Hostem podcastu bude první dáma veřejné dopravy Luďka Hnulíková
Dnešní provozní ředitelku Arrivu si většina železničářů pamatuje jako prostořekou šéfovou osobní dopravy Českých drah.
Jsou to už více než tři roky, co se Luďka Hnulíková rozhodla kývnout na nabídku šéfa tuzemské Arrivy Daniela Adamky, opustila po řadě let České dráhy a stala se provozní ředitelkou společnosti Arriva Transport. „Přichází k nám jako respektovaná odbornice. Bude mít na starosti zejména provoz autobusů, ale samozřejmě bude pomáhat s přípravou nových vlakových kontraktů,“ řekl tehdy Adamka.
Většina železničářů si ovšem Luďku Hnulíkovou pamatuje jako prostořekou šéfovou osobní dopravy ČD. Když u Českých drah v roce 2019 končila, odcházela z pozice ředitelky kanceláře náměstka pro osobní dopravu. Stalo se tak krátce poté, co tuto náměstkovskou pozici opustil Michal Štěpán. Tehdy ji odvolalo představenstvo ČD. Dnes pracují pro Arrivu oba dva.
„Nejsem šotouš, ale hromadnou dopravu standardně využívám, je to pro mě praktický a uchopitelný systém. Po pravdě řečeno, když někdy stojím v koloně, říkám si, kdybychom byli všichni v autobuse, stál by tam jeden autobus místo čtyřiceti aut,“ řekla Luďka Hnulíková pro interní časopis ArRevue svého současného zaměstnavatele.
Luďka Hnulíková velkou část svého profesního života pracovala pro České dráhy, osobní dopravu zde vedla i v době, kdy vstupoval na železniční trh se svými žlutými vlaky Radim Jančura.
„Ať jsou naše vlaky jakékoli, tak jezdí. Na obrázku ještě nikdo nikam nedojel,“ reagovala počátkem roku 2008 na Jančurovy prezentace o vstupu na železniční trh, a potvrdila tak, že pro rázná slova nechodí daleko. Zároveň ale tehdy dodala, že nemá nic proti volné soutěži na železnici.
S Jančurou se ale pracovně poznala už dříve, neboť šest let řídila provoz autobusového nádraží Florenc.
Luďka Hnulíková bude hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz tento týden. Své otázky jí můžete pokládat i vy. Do diskuse k tomuto článku je pište do úterního podvečera.