat, najíst a vyspat, ale ten počet zbývajících volných dnů tento nedostatek vynahrazuje.
Připočti si noční směny a rázem jsi na jiném počtu skutečně volných dní. Přecijen ale při takových délkách směn jich je míň než u osobky.
Noční je z toho zhruba půlka, někdy o trochu víc. Ale ono je to v zásadě jedno, být přes den pryč a přijít se vyspat přes noc, nebo být pryč přes noc a přijít se domu vyspat přes den .. mám směny za sebou, pak blok volna, pak zase směny po sobě
Stále chybí strojvedoucí..záleží od provozní jednotky.
Ještě aby ne za takové směšné peníze…
Tak o penězích to je.. ale taky o směnách a lidech.. furt lepší než nějaký vydřiduch.