Hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz bude zakladatel CZ LOKO Josef Bárta. Ptejte se
CZ LOKO má vlastní vývoj, konstrukci, výrobu i servis a přes 60 procent své produkce dodává mimo Česko
Josef Bárta začínal svou pracovní dráhu koncem 70. let jako manipulační dělník ve vršovickém depu, dnes je jedním z kapitánů českého železničního průmyslu. Zakladatel, většinový majitel a předseda představenstva strojírny CZ LOKO bude dalším hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz.
U vzniku CZ LOKO byl Bárta od samého začátku. V polovině 90. let zakládal firmu spolu s dalšími pěti kolegy, také železničáři. Tehdy začínali v pronájmu v Nymburce jako opravárenská firma železniční techniky s názvem Českomoravská komerční společnost. Od té doby se ale firma zásadně proměnila. V roce 2003 přišla s první dieselelektrickou lokomotivou vlastní konstrukce a postupně se z původní regionální opravny lokomotiv stala evropskou dvojkou ve výrobě a opravách dieselelektrických mašin.
CZ LOKO má vlastní vývoj, konstrukci, výrobu i servis a přes 60 procent své produkce dodává mimo Českou republiku. Dnes nabízí i vlastní lokomotivy s hybridním přenosem výkonu.
Jak složitá byla cesta od malé opravy lokomotiv k evropskému výrobci, který si vybudoval jméno na mezinárodním trhu? Jak se podařilo Josefu Bártovi prosadit mimo Českou republiku? Jak moc jsou rozdílné přístupy dopravců z různých koutů světa při výběru nové techniky? O jaké lokomotivy je teď největší zájem? Jakým technologiím bude patřit budoucnost lokomotivního průmyslu? Kam směřuje vývoj? A dokáže s novými trendy držet krok firma z České Třebové?
Tato a další témata otevřeme s Josefem Bártou při natáčení dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz. Josefu Bártovi můžete posílat otázky i vy. Pište je do komentářů pod tímto článkem do úterního večera (6. dubna).
Nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz s Josefem Bártou vám pak přineseme v pátek 9. dubna.