Hostem podcastu bude šéfka personalistiky Českých drah Blanka Havelková. Ptejte se.
Otázky můžete pokládat do nedělního podvečera.
Do nového dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz přijde náměstkyně generálního ředitele Českých drah pro lidské zdroje Blanka Havelková. Je šéfovou celé personalistiky našeho největšího železničního dopravce, je součástí představenstva firmy a je také nejvýše postavenou ženou v železničním byznyse v Česku.
Na svém profilu na síti LinkedIn má uvedeno anglické moto It´s time to get up…, tedy je čas vstávat, resp. je čas se probrat. Jak se jí tedy daří probudit zájem uchazečů o práci u Českých drah?
Na začátku prosince uzavřely České dráhy kolektivní smlouvu, která garantuje zaměstnancům zvýšení tarifních mezd o 2,5 % a navýšení finančních prostředků do osobního ohodnocení o 0,5 % z osobních nákladů. V listopadové mzdě dostali také mimořádnou odměnu v celkové výši 12 000 Kč. Jak probíhá kolektivní vyjednávání v zákulisí, co bude znamenat taková kolektivní smlouva pro hospodaření Českých drah a jak složité je vyjednávat hned s několika odborovými organizacemi najednou? Probereme v novém díle podcastu, který pro vás právě teď připravujeme.
Blanku Havelkovou vybral časopis Forbes mezi stovku nejvlivnějších žen v Česku. Vystudovala pedagogiku na Univerzitě Karlově a vzdělávání se věnovala dlouho i ve skupině ČD. Skoro dva roky pracovala po škole pro Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Do Českých drah přišla už v roce 2008. Šest let byla vedoucí oddělení vzdělání na generálním ředitelství a dalších pět let pak stála v čele Dopravního vzdělávacího institutu, tedy jedné z dceřiných společností ČD. V únoru 2022 se stala členkou představenstva Českých drah. Má neméně úspěšnou mladší sestru Janu Kotalíkovou, kterou jmenoval premiér Petr Fiala šéfovou Úřadu vlády ČR.
Jaký mají lidé zájem pracovat dnes pro České dráhy? Kterých profesí je na české železnici kritický nedostatek? Jak se snaží ČD motivovat nové uchazeče, aby je nepřeplácely třeba významné průmyslové firmy? Kolik si dnes vydělají klíčové profese u modrého železničního dopravce? Jak vnímá Blanka Havelková příchod vlaků bez vlakvedoucích v Jihomoravském kraji? Zeštíhlily tím ČD, nebo našly svým lidem práci na jiných pozicích? Jaká bude strategie ČD v péči o své zaměstnance v dalších letech? A budou muset ČD na liberalizovaném trhu propouštět, pokud by přicházely v soutěžích krajů nebo ministerstva dopravy o výkony?
Ptát se Blanky Havelkové můžete i vy. Své dotazy jí pište zde v diskusi až do nedělního podvečera. Podcast pak uslyšíte v pátek 20. prosince.