Hostem podcastu bude šéf Českých drah Michal Krapinec. Ptejte se
Michal Krapinec (vpravo). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Michal Krapinec stojí v čele Českých drah přesně rok. Jak jej hodnotí?
Michal Krapinec stojí v čele Českých drah přesně rok. Jak jej hodnotí?
Mám dotaz jestli panu řediteli přijde ekonomické nechávat odcházet zkušené strojvedoucí ke konkurenci kde nacházejí lidštější turnusy a vyšší plat a místo nich školit stále nové a nové. Jestli by nebylo efektivnější spíš těm zkušeným přidat plat a zlepšit skladbu směn, než platit výcvik novým. Tolik odchodů za poslední dva roky nepamatuji, úplný exodus. Lidé už odcházejí i mimo dráhu.
Kdy začnou ČD vymáhat škody v řádu milionů po sprejerech, škody jsou tak veliké že je to na trestní oznámení! Sprejerů nemůže zas tolik přibývat, tudíž jsou to maximálně desítky lidí a ty už se dají Policií dopadnout? V případě Karlova mostu to šlo velmi rychle a je vidět, že to jde … Zaúkoluje ČD na nejvyší úrovni nějak Policii?
1. Chtěl jsem se zeptat, jak dlouho bude trvat, než se z ČD stane jen prázdná skořápka plná nových vozů a souprav, která ovšem zůstane odříznutá od veřejných zakázek? 2. Budou se ČD zúčastňovat soutěží na provoz vlaků v zahraničí? 3. Přibudou vlaky na vlastní podnikatelské riziko? Když do toho jde Jančura, proč národní dopravce ne? 4. Proč nezkusit tímto způsobem obnovit některé tangenciální rychlíkové linky tam, kde kdysi byly zrušeny a byla by poptávka cestujících. Např. bývalý rychlík Ohře na trase Praha – Kladno – Žatec – Chomutov – Karlovy Vary – Cheb nebo Most – Zdice – České… Číst vice »
Važený pane řediteli. Rád bych se Vás zeptal na tři otázky:
1. Jaká bude reakce vedení ČD na ztrátu poměrně významné linky R9 – budete podávat odvolání?
2. Jaké plánujete kroky ke zvýšení konkurenceschopnosti ČD v dalších VŘ?
3. Jste spokojen s aktuální strukturou OCÚ a OŘOD – nepřinesl tento krok Vašeho předchůdce spíše nárůst administrativních pracovníků?
Děkuji za odpovědi.
Dobrý den,
Jak to bude s jednotkami na Kladensko? Dojde k obměně Regionov za 844/847 do doby elektrizace Buštěhradske dráhy?
Případně jaké jednotky přichází v úvahu po dokonceni celé modernizace?
Vážený pane řediteli, tento týden byl ve znamení ztrát výkonů
Vážený pane řediteli, poté co ČD ztratily další významnou trať (R9) ve prospěch konkurence, která nejen že nabídla nižší cenu (a to dokonce nižší než za kterou doteď jezdí na trase ČD se starými vlaky) ale také má na srovnatelných tratích o dost levnější jízdné než ČD (př. R8 Hranice-Ostrava), nemyslíte si že by ČD měly projít systémovou změnou, jako např. redukce počtu zaměstnanců (méně spojů), vymýcení korupce, dohled nad smlouvami s dodavateli atd. Už teď se ukazuje že jsou ČD vůči “efektivnější” konkurenci nekonkureceschopní.
Díky
Matus
Přišli jste o R9 to je těžká prohra… v čem se hodláte pro další soutěže zlepšit?
Dobrý den, proč nejsou České dráhy schopné vyhrát žádnou soutěž? Jakožto vesměs spokojeného uživatele ČD mě velmi mrzí, když vidím jak ČD nejsou schopny uspět a neustále jen ztrácí výkony ve prospěch konkurence.
Ono když máte téměř 100% výkonů, tak vždycky ztrácíte. Důležité je také ale říct, že se toho hodně povedlo udržet navzdory konkurenci. To máte Plzeňsko, dosavadní provozní soubory ve Zlíně, celý Hradec, s největší pravděpodobností Šluknovsko, linku mezi Českou Lípou a Postoloprty, linku R27… Všude to bylo sice přímé zadání, ale porovnávaly se nabídky více dopravců. A ČD uspěly. Takže se nedá říct, že se jen ztrácí výkony.
S klidným svědomím dá. Za rok nové vlaky nikdo nesežene a odkup od cd by nesl víc problémů než pozitiv. Úspěch v těchto případech je lhaní si do vlastní kapsy
Aha a proč tedy byly nabídky i od dalších dopravců?? A odkup vozidel se nikdy žádný nerealizoval a ani realizovat neměl…
Každý úspěch je zkrátka třeba řádně zadupat do země a znehodnotit.
Dobrý den, jak to vypadá se vznikem ČD Servis a v jaké podobě bude?
Dobrý den, máte nějaké ekonomické přehledy týkající se autobusové odnože ČD-BUS pro zajišťování náhradní dopravy? Vyplatí se ČD držet vlastní flotilu autobusů, když ceny, za jaké nyní dopravci NAD zajišťují, jsou až směšně nízké a vzhledem k úpadku zájezdové dopravy nahoru jen tak nepůjdou?
1) Proč jste místo redukce funkcí na GŘ ČD přidali ještě nové, další, například zcela nové funkce pro pana Hurajčíka a další, které dříve neexistovaly. Obchodní funkce v jednotlivých krajích zastávají lidé, kteří na svých funkcích stále existují, jen jim přibyla jedna „nová“ bedoucí nad nimi. Oni sami nezvládali obchod, proto je ještě musí někdo další řídit?
2) Proč nedošlo po debaklu po soutěžích ke sloučení manažerů GŘ v Ústeckém a Libereckém kraji, kde jste přišli o přes 30% výkonů?
Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat na kauzu kolem ECM. V současné době firma nemá kvůli údržbě vozy, stojí lokomotivy, opravné práce se vlečou a vše se to zaklíná pod zkratku ECM. Co mě není ale jasné – jak je možné, že tento stav nastal? Jak je možné, že byly odstaveny některé vozy, jednotky a lokomotivy z důvodu „ECM“, přestože, jak zaznělo i z vyjádření Drážního úřadu, toto nebylo vůbec pravda, resp. nebylo ECM pochopeno a mohly ještě nějakou dobu jezdit? Dnes jezdí kde co, naprosto zoufalé soupravy na IDS JMK kolem Brna, i jinde. Můj dotaz zní –… Číst vice »
Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat na kauzu kolem ECM. V současné době firma nemá kvůli údržbě vozy, stojí lokomotivy, opravné práce se vlečou a vše se to zaklíná pod zkratku ECM. Co mě není ale jasné – jak je možné, že tento stav nastal? Jak je možné, že byly odstaveny některé vozy, jednotky a lokomotivy z důvodu „ECM“, přestože, jak zaznělo i z vyjádření Drážního úřadu, toto nebylo vůbec pravda, resp. nebylo ECM pochopeno a mohly ještě nějakou dobu jezdit? Dnes jezdí kde co, naprosto zoufalé soupravy na IDS JMK kolem Brna, i jinde. Můj dotaz zní –… Číst vice »
Dobrý den,
proč ČD prohraji každou soutěž (poptavkové řízení) MD nebo krajů? Proč ČD jsou nekonkurenceschopné. Vše co ČD vyhrají, jsou v poslední době vykony, ty, co konkurence nechce aneb co zbyde. Není na čase něco změnit?
Připojuji se k dotazu. Třeba v okolí Plzně nešlo vůbec o to, kdo sežene levnější šrot, vozidla jsou daná a placená z dotace a přesto prohrajete i když šlo jen o dodání personálu, servisu, atd. Věcí, které přece máte.
Opravdu ČD úplně všechno prohrály?? Jste si jistý??
V drtivé množině případů vyhráli pouze to, kde byly JEDINÝM účastníkem.
Ale kdepak… R 27, Zlín, Plzeňsko nebo Šluknovsko rozhodně nebyly případy, kde by se nikdo jiný neúčastnil…
Dobrý den pane řediteli, v uplynulém týdnu jste ztratili rovnou tři soubory výkonů na úkor soukromých dopravců. Nemyslíte si, že byste měl okamžitě rezignovat na svou funkci?
Musí vydržet ještě do května, aby mohl být padáček, do té doby se o tom neuvažuje. Střídáme GŘ jako ponožky.
Hezký den,
v lednu jste v reakci na krizi s kvalitními vozy v osobní dopravě zahájili poptávkové řízení na 20 ojetých vozů pro dálkovou dopravu. Můžete již komentovat alespoň dílčí závěry? Tzn.: Přišla vám nějaká nabídka vozů k odkoupení?
Děkuji
ČD prohrálo linku R9, jaké budou provozní opatření na GŘ? Budou zaměstnanci nějak na GŘ omezení? Anebo se opět pouze vyhodí provozní zaměstnanci?
Pomalu by to chtělo otázku – myslíte, že jste poslední nebo předposlední šéf ČD?
Dobrý den pane řediteli,
jak se díváte na přípravu VRT a případně zda se jako dopravce již nějak pripravujete?
Děkuji
E-shop: Kdy bude coby limit pro nákup jízdenky konečně zohledněn nejen pravidelný čas odjezdu vlaku, ale také aktuální zpoždění? Ideálně s nějakou kulancí typu 1-2 minuty poté („doběhnu a rychle koupím“). Dnes nelze koupit jízdenku na vlak, který díky jeho zpoždění cestující ještě neplánovaně stihne, a je nutno si ho nechat zbytečně ujet.
nebo kompenzace, kdy je zpoždění a Vám propadne jízdenka behem cesty, mě už se to takhle parkrat stalo, že kuli zpoždění mi vypršela jízdenka v půlce nebo ve 3/4 trasy a když přidám i krajské tarifní, tak se mi to stalo taky, že mi přestala platit jízdenka za půlkou cesty busem. Takže tímto by se měli inspirovat nejen čd, ale všichni.
No nějak nevím, jak může propadnout jízdenka ČD, když je odkud-kam a máte cílovou stanici a síťovky platí celý den. Osobně se mi se síťovkou stalo, že jsem do Prahy kvůli MÚ přijel po půlnoci a ještě jsem dostal 30 Kč na pivo.
pokud máte časový kupon, obvykle ta jízdenka platí třeba 2 hodiny, ale záleží na předpokládané době jízdy, má to tak jak pid, duk nebo idol. dejmetomu cesta na 2 hodiny, jízdenka platí 3, ujede nějaký přestup, tak v následujícím spoji mi během jízdy skončí platnost jízdenky. ČD jízdenky jsem kupoval obvykle přes idos aplikaci, protože v muj vlak mi nikdy nešlo zaplatit. Ale nekoukal jsem jak dlouho ta jízdenka platí. Vím že kraje tam čas mají, pokud si nekupojete celosítové. Dám konkétní příklad, víkend, jedete z křešic u litoměřic do stráže pod ralskem, takže do mělníka jedete na duk jizdenku… Číst vice »
Jenže to není problém ČD, ale jednotlivých integrovaných systémů, že tyto věci buď neřeší vůbec nebo jen omezeně a vystavují cestující těmto situacím. A pokud svůj tarif nařídí povinně i na železnici, tak pak s tím dopravce nic neudělá.
Chci se zeptat, jestli by nebylo možné zavedení automatů do vlaků, kde by si člověk koupil jízdenku a namísto průvodčích by chodili revizoři, tedy stejně jako je to v MHD. Nebylo by to řešením?
Chápu kolik věcí by se muselo překopat (nakoupit automaty, koupit software, kompletně předělat jízdenky tak, aby se platilo za čas).
Ty úspory by podle mě byly obrovské.
Díky i za případné komentáře od ostatních.
v hodně vlacích ty automaty jsou, ale prodavají jen lístky daného dopravce. Ale pokud chcete tarif jako je idol/duk/pid, tak to Vám neprodá. Případně kombinaci tarufů (čast trasy třeba pid a zbytek třeba duk, atd. Když nechci jízdenku jen pro čd a nemam čd kartu.
Vlaky bez průvodcich je sen mnoha cestujicich vcetne bezdaku, vandalu, uchylaků, sprejerů……
V Německu jezdí vlaky bez průvodčích běžně. A žádný problém, jsou mnohem čistší než ty naše. Čímpak to asi je? Řeknu to s Cimrmany „…budeš Hans, Němci jsou pořádnější..“
Zrušení vlakových čet nelze všude. Technicky by to šlo jen tam, kde jsou nasazeny krátké jednotky a strojvedoucí má přehled o nástupišti a dveřích. Tam kde jsou dlouhé soupravy a nástupiště do oblouku v současnosti nejsou vybudována jiná opatření (zrcadla, kamerový systém) by to byl bezpečnostní problém. Tam kde nejsou jednotky je bez vlakové čety nemožný návrat z trati zpět do stanice v případě nehody nebo poruchy (musí přijet jiné vozidlo a odtáhnout). Úspora mezd nejspíš nevyváží zvýšené náklady nejen kvůli vandalismu. Pokud nebudou opatření proti vstupu na peron bez jízdenky (turnikety) poklesne platební morálka cestujících a bude nutné nasadit… Číst vice »
Dobrý den, pokud by se Správě železnic podařilo modernizovat a elektrizovat železnici Otrokovice – Vizovice, tak na jaké vlaky bychom se mohli jako cestující těšit?
Snad to nebude Sysel s mašinou:)
Ne, jak znám zlínský kraj, bude to Arriva s motorákama 😀
Dobrý den panu řediteli i redakci, Zrovna jsem dočetl článek o prohraném rozstřelu v JMK a působí to na mě jako stále ta stejná písnička jako při velkém předávání rychlíků Arrivě. ČD nabídne nové vozy, které jsou samozřejmě mnohem dražší. Mám k tomu dva dotazy: 1) Proč ČD nejdou také cestou kvalitních modernizovaných ojetin jako LE, Arr, Trillex? Ta strategie mi přijde celkem úspěšná. 2) Na nové FOXy se určitě všichni moc těšíme, to bezesporu. Jen mi to nedá. Účetně odepisovat je budete velmi zhruba 30 let, fyzická životnost pak je ještě vyšší. Tedy, ČD chtějí ještě v letech 2053-2063… Číst vice »
https://zdopravy.cz/arriva-prevezme-cast-provozu-vlaku-v-jihomoravskem-kraji-150570/
Dobrý den. Plánujete v budoucnu návrat na Českolipsko? Jedná se o linky R22, R21, L2 a L4. Vaše rychlé vyklizení pozic na těchto linkách ve mě (a nejenom ve mě) evokuje dojem, že o tyto výkony nemáte zájem. Pokud zde jezdí Die Länderbahn s Desiry a vy dokážete sehnat Desira na Rumbursko tak sehnat pár dalších Desir by neměl být tak velký problém. A věřím když byste nasadili nové Push-Pull jednotky na rychlíky tak byste neměli konkurenci.
proboha jen to ne, jsem rád že ty drzý vopice v popelnicích zmizeli, aby mě nekdo nadaval, že jezdím na idol/duk a ne na čd kusovku za hotovost, je vrchol drzosti. Prosím raději ponechat ty výkony profíkům z DLB a Arriva, slušní lidé, krásné vlaky a milý personál, vše o čem si čd může nechat jenom zdát. ČD neumí krom popelnic regionov a podobných starych vehiklů nic. Jo a jentak mimochodem DLB i arriva jezdí včas, to se „čekej dlouho“ ještě nenačil. Mají se co učit od konkureknce, jak chováním, tak dochvilností, tak novějšími vlaky, státní dopravce je jen pro… Číst vice »
jinak ještě dodám, že krom regionov a šukafonů nám na českolipsko jednou přivezli ukázat i regioshark (mám ho vyfoceneho jako raritu). A pak přijeli dopravci typu DLB s krasnymi vlaky, desira se mi velice líbí.
Žraloků tady bylo víc a často. Jinak k DLB přešla většina lidí od Českých drah. A co se týká včasnosti tak si ty tři dopravci nemají co vyčítat. Bohužel.
přebrali jen z pokladen co vím. A kdyb ylo víc žraloků? Viděl jsem tam imrvere regínu nebo 2 spojený regíny. Kdyby tady zůstal žralok, tak mě přišel o chlup pohodlnější než desiro, svezl jsem se v něm z lípy do liberce. Měli je kraji nabídnout a třeba by tu linku jezdili dodnes, pokud vím, tak žralok měl i klimu.
jinak arrivě dělají problém ty hranaté vlaky (jezdí hlavně rychlíky). Jsou poruchové a radi hoří, některé ani nemají klimu nebo fungující všechny zásuvky. Tato skutečnost arrivě dost ubližuje na pověsti.
Strojvedoucí, vlakvedoucí… Mnoho jich přešlo, osobně je znám z dob kdy jsem tam jezdil.
jinak abych jen nenadaval na čd, tak jediná linka kde chci aby zůstali je mezi lbc – tnv, kde jsou ochotní a mají hodné strojvedoucí, když jsem dobíhal z busu tak když viděl, že běžím od podchodu, tak mi zastavil vlak a počkal. To se mi u jiného dopravce nestalo.
Samozřejmě je možné, že jste měl nějaký špatný zážitek, ale takhle paušalizovat? Problém s personálem u ČD nebo RJ se kterými nejčastěji jezdím si za posledních 10 let nepamatuji. Jinak předevčírem jsem jel ČD vlakem. Klima tam šla, podle GPS to jelo 160km/h a průvodčí středního věku po mě ani nechtěla jízdenku když viděla že se chytám vystupovat 🙂 Ale abych nebyl jen pozitivní, tak minulý týden jsem psal stížnost na zpoždění přes 25min a odpověď mi přišla v duchu, že byla výluka a může za to SŽ a že se mi omlouvají atd … tak nevím jestli mám být… Číst vice »
poslat stížnost na SŽ. Nyní nejezdila arriva přes děčín, hlasili tam bus, tak to tam také nabíralo, problém měl i dlb, přijel se 7 minutami zpoždění.
A vlak s rychlostí 160? To jste jel tím novým z prahy do ústí? Tím jsem jel taky a za mě asi jediný pořádný vlak, co čd má, je dobře, že je na této lince.Pohodlný, nový, klimatizovaný s mladým milým personálem, dokonce mě překvapilo, že tam měli stevarda jako míval dříve regiojet i v busech a nabízeli kafíčka, noviny atd. Cítil jsem se jako dříve v regiojetu, jen pohodlněji.
Mladý , milý personál, kafíčko, noviny…. Takže když by jel průvodčí 50+ a bylo by to bez kafe za 15, tak špatně ?
Mmch, ty noviny se dávají kde ? Co vím, tak od Covidu v r.20 se denní tisk v 1.tř nedává …
„profíkům z Arriva“
„DLB i arriva jezdí včas“
„arrivě je vysoká hořlavost“
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
Opravdu jsem se pobavil, děkuji
Nestraš lidí . Zvlášť když to pěkně funguje
Dobrý den,
mě by zajímalo, zda pan ředitel nezvažuje najmout krizového managera, jako byl pan Bednárik? Někoho kdo by skutečně dokázal osekávat náklady a zvyšovat efektivitu.
Při nedávné „exkurzi“ v jednom nejmenovaném depu jsem nechápal, jak počet skladníků, mistrů, zásobovačů a plánovačů a kdo ví co to bylo všechno za funkce, může minimálně dvojnásobně převyšovat počet mechaniků na dílně.
Díky
Dobrý den, zajímalo by mě za jakého důvodu označujete pana Bednárika za krizového managera. Vezmeme-li v potaz jeho angažmá v ČD Cargo. Za jeho působení byly výsledky každý rok horší. Zdroj: výroční zpráva ČD Cargo. 2014 listopad do funkce a EBT ČD Cargo za rok 2014: 1 273 mil. Kč (bez nejmenší možnosti rok ovlivnit. vzhledem k datu instalace) 2021 EBT 388 každý rok se EBT s jedinou výjimkou roku 2016 zhoršovalo. Kde přesně je přínos pana Bednárika pro ČD Cargo. + za jeho působení na ČD za rok nedošlo k žádným reálným úsporám, pouze se fiktivně díky organizační změně… Číst vice »
Bednarik zadne naklady neosekal. Jen rikal, ze oseka, ale skutek utek
Již mnoho let není žádné večerní či noční spojení Prahy a Ostravy. Posledním vlakem z Ostravy je pendolino po 19. hodině, z Prahy obdobně Ostravan (Slovakia má omezenou kapacitu míst k sezení). Kdo se chce později vracet např. z kulturních, sportovních či jiných událostí, výletů, či z jiných důvodů, nemá se jak dostat. Přitom třeba mezi Prahou a Brnem je nabídka spojení i pozdě večer či brzy ráno. Nebylo by vhodné tuto „díru“ zacelit nějakým pozdně večerním/nočním vlakem Praha – Ostrava a opačně?
Spíš ne, protože Praha-Ostrava neobjednává stát, ale dopravci si jezdí „jak chtějí“, takže když tím spojem pojede deset lidí tak na tom prodělá, to by nedělal nikdo
Zdravím, mě by zajímalo, zda, příp. kdy budou v regionálních vlacích dostupné občerstvení, třeba i formou prodejního automatu.
Dále by mě zajímalo, jak vidí pan ředitel budoucnost nočních mezinárodních vlaků.
Poslední dotaz: uvažují ČD o zavedení přímých vlaků do dovolenkových destinací. Např. Chorvatsko, Slovinsko, Itálie, ale také do zimních lyžařských středisek v Rakousku/Itálii?
zajímalo by mě, kdy bude tento dopravce spolehlivý, budou nové, pohodlné klimatizované vlaky a hlavně, kdy bude jezdit včas a né věčně pozdě a přestane ujíždět soukromím dopravcům před nosem, když chtějí lidé přestoupit, zažil jsem osobně, přijíždím arrivou a koukám z okýnka jak mi ujíždí čd přestup, těch 30 vteřin by nikoho nezabilo, soukromý dopravce na čd čeká i 10 minut, zažil jsem nejednou taková dlouhá čekání. A také kdy se vymění ten přestárlý nepříjemný presonál, pokud mám tarif idol/duk/pid, tak prskaj jako kočky, proč si nekoupím za hotovost jejich předražený, třeba na lince u11 jsem zažil, že mi… Číst vice »
Možná kdyby ten mladý průvodčí kromě úsměvů zvednul telefon a zavolal kam má, připoj by vám neujel.
slečna z arrivy jim psala sms, obvykle si dopravci smskují. Na nádraží mi čd personal řekl jen „je to arriva a my nevíme jestli vůbec přijede“. A ja myslel že mě klepne. Naštěstí z tanvaldu za půl hodiny jel další pohodlný pavouk. Ale z liberce mi pochopitelně ujel bus, takže jsem čekal další hodinu v lbc na bus.
Každý si něco najde že… za „věčně pozdě“ si stěžujte u SŽ. S přípoji ujíždí i arriva/RJ před ČD (zažil jsem několikrát), ale opět to závisí na SŽ (resp. dispečerovi) – běžně se ve stanicích hlásí i rozhlasem něco jako „služební hlášení – vlak xxx čeká na přípojný vlak yyy“. Nepříjemný personál také potkáte všude (opět, zažil jsem několikrát).
v ústí jsem zažil že arrivě ujel regiojet, ale s problémy u soukromníků jsem se nesetkal v takové míře aby mě naštvali. Co mě naštvalo nejvíc, že na trati ( linka u11), kde jezdil šukafon, tak po jejím drahém zmodernizování a nasazení na žádost kraje nových vlaků (regiospider) je doba jízdy mezi českou lípou a litoměřicema mnohem DELŠÍ než byla před modernizací tratě a popelnicí místo vlaku. Co se na te trati stalo, že po modernizaci a nasazení krasneho německeho stroje je jízdní doba delší? :O
Otázka na toho, kdo kreslil grafikon.
takže kraj nebo sž?
Osobní zkušenost, přestupní vazba mezi ČD a DLB, DLB odjeli s 5 min. Několik minut minut po odjezdu volá výpravčí vlakové četě od ČD a sprostě na ní vříská, jakože nezavolali, že nemají nikoho na přestup. Že to odjelo zbytečně pozdě!
Tedy otázkou je, jestli si nevzal prášky na nervy, nebo odkud na něj padal ten „hulák“, že musel hned poslat dál.
Vážený pane řediteli, chci se zeptat, jak je možné, že na dotovaných tratích je tarif ČD mnohem dražší než tarif konkurence. Pro příklad uvádím trasu Suchdol n. O. – Ostrava hl. n. kde jízdenka ČD stojí 72kč a jízdenka RJ na tu samou trasu jen 36-46kč. Nepřijde Vám to jako dost velký cenový rozdíl?
Díky za odpověď.
Matus
To by mne taky zajímalo…
Vážený pane generální řediteli, kdy se do vlaků CityElefant doplní vnitřní a venkovní kamerový systém tak aby se eliminivalo poškozovaní jednotek. Na Slovensku a ve Švýcarsku je to standard a jednotky nejsou poničené tak jako u ČD. Děkuji Jan
Na Slovensku jsou vážně kamery ve vlaku standard?
Ano, jsou
Kamerový systém poškozování neeliminuje, na záchod nikdo žádné kamery dávat nebude.
Dobrý den,
rád bych se zeptal, jak se hodláte ponaučit z dalších prohraných soutěží nebo poptávkových řízení. Např nyní v jihomoravském kraji nebo v Plzni. Tímto tempem za několik můžou být České Dráhy spíše minoritním dopravcem. Jak to aktuálně vypadá s výběry dopravců na rychlíkové linky? Děkuji
Nijak, půjde jinam, dozorčí rada si taky sedne do jiné firmy. Může jim to být jedno.
Tady by stejně byla většina štěstím bez sebe, kdyby to ČD projely všude a skončily.
Dovolil bych se dozeptat. Proč se do soutěží „na cenu“ hlásíte s novými a tedy dražšími vlaky? Všechny Vám je takto převzala Arriva.
Jak pa výplata pane řediteli, spokojený, je dost velká? A co odměny, byly? Myslíte si, že si je zasloužíte? Z pohledu cestujícího určitě ne. Velká tragédie co předvádíte
Dobry den. Resi Ceske drahy jeste nejaky soudni spor s konkurencnim Regiojetem ci Leo expresem, nebo jiz je vse uzavrene? Pred lety prece zalovali oba dopravci CD u soudu.
Myslim, ze toto by zajimalo vice lidi. 🙂
Zajímalo by mě, zda pan ředitel plánuje ČD vyčistit od politických trafikantů bez patřičného vzdělání? (viz např. jistý obchodní ředitel ČD, kterého si tam protlačilo hnutí ANO a který ani nemá VŠ, praxi pro řízení ČD získal v Agrofertu a v pracovní době se věnuje své druhé politické práci)
Berte to tak, je to „státní“ podnik. V těch budou vždy trafikanti, protože co by jinak dělali. Například současná ministr dopravy je moderátor rádia? Kvalifikace na ministra? Nula. Kvalifikace na ministra dopravy? -100. Ale je tam. Nelze tedy předpokládat, že ve státní sféře budou opravdoví odborníci (hlavně ne na jakýchkoliv vyšších a dobře placených pozicích, které si mohou politici zabrat pro sebe).
Proto taky nemůžou dát v soutěžích nižší cenu, z čeho by ty lidi potom platili 🙂
Proč vagony na soupravách číslujete: 365, 366, 367… A ne 1, 2, 3… od lokomotivy jako jiní dopravci? Pro občasné cestující včetně mě to je zmatečné…
Tak tohle je úplně jedno a zmatečné to fakt není
Vždycky se to tak dělalo…
Na to jednoduchá odpoveď:
Mezinárodní spolupráce. 🙂 Třeba polské PKP číslují vozy běžně 349-350 atd., německé DB 260-259-258, směr Slovensko zase 370-369 atd. Taky tu máme vozy směr Švýcarsko atd. 🙂
Není to jen o ČD. 🙂
Vozy ve Švýcarsku se číslují 1,2,3 …
Kdy konečně České dráhy propustí přebytečné zaměstnance (cca 1500 lidí), aby se ušetřilo na mzdách a České dráhy konečně byly v zisku?
To by mohly, ale hlavně ty ve vyšších pozicích 🙂
Mne je jedno, kdo to bude, ale jako danovy poplatnik se ptam, kdy konecne se nebude muset statni firma kazdorocne dotovat? A nadbyte nych pracovnich pozic je tam cela rada
bez objednavky dopravy ze strany kraju zadne vlaky nebudou.
jake dalsi dotace CD pobiraji?
Ano, především průvodčí a vlakvedoucí např. v příměstské dopravě. Jsou zde zbyteční. Stačí automaty na prodej jízdenek a ve vozidlech pro bezpečnost kamery. Průvodčí stejně elefant nepohlídá a vozidla jsou zničená.
Vlakový doprovod je předražený.
Ale pak se smiřme s přivíráním lidí do dveří atd. Vizte takové Brno hl.n., tam to strojvedoucí vážně nemůže ohlídat.
Hezky, jak se snazite si najitvymluvy. V zemich severni evropy vlaky jezdi i bez pruvodcich. Kouoite si jizdenku v automatu a pokud vas nahodou nacape revizor, platite obrovskou pokutu.
Nicmene mne nejde o to vyhodit konkretniho cloveka, ale uplne nadbytecnyho. Za ty dotovane stamiliony az miliardy a pocet zamestnacu bych ocekaval luxus servis, ne takovou podprumernou chujovinu jako ceske drahy nabizi…
ajaj, vysoka zivotni s cervenym diplomem? 🙂
a proc ne 1400, nebo rovnou 1700?
tech 1500 do zisku Čd nedostane.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli plánujete se přihlásit do soutěže na tratích R21 Tanvald – Praha a R22 Rumburk – Kolin. Děkuji
ne, tam se budou hlásít profíci (čti soukromí dopravci)
Proč nedovolujete online nákup jizdnkek (Flexi) s okamžitou platností tak aby je šlo např. použít ve zpožděných vlacích? Ve Švýcarsku je to samozřejmostí. Neplánujete ve vaší síti zavést alespoň systém FartiQ? Obavy že zneužití považuji za liché vzhledem k faktu že čas aktivace a čas odjezdu ze stanice jsou vlakovému personálu k dispozici a lze tak kontrolovat zda nebyla jízdenka pořízena až za jízdy.
Dle vyjádření ČD toto bude dostupné v jedné z nejbližších aktualizací aplikace. Čekalo se na implementaci v rezervačním systému zahraničních dopravců, kteří spravují místenky u vlaků do ČR.
No já jsem informaci o tom, že to již brzy bude slyšel již nejméně před 5 lety. Rezervační systém zahraničních dopravců je jen výmluva, neboť stačí platnost Flexi jízdenky zahájit časem nákupu, proč musí být vázána na konkrétní vlak když ji je možno použít na kterýkoli vlak na dané trase?
Proč České Dráhy nakupují pro dálkovou dopravu netrakční vysokopodlažní jednotky? V čem je provoz Českých Drah odlišný od provozu dopravců, kteří se vydali cestou elektrických jednotek. Proč není v objednaných Inter/ComfortJetech jediný bezbariérový vůz přístupný bez asistence?
To je velká škoda, zvláště když skoro ve stejnou dobu OBB objednavaly NightJety s nizkopodlažním vozem. ČD Comfortjety jej mohly take mít.
Proč jste rezignovali na čištění tagů v CityElefantech v okolí Prahy? Dříve se tag umyl hned a vlaky tak jezdily čisté, dnes necháte jednotku jezdit počmáranou a tak tagy přibývají exponenciálně rychle. Jak dlouho nyní trvá odstranit první tag od nahlášení vlakovou četou? Plánujete toto číslo nějak výrazně snížit? Vaše vlaky jsou ostudou na západ i na východ od nás.
Ostudou je spíš tenhle národ, který mezi sebou nechává žít blbečky, co tagují Elefanty.
Ostudou je dopravce, který kasíruje, ale službu dodá nekvalitní.
Naopak, ostudou jsou lidi kteří ničí veřejnou dopravu.
Ano, ale dopravce tohle musí řešit. Bere za to peníze a vlaky nečistí.
Takoví lidé jsou v každém národě, jak ve vyspělých zemích tak v rozvojových. Vlaky ve Švýcarsku nejsou čisté protože by jimi nejezdili žádní vandalové, ale protože je myjí.
Tady je potřeba začít od konce, od trestního řádu. Pokud je náhodou pachatel dopaden a usvědčen, dokážete mu jen to, u čeho je přímo chycen. O výši trestů se tu nebudu rozepisovat.
Dopravce nemá tolik vozidel aby mohl ihned všechna poničená stahovat do depa na umytí. Interiérové tagy nejdou ze světlého podkladu umýt, musí se přelakovat …
Voláte snad po tom aby se po ránu ozvalo ze staničního rozhlasu „Vážení cestující, vlak xxxx je odřeknut z důvodu poškození vozidla vandaly, cestující použijí následný spoj.“
To asi nebude ta správná cesta …
Dobrý den. Vlaky Pražské integrované dopravy, zejména City Elegant, jízdi ve strašnem stavu. Jsou posprejovane zevnitr i vně. Situace je nedobra už řadu let, a v posledním roce se dále prudce zhoršila. Soupravy jezdí se zcela zamalovanymi skly. Přitom by stačilo málo. Vybavit soupravy kamerami uvnitř i vně a ty připojit na pult bezpečnostní agentury a dále pořádně (fyzickou ostrahou I kamerami) hlídat nocoviste souprav. Kdy se dočkáme řešení v podobě čistých neposprejovanych souprav? Jak nemá být vnímána železniční doprava jako „socka “ když soupravy vypadají jako by byly určené na převoz lůzy? Nadto konstatuji, že ostatním dopravcum v síti… Číst vice »
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat jestli mají České Dráhy v plánu expanzi do zahraničí. Děkuji za odpověď
Dobrý den pane řediteli. Mám dotaz, jak hodláte uspět v soutěžích, když jde skoro vždy o cenu, do které si ČD účtují budoucí investice (depo, myčka, WC, budovy, nové zbrojení apod.) a tím se cena oproti jiným dopravcům zvedne natolik, že není konkurenceschopná. Kdežto soukromí dopravci tyto ceny nekalkulují a poté tyto služby nadále využívají u ČD za nízké ceny, které nutné investice nezohledňují a pak vyhrávají zakázky.
Tak proč jim to tedy ČD nefakturuje za tržní ceny? Obávám se, že jste napsal nesmysl.
Protože by se obrátil každý na soud za diskriminaci a dominantní postavení. Vítejte v ČR. Aneb myslíte, že by třeba dopravce ABC byl v klidu, kdyby mu za mytí jednotky účtoval 3000 Kč a od dalšího GVD 30 000, protože potřebuje rozúčtovat náklady na stavbu nové myčky za sto mega? Když prohrál třeba 1/3 výkonů v kraji. To by byla panečku žaloba.
Snůška nesmyslů..
Argument? Když musíte postavit novou myčku, zároveň příjdete třeba o 50% výkonů v regionu, myslíte že ty náklady dokážete rozpočítat do dalšího výběrka?
Kde kdo postavil myčku a přišel tam o 50 procent výkonů? Ukažte mi ten kraj. A Plzeň to není, žádná nová myčka tam není.
A ještě se zeptám, myslíte, že po ostatních dopravcích nikdo nechce čisté a umyté vlaky? Jak to tedy dělají? Když s čištěním v ceně nekalkulují? Myjí to ze svého?
Když se podívám na rychlíky Kolín – Ústí tak tam si s čistotou vnějšku vozů hlavu opravdu dopravce neláme. A oni si hlavu moc nelámou i s důležitějšími věcmi. Hlavně že byli levnější, že?
Je věcí objednatele dopravy, aby toto sankcionoval dle smluv. ČD vozy mejou? Pojďte nám to ukázat. Přes zimu prakticky nikde. Proč tedy do ceny dávají myčku, když pak nemejou.
Myjou. Myčka přítomna v Děčíně, Kralupech, Praze ONJ. Myje se dle harmonogramu. RJ na to z vysoka… (víte co).
Exteriér čistí metodou uklízeč s koštětem v kolejích. Na ekologii z vysoka …. (doplňte si slušný výraz). V nejhorším případě zápatí nějakou pokutu.
Má ČD dostatek provozních zaměstnanců (strojvedoucí, vlakvedouci, posunovači, údržba)?
Jak se hodláte připravit na budoucí soutěže na linkách do zahraničí (Německo, Rakousko, Slovensko, Polsko), když Vaši potencionální konkurenti mohou jezdit na vlastní licenci celou trasu a směrem na Brno dnes jezdi Regiojet bez dotací, takže může požadovat logicky nižší dotace.
Kde vidíte připravenost ČD za deset let, kdy se snad bude už reálně soutěžit bez obhajoby „bagrováním“ a zda vás ve vedení nezneklidňuje doposud vlastně nulový počet čistě vyhraných soutěží, zvlástě smutně působící při absolutním nevyužití letité výhody, které u standartně fungujících firem skýtá provoz pramenící z velkého rozsahu poskytovaných služeb?
Dobrý den, 1) Také by mne zajímalo, jak hodlají České dráhy obstát ve veřejných soutěžích … např. na lince R9 přes Vysočinu nebo na provozování vlaků Moravia v Jihomoravském kraji? Též v kraji Ústeckém (18 miliardová zakázka, jejíž hlavním kritériem je cena). Proč jsou ČD dražší oproti konkurenci? Nemá třeba konkurence nižší sazbu na kilometr proto, že chce nějakou svou kampaní více nalákat lidi do vlaku? 2) Co se týče IN karet: jaká je jejich budoucnost? Kdo nemá IN kartu, může platit výhodnější jízdné např. co se týče integrovaného dopravního systému v regionech ….. kupovat roční nebo tříletou aplikaci IN25… Číst vice »
Dobrý den pane Krapinec, měl bych na Vás dotaz ohledně směn strojvedoucích. Z nejmenovaného depa nás již minulý rok podalo výpověď poměrně velký počet strojvedoucích, právě z důvodu až nelidských směn. Zajímalo by mne, jestli i po vámi obdrženém dopisu došlo nějakému zlepšení, či se na nějakém řešení pracuje. Rozumím tomu, že je těžké odbourat směny přerušené, dvoudenní směny, dodržovat kolektivní smlouvu a zákonné odpočinky, ale po zkušenosti u soukromého dopravce mohu konstatovat, že “kde je vůle, tam je cesta”. Věřím tomu, že prodloužením směn na 11 až 13 hodin se v některých případech dá “ušetřit” nejeden strojvedoucí a díky… Číst vice »
Tak to kde velký počet strojvedoucích odchází od ČD k soukromníkovi, to bych chtěl vidět. Jediné kam odchází strojvedoucí ČD ve větším množství je ke Cargu, protože tam se někdy půlka směny „vyleží“. Jinak i soukromníci mají krátké směny, dělené směny, dvoudenní směny. Pokud by někdo chtěl dlouhé 12 hodinové směny (doplácet), tak ČD již nikdy nic nevyhrají.
V Děčíně, Ústí taky velký exodus. To nepamatuji takový úbytek. A nejen do Carga či k soukromníkům, i mimo dráhu.
Nejmenované depo Bohumín
Neuvažuje se o rozdělení ČD na několik menších firem? Současné ČD jsou strašně těžkopádné a kvůli tomu dostávají na frak ve veřejných soutěžích od menších soukromých dopravců. ČD si táhnou „dědictví minulosti“ v podobě třeba flotily muzejních vozidel a pod., které stojí nemalé peníze udržovat. Nebylo by tedy vhodné tyto činnosti vyčlenit jinam?
A dalších 20 ředitelů.👍
a tim vyclenenim jinam ty cinnosti prestanou existovat neno za ne nebude nutne platit? nebo … co by se tim vyclenenim melo ziskat?
Kolikrát jste se sešel s lobisty PPF ve věci zakázek pro ŠT?
Dobrý den,
je možné někde najít plán, na které konkrétní spoje budou nasazeny nově pořízené jednotky? Případně kam se přesunou ty zachovalé, nahrazené novými?
Děkuji
Dobrý den, na kolik % vidíte reálně, že by v budoucnu – při stávající vysoké míře zadlužení – byly ČD, a.s. skutečně ochotné nakoupit nové vysokorychlostní jednotky s V>= 300 km/h ? Děkuji.
Dobrý den, pane řediteli, rád bych se zeptal na Váš názor k rozdílné kvalitě vozového parku na jednotlivých Ex linkách. Můžu uvést příklad, jedu z jihu Moravy do Prahy na lince Ex3 a vlaky odpovídají současnosti – solidní interiér i nabídka služeb, např. možnost zapojit si do zásuvky notebook, připojit se k wifi aj. Oproti tomu jedu linkou Ex4 z jihu Moravy do Ostravy a nestačím se divit, co za vagóny je na této lince nasazováno – laky nabízejí omezeně služby (zásuvky nahodile), wifi nenabízejí vůbec. Následně se podíváte do smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou drážní osobní… Číst vice »
Jak se Vy jako nynejsi generalni reditel koukate na pusobeni Vaseho predchudce pana Bednarika? Co podle Vas udelal dobre a co treba ne? Prece jen jste po nem prevzal misto a rad bych znal Vas postoj. 🙂
Za me Bednarik vubec nedodrzel slovo ohledne propousteni. Jen plane kecy, jak vyhrozoval, ze se propusti tisice lidi. Nic se nestalo. Bylo videt, jak narazil a nevi, co s tim. Aspon podle me
A druha otazka:
S odbory se vedeni CD loni dohodlo na navyseni mezd pro zamestnance o (jestli se nepletu) 5,4%, avsak na 2 roky + mimoradna jednorazova odmena/prispevek kvuli inflaci. Inflace vsak nakokec atakuje 20%. Chapu, ze CD jsou v minusu a ze pridavat 20% pro zamestnance by stalo obrovske penize a sotva si to firma muze dovolit…. presto pristi rok 2024 jako zamestnanci opravdu nemuzeme cekat ani 1% navic? Nebo je to v jednani a uvidi se jeste?
Máte ty informace trochu popletené
Dobry den. Kdy KONECNE uz budou kamery v cityelefantech? A proc tak dlouho to trva? Chapu, ze je to hodne o penezich, ale Vas predchudce pan Bednarik rikal v jednom rozhovoru, ze CD davaji MILIONY rocne za vandalismus. Proc ty penize radeji CD neinvestuji do kamer v soupravach? Vzdyt ty soupravy jsou okolo Prahy v hroznem stavu a treba ja osobne se vylozene stitim jit v nich na WC… Chapu, ze CD ty soupravy neznicily a ze vycistit graffity neni uplne otazka par minut, obzvlast kdyz ty soupravy potrebujete do provozu, ale ty kamery tu uz podle me mely byt… Číst vice »
Asi to myslíte dobře, ale chcete kameru na WC? Chcete zkoumat záznam, kde neidentifikovatelný grafiťák v kapuci čmárá na stěnu? Osobně si myslím, že právě kamery jsou vyhozené peníze, které ničemu nezabrání, jen zdokumentují čin. A nakonec stejně bude nutné vysypat ty miliony na odstranění, neboť z pachatele je jen těžko vyrazíte.
🙂 Jak byste tedy řešil Vy to, aby se to nedělo? 🙂
U ČD by to asi tak lehce nešlo (muselo by se udělat výběrko?), ale stačilo by koupit mraky odstraňovače graffiti (není zas tak drahý) a zaplatit někomu aby je pravidelně odstraňoval (aspoň z oken a z vnitřku).
Teď jste na to kápnul. Zaplatit někomu. Před covidem to dělali agenturní dělníci z UKR. Když pak odešli, firma na odstraňování grafitti zkrachovala.
Možná jsem skeptik, nebo realista, nevím, ale dle mého to bohužel nemá řešení. Ideální stav je podobným jevům předcházet a to už od kolébky cestujícího občana.
Nechci rozpoutávat nějakou přestřelku otázek, ale podobně bych se mohl zeptat já Vás: – kdo bude na ty kamery koukat, fíra, nebo průvodčí? Nebo to půjde on-line někam na dispečink sekurity a ti budou někde honit vlak s čmáralem uzavřeným na WC? Kdo ten systém bude udržovat a za kolik? Proto mi to přijde jako vyhozené peníze.
Přijde mi, že kamery jsou dnes mantra na všechno.
Bezpečnostní agentura na jejíž pult bude výstup sveden a ve velmi blízké budoucnosti bude záznam z kamer vyhodnocovat umělá inteligence. Jde to u tramvaji a autobusů, tak to půjde i u vlaku. Musí to jít.
Prostě to umýt dokud to nepreroste únosnou mez. Tak jako se to děje všude okolo nás (již i na Balkáně).
Není pravda, tam kde jsou nic posprejované není, v zahr.Slovensko, Polsko, Madarsko, Švýcarsko, Nemecko, na ČD Štadlery, v Praze ĎPP, atd..
Ano,stav Cityelefantů v Praze a Středočeském kraji!To je téma,které by v podcastu rozhodně mělo zaznít!Stav vlaků je otřsený.Posprejovaná okna,často vůbec není vidět ven,ani například kde se zrovna bude vystupovat.Vevnitř přítmí,zečnárané interiéry,často nefunkční informační systém.Humus tím jezdit.A nejsou to jenom grafiti,soupravy jsou často špinavé drážním šmírem,týdny,snad i měsíce nemyté.Často ta špína překrývá i výtvory sprejerů.Ještě před Covidem jezdily vlaky celkem čisté a sprejerství bylo vzácností. Upřímě je mi jedno,jak to ČD budou řešit,ale je na čase s tím konečně neco udělat.
Dobrý den,
jak a čím hodláte zabojovat o největší zakázku v historii ČR v Ústeckém kraji? Po zkušenosti z dob minulých v Ústeckém kraji jsou ČD za optimální cenou opravdu daleko, což ukázala i teď soutěž v Plzeňském kraji. Jedna ztráta výkonů za druhým v tomto kraji a pokud neuhájí ČD, tak mohou téměř s jistotou ČD opustit Ústecký kraj. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, kdy dojde k rozdělení linky R11 na R11 a R31 a plánujete na této lince obnovu vozového parku?
Otázku musíte směrovat na objednavatele a tím je Ministerstvo dopravy.
Dobrý den,
čím si vysvětlujete fakt, že na lince P1 Jih jste nabídli cenu o téměř 25% vyšší než vítěz tendru? Respektive, proč Arrivě stačí k dosažení zisku cena 191 Kč/km a ČD potřebují částku o téměř 50 Kč vyšší?
Tak RegioJet nabídl jen o něco málo méně než ČD, tam je spíše otázka čím to je že Arriva tak levná.
Menší výplaty strojvedoucím, a dalším…
Jasně, určitě jim za to bude někdo jezdit. Hloupost, musí nabídnout zhruba stejně.
Takže tam bude turnusová potřeba řekněme 30 strojvedoucích a v době, kdy je jich všude nedostatek, se jich najde 30 kteří tam půjdou jezdit za nižší mzdu ikdyž by mohli jít jinam za vyšší? A to ještě v situaci kdy ARR musí ty lidi nejdříve nabrat? Takže je bude lákat sloganem: „Pojdtě k nám, dáme Vám méně, než teď berete“ ? 😀
Ten slogan zní jinak „pojďte k nám abyste nemuseli dojíždět několik hodin do práce“
Dobrý den,
mohl bych se zeptat, jestli bych mohl v příštím kalendářním roce mít na některém z odělení ČD praxi, s tím, že bych přišel poté ve třetím čtvrtletí na dané místo po maturitě, nebo to z důvodu zaneprázdnění zaměstnanců není možné?
Praxe u ČD je prováděna v rámci odborného výcviku učňáku nebo střední školy (smluvní školy). Jestli chcete u ČD pracovat po škole, lze během školy mít u ČD brigádu a to na pozici průvodčí/vlakvedoucí.
Plánujete spustit jiné noční vlaky přes Brno než do Košic a Budapešti? Jako např. Benátky či Milán.
To je dobra otazka, sam se priklanim za ni. 🙂
Dobrý den, chci se zeptat, kdy se na trať Ostrava – Praha vrátí soupravy konzistentní a vysoké kvality ? Chápu, že s Pendoliny je asi problém, ale tato linka si snad zaslouží něco lepšího. Dneska je to docela “ruleta” při výběru spoje, viz. naposledy moje zkušenost s IC515 “Pendolino” – už jenom to pojmenování v eshopu je úsměvné.
Souhlasim, ze kdyz tam system zahlasi „pendolino“, ale jede tam nahradni souprava, pusobi to trochu hloupe… 🙂
V roce 2025 (možná později) mají vozy ComfortJet jezdit na trase Praha – Wien – Graz, co se stane se značkou RailJet a jejich soupravy? Budou použity na jiných trasách?
V plánu je danou trasu prodloužit až na Slovinsko a to do Lublaně a tím dojde k navýšení potřebných souprav.
Nemá to být pouze do Villachu?
Dobrý den, rozšíříte v budoucnu flotilu jídelních a bistrovozů, aby mohly jezdit i na dlouhé rychlikové spoje jako Slovacký expres? Bistrovozík je často hned vyprodán a někdy ani neprojede a na cestě časově dlouhé jako Praha-Berlín vyhládne.
Nebo na dlouhou trasu Praha – Cheb přes Ústí.
Jak to vypadá s Pendolinem jako produktem? 6 souprav není moc.. bude na konci jejich životnosti ČD hledat nové „klopidla“?
Podle mne ne, ale ta odpověď od pana ředitele by mne taky zajímala
proč klopidla na Ostravu?
Dobrý den, kdy zrušíte přerušované směny?
Nerealne podle me. 🙂
Muselo by se pak nabrat novych lidi azaz = obrovske penize navic… 🙂
To je bohužel otázka na ministerstvo dopravy. Na změnu legislativy. (Placené bezpečnostní přestávky)
Je logické, že všichni dopravci nastaví podmínky tak, aby co nejvíce stačili mzdové náklady.
Dobrý den, jaká je vaše vize rozvoje vlastního opravárenství? Budou ČD budovat vlastní kapacity pro opravy vozů? Pokud ano, na jaký podíl vlastní práce cílíte v pěti a desetiletém časovém horizonu a jaké konkrétní investiční akce v tomto směru plánujete.
Dobrý den,
pokud jsou opravárenské kapacity vyčerpané a externí dodavatelé nestíhají plnit zakázky včas, není na čase rozšířit vlastní kapacity (např. zavedení nočních směn v DKV).
Otázkou je, kde na to sehnat lidi.
Noční směny běžné údržby samozřejmě jsou.
Co tam budou dělat při větších opravách? Hlavní důvod pomalosti některých opravy je čekání na náhradní díly.
Když nejsou k dostání ihned ani u výrobce, tak se akorát vyspí za příplatek.
Kdy se přestanou zařazovat na expresní vlaky vozy typu B249 (nebo jiné podobně „kvalitní“)? A prosím neříkejte že je to jen při mimořádnostech, vím, že není. Díky moc
Dobrý den,
už vloni jste říkal,že : „…každá zakázka musí být zisková…“
Zvažoval jste někdy možnost nechat prověřit, či např. nechat provést audit jednotlivých krajských smluv,zda jsou uzavřeny pro národního dopravce skutečně za reálně „rozumných“ podmínek? Nebo alespoň za rovných v porovnání s ostatními dopravci? Za všechny jmenujme např. smlouvu s Královéhradecký krajem?
Dobrý den, nepřipadá vám komunikace mezi ČD a SŽ tristní? Hlavně se to dotýká vašich zákazníků při mimořádných událostech. Informace od SŽ jsou často jiné, než udává dopravce. Hodláte tento stav změnit a více tlačit na SŽ?
SZ to ma na haku…. pro pana Svobodu jako GR je spis dulezitejsi vune, kterou pouzivaji jeho zamestnanci… 🙂
Tak tam jde hlavně o to, že v první chvíli ty informace neví vůbec nikdo. Dispečer musí zjistit co se stalo, jestli to pojede, obvolat strojvedoucí, strojmistra, výpravčí … A to prostě nějaký čas trvá
Kdy bude dobré vlakové spojení mezi ČR a polskou Vratislaví, Gdyní?
Přijde Vám adekvátní chtít stejné jízdné na trase obsluhované vozy z 80.let minulého století stejně jako například za moderní soupravy Railjet / Interjet ? Nepřijde Vám to jako preferování velkých sídel vůči menším, kde mnohdy vlaky vyšší kvality nezastavují ? Neměla by být s ohledem na to být nastavena i cenová politika ? Řekl bych, že lidé dnes nemají problém si připlatit ale očekávají odpovídající službu. Stejně tak by mě zajímalo zda někdy doženete konkurenci s občerstvením ? Pokud ve vlaku není restaurační vůz, tak nabídka s automatů případně z mobilních občerstvovacích vozíků je tristní ( stejně jako nemožnost platby… Číst vice »
FYI ČD minibar akceptuje platby kartou
Jídelní vozy mají hodně dobrou nabídku.cd minibar ..na to jak je ten vozík malý je tam slušná nabídka.ted jsem jel ostravanem a paní v průběhu jízdy stále doplňovala zboží.
Protože v ostravanu to doplní z jídeláku. Ale na spojích kde není, tak to prostě nedoplní nikdo.
Doplňovala to s přepravek ..které byly v kupé.
Proč jako největší firma v oboru nedokážete s přehledem vyhrávat většinu vyběrek, rozstřelů apod.? Bilance je dost tristní, prohrané snad všechno co jde… Kde je prosím problém?
Většinu? Vždyť teď mají podepsane smlouvy s kraji.. vždyť to píší na tomto webu.
No jo, ale to je přímé zadání. Tam kde bylo výběrko, tak až na pár výjimek všechno ČD projelo. Viz Plzeňský kraj a předání dokonce i jednotek.
Jasně, akorát i u těch přímých zadání bylo více uchazečů a nabídky se posuzovaly. Takže to, že ,,ČD skoro všechno projelo“ zase tak moc pravda není. Zrovna v Plzni u PS Plzeňsko bylo uchazečů dost, i když to bylo přímé zadání. A nevšiml jsem si, že by ČD prohrálo. A takových případů bylo dost.
Jak kde…
Vyhrát výběrko znamená být konkurenceschopný….
Z jakého důvodu není na vnitrostátních jízdenkách ČD před číslem dopravce (1154) zkratka “CIV”, zatímco na mezinárodních jízdenkách, vnitrostátních jízdenkách pro ČR vydaných zahraničním dopravcem (např. DB, ÖBB,…) a vnitrostátních jízdenkách v zahraničí vydaných jak místním, tak zahraničním dopravcem tato zkratka je?
Co to je za píčoviny?